Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

Blijkbaar geen enkele gewone fiets nog te vinden bij mijn dealer in Gits.

Zo zouden de gewone fietsen er ook uit gaan en doen ze nog nauwelijks stock in voor fietsen voor volwassenen.

Ze hadden wel nog één elektrische Scott staan, dus ik overweeg nu deze te nemen.  Zal wel geen slechte fiets zijn..

https://www.scott-sports.com/be/en/product/scott-sub-sport-eride-10-men-bike?article=286562012

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, mrbbs zei:

Blijkbaar geen enkele gewone fiets nog te vinden bij mijn dealer in Gits.

Zo zouden de gewone fietsen er ook uit gaan en doen ze nog nauwelijks stock in voor fietsen voor volwassenen.

Ze hadden wel nog één elektrische Scott staan, dus ik overweeg nu deze te nemen.  Zal wel geen slechte fiets zijn..

https://www.scott-sports.com/be/en/product/scott-sub-sport-eride-10-men-bike?article=286562012

Waar wij onze fietsen hebben gekocht heeft die toch redelijk wat gewone fietsen staan hoor. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, mrbbs zei:

Blijkbaar geen enkele gewone fiets nog te vinden bij mijn dealer in Gits.

Zo zouden de gewone fietsen er ook uit gaan en doen ze nog nauwelijks stock in voor fietsen voor volwassenen.

Ze hadden wel nog één elektrische Scott staan, dus ik overweeg nu deze te nemen.  Zal wel geen slechte fiets zijn..

https://www.scott-sports.com/be/en/product/scott-sub-sport-eride-10-men-bike?article=286562012

Eens bij Soigneurs Velo gaan in Zedelgem? Vorige week geweest en die hadden meer fietsen staan dan bij Maes.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220915_94374129

Ik kan het niet lezen maar precies genoeg voorraad 🙂 

Quote

Het gebrek aan fietsen dat tijdens de coronapiek opdook, keert nu als een boemerang terug in het gezicht van sommige fietsenhandelaars. Onder meer bij Frank Wauters (62) van Ohmega Bikes in Dilbeek is het overaanbod groot. Hoe is dat kunnen gebeuren?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zou heden ten dage het % aandeel verkoop electrische fietsen zijn tegenover gewone fietsen? 

Zelfs bij de jeugd zie ik al meer en meer electrische fietsen opduiken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minutes ago, toere said:

Wat zou heden ten dage het % aandeel verkoop electrische fietsen zijn tegenover gewone fietsen? 

Zelfs bij de jeugd zie ik al meer en meer electrische fietsen opduiken. 

t is echt zot.

Paar weken terug nog pa en twee tienerdochters tegengekomen, alle drie op de e-mtb.

Mensen worden met de dag luier 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de middelbare school waar mijn dochter zit, komt zeker 1/5 van 16+ meisjes met een elektrische fiets.  Jongens verkiezen een e-step, blijkbaar.

Het is dan nog een lokale middelbare school,  waar de afstand tot school echt wel mee valt (het is niet dat ze van 15 km ver komen).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

In de middelbare school waar mijn dochter zit, komt zeker 1/5 van 16+ meisjes met een elektrische fiets.  Jongens verkiezen een e-step, blijkbaar.

Het is dan nog een lokale middelbare school,  waar de afstand tot school echt wel mee valt (het is niet dat ze van 15 km ver komen).

 

 

in vergelijking met 15 jaar terug vervang je de elektriek door brommers en scooters.

En op regendag 2/3 van de meisjes en alle van suiker gemaakte jongens door papa/mama gebracht

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

t is echt zot.

Paar weken terug nog pa en twee tienerdochters tegengekomen, alle drie op de e-mtb.

Mensen worden met de dag luier 😛 

Vorige week stonden er 10 fietsen van jobstudenten aan Delhaize. 7 electrisch.

Ik ben 55+ dus mag lui zijn😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gewoon ik zei:

in vergelijking met 15 jaar terug vervang je de elektriek door brommers en scooters.

En op regendag 2/3 van de meisjes en alle van suiker gemaakte jongens door papa/mama gebracht

 

brommers zijn niet toegelaten op school.  Het is ook pas het tweede jaar dat er ook een derde graad wordt georganiseerd, dus een echter 'brommer'-cultuur is er daar niet.

Destijds (toen ik daar zelf nog mijn broek versleet), mochten brommers ook al niet (al waren er toen nog nog niet zoveel die een brommer hadden (enkel degene die voor de grote vakantie al 16 werden, hadden nog met brommer kunnen komen)).

 

En zoals ik al zei: de afstand woon>school is ook relatief beperkt.  Degene die van het verste komen, komen van Rekkem (en dat zijn maar enkelingen), en dat is amper 7 km op zijn verst)

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

brommers zijn niet toegelaten op school. 

Wat voor een domme school is dat zeg.

Ik moest 9km doen dus 18km per dag. Meestal bus, soms eens fiets en vanaf ik 16 was met de brommer 🙂 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Hazen said:

Heeft men van ver zien aankomen en nu alsnog klagen. :lolz: 

Je zou dat denken.

Er zijn er die denken dat dankzij hun geweldig werk hun verkoop is ontploft, en dat de bomen tot in de hemel groeien.

.... en toen stonden ze met de voetjes op de grond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, 

En bij sommige is de boekhouder aan het klagen dat ze dringend geld moeten binnenbrengen, tegenover de te grote stock. En denk dat er volgend jaar nog gaan verschieten ook van  hun herberekende sociale bijdrage 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, tuscani zei:

Idd, 

En bij sommige is de boekhouder aan het klagen dat ze dringend geld moeten binnenbrengen, tegenover de te grote stock. En denk dat er volgend jaar nog gaan verschieten ook van  hun herberekende sociale bijdrage 

Reuze stock en knoert van recessie die aanbreekt, gecombineerd met sterk verhoogde lopende kosten. Top combo. Van beste jaar naar deuren toe in recordtijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Tjeu said:

Reuze stock en knoert van recessie die aanbreekt, gecombineerd met sterk verhoogde lopende kosten. Top combo. Van beste jaar naar deuren toe in recordtijd.

't is echt een absurde rollercoaster. Eerst failliet draaien omdat je aan geen gerief geraakt om te verkopen terwijl de vraag ontploft, en dan failliet draaien omdat je ineens te veel gerief hebt en geen kat het nog wilt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was toch ook te verwachten? ik schreef dat vorig jaar al. ze kunnen toch geen fietsen blijven verkopen als iedereen er al eentje heeft. De vraag bleef maar duren, maar ondertussen heeft iedereen een. degene die nu nog stock inkopen zoals tijdens corona.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, tuscani zei:

Was toch ook te verwachten? ik schreef dat vorig jaar al. ze kunnen toch geen fietsen blijven verkopen als iedereen er al eentje heeft. De vraag bleef maar duren, maar ondertussen heeft iedereen een. degene die nu nog stock inkopen zoals tijdens corona.....

Ik neem aan dat iedereen volop heeft vooruitbesteld met corona, maar +1 jaar levertermijn maakt dat ze nu pas toekomen en nu pas betaald (?) moeten worden. Is moeilijk scenario vrees ik inderdaad...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid