Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

39 minuten geleden, ir_fuel zei:

3km?

Pak dan een gewone fiets ipv een speed pedelec? Je moet toch de koppenberg niet over op weg naar je werk gok ik? :D 

Oei, ik had 30km gelezen. Maar het zijn er 3 ... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, gewoon ik zei:

je kinderen ophalen met een fietsstoel dan? Of fietsen ze zelf?

Een elektrische fiets lijkt mij goedkoper te zijn.

Fietsstoel mag vanaf 3 of 4j dacht ik op een speedpedelec.

Echter, van Stromer zelf mag dat officieel niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, ir_fuel zei:

45 km/h met de kleine in de kinderstoel, stel je voor :lolz:

Die moet ook wel de gepaste kledij dragen en het moet een aangepaste kinderstoel zijn. 

Kinderen van 3j mogen onder dezelfde voorwaarden trouwens ook mee op brommers en lichte motoren tot 125cc en 11kW. Een CBR 125 haalt iets van een 128 km/h dacht ik, dus je kan nog een pak sneller gaan op twee wielen met de kleine. 

Een RS125 die enkel op papier 11kW is, maar vrijgesteld werd, gaat richting de 180km/h (op teller, dacht een 165 in het echt).... 
 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, ir_fuel zei:

45 km/h met de kleine in de kinderstoel, stel je voor :lolz:

In zo een croozer é!

 

16 minuten geleden, Tjeu zei:

Die moet ook wel de gepaste kledij dragen en het moet een aangepaste kinderstoel zijn. 

Kinderen van 3j mogen onder dezelfde voorwaarden trouwens ook mee op brommers en lichte motoren tot 125cc en 11kW. Een CBR 125 haalt iets van een 128 km/h dacht ik, dus je kan nog een pak sneller gaan op twee wielen met de kleine. 

Een RS125 die enkel op papier 11kW is, maar vrijgesteld werd, gaat richting de 180km/h (op teller, dacht een 165 in het echt).... 
 

Dan toch eerst eens zien welke snelheid zo een croozer zijn banden verdragen kan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, STA911 zei:

Vrijdag ga ik naar 2 ST3’s kijken. Benieuwd!

Wat je ook al kunt doen, is de verkopers naar hun fietsenwinkel laten bellen waar ze op onderhoud gaan/gekocht hebben.
De fietsenwinkel kan vanop afstand de SoH(State of Health) van de accu uitlezen en restcapaciteit van de accu zien.

Enigste voorwaarden zijn dat de fiets buiten moet staan en aan staan.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, ir_fuel zei:

3km?

Pak dan een gewone fiets ipv een speed pedelec? Je moet toch de koppenberg niet over op weg naar je werk gok ik? :D 

Dan vervalt het idee om de andere zaken ook met de fiets te doen. 
Tammigheid troef I know. 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Fille zei:

Wat je ook al kunt doen, is de verkopers naar hun fietsenwinkel laten bellen waar ze op onderhoud gaan/gekocht hebben.
De fietsenwinkel kan vanop afstand de SoH(State of Health) van de accu uitlezen en restcapaciteit van de accu zien.

Enigste voorwaarden zijn dat de fiets buiten moet staan en aan staan.

Kans lijkt me eerder klein te zijn dat die buiten staan en aan staan? 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, STA911 zei:

Kans lijkt me eerder klein te zijn dat die buiten staan en aan staan? 
 

Lijkt me ook maar een heel kleine meerwaarde te hebben. Hoe oud zijn de fietsen en hoeveel km?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, STA911 zei:

Dan vervalt het idee om de andere zaken ook met de fiets te doen. 
Tammigheid troef I know. 🙂 

En een gewone elektrische fiets? Gaat nauwelijks trager zijn over zo'n afstand en van wat ik hier al heb zien passeren over Stromer, ik zou daar van weg blijven als je dat niet echt nodig hebt. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne staat weer eens binnen 😅 TMM-sensor omzeep, en nu hij toch binnen was de claxon eens laten bekijken want die deed al maanden raar. TMM-sensor onder garantie (Car-garantie), de claxon zelf te betalen. Voor 79€ gesteld deze keer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, walter zei:

En een gewone elektrische fiets? Gaat nauwelijks trager zijn over zo'n afstand en van wat ik hier al heb zien passeren over Stromer, ik zou daar van weg blijven als je dat niet echt nodig hebt. 

 

De stromers met problemen doen per dag meer kilometers dan sta in een week gaat doen.

Pak een gewone elektrische fiets en ga met het verschil eens goed gaan eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gewoon ik said:

De stromers met problemen doen per dag meer kilometers dan sta in een week gaat doen.

Pak een gewone elektrische fiets en ga met het verschil eens goed gaan eten.

Zo ne Stromer is wel cooler om mee uit te pakken natuurlijk 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, walter zei:

En een gewone elektrische fiets? Gaat nauwelijks trager zijn over zo'n afstand en van wat ik hier al heb zien passeren over Stromer, ik zou daar van weg blijven als je dat niet echt nodig hebt. 

 

Het gaat hem niet alleen voor die afstand naar het werk he, dat is verwaarloosbaar idd. Ik hoop dat ik er dan vaak mee naar de zaak zal kunnen en gaan sporten. 

Ik geef Stromer 1 kans, als het een straatje zonder einde wordt qua herstellingen ed. dan vliegt 'ie terug even snel buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Zo ne Stromer is wel cooler om mee uit te pakken natuurlijk 😛 

 

5 uren geleden, dragonfly zei:

Iemand moet het zeggen Walter...

"AM, waar mensen een Stromer kopen voor 3km 😄 "

Kan perfect tussen de HLN of FB comments staan in feite. 😆

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Greg zei:

De mijne staat weer eens binnen 😅 TMM-sensor omzeep, en nu hij toch binnen was de claxon eens laten bekijken want die deed al maanden raar. TMM-sensor onder garantie (Car-garantie), de claxon zelf te betalen. Voor 79€ gesteld deze keer...

Wat voor garanties/verzekeringen kan ik eventueel overwegen voor die Stromer shizzle, mocht ik die pech hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Fred zei:

Lijkt me ook maar een heel kleine meerwaarde te hebben. Hoe oud zijn de fietsen en hoeveel km?

Eentje heeft er 11k km van 2019, de andere daar weet ik vrijdag meer van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat is in concreto het voordeel van te gaan sporten of naar de zaak te gaan met de Stromer ipv met de Tesla?

Beweging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, STA911 zei:

Het gaat hem niet alleen voor die afstand naar het werk he, dat is verwaarloosbaar idd. Ik hoop dat ik er dan vaak mee naar de zaak zal kunnen en gaan sporten. 

Ik geef Stromer 1 kans, als het een straatje zonder einde wordt qua herstellingen ed. dan vliegt 'ie terug even snel buiten.

Als ge dat wilt, dan moede dat gewoon doen. De tweedehandsmarkt floreert zo hard, dat je er weinig tot geen waardeverlies op gaat pakken. Dus waarom dat niet proberen? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, STA911 zei:

Wat voor garanties/verzekeringen kan ik eventueel overwegen voor die Stromer shizzle, mocht ik die pech hebben?

pechbijstand voor (elektrische) fietsen zit tegenwoordig vaak in je assistance (als je die hebt).  Diefstal- of cascoverzekering gaat moeilijk worden voor een fiets van meer dan 6 maanden oud.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, STA911 zei:

Wat voor garanties/verzekeringen kan ik eventueel overwegen voor die Stromer shizzle, mocht ik die pech hebben?

Stromer zelf is 2j garantie en die doen niet moeilijk om dingen te herstellen onder garantie. Daarna kan je voor Cargarantie of iets dergelijks kiezen, maar moet aansluitend zijn op de OEM garantie dacht ik, en met een maximum van 5j oud, dus nog 3j na de garantie van Stromer in mijn voorbeeld. Ik zit nu dus in mijn laatste jaar garantie.

Die Cargarantie is wel een pak minder toegeeflijk. Ze deden moeilijk dat ik mijn motor wilde laten vervangen door hoorbaar versleten lagers intern, hun antwoord was dat die nog niet kapot is. Koplamp vervangen was ook niet direct in kannen of kruiken en nu de claxon wilden ze niet betalen. Maar beter dan niets natuurlijk, en dat voor 99€/jaar. Een TMM-sensor vervangen bv. kost al gauw +200€.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid