Ga naar inhoud

Tesla Model S


Rabbit

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja, dat zijn van die "ev-rijder" snelwegkilometers. Aan 90 of 110 ...

Uiteraard maar het geeft je wel een idee, het verschil tussen winter en zomer.
Voor de i3S 120 ah (degene die ik test reed) zitten ze er 15km (195km vs mijn 180km) naast met mijn gecombineerd winterverbruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Polygoon zei:

Ik vind to

Comparing a Base Tesla Model S to a Fully Loaded Model S Performance Plus  Version; What's the Price Difference?

Volgens mij ook perfect nog chroom te krijgen.  Bmwmb post gewoon de plaid. Te herkennen aan de kofferspoiler. ( ze zijn idd karig met foto's op hun site )

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, tuscani zei:

Volgens mij ook perfect nog chroom te krijgen.  Bmwmb post gewoon de plaid. Te herkennen aan de kofferspoiler. ( ze zijn idd karig met foto's op hun site )

Dit is het oude model om te kijken wat het verschil is :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat kan, alleen rijd je nooit je auto tot 0% :D 

Ik heb toch al meerdere keren gereden tot minder dan 5%.

Ik heb vorige week ook een lange rit gedaan, en mijn verbruik nog eens nagekeken. Boordcomputer gaf 232Wh/km aan, maar als ik dan het percentage van de batterij bekeek dat ik had gebruikt, was het eigenlijke verbruik 265Wh/km, wat neerkomt op 340km als ik 90% range zou benutten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, tuscani zei:

Volgens mij ook perfect nog chroom te krijgen.  Bmwmb post gewoon de plaid. Te herkennen aan de kofferspoiler. ( ze zijn idd karig met foto's op hun site )

Neen, chroom is niet meer te krijgen, bij geen enkel model meer trouwens.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

1 hour ago, ir_fuel said:

Die dingen zijn er nog lang niet hoor :) 

Net daarom dat ik het zo verbazend vindt dat men toch zo een grote sprong maakt in de range en er 200kg afhaalt. 

Efficiëntie van de motoren die een beetje beter is, dat kan. Meer capaciteit voor de batterij, dat kan ook. Maar dan komen ze af met 200kg lichter. 

Oke, dat half stuur bespaart misschien al een kilo :D Andere materialen voor het koetswerk en het chassis? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Polygoon zei:

Normaal volgende week nieuws over m'n testweekend en dan ga ik er op kunnen antwoorden. 

EV-Database heeft zo wel een goeie indicatie:

Voor de ID.3 Pro S:
image.png.dcb9d7ec74be2a9895c7b70d5f7c4936.png

Voor de Model S vind ik het niet meteen, hier de Model 3 LR Performance:

image.png.602f2c520bf316fb7835809fe2594eec.png

Ziet er mij realistisch uit, maar zal wel gerekend zijn over de volle 100%, en zoals Fuel zegt doe je dat eigenlijk nooit. Neem maar max. 90% van deze cijfers... 

trouwens van de week naar West-Vlaanderen gereden. In het naar ginder rijden gaf de boordcomputer 235Wh aan, en in het het naar huis rijden slechts 214Wh. Wind speelt dus ook een rol.

58 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja, dat zijn van die "ev-rijder" snelwegkilometers. Aan 90 of 110 ...

Zie ik toch nog weinig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, thor zei:

Nog geen sprake van solid state batterijen?

Toyota zou hier al ver in staan.

Gaat toch nog 5 jaar duren hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, dragonfly zei:

Gaat toch nog 5 jaar duren hoor

Ooit ergens gelezen maar geen idee meer waar dat Toyota tegen eind dit jaar, of begin 2022 een productierijpe versie zouden klaar hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, thor said:

Ooit ergens gelezen maar geen idee meer waar dat Toyota tegen eind dit jaar, of begin 2022 een productierijpe versie zouden klaar hebben.

Ook gelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat ze zich baseren op het energieverbruik dat de boordcomputer aangeeft, maar in werkelijkheid verbruikt de auto meer, en dat kan je verifiëren door te kijken hoeveel % er effectief uit de batterij is. Ik weet niet of dat ook zo is bij de Model 3, maar bij mijn Model S is dat snel 15% meer dan wat de boordcomputer aangeeft qua verbruik. En dat is zo zowel in de winter als de zomer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, thor zei:

Ooit ergens gelezen maar geen idee meer waar dat Toyota tegen eind dit jaar, of begin 2022 een productierijpe versie zouden klaar hebben.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/10/2020 om 17:57, Tommie zei:

Is een KB hoor. Zal 't je wel eens doorsturen.

Wie mag overnemen: de leasende vennootschap of een professionele handelaar. Niemand anders.

Waar staat dat KB ergens? 

danke 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Spillies zei:

Waar staat dat KB ergens? 

danke 

Ik heb het al meermaals gedaan, en nog nooit van iemand één opmerking over gehad. 

Hangt puur af via welke maatschappij je contract loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, SpeedExceed said:

Ik heb het al meermaals gedaan, en nog nooit van iemand één opmerking over gehad. 

Hangt puur af via welke maatschappij je contract loopt.

En wanneer was de laatste keer?

Ik heb dat ook al meermaals gedaan maar die regels durven regelmatig veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, ir_fuel zei:

En wanneer was de laatste keer?

Ik heb dat ook al meermaals gedaan maar die regels durven regelmatig veranderen.

11/20 (Mercedes) en 08/21 (Land Rover) zal ik het nog eens doen, heb al een schriftelijke bevestiging binnen (die ik speciaal aangevraagd heb toen ik het hier nogmaals ergens las) dat het perfect kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de verwarring komt door een recent KB i.v.m. de verkoop van tweedehands wagens. Als je leasing maatschappij doorverkoopt aan een derde partij (particulier), zijn ze in principe verplicht 1j garantie te geven op het voertuig. Ik kan me inbeelden dat sommige leasemaatschappijen dit niet willen doen of hier geen mauw aan kunnen/willen passen.

aangepast door Race7
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/29/2021 at 11:22 AM, BMWMB said:

Op 1 of ander Tesla-forum heb ik gelezen dat de Plaid+ een batterij heeft van 125kW.

141kW 😉

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de Plaid is (in de oude termen) een SP110T (superperformance 110 tri) en een Plaid+ dan een SP140T?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid