Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

Mijn max op de vlakke is 64 km/u geloof ik (zonder assistentie).

Ale, genoeg spierballen gerol nu. Terug naar de essentie aub. 😉

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, mayweather zei:

ook recent een speedbike aangeschaft van het merk Scott ,fantastisch apparaat …als toch wel redelijk ervaren fietser (reed nog koersen tot over 2 jaar) vind ik zulke fietsen echt wel veel te snel gaan voor mensen zonder ervaring ..sta er niet stom van dat er zoveel crashen 🤓😅 op turbo stand is dat een echt crosmachine 😂😂 mits een paar 100 watt bijduwen (geen probleem voor een getraind fietser) 50 per uur geen probleem 😅😂

Heel weinig ervaring met elek fietsen hier maar de enige waar ik ooit mee reed hielp mee tot 25 en als je dan harder wou was dat volledig op eigen kracht, maw, die hielp dan totaal niet meer mee.
In dat geval zou je met 300W een zware fiets tot 50km/u trappen wat ik hier niet veronderstel te zijn gebeurd. Werkt die dan anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Jupke zei:

Mijn max op de vlakke is 64 km/u geloof ik (zonder assistentie).

Ale, genoeg spierballen gerol nu. Terug naar de essentie aub. 😉

 

Jij scheert dan ook niet enkel je benen. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Jupke zei:

Mijn max op de vlakke is 64 km/u geloof ik (zonder assistentie).

Ale, genoeg spierballen gerol nu. Terug naar de essentie aub. 😉

 

ale mijn popcorn was nog niet op 😞

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Jupke zei:

Mijn max op de vlakke is 64 km/u geloof ik (zonder assistentie).

Ale, genoeg spierballen gerol nu. Terug naar de essentie aub. 😉

 

ik zeg gewoon dat ik vlot 50 haal met die fiets en bepaalde personen beginnen daar over te zagen dan mag ik mezelf verdedigen 🙂 ,maar je hebt gelijk …ik zal mss terug wat moeten wennen met het posten op een forum als deze 🙂 

 

Die motor zal niet anders werken denk ik,geen idee ..is mijn eerste speedelec voor woon werk…ik vertrok ermee en richting 40 moest ik al wat meeduwen en aan 49.8 moest ik 300 watt duwen(wat voor een getraind fietser geen probleem is )  Ben serieus onder de indruk van hoe vlot zoiets bolt..te vlot zelfs 🤓😉

Ik ga snel op mijn werk zijn,zoveel is zeker

aangepast door mayweather
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, STA911 zei:

@binnenmuisarchitekt Wat doe jij aan van kledij om bestand te zijn tegen helse buien? 

Ik zou durven een verschil maken tussen een helse bui in de zomer en ééntje in de winter. 

Wintermodus

Helm sowieso - ventilatiegaten wel best afsluiten :D - maar gezicht en ogen zijn sowieso kletsnat

Agu -fluo regenvest: tis een zweettent, maar heey, het is wat het is. Bij zware buiten voelt het toch beter om de vest te dragen + stopt de wind en in de winter dus wel warmer

Agu - regenbroek: alweer een zweettent, maar warmer ook in de winter

Bottines: ingespoten met waterwerende spray - helpt mij echt wel, geen gedoe met overtrekken - schoenen 's avonds op de chauffage 

In de zomer is dat wel een ander verhaal. Maar bij een zware bui ga ik toch nog opnieuw mijn regenpak aandoen. Bij lichtere buiten, zou ik het durven uitlaten. Omdat je door het zweten soms natter bent vanbinnen, dan vanbuiten :D

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Ik zou durven een verschil maken tussen een helse bui in de zomer en ééntje in de winter. 

Wintermodus

Helm sowieso - ventilatiegaten wel best afsluiten :D - maar gezicht en ogen zijn sowieso kletsnat

Agu -fluo regenvest: tis een zweettent, maar heey, het is wat het is. Bij zware buiten voelt het toch beter om de vest te dragen + stopt de wind en in de winter dus wel warmer

Agu - regenbroek: alweer een zweettent, maar warmer ook in de winter

Bottines: ingespoten met waterwerende spray - helpt mij echt wel, geen gedoe met overtrekken - schoenen 's avonds op de chauffage 

In de zomer is dat wel een ander verhaal. Maar bij een zware bui ga ik toch nog opnieuw mijn regenpak aandoen. Bij lichtere buiten, zou ik het durven uitlaten. Omdat je door het zweten soms natter bent vanbinnen, dan vanbuiten :D

 

de juiste fietskleding dragen op de juiste moment….geene kattepis 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Krikkie zei:

Ik ook, maar niet lang (paar 100 meter) , heb er de conditie niet voor maar wel de kracht.

das het belangrijkste 🤓,maar voor die conditie moet je als fietser vooraal heeeeel veel tijd hebben om daar aan te werken,helaas 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Ik zou durven een verschil maken tussen een helse bui in de zomer en ééntje in de winter. 

Wintermodus

Helm sowieso - ventilatiegaten wel best afsluiten :D - maar gezicht en ogen zijn sowieso kletsnat

Agu -fluo regenvest: tis een zweettent, maar heey, het is wat het is. Bij zware buiten voelt het toch beter om de vest te dragen + stopt de wind en in de winter dus wel warmer

Agu - regenbroek: alweer een zweettent, maar warmer ook in de winter

Bottines: ingespoten met waterwerende spray - helpt mij echt wel, geen gedoe met overtrekken - schoenen 's avonds op de chauffage 

In de zomer is dat wel een ander verhaal. Maar bij een zware bui ga ik toch nog opnieuw mijn regenpak aandoen. Bij lichtere buiten, zou ik het durven uitlaten. Omdat je door het zweten soms natter bent vanbinnen, dan vanbuiten :D

 

@binnenmuisarchitekt als ik in dit weer kortstondig de snelwegbrug afbol aan 40 moet ik toch ook altijd even aan jullie, speedpedeleccers, denken. Groot verschil welke wind en koude je vangt. Totaal andere kleding ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Lotuzzz zei:

@binnenmuisarchitekt als ik in dit weer kortstondig de snelwegbrug afbol aan 40 moet ik toch ook altijd even aan jullie, speedpedeleccers, denken. Groot verschil welke wind en koude je vangt. Totaal andere kleding ook.

Inderdaad, het is echt gek hoe groot dat verschil is. Op de koersfiets/MTB ben ik veel lichter gekleed dan op de SP. Soms durf ik uit vergeetachtigheid me wel eens missen qua laagjes en dan zet ik onderweg soms de ondersteuning af. Ineens goede interval :D

 

 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, mayweather zei:

aub ,vlakke weg ,nieuwe fiets ,3 km mee gereden rond de blok als test met een zadel dat te laag staat  en na 200 meter 49.8 km/h …❤️❤️❤️❤️❤️❤️ en neen geen wind mee 🥵😅 

 

en zonder moeite !🚀

9A601111-72F3-4E59-8761-A67B3BCB673C.jpeg

Omdat je gewoon te hard lachen bent, in op 11/12/2017 heb ik ooit eens méér dan 50 km/u gereden met mijn vorige woon/werk fiets 🤡 Straffe pé hé ikke.

IMG-20171211-WA0026_Original.jpg

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Fred zei:

Omdat je gewoon te hard lachen bent, in op 11/12/2017 heb ik ooit eens méér dan 50 km/u gereden met mijn vorige woon/werk fiets 🤡 Straffe pé hé ikke.

IMG-20171211-WA0026_Original.jpg

zeker en vast bergaf en wind mee 😝

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, mayweather zei:

aub ,vlakke weg ,nieuwe fiets ,3 km mee gereden rond de blok als test met een zadel dat te laag staat  en na 200 meter 49.8 km/h …❤️❤️❤️❤️❤️❤️ en neen geen wind mee 🥵😅 

 

en zonder moeite !🚀

9A601111-72F3-4E59-8761-A67B3BCB673C.jpeg

Pfff, is twee keer niets, als je daar al mee komt uitpakken. De Zweed doet dat 16u aan een stuk zonder stoppen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tjeu zei:

Pfff, is twee keer niets, als je daar al mee komt uitpakken. De Zweed doet dat 16u aan een stuk zonder stoppen. 

Ok ! mijn excuses dan 🙂 ,ik zal wss nog niet op de hoogte zijn van de hedendaagse elektro velos ! my bad ! ik denk dat ze me int zak gezet hebben 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fred kan je op uw ST3 pinion is zien bij uw totalen wat uw verbruik is?
ik zit op 14wh/km. (Totaal over 700 km)

Mijn ST1x zat vroeger op 11wh/km, dus de sterkere motor icm riem vergt toch duidelijk meer van de accu.
ofwel moet ik eens herkalibreren.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Fille zei:

@Fred kan je op uw ST3 pinion is zien bij uw totalen wat uw verbruik is?
ik zit op 14wh/km. (Totaal over 700 km)

Mijn ST1x zat vroeger op 11wh/km, dus de sterkere motor icm riem vergt toch duidelijk meer van de accu.
ofwel moet ik eens herkalibreren.  

 

ST5 23.000km = 14Wh aan 41km/h gemiddeld

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Fred zei:

Omdat je gewoon te hard lachen bent, in op 11/12/2017 heb ik ooit eens méér dan 50 km/u gereden met mijn vorige woon/werk fiets 🤡 Straffe pé hé ikke.

IMG-20171211-WA0026_Original.jpg

Gelukkig hebben ze u niet geflitst toen!!!

 

 

😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Ondertussen nog altijd elke dag naar het werk met mijn speed dink. 3200 km momenteel op 3 maanden.

Ik moet zeggen, sinds het eerste onderhoud bij mijn fietsman, doet mijn ST1 echt wel wat hij moet doen. Ik ga hout vasthouden. De versnellingen zijn goed afgesteld. De batterij valt niet meer uit bij schokken (blokje onder). Dat verende zadel is een wereld van verschil.

Ja, het is een beetje mijn trouwe vriend geworden. Geen klagen. 

En door het feit dat de ST1 nog wel wat werken is, voelt mijn conditie een pak beter aan. 

 

op file dagen een heerlijkheid zeker. Je doet er even lang over, maar je bent een stuk relaxer

17 uren geleden, Fred zei:

Omdat je gewoon te hard lachen bent, in op 11/12/2017 heb ik ooit eens méér dan 50 km/u gereden met mijn vorige woon/werk fiets 🤡 Straffe pé hé ikke.

IMG-20171211-WA0026_Original.jpg

de echte nemen die foto  al rijdend terwijl de tv speelt

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Fille zei:

@Fred kan je op uw ST3 pinion is zien bij uw totalen wat uw verbruik is?
ik zit op 14wh/km. (Totaal over 700 km)

Mijn ST1x zat vroeger op 11wh/km, dus de sterkere motor icm riem vergt toch duidelijk meer van de accu.
ofwel moet ik eens herkalibreren.  

 

 

9360CC16-248A-4FF3-BC2C-80A1C960F889.jpeg

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, gewoon ik zei:

op file dagen een heerlijkheid zeker. Je doet er even lang over, maar je bent een stuk relaxer

 

Daddis!

Dat is de reden waarom ik beginnen fietsen ben. Ik kon er niet meer tegen. Echt niet. Elke dag opnieuw, blokvast in dat metalen blik. Verkeersagressie. Accidenten. Opjagen.

Da's allemaal weg (misschien soms nog wat agressie, maar ik probeer het meer en meer los te laten). Als ik nu in de auto stap en in de file sta, denk ik, was ik maar met mijne velo.

Daarom dat ik het zo lang volhoud. Ik doe het graag en ik weet gewoon dat ik al dat gezeik niet meer heb.

Met de fiets is het een uurke. Met de auto tussen 50 min en 1 uur. Bij een accident 1.5 uur.

 

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Lotuzzz zei:

@binnenmuisarchitekt als ik in dit weer kortstondig de snelwegbrug afbol aan 40 moet ik toch ook altijd even aan jullie, speedpedeleccers, denken. Groot verschil welke wind en koude je vangt. Totaal andere kleding ook.

:inlove:

Ja, misschien vind ik wind wel het meest ambetante tot nu toe. Ambetanter dan regen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Daddis!

Dat is de reden waarom ik beginnen fietsen ben. Ik kon er niet meer tegen. Echt niet. Elke dag opnieuw, blokvast in dat metalen blik. Verkeersagressie. Accidenten. Opjagen.

Da's allemaal weg (misschien soms nog wat agressie, maar ik probeer het meer en meer los te laten). Als ik nu in de auto stap en in de file sta, denk ik, was ik maar met mijne velo.

Daarom dat ik het zo lang volhoud. Ik doe het graag en ik weet gewoon dat ik al dat gezeik niet meer heb.

Met de fiets is het een uurke. Met de auto tussen 50 min en 1 uur. Bij een accident 1.5 uur.

 

Zalig. Ik zie dat bij al mijn collega's die met de fiets de commute doen, elektrisch of niet. Vroeger koos ik de beste dag van de week om 'eens met de fiets te gaan werken', nu kies ik de slechtste van de week om eens met de auto te gaan, en dan te combineren met boodschappen ofzo (en mijn kleren/was te wisselen).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Daddis!

Dat is de reden waarom ik beginnen fietsen ben. Ik kon er niet meer tegen. Echt niet. Elke dag opnieuw, blokvast in dat metalen blik. Verkeersagressie. Accidenten. Opjagen.

Da's allemaal weg (misschien soms nog wat agressie, maar ik probeer het meer en meer los te laten). Als ik nu in de auto stap en in de file sta, denk ik, was ik maar met mijne velo.

Daarom dat ik het zo lang volhoud. Ik doe het graag en ik weet gewoon dat ik al dat gezeik niet meer heb.

Met de fiets is het een uurke. Met de auto tussen 50 min en 1 uur. Bij een accident 1.5 uur.

 

je gaat zo een toffe tijden tegemoet als je dan in sneeuwweer met de auto. ik zou alvast een pak tissues meenemen om je tranen te drogen die dagen

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid