Ga naar inhoud

Tesla Model S


Rabbit

Aanbevolen berichten

16 hours ago, William Blake said:

Een Corvette/Viper/GT500/etc is vaak ook sneller in een dragrace en on track dan zijn Europese concurrenten.

En toch is het een wezenlijk andere auto.

Het probleem is vooral dat die Amerikaanse auto's hier financieel niet interessant te krijgen zijn. Kosten pakken meer dan ginder (zelfs zonder BTW), en qua taxen word je doodgeklopt.

Anders stond hier al lang een Corvette.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Het probleem is vooral dat die Amerikaanse auto's hier financieel niet interessant te krijgen zijn. Kosten pakken meer dan ginder (zelfs zonder BTW), en qua taxen word je doodgeklopt.

Anders stond hier al lang een Corvette.

Klopt ja.

Zat onlangs in een C8 Corvette. Best mooi afgewerkt en zalig totaalpakket.

Valt me wel op hoe groot die is, net zoals een Camaro of Mustang

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Roger zei:

Dit. Het interesseert me nu eens werkelijk geen hol of die Model S nu sneller of trager is. Moest ik geld hebben om ze te kunnen betalen, ik zou kijken naar het totaalpakket en dat spreekt me veel meer aan bij de Taycan dan bij de Model S. Zijn er nu echt nog mensen die hun keuze alleen laten afhangen van die cijfertjes? Waarschijnlijk wel. Beter hun geld afnemen dan.

Als het over cijfertjes zoals range, laadsnelheid, … gaat wel ja 🙂 Die acceleratie van die Plaid is idd compleet irrelevant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Rabbit zei:

Als het over cijfertjes zoals range, laadsnelheid, … gaat wel ja 🙂 Die acceleratie van die Plaid is idd compleet irrelevant.

Range en laadsnelheid boeien mij ook minder eerlijk gezegd. Is voor onze situatie minder relevant, al begrijp ik dat dat voor anderen wel van tel is. Als het maar aanvaardbaar is (dus geen 250km).

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Rabbit zei:

Euhm … 

Het scheelt toch niet veel 😂

image.jpeg.864d08f3e7c6ce91b894fb2a5514c1c9.jpeg

Op basis van die curve kan het nog altijd zijn dat de 1000 pk maar 5s lang beschikbaar is, maar dat zich dat kan afspelen op eender welke snelheid tussen 60 en 200 mph, er is geen tijdsdimensie aan gekoppeld.

Ooit met een P85D gereden, dat was niet traag, als je ziet waar die zit t.o.v. de Plaid, jawadde...

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.autoblog.nl/nieuws/zit-tesla-het-model-s-plaid-ringrecord-te-scumbaggen-1036526

Wel werd bevestigd dat er twee auto’s op het circuit reden ten tijde van het Tesla Model S Plaid Ringrecord, een rode en een zwarte. De zwarte reed wel op standaard wielen en wellicht dus ook standaard overige dingen. Daarom zeggen de Twitteraars ook dat we graag de VAR zouden willen inschakelen en de beelden even willen zien, of het ook daadwerkelijk dan die zwarte was die het ronderecord heeft gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/9/2021 om 08:51, Rabbit zei:

 

 

11 uren geleden, Liquid Li0n zei:

https://www.autoblog.nl/nieuws/zit-tesla-het-model-s-plaid-ringrecord-te-scumbaggen-1036526

Wel werd bevestigd dat er twee auto’s op het circuit reden ten tijde van het Tesla Model S Plaid Ringrecord, een rode en een zwarte. De zwarte reed wel op standaard wielen en wellicht dus ook standaard overige dingen. Daarom zeggen de Twitteraars ook dat we graag de VAR zouden willen inschakelen en de beelden even willen zien, of het ook daadwerkelijk dan die zwarte was die het ronderecord heeft gereden.

Tenzij hun zwarte met rode spiegels rond reed, is dat een rode in het filmpje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie ik t fout ? Die vd lapvidel hierboven is een rode en anderzijds zijn er foto’s van een rode met normaal stuur ook 😕  

Benieuwd wat er van aan is…

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/9/2021 om 08:46, Roger zei:

Dit. Het interesseert me nu eens werkelijk geen hol of die Model S nu sneller of trager is. Moest ik geld hebben om ze te kunnen betalen, ik zou kijken naar het totaalpakket en dat spreekt me veel meer aan bij de Taycan dan bij de Model S. Zijn er nu echt nog mensen die hun keuze alleen laten afhangen van die cijfertjes? Waarschijnlijk wel. Beter hun geld afnemen dan.

Cijfers interesseren mij ook niet, want sneller dan mijn huidige 100D hoeft voor mij niet. Ik verkies de Model S boven de Taycan, omdat ‘m veel ruimer is, praktischer met de grote achterklep, comfortabeler, en omdat ‘m qua software kan wat Porsche niet kan, en omdat het geen ‘Porsche’ is om naar klanten te gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel respect voor wat Tesla weeral laat zien. Als je puur naar de feiten, cijfers en functionaliteit kijkt, impressive. Nog even afwachten natuurlijk of Elon idd niet te hard gelogen heeft. Puur emotioneel doet het me echter niks, en zou een Taycan of eTron GT me in deze klasse veel meer aanspreken.

Nu wachten tot Porsche op de proppen komt met een OEM Manthey-Racing pakketje op de Taycan Turbo S? :ninja:

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Phil zei:

Toch wel respect voor wat Tesla weeral laat zien. Als je puur naar de feiten, cijfers en functionaliteit kijkt, impressive. Nog even afwachten natuurlijk of Elon idd niet te hard gelogen heeft. Puur emotioneel doet het me echter niks, en zou een Taycan of eTron GT me in deze klasse veel meer aanspreken.

Nu wachten tot Porsche op de proppen komt met een OEM Manthey-Racing pakketje op de Taycan Turbo S? :ninja:

Hetzelfde gevoel Phil.

Ik volg de voorbije weken de filmpjes van de Plaid en commentaren. Zeker en vast indrukwekkend. Chapeau voor Tesla. En ik zou graag wel eens die acceleratie willen voelen.

Maar als ik dat relateer naar mijn dagelijks leven en verplaatsingen, weet ik ook dat die acceleraties dan van weinig echt belang zijn (zeker als je dan nog een of meer passagiers hebt). En dan komt kwaliteit en looks naar boven voor mij. En daar wint een Taycan en etron GT met afstand.

Als je iets puur rationeel bekijkt, volgens het 011000111 principe, dan is zo'n plaid echt het einde kan ik mij inbeelden. Dan moet dat echt een gevoel zijn van, Porsche en andere merken worden vernederd. Hahahahahahahaha! Tot je als auto-mens in zo'n model S stapt en het huilen met de pet op is, qua kwaliteit en gevoel. Stukje hier los, stukje daar los. Plastiek. Nog eens plastiek. En eerlijk gezegd doet het model mij weinig, het is al 10 jaar hetzelfde. Als ik dan de lijnen zie van een etron GT of Taycan, dan weet ik wat ik moet kiezen. Laat de Tesla maar sneller en goedkoper zijn.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Hetzelfde gevoel Phil.

Ik volg de voorbije weken de filmpjes van de Plaid en commentaren. Zeker en vast indrukwekkend. Chapeau voor Tesla. En ik zou graag wel eens die acceleratie willen voelen.

Maar als ik dat relateer naar mijn dagelijks leven en verplaatsingen, weet ik ook dat die acceleraties dan van weinig echt belang zijn (zeker als je dan nog een of meer passagiers hebt). En dan komt kwaliteit en looks naar boven voor mij. En daar wint een Taycan en etron GT met afstand.

Als je iets puur rationeel bekijkt, volgens het 011000111 principe, dan is zo'n plaid echt het einde kan ik mij inbeelden. Dan moet dat echt een gevoel zijn van, Porsche en andere merken worden vernederd. Hahahahahahahaha! Tot je als auto-mens in zo'n model S stapt en het huilen met de pet op is, qua kwaliteit en gevoel. Stukje hier los, stukje daar los. Plastiek. Nog eens plastiek. En eerlijk gezegd doet het model mij weinig, het is al 10 jaar hetzelfde. Als ik dan de lijnen zie van een etron GT of Taycan, dan weet ik wat ik moet kiezen. Laat de Tesla maar sneller en goedkoper zijn.

 

Als autoliefhebber is elke EV huilen met de pet op. nooit geen manueel meer, nooit geen geluid meer, geen geuren en vibraties meer, heel dat analoge is volledig weg.

en als je in dit filmpje ziet: de Model S Plaid wordt volledig vernederd idd door de Rimac Nevera. Dat ze die Rimac maar eens op de ring loslaten dus!
 

filmpje begint op tijdstip wanneer het echt begint:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Hetzelfde gevoel Phil.

Ik volg de voorbije weken de filmpjes van de Plaid en commentaren. Zeker en vast indrukwekkend. Chapeau voor Tesla. En ik zou graag wel eens die acceleratie willen voelen.

Maar als ik dat relateer naar mijn dagelijks leven en verplaatsingen, weet ik ook dat die acceleraties dan van weinig echt belang zijn (zeker als je dan nog een of meer passagiers hebt). En dan komt kwaliteit en looks naar boven voor mij. En daar wint een Taycan en etron GT met afstand.

Als je iets puur rationeel bekijkt, volgens het 011000111 principe, dan is zo'n plaid echt het einde kan ik mij inbeelden. Dan moet dat echt een gevoel zijn van, Porsche en andere merken worden vernederd. Hahahahahahahaha! Tot je als auto-mens in zo'n model S stapt en het huilen met de pet op is, qua kwaliteit en gevoel. Stukje hier los, stukje daar los. Plastiek. Nog eens plastiek. En eerlijk gezegd doet het model mij weinig, het is al 10 jaar hetzelfde. Als ik dan de lijnen zie van een etron GT of Taycan, dan weet ik wat ik moet kiezen. Laat de Tesla maar sneller en goedkoper zijn.

 

Ik volg je daar wel. Die acceleraties zijn nutteloos. Ook lijkt die Tesla weer niet super in elkaar te zitten voor 140.000 😕

IK denk moest mijn Alpina nu de geest geven, een ix3 LCI t meeste kans maakt. Dat is meer dan snel genoeg, zonder veel compromissen te moeten doen tegenover waar je mee vertrouwt bent.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Tot je als auto-mens in zo'n model S stapt en het huilen met de pet op is, qua kwaliteit en gevoel. Stukje hier los, stukje daar los. Plastiek. Nog eens plastiek. En eerlijk gezegd doet het model mij weinig, het is al 10 jaar hetzelfde. Als ik dan de lijnen zie van een etron GT of Taycan, dan weet ik wat ik moet kiezen. Laat de Tesla maar sneller en goedkoper zijn.

 

Hier ben ik het niet mee eens. Dat je het interieur niet mooi vind, dat begrijp ik, maar kwalitatief is er niks mis met de Model S, en de nieuwe zou nog beter zijn. Ook is het Vegan leder zeer knap qua looks, en zeer goed van kwaliteit. Als ik dat vergelijk met het Dakota leder van BMW… Met 105k km op de teller heb ik nog niks los gehad, en rammelt ‘m nog steeds niks. Zalig gewoon, want de Duitse auto die ik hiervoor had was andere koek. Ook mijn 992 moet alweer binnen voor een vreselijk getik in mijn deur. Ik spreek uit ervaring…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is maar wat je mooi vind natuurlijk. Deze foto nam ik daarnet in mijn Tesla. Alles netjes bekleed met hetzelfde Vegan leder, waardoor je overal dezelfde mooie gladde structuur hebt. Plafond in alcantara, net als binnenzijde van de deurklink, en dan carbon lijsten. Harmonieus en degelijk.

69F94260-EEC8-42E5-AA09-409DD2ABBEC7.jpeg

Deze foto nam ik in de etron van Audi. 
Ik zie meerdere soorten plastiek, meerdere soorten leder, meerdere grijze lijsten, allemaal met een andere textuur, en de stoelen zijn dan weer met iets anders bekleed. En bij de GT is dat niet anders. Dat vind ik dan weer druk en rommelig en niet harmonieus. Het is maar wat je wil…

Bij de Taycan is het wel in orde qua materiaalkeuzes.

59F6DB0C-8FF5-463A-94A6-81954B8B6F9C.jpeg

392EA3D4-5407-49B7-AF45-E1B61EF41650.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Als autoliefhebber is elke EV huilen met de pet op. nooit geen manueel meer, nooit geen geluid meer, geen geuren en vibraties meer, heel dat analoge is volledig weg.

 

 

Dat vind ik echt niet. Wat we tegenwoordig in ons strot geramd krijgen in de automobielsector mét ICE (in de categorie -80k euro) is gewoon pakken saaier dan wat de EV markt heeft te bieden. 
Een ID3 is ten minste weer een RWD. Hoe lang is het wel al niet geleden dan we nog eens een RWD VW hebben gehad? Mogen we terugkeren naar de Beetle en zijn afgeleiden vrees ik. Als ik een ID3 tegenkom ga ik daar eens naar kijken, voor een Golf 8 draai ik absoluut mijn hoofd niet. Wie boeit dat nog? 

Uit wat bestaat tegenwoordig het aanbod ICE? Vierpitters met turbo, waarvan de helft diesel en hoeveel van de andere helft klinkt nog deftig? 
Als je dat NR filmpje met de model S ziet, dan is dat geluid opwindender dan 99%  Geely, Stellantis, Renault-Daimler of VAG (4-cilinder) blok. 

En wanneer heb jij nog eens achter een auto gestaan en gedacht "o, wat ruikt dit heerlijk!"? Want dat is de enige geur die verdwijnt. Verbrande remblokken, rubber, koelvloeistof en olie komen ook bij een EV aanbod. 

De authenticiteit waar jij naar verwijst is al erg lang verdwenen uit de automobiel sector. De termen waarin jij spreekt, die behoren allang tot het verleden of tot enkele exclusievere modellen (vaak duurder, maar niet verplicht, zoals daar ook is de weinig verkochte GT86). En als we al die saaie dailys asap omschakelen tot EV's, dan is er nog ruimte genoeg om een lange tijd genotswagens te kunnen nuttigen. Alleen wordt wel steeds vergeten dat bijna geen kat die koopt. In de laatste 5 jaar zijn er in gans Europa 61.667 MX-5 jes verkocht, het hete pistoleetje van de fun wagen. 
Zowat evenveel als C3'tje in de BeLux over die periode. 

Van de GT en BRZ samen werden over dezelfde periode iets meer dan 8.000 stuks verkocht in gans Europa. Dat is echt belachelijk weinig... 

Moesten al die MX5-jes én GT86 en BRZ van gans europa van de laatste 5 jaar hier in Belgie rond rijden, dan zou dat goed zijn voor 1,18% van het wagen landschap. Ofte, 1 wagen op 84 wagens zou een MX5-GT86-BRZ zijn. 
Het zijn die verkoopcijfers die in eerste plaats de liefhebberij doden. Niet de milieu normen. Alpine heeft met de A110 duidelijk laten zien dat het allemaal iets ecologischer kan, en toch nog helemaal op en top puur kan zijn. Maar met 7.676 verkochte exemplaren in Europa, kan je het ook geen bestseller noemen... 
Moesten zo wagens wél succes hebben, dan zou er ook veel sneller een plezier EV kunnen komen. Met een versnellingsbak, een sper en een "ESP-off"-knopje. Maar die vraag is er gewoon niet. Zelf bij Porsche wordt de 911 dra ingehaald door de taycan in verkoopcijfers. 

Kortsamengevat: niet te lang in het verleden blijven hangen, of het verleden op het heden projecteren. 
Ja, een E34 en co, dat waren nog eens wagens. Een daily met een blok met karakter. Maar dat was toen. Vandaag spreken we over een E300 waar een 2.0 benzine turbo scheetmachine in ligt. En dan nog een 70k kost...  

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, BMWMB zei:

Het is maar wat je mooi vind natuurlijk. Deze foto nam ik daarnet in mijn Tesla. Alles netjes bekleed met hetzelfde Vegan leder, waardoor je overal dezelfde mooie gladde structuur hebt. Plafond in alcantara, net als binnenzijde van de deurklink, en dan carbon lijsten. Harmonieus en degelijk.

69F94260-EEC8-42E5-AA09-409DD2ABBEC7.jpeg

Deze foto nam ik in de etron van Audi. 
Ik zie meerdere soorten plastiek, meerdere soorten leder, meerdere grijze lijsten, allemaal met een andere textuur, en de stoelen zijn dan weer met iets anders bekleed. En bij de GT is dat niet anders. Dat vind ik dan weer druk en rommelig en niet harmonieus. Het is maar wat je wil…

Bij de Taycan is het wel in orde qua materiaalkeuzes.

59F6DB0C-8FF5-463A-94A6-81954B8B6F9C.jpeg

392EA3D4-5407-49B7-AF45-E1B61EF41650.jpeg

Dat Tesla het zwaar te verduren krijgt qua interieur hebben ze dan ook aan zichzelf te danken door het in begin minder op orde te hebben. en vooral, door het gevoel dat het een loterij is. De ene moet nooit binnen, de andere krijgen ze nooit in orde. Die reputatie zullen ze nog een tijdje met zich mee dragen. Maar het is inderdaad wel belangrijk om daar niet in te blijven hangen. De laatste Model S die ik gezien heb was inderdaad in niets te vergelijken met de eerste waar ik in zat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Tjeu zei:

Dat vind ik echt niet. Wat we tegenwoordig in ons strot geramd krijgen in de automobielsector mét ICE (in de categorie -80k euro) is gewoon pakken saaier dan wat de EV markt heeft te bieden. 
Een ID3 is ten minste weer een RWD. Hoe lang is het wel al niet geleden dan we nog eens een RWD VW hebben gehad? Mogen we terugkeren naar de Beetle en zijn afgeleiden vrees ik. Als ik een ID3 tegenkom ga ik daar eens naar kijken, voor een Golf 8 draai ik absoluut mijn hoofd niet. Wie boeit dat nog? 

Uit wat bestaat tegenwoordig het aanbod ICE? Vierpitters met turbo, waarvan de helft diesel en hoeveel van de andere helft klinkt nog deftig? 
Als je dat NR filmpje met de model S ziet, dan is dat geluid opwindender dan 99%  Geely, Stellantis, Renault-Daimler of VAG (4-cilinder) blok. 

En wanneer heb jij nog eens achter een auto gestaan en gedacht "o, wat ruikt dit heerlijk!"? Want dat is de enige geur die verdwijnt. Verbrande remblokken, rubber, koelvloeistof en olie komen ook bij een EV aanbod. 

De authenticiteit waar jij naar verwijst is al erg lang verdwenen uit de automobiel sector. De termen waarin jij spreekt, die behoren allang tot het verleden of tot enkele exclusievere modellen (vaak duurder, maar niet verplicht, zoals daar ook is de weinig verkochte GT86). En als we al die saaie dailys asap omschakelen tot EV's, dan is er nog ruimte genoeg om een lange tijd genotswagens te kunnen nuttigen. Alleen wordt wel steeds vergeten dat bijna geen kat die koopt. In de laatste 5 jaar zijn er in gans Europa 61.667 MX-5 jes verkocht, het hete pistoleetje van de fun wagen. 
Zowat evenveel als C3'tje in de BeLux over die periode. 

Van de GT en BRZ samen werden over dezelfde periode iets meer dan 8.000 stuks verkocht in gans Europa. Dat is echt belachelijk weinig... 

Moesten al die MX5-jes én GT86 en BRZ van gans europa van de laatste 5 jaar hier in Belgie rond rijden, dan zou dat goed zijn voor 1,18% van het wagen landschap. Ofte, 1 wagen op 84 wagens zou een MX5-GT86-BRZ zijn. 
Het zijn die verkoopcijfers die in eerste plaats de liefhebberij doden. Niet de milieu normen. Alpine heeft met de A110 duidelijk laten zien dat het allemaal iets ecologischer kan, en toch nog helemaal op en top puur kan zijn. Maar met 7.676 verkochte exemplaren in Europa, kan je het ook geen bestseller noemen... 
Moesten zo wagens wél succes hebben, dan zou er ook veel sneller een plezier EV kunnen komen. Met een versnellingsbak, een sper en een "ESP-off"-knopje. Maar die vraag is er gewoon niet. Zelf bij Porsche wordt de 911 dra ingehaald door de taycan in verkoopcijfers. 

Kortsamengevat: niet te lang in het verleden blijven hangen, of het verleden op het heden projecteren. 
Ja, een E34 en co, dat waren nog eens wagens. Een daily met een blok met karakter. Maar dat was toen. Vandaag spreken we over een E300 waar een 2.0 benzine turbo scheetmachine in ligt. En dan nog een 70k kost...  

Auto's als een golf GTI zie je nog vrij regelmatig rijden en daar is geen elektrisch alternatief voor. Met bv een mini cooper kan je ook rijplezier hebben.

Je hebt wel gelijk dat de autoindustrie zich steeds minder richt op liefhebberij, o.a. door een gebrek aan interesse van het grote publiek ( kijk hoeveel suv's er verkocht worden ), maar ook door steeds strengere regelgeving rond veiligheid (trajectcontrole) en emissies.  De elektrische auto die vaak ook geassocieerd wordt met autonoom rijden kan die trend wel eens versnellen tot er nog weinig overblijft van de hobby. Ik denk dat veel liefhebbers dat laatste aanvoelen en daarom niet erg warm lopen voor elektrisch in het algemeen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Super95 zei:

Auto's als een golf GTI zie je nog vrij regelmatig rijden en daar is geen elektrisch alternatief voor. Met bv een mini cooper kan je ook rijplezier hebben.

Je hebt wel gelijk dat de autoindustrie zich steeds minder richt op liefhebberij, o.a. door een gebrek aan interesse van het grote publiek ( kijk hoeveel suv's er verkocht worden ), maar ook door steeds strengere regelgeving rond veiligheid (trajectcontrole) en emissies.  De elektrische auto die vaak ook geassocieerd wordt met autonoom rijden kan die trend wel eens versnellen tot er nog weinig overblijft van de hobby. Ik denk dat veel liefhebbers dat laatste aanvoelen en daarom niet erg warm lopen voor elektrisch in het algemeen. 

Vooral dit. 

het is voor sommige en voor ons hier op het forum een hobby of passie, en dat wordt als onbegrepen bezien door de overheden en zelfs door de fabrikanten. Een leuke wagen met wat power of wat extra cilinders wordt ook bijna onbetaalbaar voor vele door de taksen, BIV of verzekering. Dat is zelfs binnen de EU al een groot verschil. Mensen gebruiken nu wel terug meer de auto om op reis te gaan vanwege corona maar is dat een blijvende trend?...goede vraag...?

Ik heb altijd manueel gehad en zelfs naar brussel met elke dag file heb ik nooit een moment gedroomd van het hebben van een automaat of laat staan een zelfrijdende auto 🤮. In een Amerikaanse pickup of een grote slee is het natuurlijk wel meer logisch dat je in combinatie met allemaal snufjes een automaat zal hebben. Ik vind het ook niet erg om auto te rijden, je ziet eens een nieuw model, een persoonlijke nummerplaat, etc etc maar vele zijn zo niet. het is echt een tergend proces om van A naar B te rijden...ik hoor het vaak zeggen...met het vliegtuig is het maar 2 uurtjes...maar ze vergeten dan wel de deur tot deur tijd die oploopt tot het 3 dubbele.

Maar het klopt wel wat @Tjeu zegt, tegenwoordig met die 3 en 4 cilinder wagentjes creëer je geen autoliefde meer. Dat is net zoals die 100en SUV's of Berlingo achtigen die nooit de wanna have oldtimers gaan worden binnen ettelijke jaren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het over een Golf GTI hebt, wat ik ook nog steeds een heerlijk machien vind, dan moet je inderdaad toegeven dat er nog geen alternatief is. En waarom zoen ze dat niet? Waarom brengt VW geen elektrische Golf uit, met een GTI-versie, met dus ook 300pk, en met dezelfde look and feel, en aan dezelfde prijs. Hoeveel mensen zouden dan nog een ICE GTI kopen?

Ik denk nog steeds dat ze bewust zo'n 'lelijke' ID-3 uitbrengen, en aan een hogere prijs, om nog zoveel als mogelijk benzines en diesels te kunnen verkopen zolang het nog kan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tjeu zei:

Dat Tesla het zwaar te verduren krijgt qua interieur hebben ze dan ook aan zichzelf te danken door het in begin minder op orde te hebben. en vooral, door het gevoel dat het een loterij is. De ene moet nooit binnen, de andere krijgen ze nooit in orde. Die reputatie zullen ze nog een tijdje met zich mee dragen. Maar het is inderdaad wel belangrijk om daar niet in te blijven hangen. De laatste Model S die ik gezien heb was inderdaad in niets te vergelijken met de eerste waar ik in zat. 

Dit is waar. De eerste Model S was binnen echt niet mooi afgewerkt, maar ze hebben een zeer snelle evolutie doorgemaakt want de mijne van 2018 is wel al dik in orde. Ook technisch waren er in het begin ook meer mankementen dan met de recentere auto's. Zonder mankementen zal nooit zijn, ook niet met de ICE's. Tja, Ze zijn dan ook 10 jaar geleden van 0 begonnen, en als je dan ziet waar ze vandaag staan... Chapeau! Ik ben eens benieuwd of de 'oude' merken in zo'n korte tijd kunnen bijbenen, want ze staan hopeloos achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tjeu zei:

Dat vind ik echt niet. Wat we tegenwoordig in ons strot geramd krijgen in de automobielsector mét ICE (in de categorie -80k euro) is gewoon pakken saaier dan wat de EV markt heeft te bieden. 
Een ID3 is ten minste weer een RWD. Hoe lang is het wel al niet geleden dan we nog eens een RWD VW hebben gehad? Mogen we terugkeren naar de Beetle en zijn afgeleiden vrees ik. Als ik een ID3 tegenkom ga ik daar eens naar kijken, voor een Golf 8 draai ik absoluut mijn hoofd niet. Wie boeit dat nog? 

Uit wat bestaat tegenwoordig het aanbod ICE? Vierpitters met turbo, waarvan de helft diesel en hoeveel van de andere helft klinkt nog deftig? 
Als je dat NR filmpje met de model S ziet, dan is dat geluid opwindender dan 99%  Geely, Stellantis, Renault-Daimler of VAG (4-cilinder) blok. 

En wanneer heb jij nog eens achter een auto gestaan en gedacht "o, wat ruikt dit heerlijk!"? Want dat is de enige geur die verdwijnt. Verbrande remblokken, rubber, koelvloeistof en olie komen ook bij een EV aanbod. 

De authenticiteit waar jij naar verwijst is al erg lang verdwenen uit de automobiel sector. De termen waarin jij spreekt, die behoren allang tot het verleden of tot enkele exclusievere modellen (vaak duurder, maar niet verplicht, zoals daar ook is de weinig verkochte GT86). En als we al die saaie dailys asap omschakelen tot EV's, dan is er nog ruimte genoeg om een lange tijd genotswagens te kunnen nuttigen. Alleen wordt wel steeds vergeten dat bijna geen kat die koopt. In de laatste 5 jaar zijn er in gans Europa 61.667 MX-5 jes verkocht, het hete pistoleetje van de fun wagen. 
Zowat evenveel als C3'tje in de BeLux over die periode. 

Van de GT en BRZ samen werden over dezelfde periode iets meer dan 8.000 stuks verkocht in gans Europa. Dat is echt belachelijk weinig... 

Moesten al die MX5-jes én GT86 en BRZ van gans europa van de laatste 5 jaar hier in Belgie rond rijden, dan zou dat goed zijn voor 1,18% van het wagen landschap. Ofte, 1 wagen op 84 wagens zou een MX5-GT86-BRZ zijn. 
Het zijn die verkoopcijfers die in eerste plaats de liefhebberij doden. Niet de milieu normen. Alpine heeft met de A110 duidelijk laten zien dat het allemaal iets ecologischer kan, en toch nog helemaal op en top puur kan zijn. Maar met 7.676 verkochte exemplaren in Europa, kan je het ook geen bestseller noemen... 
Moesten zo wagens wél succes hebben, dan zou er ook veel sneller een plezier EV kunnen komen. Met een versnellingsbak, een sper en een "ESP-off"-knopje. Maar die vraag is er gewoon niet. Zelf bij Porsche wordt de 911 dra ingehaald door de taycan in verkoopcijfers. 

Kortsamengevat: niet te lang in het verleden blijven hangen, of het verleden op het heden projecteren. 
Ja, een E34 en co, dat waren nog eens wagens. Een daily met een blok met karakter. Maar dat was toen. Vandaag spreken we over een E300 waar een 2.0 benzine turbo scheetmachine in ligt. En dan nog een 70k kost...  

Amen. Je bewoordt het perfect mijn inziens.

Ik word hier soms al eens verweten meer naar EV's te kijken dan naar ICE, maar waar zit heden ten dagen de echte evolutie en innovatie?
De zoveelste vierpitter, zoals je zegt, en de 50 extra pk's die sommige kisten gewonnen hebben bij de laatste variant (lees M3 e.d.), doen het voor mij niet meer.

Ik volg met plezier heel het EV gebeuren, hopend dat er ooit eens iets komt dat echte rij-afficionado's (ja misschien zelfs @PJH) over de streep kan trekken.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Super95 zei:

Auto's als een golf GTI zie je nog vrij regelmatig rijden en daar is geen elektrisch alternatief voor. Met bv een mini cooper kan je ook rijplezier hebben.

Je hebt wel gelijk dat de autoindustrie zich steeds minder richt op liefhebberij, o.a. door een gebrek aan interesse van het grote publiek ( kijk hoeveel suv's er verkocht worden ), maar ook door steeds strengere regelgeving rond veiligheid (trajectcontrole) en emissies.  De elektrische auto die vaak ook geassocieerd wordt met autonoom rijden kan die trend wel eens versnellen tot er nog weinig overblijft van de hobby. Ik denk dat veel liefhebbers dat laatste aanvoelen en daarom niet erg warm lopen voor elektrisch in het algemeen. 

 

Komt er normaal aan met de ID3 GTX of iets in die aard. Maar dat zal volgens mij helaas niet dezelfde sensaties bieden :( Maar goedn VW doet tenminste een poging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Rabbit zei:

 

Komt er normaal aan met de ID3 GTX of iets in die aard. Maar dat zal volgens mij helaas niet dezelfde sensaties bieden :( Maar goedn VW doet tenminste een poging.

maar een ID3 is echt zo een Golf Sportsvan achtig hok. 

Een GTI is net de lichtheid en het rijplezier dat primeert, waarom werd die Up! GTI zo de hemel ingeprezen denk je, omdat dat een hedendaagse versie van een Golf I GTI was. Dat ze eens een e-Golf GTI maken bv, misschien verkoopt dat nog goed.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid