toere 16.927 Geplaatst: 31 augustus 2022 Geplaatst: 31 augustus 2022 1 uur terug, Challazer zei: Met je nieuwe velo ga je nu toch verzekers ook naar Delhaize fietsen zekers? Is toch de bedoeling ja 1 Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 31 augustus 2022 Geplaatst: 31 augustus 2022 1 uur geleden, toere zei: Is toch de bedoeling ja Ja, zie dat ze je Porsche zien. Wie is hier het mietje? 2 Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 31 augustus 2022 Geplaatst: 31 augustus 2022 6 uren geleden, Greg zei: Windstopper met goretex tegen de kou. Voor de regen: Gorewear C5 shakedry broek en Gorewear C7 shakedry jas, als het kan voor de stretch versie gaan, heb ik nu nog spijt van dat ik die niet heb. Het gaat je wel wat kosten maar de investering meer dan waard. Qua schoeisel; Northwave winterschoenen. Ik spreek wel over klikpedalen, ik weet niet of je daar mee rijdt.. Misschien dat ze die ook in normale versie hebben. Komt geen druppel regen door en in -5 rij ik gewoon met zomersokken en voel niks kou. Wat draag jij onder die Gorewear broek? Gewone boxershort of moet daar nog een koersbroek onder? Als het regent doe ik een regenbroek van Revit over mijn koersbroek maar dat schuift enorm op het zadel. Je kan al raden wat het resultaat is.. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 31 augustus 2022 Geplaatst: 31 augustus 2022 1 uur geleden, ICM zei: Ja, zie dat ze je Porsche zien. Wie is hier het mietje? Touche 1 Quote
toere 16.927 Geplaatst: 31 augustus 2022 Geplaatst: 31 augustus 2022 Ik ga mij wel niet "dik" kleden om met mijn fiets door de regen naar mijn werk te gaan(1.8 km) Dan kruip ik liever in mijn droge auto Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 31 augustus 2022 Geplaatst: 31 augustus 2022 4 uren geleden, GTX zei: Wat draag jij onder die Gorewear broek? Gewone boxershort of moet daar nog een koersbroek onder? Als het regent doe ik een regenbroek van Revit over mijn koersbroek maar dat schuift enorm op het zadel. Je kan al raden wat het resultaat is.. Koersbroek. Eventueel met beenstukken en als het echt koud is nog een extra lange koersbroek er over. Er is maar weinig goed regengerief imo. Zoek maar eens overschoenen die geen druppel doorlaten, ik ben er tot nu toe nog geen tegen gekomen. In de zomer zit ik minder in met eens natte voeten maar in de winter Die Nortwaves zijn heerlijk. 2 Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 1 september 2022 Geplaatst: 1 september 2022 14 uren geleden, Hazen zei: Merinowol Echt!!! Quote
Populair bericht Fred 1.405 Geplaatst: 1 september 2022 Populair bericht Geplaatst: 1 september 2022 Na zes jaar met een gewone ebike rondgereden te hebben tijd voor een upgrade 11 Quote
Fille 798 Geplaatst: 1 september 2022 Geplaatst: 1 september 2022 1 uur terug, Fred zei: Na zes jaar met een gewone ebike rondgereden te hebben tijd voor een upgrade Proficiat! Ik heb gisteren gaan testrijden met de ST3LE, gaat zo goed als zeker ook de opvolger worden. Rijdt wel anders tov mijn huidige ST1X, niet zo speels in de bochten maar wel meer comfort en vooral die extra ondersteuning vanwege sterkere motor is best wel indrukwekkend tov een ST1X. 1 Quote
Fille 798 Geplaatst: 1 september 2022 Geplaatst: 1 september 2022 @binnenmuisarchitekt Ikzelf het nog nooit voorgehad dat de ondersteuning ermee ophoudt na door een put te rijden ofzo. Straf! Krijg je een error op je display als dit voorkomt? Weet je hoe in het servicemenu te geraken en evt te checken op errors? Quote
Goesting 431 Geplaatst: 1 september 2022 Geplaatst: 1 september 2022 25 minuten geleden, Fille zei: @binnenmuisarchitekt Ikzelf het nog nooit voorgehad dat de ondersteuning ermee ophoudt na door een put te rijden ofzo. Straf! Krijg je een error op je display als dit voorkomt? Ik heb dit ook al gehad en ik kan zelfs een fietspad aanduiden waar je dit 1 op 1 kan reproduceren. Bij de impact van de put/drempel valt de stroom meteen uit (display zwart) omdat de batterij in de fiets waarschijnlijk marge heeft om te schuiven en dus kort loskomt van de elektrische contacten. Na de schok schuift de batterij terug op zijn plaats, en als je verder blijft rijden zal de computer in de fiets vanzelf terug opstarten. Maar die herstart zorgt er dus wel voor dat de fiets in "locked modus" opstart, inclusief diefstal detectie met alarm, dus je dient sowieso te stoppen om de pincode in te geven omdat hij eerst zal afremmen na de opstart, en als je toch koppig blijft doorrijden gaat het alarm af... Over errors is dus geen sprake want het is een puur elektrisch probleem. Het valt ook niet zomaar bij eender welke put/drempel voor. Om dit probleem uit te lokken moet de put/drempel 2 schokken op een fractie van een seconde na elkaar veroorzaken; daar kan de fiets blijkbaar niet mee overweg. Het zou eigenlijk sowieso niet mogen. Dat fietspad waar ik dit keer op keer voorhad is een zeer mooi stuk waar je goed kan doorrijden. Het zou me mateloos frustreren moest dat stuk op mijn pendelroute liggen. 1 Quote
Fille 798 Geplaatst: 1 september 2022 Geplaatst: 1 september 2022 32 minuten geleden, Goesting zei: Ik heb dit ook al gehad en ik kan zelfs een fietspad aanduiden waar je dit 1 op 1 kan reproduceren. Bij de impact van de put/drempel valt de stroom meteen uit (display zwart) omdat de batterij in de fiets waarschijnlijk marge heeft om te schuiven en dus kort loskomt van de elektrische contacten. Na de schok schuift de batterij terug op zijn plaats, en als je verder blijft rijden zal de computer in de fiets vanzelf terug opstarten. Maar die herstart zorgt er dus wel voor dat de fiets in "locked modus" opstart, inclusief diefstal detectie met alarm, dus je dient sowieso te stoppen om de pincode in te geven omdat hij eerst zal afremmen na de opstart, en als je toch koppig blijft doorrijden gaat het alarm af... Over errors is dus geen sprake want het is een puur elektrisch probleem. Het valt ook niet zomaar bij eender welke put/drempel voor. Om dit probleem uit te lokken moet de put/drempel 2 schokken op een fractie van een seconde na elkaar veroorzaken; daar kan de fiets blijkbaar niet mee overweg. Het zou eigenlijk sowieso niet mogen. Dat fietspad waar ik dit keer op keer voorhad is een zeer mooi stuk waar je goed kan doorrijden. Het zou me mateloos frustreren moest dat stuk op mijn pendelroute liggen. Straf! Is idd best wel frustrerend.. Quote
Ritsuke 6.252 Geplaatst: 1 september 2022 Geplaatst: 1 september 2022 1 uur terug, Goesting zei: Ik heb dit ook al gehad en ik kan zelfs een fietspad aanduiden waar je dit 1 op 1 kan reproduceren. Bij de impact van de put/drempel valt de stroom meteen uit (display zwart) omdat de batterij in de fiets waarschijnlijk marge heeft om te schuiven en dus kort loskomt van de elektrische contacten. Na de schok schuift de batterij terug op zijn plaats, en als je verder blijft rijden zal de computer in de fiets vanzelf terug opstarten. Maar die herstart zorgt er dus wel voor dat de fiets in "locked modus" opstart, inclusief diefstal detectie met alarm, dus je dient sowieso te stoppen om de pincode in te geven omdat hij eerst zal afremmen na de opstart, en als je toch koppig blijft doorrijden gaat het alarm af... Over errors is dus geen sprake want het is een puur elektrisch probleem. Het valt ook niet zomaar bij eender welke put/drempel voor. Om dit probleem uit te lokken moet de put/drempel 2 schokken op een fractie van een seconde na elkaar veroorzaken; daar kan de fiets blijkbaar niet mee overweg. Het zou eigenlijk sowieso niet mogen. Dat fietspad waar ik dit keer op keer voorhad is een zeer mooi stuk waar je goed kan doorrijden. Het zou me mateloos frustreren moest dat stuk op mijn pendelroute liggen. Ga eens terug naar je LBS. Normaal hebben ze een oplossing van Stromer om je batterij "vast" te zetten. 10 uren geleden, Greg zei: Koersbroek. Eventueel met beenstukken en als het echt koud is nog een extra lange koersbroek er over. Er is maar weinig goed regengerief imo. Zoek maar eens overschoenen die geen druppel doorlaten, ik ben er tot nu toe nog geen tegen gekomen. In de zomer zit ik minder in met eens natte voeten maar in de winter Die Nortwaves zijn heerlijk. De enige overschoenen waar ik echt tevreden van ben zijn die van Spatzwear. Ze zien er niet uit, komen super hoog maar in de regen - ik spreek niet over stortregen - heb ik wel droge voeten. 1 2 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 1 september 2022 Geplaatst: 1 september 2022 16 uren geleden, ICM zei: Ja, zie dat ze je Porsche zien. Wie is hier het mietje? En dan nog Maica in het mandje vooraan 1 Quote
Goesting 431 Geplaatst: 1 september 2022 Geplaatst: 1 september 2022 29 minuten geleden, Ritsuke zei: Ga eens terug naar je LBS. Normaal hebben ze een oplossing van Stromer om je batterij "vast" te zetten. Dat treft, ik moet sowieso terug omdat de stagiair er bij het laatste onderhoud in geslaagd is om de firmware van de ST3 op mijn ST1 te flashen. Bijgevolg werkt de Bluetooth niet meer en de app dus ook niet... Gelukkig werkt de fiets zelf nog steeds. Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 1 september 2022 Geplaatst: 1 september 2022 1 uur terug, Ritsuke zei: De enige overschoenen waar ik echt tevreden van ben zijn die van Spatzwear. Ze zien er niet uit, komen super hoog maar in de regen - ik spreek niet over stortregen - heb ik wel droge voeten. Die zijn idd "speciaal" Ik had/heb niet veel beter: https://www.bikester.be/velotoze-road-2.0-overschoenen-lang-M811922.html?vgid=G1140245&_cid=21_1_-1_9_4940_1140245__pla&campaign_detail=smart_shopping&gclid=CjwKCAjwsMGYBhAEEiwAGUXJaX61yqNBvNIOC2eZzwVm6f1zpOxlrnDFyXEHzJz_lL7EwsOwyzRHbRoCyO0QAvD_BwE Maar dus volledig uit een soort zembadmuts rubber en na een paar keer gebruiken scheur er in. Heb ze wat kunnen inkorten maar vroeg of laat heb ik het helemaal zitten. Rij je door plassen enz. Dan komt het water gewoon langs onder binnen door de verluchtingsgaten van de schoenen. Quote
tuscani 11.792 Geplaatst: 1 september 2022 Geplaatst: 1 september 2022 4 uren geleden, Fred zei: Na zes jaar met een gewone ebike rondgereden te hebben tijd voor een upgrade mooie fiets Quote
binnenmuisarchitekt 13.813 Geplaatst: 1 september 2022 Geplaatst: 1 september 2022 Jep, ik weet ondertussen de putten liggen na die 3 weken en ik ontwijk ze. Gewoon daarvoor. Volgens mijne fietsman, zouden de nieuwere Stromers inderdaad een nieuwe klep en bevestiging (?) krijgen voor de batterij. De mijne moet binnenkort binnen voor zijn eerste onderhoud, toch eens laten bekijken ook. Quote
binnenmuisarchitekt 13.813 Geplaatst: 1 september 2022 Geplaatst: 1 september 2022 Pamele kerk Dikke proficiat Fred! Dikke upgrade en je zal niks anders meer willen. Benieuwd naar je bevindingen met de riem en de pinion! Als mijn project met de ST1 slaagt na 2-3 jaar (volledig terugbetaald met kilometervergoeding), zou de ST3 wel eens de opvolger kunnen zijn. Al blijf ik het wel een smak geld vinden. Quote
Fred 1.405 Geplaatst: 1 september 2022 Geplaatst: 1 september 2022 7 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei: Pamele kerk Dikke proficiat Fred! Dikke upgrade en je zal niks anders meer willen. Benieuwd naar je bevindingen met de riem en de pinion! Als mijn project met de ST1 slaagt na 2-3 jaar (volledig terugbetaald met kilometervergoeding), zou de ST3 wel eens de opvolger kunnen zijn. Al blijf ik het wel een smak geld vinden. Thx! Goedkoop is het niet maar ik vond de opleg met de andere modellen niet zo heel groot. Ik wou sowieso van de ketting af en de ST2 belt zag ik niet zitten. In de winter draag ik paar van mijn werkschoenen https://professional.lowa.nl/products/men/task-force-close-quarters-combat/zephyr-gtx-mid-tf/standard/black-black 1 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 1 september 2022 Geplaatst: 1 september 2022 CHIPPPEEEEENN Een collega vraagt me of ik dit kan monteren, want dan gaat ze het kopen. Ik zal dat wel kunnen, maar heeft iemand hier er ervaring mee? https://www.fietsunie.nl/Webwinkel-Product-293139320/BadassBox-4-|-Bosch.html?gclid=CjwKCAjwx7GYBhB7EiwA0d8oe04MML5rPW-Ew4a4XJYJ2nPuDURhnDUK_-HJSZlvyw6WtayKMfC1bRoC65UQAvD_BwE Quote
toere 16.927 Geplaatst: 1 september 2022 Geplaatst: 1 september 2022 Gisteren toerke gedaan met mijn fiets, ik reed bijna 25km/uur en werd zeer vlotjes voorbij gestoken door een Step Dacht dat die ook maar max 25km/uur konden doen? Quote
tuscani 11.792 Geplaatst: 1 september 2022 Geplaatst: 1 september 2022 44 minuten geleden, Lotuzzz zei: CHIPPPEEEEENN Een collega vraagt me of ik dit kan monteren, want dan gaat ze het kopen. Ik zal dat wel kunnen, maar heeft iemand hier er ervaring mee? https://www.fietsunie.nl/Webwinkel-Product-293139320/BadassBox-4-|-Bosch.html?gclid=CjwKCAjwx7GYBhB7EiwA0d8oe04MML5rPW-Ew4a4XJYJ2nPuDURhnDUK_-HJSZlvyw6WtayKMfC1bRoC65UQAvD_BwE MOORDENAAR!! Quote
Fred 1.405 Geplaatst: 1 september 2022 Geplaatst: 1 september 2022 1 uur terug, Lotuzzz zei: CHIPPPEEEEENN Een collega vraagt me of ik dit kan monteren, want dan gaat ze het kopen. Ik zal dat wel kunnen, maar heeft iemand hier er ervaring mee? https://www.fietsunie.nl/Webwinkel-Product-293139320/BadassBox-4-|-Bosch.html?gclid=CjwKCAjwx7GYBhB7EiwA0d8oe04MML5rPW-Ew4a4XJYJ2nPuDURhnDUK_-HJSZlvyw6WtayKMfC1bRoC65UQAvD_BwE Brol. Als je dan toch wil chippen installeer je beter iets deftig in plaats van zo'n opbouw ding Maar als je graag uw garantie wil behouden en gedoe wil vermijden bij ongevallen blijf je er beter gewoonweg af. Door zo'n onzin worden de mensen die alles wel doen zoals het moet de dupe. 3 Quote
Fille 798 Geplaatst: 1 september 2022 Geplaatst: 1 september 2022 1 uur terug, Lotuzzz zei: CHIPPPEEEEENN Een collega vraagt me of ik dit kan monteren, want dan gaat ze het kopen. Ik zal dat wel kunnen, maar heeft iemand hier er ervaring mee? https://www.fietsunie.nl/Webwinkel-Product-293139320/BadassBox-4-|-Bosch.html?gclid=CjwKCAjwx7GYBhB7EiwA0d8oe04MML5rPW-Ew4a4XJYJ2nPuDURhnDUK_-HJSZlvyw6WtayKMfC1bRoC65UQAvD_BwE Ik kan uit betrouwbare bron zeggen dat dit werkt.https://www.bol.com/be/nl/p/volspeed-tuning-box-voor-bosch-active-performance-v4/9300000101055496/?Referrer=ADVNLGOO002036-G-140657195914-S-1864443412312-9300000101055496&gclid=CjwKCAjwsMGYBhAEEiwAGUXJaYEMZQh71JtHa5bVtZvYwx7rdmb8FexYEEMl2OtWYCXVfqHfLE2hYRoCS7MQAvD_BwE Die van hierboven (Badassbox 4) heeft blijkbaar iets van als je gedaan hebt met fietsen, uit kilometer teller volledig moet terug aftellen naar 0.0 kmh, en dat kan tot 30 minuten duren na het einde van uw rit. Als je vroeger uw fiets volledig af zet, krijg je storing van uw Bosch motor. Na 3x moet Bosch motor opgestuurd worden.. Ben er wel tegen, maar ken enkele mensen die het zo doen. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.