Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

5 hours ago, toere said:

Ging die vraag hier nog stellen,

Wat te doen met onze batterij van de electrische fietsen? Want ben zeker dat die nu wel enkele maanden gaan stil staan😁

Zien dat ze niet volledig plat zijn maar ook niet volledig opgeladen. Pak opgeladen tot 60/70%. Ze van je fiets halen en ze ergens vorstvrij leggen.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Ik heb mijne velo een tijdje op non-actief gezet. 

Ik niet, vandaag ook gereden. Het was best koud maar ik vond het wel genieten, zeker omdat het nu ook rustiger is qua fietsers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ir_fuel zei:

Tot je op je plaat gaat op een ijsplek ...

De mijne blijft ook binnen als het vriest.

Fietspaden worden allemaal gestrooid hier. Niet dat dat goed is voor je fiets, maar nu met de zeer droge vorst zeer makkelijk te doen. Ik vond het best nog druk onderweg ook, zelfs tussen 6u45 en 8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Lotuzzz zei:

https://youtu.be/iXU59Z2e7rY

Hier eigenlijk nog nooit problemen mee gehad, en ik rij toch vaak in de vries naar het werk. Inclusief per enkele commute 2 bruggen over kanalen, en 2 over snelwegen.

Hout vast houden maar tot hier toe ook nog geen problemen gehad. 

De rijstijl is ook anders en je let meer op dan ik normale omstandigheden. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, GTX zei:

Hout vast houden maar tot hier toe ook nog geen problemen gehad. 

De rijstijl is ook anders en je let meer op dan ik normale omstandigheden. 

Zoals met de auto he. Bij twijfel de grip even checken met de (achter)rem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, ir_fuel zei:

Zien dat ze niet volledig plat zijn maar ook niet volledig opgeladen. Pak opgeladen tot 60/70%. Ze van je fiets halen en ze ergens vorstvrij leggen.

Fietsen staan in de garage dus denk wel "warm" genoeg daar? 

Batterijen opgeladen tot  4/5 ongeveer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Lotuzzz zei:

Fietspaden worden allemaal gestrooid hier. Niet dat dat goed is voor je fiets, maar nu met de zeer droge vorst zeer makkelijk te doen. Ik vond het best nog druk onderweg ook, zelfs tussen 6u45 en 8.

Net ook terug van't werk. Deze middag was goed doenbaar, enkel laatste stukje richting Turnhout komende van Kasterlee toch enkele verradelijke plekken tegengekomen ondanks er goed gestrooid was.

Deze avond quasi niks van gevaarlijke plekken gezien of meegemaakt. Wel serieus snelheid geminderd in bochten tov normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Lotuzzz said:

Zoals met de auto he. Bij twijfel de grip even checken met de (achter)rem.

Maar dan heb je er wel met je voorwiel al over gereden natuurlijk :D 

Lijkt me vrij nutteloos en meer psychologisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Jaja, ze mogen vooral niet aan vorst worden blootgesteld.

Omdat?

Die van mij staat in een onverwarmde garage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, ir_fuel zei:

Tot je op je plaat gaat op een ijsplek ...

De mijne blijft ook binnen als het vriest.

het is eraan te zien. Veel fietsers die terug met de auto rijden.

*breedte van hun kar kennen ze niet, dus rij maar die versmalling en ram dan de geparkeerde wagen omdat de tegenligger daar is

* overal doorrijden, voorrang of niet en dan stoppen voor voorrang van links. Er zou maar eens een fiets moeten zijn voorrang van links nemen en je bent niet gestopt. In al die andere gevallen mag je als fietser blijkbaar doodgereden worden, want er ging nooit stilgestaan geweest zijn.

* baantjes inrijden waar je met een fiets doorkan (perfect legaal, is fietspad), maar waar je met de auto niet inmag of doorkan.

 

In mijn streek, sinds halvewege vorige week zie ik er elke dag wel zo een stuk of 3 rijden smorgen, vooral grappig als ze achteruit terug uit dat baantje rijden. Dan weet je het zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Maar dan heb je er wel met je voorwiel al over gereden natuurlijk :D 

Lijkt me vrij nutteloos en meer psychologisch.

Ja nee, ik heb het over de algemene grip schatten als voor een bepaalde zone. Niet plots een ijsplek. Zolang het vlak is kan je trouwens perfect op ijs rijden zonder te vallen. Zolang je maar rustig blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Lotuzzz said:

Zolang het vlak is kan je trouwens perfect op ijs rijden zonder te vallen. Zolang je maar rustig blijft.

Dat zou ik je graag eens willen zien doen op een ijspiste. Ik geloof er niks van 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat zou ik je graag eens willen zien doen op een ijspiste. Ik geloof er niks van 🙂 

Ijspiste heb ik niet gezegd, maar een ijsplek zeker wel. Als het vroor kapte ik al kind een streep water op het terras en reed dan over het ijs met m'n gocart en fiets 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat zou ik je graag eens willen zien doen op een ijspiste. Ik geloof er niks van 🙂 

Hier moest ik toch ook even kijken hoe ik erover ging gaan zonder op mijn plaat te gaan :lolz: 

 

IMG_4931.thumb.jpeg.9aff5357edd6e1009f829f0e80f0f624.jpeg

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Lotuzzz said:

Ijspiste heb ik niet gezegd, maar een ijsplek zeker wel. Als het vroor kapte ik al kind een streep water op het terras en reed dan over het ijs met m'n gocart en fiets 😁

Je blijft volgens mij nooit recht als je met je 2 wielen tegelijk over een stuk ijs van pakweg 10 meter moet rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Challazer said:

Hier moest ik toch ook even kijken hoe ik erover ging gaan zonder op mijn plaat te gaan :lolz: 

 

IMG_4931.thumb.jpeg.9aff5357edd6e1009f829f0e80f0f624.jpeg

Dat lijkt me in de zomer al een mooie modderpoel :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid