Soundstorm 2.632 Geplaatst: 22 februari 2023 Geplaatst: 22 februari 2023 Als ik zie hoeveel speedpedelects ik voorbij ga die maximum 35 aan het rijden zijn, denk ik dat normale elektrische fietsen die 30/32 kunnen effectief wel een succes zouden zijn. Zou het aantal speedpedelecs wel doen zakken. Heb een collega die bijvoorbeeld maar 35 rijdt omdat het anders te snel is voor haar. Maar gezien de afstand is maximum 25 dan weer te traag. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 22 februari 2023 Geplaatst: 22 februari 2023 En dan ook nog het prijsverschil tussen die dingen ... Elke elektrische fiets is gemaakt om 32km/h te gaan. Een speed pedelec is toch direct een ander budget. Quote
d_s 3.477 Geplaatst: 22 februari 2023 Geplaatst: 22 februari 2023 5 uren geleden, ir_fuel zei: En dan ook nog het prijsverschil tussen die dingen ... Elke elektrische fiets is gemaakt om 32km/h te gaan. Een speed pedelec is toch direct een ander budget. Bij een elektrische fiets is de range in budget ook ruim. En waar zit vooral het verschil bij de speed pedelec als je vgl met het duurdere segment elektrische fiets dat is vooral de batterij. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 22 februari 2023 Geplaatst: 22 februari 2023 2 hours ago, d_s said: Bij een elektrische fiets is de range in budget ook ruim. Voor 3K heb je toch al een mooie elektrische fiets. Daar loop je niet ver mee in speed pedelec land. Quote
d_s 3.477 Geplaatst: 22 februari 2023 Geplaatst: 22 februari 2023 2 minuten geleden, ir_fuel zei: Voor 3K heb je toch al een mooie elektrische fiets. Daar loop je niet ver mee in speed pedelec land. Mijne was de helft meer en ik had ook gekeken naar Riese Muller en dan kwam er nog 1k euro bij maar die fiets was eigenlijk al opgebouwd als speed pedelec (volgens de verkoper) dus dezelfde remmen ed maar een kleinere batterij en beperkt tot 26 km/u. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 22 februari 2023 Geplaatst: 22 februari 2023 8 minutes ago, d_s said: Mijne was de helft meer Mijn MTB kostte ook 5K. Dat wil toch niet zeggen dat je voor minder geen vindt? Quote
Redfive 242 Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 Ik heb verleden jaar deze gekocht: CUBE Kathmandu Hybrid EXC 750 silvergreen´n´black (2022) 3600 EUR, laten afkomen uit Duitsland. Daar hadden ze die zelfs op stock. Goe veloke, grote batterij, KIOX 300 systeem, 12 speed. Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 Porsche heeft een ebike-fabrikant opgekocht benieuwd, wat die vandaag maakt is lelijker dan de lelijkste HaiBike, dus hopelijk stellen ze er een nieuw designteam aan Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 19 uren geleden, d_s zei: Mijne was de helft meer en ik had ook gekeken naar Riese Muller en dan kwam er nog 1k euro bij maar die fiets was eigenlijk al opgebouwd als speed pedelec (volgens de verkoper) dus dezelfde remmen ed maar een kleinere batterij en beperkt tot 26 km/u. Ja vertelde ze me ook. Vele van zulke fietsen kan je gerust even aanpassen en de begrenzer er af halen. Ik zou het goed vinden dat e-bikes 32 km/u op gps zouden mogen, legaal. Quote
Redfive 242 Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 Hoe haal je die begrenzer er af? Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 Je boort die rondel uit die in de uitlaat zit. 1 7 Quote
Redfive 242 Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 8 minuten geleden, gewoon ik zei: Je boort die rondel uit die in de uitlaat zit. grappig.. maar serieus nu.. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 2 uren geleden, Redfive zei: Hoe haal je die begrenzer er af? https://www.fietsunie.nl/tuning/bosch-tuning.html Quote
Redfive 242 Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 Dit is een chip toevoegen, is toch iets anders dan de 'begrenzer' weghalen. Quote
Redfive 242 Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 En wijst die dan ook nog de juiste snelheid aan? Of de helft zoals ik al eerder vond. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 1 uur terug, Redfive zei: En wijst die dan ook nog de juiste snelheid aan? Of de helft zoals ik al eerder vond. je kan een app gebruiken waarmee je de correcte snelheid hebt als je een generatie 4 hebt van Bosch https://www.fietsunie.nl/speedBox-1.0-b.tuning-for-bosch-smart-system https://play.google.com/store/apps/details?id=com.speedbox.app Maar net zoals met een auto, is het geen OBD tuning maar dus eerder een powerbox achtige tuning. Je kan deze dus altijd wegnemen als je op onderhoud moet voor een garantie kwestie. Quote
Redfive 242 Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 Heel interessant! Bedankt voor deze info! 1 Quote
Fred 1.405 Geplaatst: 24 februari 2023 Geplaatst: 24 februari 2023 Onbegrijpelijk dat dit hier wordt aangeraden. Hopelijk heb je niets voor met uw illegaal aangepaste ebike. Hoe moeilijk kan het zijn momenteel. Ofwel rij je 25 ofwel rij je 45 met telkens het voorziene type en consequenties. 3 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 24 februari 2023 Geplaatst: 24 februari 2023 En als je het spel te ver opdrijft detecteert de Bosch hardware dat er te snel mee gereden wordt en krijg je foutmeldingen Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 24 februari 2023 Geplaatst: 24 februari 2023 Recent een klant gehad die aan de kant gezet is geweest door de Politie. Fiets reed 35 km/h. Hij reed dus op het fietspad, waar geen klasse B brommers toegelaten waren, hij had geen helm op, geen nummerplaat. Politie zei hem dat de fiets moest ingeschreven worden, en dat zijn verzekeraar hem daar bij ging helpen. Met alleen Chinese papieren, geen homologatieattest,... wordt het wel wat moeilijker. Enige wat ik heb kunnen doen is een dossier rechtsbijstand openen, zodat hij tenminste een advocaat heeft, die hem kan verdedigen als zijn dossier voorkomt. Quote
flupke73 10.916 Geplaatst: 24 februari 2023 Geplaatst: 24 februari 2023 Frankrijk 1 jaar prison en 30000€ boete https://www.capital.fr/economie-politique/attention-debrider-un-velo-electrique-va-desormais-couter-nettement-plus-cher-1363695?amp Quote
toere 16.927 Geplaatst: 24 februari 2023 Geplaatst: 24 februari 2023 Toen ik 16 was had ik een Honda MTX 50cc gekocht. Van dag 1 reed die een 55 km/uur. Eens tegen gehouden geweest en heb een attest van de Honda dealer moeten gaan tonen naar de politie dat die niet trager kon, en zo standaard uit de fabriek kwam. Papierke gaan tonen en het was opgelost. Nu zou dat ook geen waar meer zijn denk ik Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 24 februari 2023 Geplaatst: 24 februari 2023 (aangepast) 12 uren geleden, Redfive zei: Heel interessant! Bedankt voor deze info! graag gedaan, daarvoor dient een forum. Om elkaar te helpen 9 uren geleden, Fred zei: Onbegrijpelijk dat dit hier wordt aangeraden. Hopelijk heb je niets voor met uw illegaal aangepaste ebike. Hoe moeilijk kan het zijn momenteel. Ofwel rij je 25 ofwel rij je 45 met telkens het voorziene type en consequenties. ik heb (nog) geen elektrische fiets, maar ik antwoord wel op mensen hun vragen 2 uren geleden, ir_fuel zei: En als je het spel te ver opdrijft detecteert de Bosch hardware dat er te snel mee gereden wordt en krijg je foutmeldingen daar is een voorziening in de speedchip voor voorzien, die mannen die zo een tuning maken zijn ook niet van gisteren he Quote Na elke rit zorgt de Speedbox chip ervoor dat de chip niet gedetecteerd wordt door de beveiligingssoftware van Bosch. Dit duurt na elke rit enkele seconden. Na een rit, laat je de fiets aan en telt de rijtijd door. Als de rijtijd stopt, is de chip klaar en kun je de fiets afsluiten. Het kan voorkomen dat je het vergeet en de fiets eerder afsluit. Dat is geen groot probleem, de chip zal dan bij het opstarten weer werken. Voorkom wel dat dit niet te vaak gebeurt er is dan kans op error code 504. Als je na een rit de accu gelijk wil opladen in de fiets, is dat geen probleem, de chip zal gewoon zijn werk doen. en in de F.A.Q.: V: Wordt deze chip gedetecteerd door Bosch? A: De chip an sich wordt niet gedetecteerd door Bosch, mits je je houdt aan de timer die afloopt nadat je gestopt bent met fietsen. Deze dien je geheel naar 0 te laten lopen. Een keertje vergeten is geen probleem, maar structureel vergeten/niet laten aflopen kan een Error 504 veroorzaken! De timer die loopt nadat je gefietst hebt is onderdeel van het anti-tuningsdetectie. Laat daarom de fiets vanzelf uitgaan. Heb je de fiets per ongeluk toch uitgezet? Geen probleem, de timer zal weer lopen zodra de fiets aanstaat. Echter kan dit niet ongelimiteerd en dien je dus de timer weer naar 0 te laten lopen. 24 februari 2023 aangepast door Liquid Li0n Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 24 februari 2023 Geplaatst: 24 februari 2023 1 hour ago, ex-Mooseman said: Recent een klant gehad die aan de kant gezet is geweest door de Politie. Fiets reed 35 km/h. Hij reed dus op het fietspad, waar geen klasse B brommers toegelaten waren, hij had geen helm op, geen nummerplaat. Hoe hebben ze dat vastgesteld? Ik kan gelijk welke elektrische fiets 35 per uur laten rijden (nu geen 10km), alleen rijd ik dan zonder assistentie Quote
Challazer 4.457 Geplaatst: 24 februari 2023 Geplaatst: 24 februari 2023 7 minuten geleden, ir_fuel zei: Hoe hebben ze dat vastgesteld? Ik kan gelijk welke elektrische fiets 35 per uur laten rijden (nu geen 10km), alleen rijd ik dan zonder assistentie Zetten ze dan ook wielertoeristen aan de kant? 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.