Ga naar inhoud

Tesla Model S


Rabbit

Aanbevolen berichten

en terug meer over Tesla gesproken...dit al gezien...die Model S van Hoovie met kapotte batterij blijkt iets te zijn dat met het vervangen van enkele cellen al verholpen wordt terwijl Tesla je een hele nieuwe battery pack wil aansmeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat niet zo bij elke merkverdeler? Eender wat er stuk is moet onmiddellijk vervangen worden. Mijn schoonbroer zijn E350cdi had ook stukken aan z'n versnellingsbak. Van Mercedes kregen we een offerte van 3.5k euro. Uiteindelijk hebben we 'm elders laten herstellen voor € 400,-. Er was gewoon een tandwiel stuk in de versnellingsbak.

Dit is dus zeker niet iets typisch Tesla...

En dat deze man dat op Youtube zet, is omdat hij weet dat Tesla 'hot' is, en zo vele views zal hebben, en heel veel Tesla-haters dit filmpje gaan delen. En views, en goede reklame.

Een filmpje met een goedkope herstelling van een versnellingsbak van een Mercedes boeit bijna geen mens.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

en terug meer over Tesla gesproken...dit al gezien...die Model S van Hoovie met kapotte batterij blijkt iets te zijn dat met het vervangen van enkele cellen al verholpen wordt terwijl Tesla je een hele nieuwe battery pack wil aansmeren.

 

Je kan het ook anders bekijken: een batterij is het duurste onderdeel van een EV. En zelf die kan in sommige gevallen heel goedkoop gefixt worden. Ofte: EV rijden gaat mobiliteit echt stukken goedkoper maken, waardoor het bezit van een wagen minder onder druk komt te staan. Ofte zoals Wooter maar al te graag zei: TCO, TCO, TCO!  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is trouwens net hetzelfde bij e-bike batterijen. Stap je winkel binnen: ah meneer, dat is een nieuwe voor €500+
Doe je dat zelf open en vervangt de kapotte cel(len) dan ben je gesteld voor €20.
Laat je het doen door een revisie bedrijf is het €250

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tjeu zei:

Dat vind ik echt niet. Wat we tegenwoordig in ons strot geramd krijgen in de automobielsector mét ICE (in de categorie -80k euro) is gewoon pakken saaier dan wat de EV markt heeft te bieden. 
Een ID3 is ten minste weer een RWD. Hoe lang is het wel al niet geleden dan we nog eens een RWD VW hebben gehad? Mogen we terugkeren naar de Beetle en zijn afgeleiden vrees ik. Als ik een ID3 tegenkom ga ik daar eens naar kijken, voor een Golf 8 draai ik absoluut mijn hoofd niet. Wie boeit dat nog? 

Uit wat bestaat tegenwoordig het aanbod ICE? Vierpitters met turbo, waarvan de helft diesel en hoeveel van de andere helft klinkt nog deftig? 
Als je dat NR filmpje met de model S ziet, dan is dat geluid opwindender dan 99%  Geely, Stellantis, Renault-Daimler of VAG (4-cilinder) blok. 

En wanneer heb jij nog eens achter een auto gestaan en gedacht "o, wat ruikt dit heerlijk!"? Want dat is de enige geur die verdwijnt. Verbrande remblokken, rubber, koelvloeistof en olie komen ook bij een EV aanbod. 

De authenticiteit waar jij naar verwijst is al erg lang verdwenen uit de automobiel sector. De termen waarin jij spreekt, die behoren allang tot het verleden of tot enkele exclusievere modellen (vaak duurder, maar niet verplicht, zoals daar ook is de weinig verkochte GT86). En als we al die saaie dailys asap omschakelen tot EV's, dan is er nog ruimte genoeg om een lange tijd genotswagens te kunnen nuttigen. Alleen wordt wel steeds vergeten dat bijna geen kat die koopt. In de laatste 5 jaar zijn er in gans Europa 61.667 MX-5 jes verkocht, het hete pistoleetje van de fun wagen. 
Zowat evenveel als C3'tje in de BeLux over die periode. 

Van de GT en BRZ samen werden over dezelfde periode iets meer dan 8.000 stuks verkocht in gans Europa. Dat is echt belachelijk weinig... 

Moesten al die MX5-jes én GT86 en BRZ van gans europa van de laatste 5 jaar hier in Belgie rond rijden, dan zou dat goed zijn voor 1,18% van het wagen landschap. Ofte, 1 wagen op 84 wagens zou een MX5-GT86-BRZ zijn. 
Het zijn die verkoopcijfers die in eerste plaats de liefhebberij doden. Niet de milieu normen. Alpine heeft met de A110 duidelijk laten zien dat het allemaal iets ecologischer kan, en toch nog helemaal op en top puur kan zijn. Maar met 7.676 verkochte exemplaren in Europa, kan je het ook geen bestseller noemen... 
Moesten zo wagens wél succes hebben, dan zou er ook veel sneller een plezier EV kunnen komen. Met een versnellingsbak, een sper en een "ESP-off"-knopje. Maar die vraag is er gewoon niet. Zelf bij Porsche wordt de 911 dra ingehaald door de taycan in verkoopcijfers. 

Kortsamengevat: niet te lang in het verleden blijven hangen, of het verleden op het heden projecteren. 
Ja, een E34 en co, dat waren nog eens wagens. Een daily met een blok met karakter. Maar dat was toen. Vandaag spreken we over een E300 waar een 2.0 benzine turbo scheetmachine in ligt. En dan nog een 70k kost...  

Een 981 met 2.7 van 2016 klinkt heerlijk, ruikt heerlijk. De geur van 98 aan de pomp, mmmmmm. Sorry Tjeu, ik weet dat we moeten evolueren maar het geluid van een broodrooster Tesla vergelijken met bijvoorbeeld een flat six rond 7500 toeren...Dat de huidige automobielen saai zijn is 20-30 jaar zo. Maar er blijven leuke dingen tussen zitten. Een yaris GR bijvoorbeeld of een Alpine 110. Net zoals er leuke dingen bij de EV’s zijn, zoals een ioniq 5 of de Honda E.

Ik ga het geluid missen. Het mechanische. Het lichtvoetige. Ik ben dan ook van een dinosaurus generatie. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om die reden vind ik het spijtig dat ze ook de funauto’s aanpakken, terwijl dat net de auto’s zijn die gekocht worden door liefhebbers, en die eerder weinig worden gereden. 
Dat ze eerst eens de auto’s elektrificeren die dagelijks vele kilometers afleggen, en in de file staan…

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Een 981 met 2.7 van 2016 klinkt heerlijk, ruikt heerlijk. De geur van 98 aan de pomp, mmmmmm. Sorry Tjeu, ik weet dat we moeten evolueren maar het geluid van een broodrooster Tesla vergelijken met bijvoorbeeld een flat six rond 7500 toeren...Dat de huidige automobielen saai zijn is 20-30 jaar zo. Maar er blijven leuke dingen tussen zitten. Een yaris GR bijvoorbeeld of een Alpine 110. Net zoals er leuke dingen bij de EV’s zijn, zoals een ioniq 5 of de Honda E.

Ik ga het geluid missen. Het mechanische. Het lichtvoetige. Ik ben dan ook van een dinosaurus generatie. 

Je hebt het verkeerd begrepen muis. Ik ben het helemaal eens dat een Boxer te max is. En zelf de aangehaalde vierpotters zoals de MX-5 en BRZ vind ik fantastische wagens, waar ik zelf nog steeds een ICE boven een EV zou kiezen. Bovenaan op mijn droomlijst van niet bestaande wagens staan volgende drie: 

1) Caterham met de flatsix 1.8 uit de goldwing en freevalve technologie
2) Audi 100 Coupe S met panodakje, de 55 AMG motor erin met de 9G bak
3) Onze Espace, maar in EV. Met 4 elektromotoren elk goed voor 200 pk en 400 Nm koppel, maar enkel bij het remmen wordt het volle 'vermogen' gebruikt (voor maximale energierecuperatie). Voor acceleratie beperkt tot 250 pk en 500 Nm koppel, dat je evenwel zelf mag verdelen naar wens tussen voor en achter. Want binnen het gebruik van zo een bus biedt de huidige 2.0 diesel echt geen meerwaarde. Die doet maar een ding: vervuilen. En dat is zo in 90% van het huidige wagenpark. 

Een boxer en co zitten daar niet in, in die 90, wss zelf 95%. Maar door die 90 - 95% EV te maken, kan de rest blijven. Dat is net het punt. Het heeft geen zin om vast te houden aan "kut"-ICE'kes, gooi die er asap uit en laat ruimte voor wat écht leuk is en wel een meerwaarde vormt.   

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, BMWMB zei:

Om die reden vind ik het spijtig dat ze ook de funauto’s aanpakken, terwijl dat net de auto’s zijn die gekocht worden door liefhebbers, en die eerder weinig worden gereden. 
Dat ze eerst eens de auto’s elektrificeren die dagelijks vele kilometers afleggen, en in de file staan…

De regels zijn dat de gemiddelde CO2 van de fabrikanten onder een bepaald pijl komt. Dat geeft bijvoorbeeld mercedes ruimte zat om alle vierpotters te vervangen door EV's en voor de rest nog wat heerlijke AMG modellen te maken met de 6.2 V8. Maar het zijn de fabrikanten die niet mee willen, omdat ze schrik hebben dat de markt niet gaat volgen. 

Nochtans, als je kijkt naar de verkoopcijfers en productiecijfers van Tesla, dan zouden we ondertussen wel al beter moeten weten... Als je er echt voor gaat, is het ook makkelijker om je kosten onder controle te houden. Beide producten (saaie ICE's en EV's) naast elkaar bouwen maakt het er niet goedkoper op...  

Link naar reactie
Delen op andere sites

het probleem zit hem ook in de trajectcontroles, snelheidsverlagingen, etc

volgende maand zijn het verkiezingen in Duitsland en bijna alle partijen willen de onbeperkte snelheidslimiet weg voor veiligheid en milieu. Dus een snelle auto heeft nergens ter wereld nog zin, ook al is de pakkans niet al te groot, als ze de snelheid dan beperken of zwarte doos verplichten of nog meer trajectcontroles zetten dan is de hobby gedaan, EV of V8, knallen of een potje in de ardennen gaan sturen gaat niet meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Liquid Li0n zei:

het probleem zit hem ook in de trajectcontroles, snelheidsverlagingen, etc

volgende maand zijn het verkiezingen in Duitsland en bijna alle partijen willen de onbeperkte snelheidslimiet weg voor veiligheid en milieu. Dus een snelle auto heeft nergens ter wereld nog zin, ook al is de pakkans niet al te groot, als ze de snelheid dan beperken of zwarte doos verplichten of nog meer trajectcontroles zetten dan is de hobby gedaan, EV of V8, knallen of een potje in de ardennen gaan sturen gaat niet meer

We blijven wel wat in rondjes draaien. Moesten alle golfjes diesel en 1.4TSI en gelijken al EV's zijn, dan zou het punt "snelheid verlagen voor milieu" allang niet meer op de agenda staan. Hadden we meer stappen genomen naar nieuwe methoden om ons te verplaatsen (lees minder voor iedere scheet onze eigen wagen nemen), dan was het voor de veiligheid ook niet nodig/op minder plaatsen nodig de snelheid te verlagen. 

Het is de liefhebber die zich kost wat kost tegen de transitie blijft verzetten die zijn eigen hobby onmogelijk maakt, ipv er net de opportuniteit in te zien om het nog langer te kunnen rekken. Ik gaf vorige keer ook al het voorbeeld van Zolder. Jaar na jaar miserie met de buren die het er wat mee gehad hebben. Vervang nu eens het grootste deel van de bezoekers hun wagens door EV's en je krijgt al beetje meer rust. En als de meerderheid op de weg EV wordt, dan zal je ook sneller EV evenementen op de racebaan kunnen doen. En dat zijn dan alweer dagen dat er veel minder overlast is voor de buurt, waardoor het voortbestaan van Zolder minder gehypothekeerd wordt. 

Alles wat de autosector nu kan, hadden ze even goed al 5 jaar geleden kunnen doen. 

En om dan terug on topic te komen: dat is voor mij dé verdienste van de Model S. Ondanks het lang niet de eerste noch de meest geproduceerde EV is en al zeker niet de democratisering van de EV, het is wel de eerste die aangetoond heeft dat je alles kan met een EV. 
Gans het gezin verplaatsen, verder rijden, veel boel meepakken, comfortabel verplaatsen, stijlvol verplaatsen (smaak gevoelig), gigantisch snel verplaatsen (optrekken en nu dus ook op de ring),... Het is de model S die de bakens echt verplaatst heeft en de eerste smaakmakende EV was. Dat wordt een future classic. Net als de Tesla Roadster. En die laatste, verwacht daar binnen de 10 jaar een oplossing voor om de batterijen te moderniseren, waardoor die echt bruikbaar wordt. Dus wie geld op overschot heeft en wil investeren in iets op wielen, durf eens voor een Tesla Roadster gaan, als je nog eentje kan vinden ;)  

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tjeu zei:

We blijven wel wat in rondjes draaien. Moesten alle golfjes diesel en 1.4TSI en gelijken al EV's zijn, dan zou het punt "snelheid verlagen voor milieu" allang niet meer op de agenda staan. Hadden we meer stappen genomen naar nieuwe methoden om ons te verplaatsen (lees minder voor iedere scheet onze eigen wagen nemen), dan was het voor de veiligheid ook niet nodig/op minder plaatsen nodig de snelheid te verlagen. 

Het is de liefhebber die zich kost wat kost tegen de transitie blijft verzetten die zijn eigen hobby onmogelijk maakt, ipv er net de opportuniteit in te zien om het nog langer te kunnen rekken. Ik gaf vorige keer ook al het voorbeeld van Zolder. Jaar na jaar miserie met de buren die het er wat mee gehad hebben. Vervang nu eens het grootste deel van de bezoekers hun wagens door EV's en je krijgt al beetje meer rust. En als de meerderheid op de weg EV wordt, dan zal je ook sneller EV evenementen op de racebaan kunnen doen. En dat zijn dan alweer dagen dat er veel minder overlast is voor de buurt, waardoor het voortbestaan van Zolder minder gehypothekeerd wordt. 

Alles wat de autosector nu kan, hadden ze even goed al 5 jaar geleden kunnen doen. 

En om dan terug on topic te komen: dat is voor mij dé verdienste van de Model S. Ondanks het lang niet de eerste noch de meest geproduceerde EV is en al zeker niet de democratisering van de EV, het is wel de eerste die aangetoond heeft dat je alles kan met een EV. 
Gans het gezin verplaatsen, verder rijden, veel boel meepakken, comfortabel verplaatsen, stijlvol verplaatsen (smaak gevoelig), gigantisch snel verplaatsen (optrekken en nu dus ook op de ring),... Het is de model S die de bakens echt verplaatst heeft en de eerste smaakmakende EV was. Dat wordt een future classic. Net als de Tesla Roadster. En die laatste, verwacht daar binnen de 10 jaar een oplossing voor om de batterijen te moderniseren, waardoor die echt bruikbaar wordt. Dus wie geld op overschot heeft en wil investeren in iets op wielen, durf eens voor een Tesla Roadster gaan, als je nog eentje kan vinden ;)  

 

 

 

 

Ik ken iemand persoonlijk die bijna 2j geleden al 100K voorschot betaald heeft voor de roadster.

De man is 82 nota bene.

Hopelijk heeft hij hem nog vooraleer hij het tijdelijke met het eeuwige verwisselt 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, binnenmuisarchitekt said:

Een 981 met 2.7 van 2016 klinkt heerlijk, ruikt heerlijk. De geur van 98 aan de pomp, mmmmmm. Sorry Tjeu, ik weet dat we moeten evolueren maar het geluid van een broodrooster Tesla vergelijken met bijvoorbeeld een flat six rond 7500 toeren...Dat de huidige automobielen saai zijn is 20-30 jaar zo. Maar er blijven leuke dingen tussen zitten. Een yaris GR bijvoorbeeld of een Alpine 110. Net zoals er leuke dingen bij de EV’s zijn, zoals een ioniq 5 of de Honda E.

Ik ga het geluid missen. Het mechanische. Het lichtvoetige. Ik ben dan ook van een dinosaurus generatie. 

Je bent zijn "in de categorie -80K euro" vergeten te lezen?

En zelfs die "flat six" waar jij hebt over hebt kan je tegenwoordig niet meer krijgen tenzij je 100K neerlegt. Vergeet niet dat de huidige ook 4-cilinder zijn geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tjeu je hebt volledig gelijk. Ik heb me een M340i gekocht omdat het de laatste is die ik nog kon betalen met een 6-cilinder (en t is al een PAK geld), zowel qua aanschaf als running cost. Ik moet me geen illusies maken, de volgende generatie BMW 3 zal de 6 cilinder ook verdwenen zijn, behalve misschien voor de M. Vergeet het dat ik zulke bedragen leg voor een 2 liter 4-cilinder turbo. Dat klinkt niet en heeft geen karakter. In een Megane RS kan ik daar mee leven. In een auto van 80K of meer? No way! Dan was het 100% zeker een EV geworden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, bud wijzer zei:

Ik ken iemand persoonlijk die bijna 2j geleden al 100K voorschot betaald heeft voor de roadster.

De man is 82 nota bene.

Hopelijk heeft hij hem nog vooraleer hij het tijdelijke met het eeuwige verwisselt 😉

Ik heb het op de eerste generatie, de omgebouwde Elise, niet dat nieuw ding dat niet komt. 

a1a11ee0-4c1e-4845-a613-5b22f579f7a0.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

@Tjeu je hebt volledig gelijk. Ik heb me een M340i gekocht omdat het de laatste is die ik nog kon betalen met een 6-cilinder (en t is al een PAK geld), zowel qua aanschaf als running cost. Ik moet me geen illusies maken, de volgende generatie BMW 3 zal de 6 cilinder ook verdwenen zijn, behalve misschien voor de M. Vergeet het dat ik zulke bedragen leg voor een 2 liter 4-cilinder turbo. Dat klinkt niet en heeft geen karakter. In een Megane RS kan ik daar mee leven. In een auto van 80K of meer? No way! Dan was het 100% zeker een EV geworden.

Wat me wel ook altijd verbaasd is wat de doorsnee mens wilt en wat ze niet willen. Geen kat wil nog een atmo blok in een daily. Want dat moet je in de toeren jagen, heeft geen koppel,... Nee, ze willen onderin een volle motor en wat het bovenin doet is minder van belang, want daar kom je binnen het huidige verkeer toch amper. 

Nou nou nou, op welke brandstof kunnen we ervoor zorgen dat we vanaf 1 rpm maximaal koppel hebben, en waarmee we indrukwekkende hernemingen hebben. En die dan nog niet te veel lawaai maakt en zuinig is. Wat zou het antwoord toch kunnen zijn... 

Edit: uiteraard ontken ik nergens dat een EV tot op vandaag absoluut nog beperkingen heeft en er nog massa's werk is om de omschakeling voor iedereen mogelijk te maken. Maar zo wat halfslachtig blijven staren en overal waar het wel al makkelijk kan het toch niet doen, dat brengt ons echt nergens. 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Tjeu said:

Nou nou nou, op welke brandstof kunnen we ervoor zorgen dat we vanaf 1 rpm maximaal koppel hebben, en waarmee we indrukwekkende hernemingen hebben. En die dan nog niet te veel lawaai maakt en zuinig is. Wat zou het antwoord toch kunnen zijn... 

Elektriciteit 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tjeu zei:

binnen de 10 jaar een oplossing voor om de batterijen te moderniseren, waardoor die echt bruikbaar wordt. Dus wie geld op overschot heeft en wil investeren in iets op wielen, durf eens voor een Tesla Roadster gaan, als je nog eentje kan vinden ;)

Als er tegen dan nog voldoende stuks van zijn om dat op een rendabele manier te doen, dan zie ik dat ook nog wel gebeuren.

In 2015 of 2016 is er trouwens al een upgrade van het accupakket geweest waardoor er meer kilometers mee gedaan kunnen worden.

19 minuten geleden, Tjeu zei:

Ik heb het op de eerste generatie, de omgebouwde Elise, niet dat nieuw ding dat niet komt. 

a1a11ee0-4c1e-4845-a613-5b22f579f7a0.png

 

Dat nieuwe ding zal er ook wel komen. Het probleem is dat de nieuwe batterijen daarvoor nog altijd niet op punt staan. Het blijkt veel langer te duren dan ze aanvankelijk verwacht hadden.

Dat is trouwens ook de reden dat de plaid+ afgevoerd is, want deze ging ook gebruik maken van dezelfde nieuwe batterijen die ze in de roadster gaan gebruiken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Elektriciteit 😛 

Idd!
Vorige week eens eentje met 22kw opgeladen ... niet normaal hoe rap de meter dan ronddraait 🙃
Hier ook overgestapt naar full EV ... over 2 weken komt de eerste aan (XC40 P8) en ergens rond april den 2de (Taycan CT)

 

m.jpg

aangepast door WoKe
  • Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, WoKe zei:

Idd!
Vorige week eens eentje met 22kw opgeladen ... niet normaal hoe rap de meter dan ronddraait 🙃
Hier ook overgestapt naar full EV ... over 2 weken komt de eerste aan (XC40 P8) en ergens rond april den 2de (Taycan CT)

 

m.jpg

Opletten met het aankomende capaciteitstarief (verschoven naar juni 2022). Zal anders een dure laadbeurt worden. 

 

Filmpje is 650 keer bekeken.... De info is er, maar ze komt niet tot bij de mensen of het boeit geen kat... 

Hier kan je de simulatie doen: https://simulatornieuwenettarieven.vreg.be/

Edit, eens een simulatie gedaan met 22 kW lader, zou op een meerkost van een 500 euro per jaar komen tov traag laden. Is minder zot dan de voorstellen waar ze eerst mee afkwamen. Daar was het het dubbele. Maar er zitten erg veel variabelen in de simulator, dus het kan mogelijks snel de andere kant uit gaan. 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, WoKe zei:

Idd!
Vorige week eens eentje met 22kw opgeladen ... niet normaal hoe rap de meter dan ronddraait 🙃
Hier ook overgestapt naar full EV ... over 2 weken komt de eerste aan (XC40 P8) en ergens rond april den 2de (Taycan CT)

 

m.jpg

Proficiat , je zal het u niet beklagen 😉

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, WoKe zei:

Idd!
Vorige week eens eentje met 22kw opgeladen ... niet normaal hoe rap de meter dan ronddraait 🙃
Hier ook overgestapt naar full EV ... over 2 weken komt de eerste aan (XC40 P8) en ergens rond april den 2de (Taycan CT)

 

m.jpg

doe daar nog een warmtepomp en wat andere dingen bij en je zit aan 25 000 :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

doe daar nog een warmtepomp en wat andere dingen bij en je zit aan 25 000 :P

Heb die al eens tot 49.000 gekregen, denk dat de gebuur zijn licht toen vanzelf begon te dimmen 🤪

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tjeu zei:

Opletten met het aankomende capaciteitstarief (verschoven naar juni 2022). Zal anders een dure laadbeurt worden. 

Zolang ik de terugdraaiende teller kan behouden valt dat nog mee.
Maar vanaf dat digitaal spel er komt 😟
Nuja, ze beginnen er voor PV eigenaars pas aan rond 2025 en met wat chance ben ik een van de laatste in 2029 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, WoKe zei:

Zolang ik de terugdraaiende teller kan behouden valt dat nog mee.
Maar vanaf dat digitaal spel er komt 😟
Nuja, ze beginnen er voor PV eigenaars pas aan rond 2025 en met wat chance ben ik een van de laatste in 2029 

2029 is voor de moeilijk te vervangen meters. Al de rest zal er al veel sneller staan. En er zullen wel nog wat dingen veranderen om je 'te motiveren' sneller over te stappen ;) Dus niet op rekenen dat die sowieso tot 2025, laat staan tot 2029 in uw huis blijft hangen.  

Het is een zeer perverse situatie op dit moment. Overal worden we gepushed om weg te gaan van de fossiele brandstoffen (waar ik wel voorstander van ben), maar aan de andere kant maken ze het de elektrificatie wel moeilijk door onduidelijke en te veel veranderende regelgeving (en belastingen). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tjeu zei:

2029 is voor de moeilijk te vervangen meters. Al de rest zal er al veel sneller staan. En er zullen wel nog wat dingen veranderen om je 'te motiveren' sneller over te stappen ;) Dus niet op rekenen dat die sowieso tot 2025, laat staan tot 2029 in uw huis blijft hangen.  

Het is een zeer perverse situatie op dit moment. Overal worden we gepushed om weg te gaan van de fossiele brandstoffen (waar ik wel voorstander van ben), maar aan de andere kant maken ze het de elektrificatie wel moeilijk door onduidelijke en te veel veranderende regelgeving (en belastingen). 

Voor PV eigenaars is het toch pas vanaf 2025 dat ze gaan vervangen?
Allez als de CREG hun beroep er niet doorkrijgen ...

Maar 't is idd absurd ... pushen naar electrisch, en dan voor zot belasten/beperken.
Hoe gaat ge mensen overtuigen om EV te rijden als ze die maar aan 3,6kw mogen opladen omdat ze anders 700 a 1000€ per jaar meer mogen betalen aan capaciteitstarief.
Idem voor warmtepomp enz ... ronduit belachelijk en totaal gebrek aan visie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid