Ga naar inhoud

2022 Mercedes SL


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

45 minuten geleden, Tiep zei:

Check! Maar wel beperkt aantal in productie dacht ik? Of niet in elke markt verkrijgbaar oid. Herinner me de details niet meer echt.

Moet nakijken maar dacht initieel enkel de 55 en 63 kwamen in BE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar is de elegantie en de klasse van de R129 gebleven? :( 

Dat was voor mijn part de laatste SL die echt een droomwagen was binnen het gamma. Tegenwoordig zijn er veel te veel cabrios bij MB. Een C cabrio, een E cabrio, een SLK, een SL, een AMG GT cabrio en een S cabrio... waar is de exclusiviteit naartoe? En ze zitten allemaal in mekaars vaarwater !

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, The Swede zei:

Waar is de elegantie en de klasse van de R129 gebleven? :( 

Dat was voor mijn part de laatste SL die echt een droomwagen was binnen het gamma. Tegenwoordig zijn er veel te veel cabrios bij MB. Een C cabrio, een E cabrio, een SLK, een SL, een AMG GT cabrio en een S cabrio... waar is de exclusiviteit naartoe? En ze zitten allemaal in mekaars vaarwater !

relax

s cab, gt roadster en slc zullen allemaal verdwijnen

e cab eigenlijk ook, maar nog niet direct

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dank, William.

Dat er een S Cabrio is als "dikke vierzits cabrio" en een C cabrio als mondaine "vrouwenauto" naast de SL, kon ik mee zijn. Ook een SLK als kleine sportieve wagen. 

Maar bij de E cabrio, stel je je dan wel vragen wat hij tussen de C en de S doet want hij brengt niet echt veel meer ruimte dan een C cabrio. 
Ook bij de AMG GT cabrio stel je je de vraag waarom. Dat er een "hardcore AMG GT" zou zijn om een echte sportwagen in het gamma te hebben om de 911 de duvel aan te doen, dat snap ik nog een beetje. Maar dan een cabrio, naast een SL die toch destijds de "Mercedes Sport" was, dat lijkt me inderdaad een dubbeltelling. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, The Swede said:

"hardcore AMG GT" zou zijn om een echte sportwagen in het gamma te hebben om de 911 de duvel aan te doen, dat snap ik nog een beetje. Maar dan een cabrio

om de 911 cabrio de duvel aan te doen he.

Je kan zo een SL toch niet vergelijken met een 911 cabrio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

om de 911 cabrio de duvel aan te doen he.

Je kan zo een SL toch niet vergelijken met een 911 cabrio.

Goh, niet op gebied van rijden. Maar het clienteel voor dat type autos, kijkt dat echt naar “hoe goed en precies dat ding rijdt”?

Degene die een 911 cabrio koopt is 9 keer op 10 een nicht als het op rijden aankomt voor wie het imago van met een 911 te rijden van tel is. Da’s een Côte d’Azur auto waarmee ze gaan flaneren en in gezien willen worden.
Degene die een 911 koopt voor het fijngevoelig sturen, koopt een coupé. 

En dat type koper gaat dan ook een SL gaan in aanmerking nemen. Want ook dat is een cabrio die je koopt voor de Côte d’Azur rijstijl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

om de 911 cabrio de duvel aan te doen he.

Je kan zo een SL toch niet vergelijken met een 911 cabrio.

Men neemt op AMG HQ de 911 Cabrio nochtans wel mee als benchmark 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, William Blake zei:

relax

s cab, gt roadster en slc zullen allemaal verdwijnen

e cab eigenlijk ook, maar nog niet direct

E-Cab en C-Cab (en idem voor de Coupés denk ik) worden ergens tegen 2024 ofzo teruggebracht tot één model die de naam 'CLE' zou dragen geloof ik. Heb daar alleszins al badging van gezien.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tiep zei:

Men neemt op AMG HQ de 911 Cabrio nochtans wel mee als benchmark 😛 

Ja, op het AMG HQ. Maar Fuel had het over de SL. En de SL is theoretisch geen concurrent voor de 911 cabrio. De AMG GT is dat.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Tiep zei:

Ik heb het ook over de SL hoor. AMG GT zoals ie nu is gaat trouwens ook nog een andere richting uit.

Gaat hij comfortabeler worden? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Tiep zei:

Men neemt op AMG HQ de 911 Cabrio nochtans wel mee als benchmark 😛 

Altijd al geweest. Bij de vorige SL ook. Totaal andere wagen.

14 uren geleden, Tiep zei:

E-Cab en C-Cab (en idem voor de Coupés denk ik) worden ergens tegen 2024 ofzo teruggebracht tot één model die de naam 'CLE' zou dragen geloof ik. Heb daar alleszins al badging van gezien.

Inderdaad.

5 minuten geleden, Tiep zei:

Laat ons zeggen dat het product team niet super happy was met de richting die men uitgaat.

Goed voor de restwaarde van de huidige.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Tiep zei:

Laat ons zeggen dat het product team niet super happy was met de richting die men uitgaat.

De AMG GT PRO (niet de GT-R) komt en kwam nochtans zeer zeer kort, als bijna de enige concurrent, bij de GT3 . De heritage van Porsche tov de iets betere compliance voor road use van de Merc. 

Als ik moet kiezen tussen beide zou het nek aan nek zijn. Zou spijtig zijn mocht Mercedes dat nu allemaal overboord gooien. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jokke_vlo zei:

De AMG GT PRO (niet de GT-R) komt en kwam nochtans zeer zeer kort, als bijna de enige concurrent, bij de GT3 . De heritage van Porsche tov de iets betere compliance voor road use van de Merc. 

Als ik moet kiezen tussen beide zou het nek aan nek zijn. Zou spijtig zijn mocht Mercedes dat nu allemaal overboord gooien. 

Inderdaad, fantastische weg afgelegd, met als piek de GT BS.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan er natuurlijk niet echt veel over kwijt dus moet wat vaag blijven, maar een van de meest opmerkelijke veranderingen bij de C192 (nieuwe GT) is dat ie ruimer zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/10/2021 om 17:45, Tiep zei:

Kan er natuurlijk niet echt veel over kwijt dus moet wat vaag blijven, maar een van de meest opmerkelijke veranderingen bij de C192 (nieuwe GT) is dat ie ruimer zal zijn.

image.thumb.jpeg.755662731a5123682fc5cd84c8876f13.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/10/2021 om 11:56, William Blake zei:

Inderdaad, fantastische weg afgelegd, met als piek de GT BS.

 

Daar ben ik niet mee akkoord 

Een pro rijdt een pak leuker dan een BS imo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gaan dus proberen om iets wat steendood was en de SL is steendood om er terug leven in te krijgen 

Verloren moeite

Een GTC roadster rijdt een pak leuker dan zo een SL 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Brunault zei:

Ze gaan dus proberen om iets wat steendood was en de SL is steendood om er terug leven in te krijgen 

Verloren moeite

Een GTC roadster rijdt een pak leuker dan zo een SL 

Imho de beste keuze dan om er een AMG product van te maken

bovendien is de SL historisch te belangrijk om zomaar te stoppen

13 uren geleden, Brunault zei:

Daar ben ik niet mee akkoord 

Een pro rijdt een pak leuker dan een BS imo

Ga ik niet tegenspreken, mijn ervaring met de BS is één korte rit op straat dus kan niet echt vergelijken 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/10/2021 om 15:43, The Swede zei:

Waar is de elegantie en de klasse van de R129 gebleven? :( 

Dat was voor mijn part de laatste SL die echt een droomwagen was binnen het gamma. Tegenwoordig zijn er veel te veel cabrios bij MB. Een C cabrio, een E cabrio, een SLK, een SL, een AMG GT cabrio en een S cabrio... waar is de exclusiviteit naartoe? En ze zitten allemaal in mekaars vaarwater !

Wat is er mis met de R230? Voor mij de knapste 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Brunault zei:

Ze gaan dus proberen om iets wat steendood was en de SL is steendood om er terug leven in te krijgen 

Verloren moeite

Een GTC roadster rijdt een pak leuker dan zo een SL 

Vraag is of the Mercedes klanten echt op een wagen zitten te wachten die echt zo leuk moet rijden. 

Het merendeel gebruikt de wagen om te flaneren op de Avenue m'As-tu-vu. 

De SL was, imho, steendood omdat het model een miskleun was geworden. Dit was niet meer het ultieme in mooi Mercedes design en prestige. De SL was nooit een grote verkoper, maar kreeg de volle aandacht van het gehele management want het was echt het "uithangbord" van het merk.
De huidige SL was een lelijke wagen geworden waar duidelijk weinig aandacht aan werd besteed.

1 uur terug, Polygoon zei:

Wat is er mis met de R230? Voor mij de knapste 

De R230 komt van de generatie waar Mercedes' design het zwakst was, vind ik: de periode waar ze hun design, dat een duidelijke (licht arrogante/prestigeuze) persoonlijkheid had, echt hebben proberen te verwateren om een breder publiek aan te trekken.

Het ergst was de W220 S-klasse. Dat was geen auto, dat was een verontschuldiging! "Sorry dat we autos maken voor de elite van de wereld"  :fp:

De W203 en W211 hadden ook niet echt een sterke persoonlijkheid.

De R230 had, opnieuw naar mijn mening, niet echt de krachtige persoonlijkheid van de R129.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, gewoon ik zei:

R129 elegant :lolz:je kan die wagen als veel omschrijven, maar elegant hoort daar imo niet bij.

Hoe dan wel? 

Het publiek deed er een stormloop op destijds. Op een bepaald moment was de verwachte levertijd zelfs 5 jaar.

Omdat hij lelijk was?

58F18950-1D8A-4520-81A0-854B912C6042.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid