Ga naar inhoud

Ergernissen van nieuwe car-tech

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 hours ago, ICM said:

Gordel door dat zeteltje / achter de rug van de kleine dus.

Als ze ouder zijn gewoon de gordel rond het kind.

Valt isofix nadien in te bouwen?

Geplaatst:
5 hours ago, The Swede said:

Valt isofix nadien in te bouwen?

Zou me verwonderen. Ik dacht dat die punten aan het chassis waren bevestigd.

Geplaatst:
1 hour ago, ICM said:

Zou me verwonderen. Ik dacht dat die punten aan het chassis waren bevestigd.

Idd.

Nu, het moet gezegd. Ik heb nog nooit isofix gebruikt eigenijk.

Geplaatst:

Ik wel, ik vond dat wel heel gebruiksvriendelijk. Stoeltje moest er vaak in en uit om plaats te maken voor mijn fiets, works like a charm. Geen geprul met de gordel, al moet je dat ook maar 3 keer gedaan hebben om er uiteindelijk handig in te zijn waarschijnlijk.

Geplaatst:

Ik heb die stoel nooit moeten verwijderen. En zodra het over een stoel gaat waar je geen aparte gordels meer in gebruikt stelt het helemaal niks meer voor.

Geplaatst:

Ineens moest iedereen isofix hebben want zonder was je auto niks waard. Het werd een waar verkoopsargument. Maar in de praktijk zat iedereen wel met zijn kinderstoel van een generatie ervoor, zonder isofix. Zo was het toch in het begin dat isofix op kwam, een eeuwigheid geleden. Maar als ik zie bij mijn collega hoe vlot dat gaat, is dat zeker geen slechte uitvinding. De draaibare kinderstoelen zijn nog veel handiger.

Geplaatst:

Wij hebben isofix in onze E39 (2001) en ook in de smart forfour (2007) en dat is toch ferm gemakkelijk imo. We hebben 2 "basis" stations, zodat we die niet telkens uit de wagen moeten wisselen, maar enkel de stoel moeten wisselen. Maar ook moeten we toch nog af en toe de basis losmaken om bv in de auto van de (schoon)ouders te zetten, en dat is in een handomdraai gebeurd, en je weet altijd dat het goed vastzit. Geen kans op human error ivm verkeerd geplaatste gordels etc.

Geplaatst:
11 minutes ago, Bompa said:

De draaibare kinderstoelen zijn nog veel handiger.

Als je achterste deuren hebt wel ja :lol: 

• Grappig 1
Geplaatst:

Daarenboven is Isofix gecertificeerd tot 33kg stoel+kind. Als zwaarder -> toch gewoon gordelbevestiging.

Geplaatst:
20 hours ago, ICM said:

Daarenboven is Isofix gecertificeerd tot 33kg stoel+kind. Als zwaarder -> toch gewoon gordelbevestiging.

Die kleine weegt op de moment nog maar ne kilo, dus dat lukt wel ?

Geplaatst:
17 minutes ago, The Swede said:

Die kleine weegt op de moment nog maar ne kilo, dus dat lukt wel ?

Proficiat! :D

Geplaatst:
Just now, ICM said:

Proficiat! :D

Merci! Je bijdrage voor het forum niet betaald? Of het topic gemist? ;) 

Geplaatst: (aangepast)

Rijden die designers ooit zelf met een auto? Al eens in een Fiesta ST geprobeerd om een adres in Waze te typen op je smartphone in een Brodit dashboardhouder? Je vinger vliegt overal rond :lol:

Laat staan het feit dat je met touchscreens in de auto niets puur op de tast kan doen. Remember terugsmsen in de auto met een oldschool gsm à la Nokia 3310? Ogen volledig op de baan, T9 predictive text input kende je vanbuiten dus je moest eigenlijk nooit op je scherm kijken :) 

aangepast door 3000
  • Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Je kan natuurlijk ook je GPS bedienen als je stilstaat, en niet zitten sms'en achter het stuur ...

Geplaatst:

Weet ik wel, maar als het allemaal touchscreens worden zal de veiligheid er niet op verbeteren in ieder geval. Radio, CD, volume, airco in de auto... Allemaal via touchscreen dus ogen van de baan en op het scherm.

Geplaatst:
5 uren geleden, ir_fuel zei:

Spraaksturing he!

Dat en ook niet te vergeten dat nieuwe auto's steeds meer autonoom rijden, dus effe je blik van de weg af om de radio van zender te veranderen is niet zo erg, de auto ziet zelf wel dat hij binnen de lijnen blijft en zal wel remmen als het nodig is.

Geplaatst:
7 hours ago, ir_fuel said:

Spraaksturing he!

En hoe doe ik spraaksturing wanneer ik bvb midden een confcall zit in de auto?

Ik ben dit weekend van Malaga naar België gereden met een W124. Helft van de binnen erlichting werkte noet en het was dus pikdonker. Het schoot me letterlijk te binnen van “ik kan gewoon alles blindings bedienen”. ...  

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
Op 17/12/2019 om 09:44, ir_fuel zei:

Spraaksturing he!

Vervelende is dat die niet werkt als je dakloos rijd. 

Geplaatst:
5 hours ago, utah said:

Vervelende is dat die niet werkt als je dakloos rijd. 

Ware toch lollig. Ge passeert naast een eikel die in zijn cabrio aan het rood licht staat te blinken en ge roept es een paar goeie bevelen in die kist :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Als ik ergens op bezoek kom roep ik altijd eens :"Alexa, 12 pizza's vier kazen asjeblief!"

• Grappig 2
Geplaatst:

Wie is Alexa?

Geplaatst:

Amazon Alexa. Zoals Google Assistent of Apple Siri. Ge kunt er via spraak bestellingen mee doen wat doet speculeren over de beveiligingen erop.

Geplaatst:
9 hours ago, Le Capri Mauve said:

Amazon Alexa. Zoals Google Assistent of Apple Siri. Ge kunt er via spraak bestellingen mee doen wat doet speculeren over de beveiligingen erop.

Nog een reden om dus al die brol niet in huis te hebben.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in