Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

en zo vlak als een pannenkoek waarschijnlijk.

Er zit een heuveltje op maar ik verlies er amper snelheid en hetgeen ik dan nog zou verliezen neem ik ruimschoots weer in den bergaf 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Lotuzzz zei:

Van een collega ook al gehoord dat een ST1 hard werken is. Haar vriend heeft nu een ST3 en samen naar 't werk fietsen schijnt de hel :D

Het voelt een beetje als een Bentley met een 4-cylinder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja pas op, in het zuiden van de provincie liggen toch wel wat heuvels dacht ik 🙂 

Tuurlijk, niet te onderschatten.

Hier in de regio ook: 

Bergaf is leuk, maar bergop....

Genoeg afgezien op zo een stukken toen ik veel ging gaan lopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, toere zei:

Tuurlijk, niet te onderschatten.

Hier in de regio ook: 

Bergaf is leuk, maar bergop....

Genoeg afgezien op zo een stukken toen ik veel ging gaan lopen. 

Dat zal dan toch niet in Heule/Gullegem geweest zijn of bedoel je de brug over de R8? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Fred zei:

Dat zal dan toch niet in Heule/Gullegem geweest zijn of bedoel je de brug over de R8? :D

Watertoren Gullegem en richting Heulebos. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Mijn ST1 is eigenlijk op het randje om dagelijks mijn parcours  te doen. Een ST1 is volgens mij perfect voor een vlak parcours van 15-20 km enkel, om te pendelen. 

Eénmaal je wat hellingen of wat wind tegen hebt, valt je kruissnelheid terug naar 31-32 km/h. 

Aan de andere kant is het beter voor mijn lichamelijke inspanning en ook veiliger als ik door dorpskernen rijd. De goesting of de verleiding is er niet zo hard om daar aan 40-45 door te peren. 

 

Heb je fiets al eens opnieuw gekalibreerd en rij je op mode 3 of op custom mode (mode 2)?
ST1 zijn motor is niet veel zwakker als wat ik op mijn vroegere ST1X had en reed toch meestal over gans traject (22km) een 35-36 kmh op gps snelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Fred zei:

 En die 42 km/u is display gemiddelde snelheid. Hij stopt met ondersteunen op 48,X km/u wat vermoedelijk rond de 45 km/u gps snelheid zal zijn.

Klopt, ongeveer 1 a 2 kmh afwijking van display tov GPS snelheid.
Vanmorgen brug af 51 kmh op display en motor gaf nog steeds beetje ondersteuning. (wel wind in de rug :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Fille zei:

Heb je fiets al eens opnieuw gekalibreerd en rij je op mode 3 of op custom mode (mode 2)?
ST1 zijn motor is niet veel zwakker als wat ik op mijn vroegere ST1X had en reed toch meestal over gans traject (22km) een 35-36 kmh op gps snelheid.

31 is inderdaad wel heel traag. Ik zou al moeite moeten doen om niet sneller te rijden. Ik ken wel maar één standje en dat is de 3 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Fred zei:

31 is inderdaad wel heel traag. Ik zou al moeite moeten doen om niet sneller te rijden. Ik ken wel maar één standje en dat is de 3 😛

Eens bij @toere passeren dan. Die kent heel wat standjes. 

  • Grappig 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Tjeu zei:

Dito op moto. 15 graden en zon zei KMI. Joepie zei ik. Pothelm + zonnebril uit de kast en regenkledij in de kast gelaten... Tarara... Onweer, hagel en gieten voor dood. Ik was zeiknat en mijn gezicht gehandhaafd van op de snelweg hagel in mijn wezen te krijgen. 

Toprit.

Gehavend 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Gehavend 🙂

autocorrect van mijn telefoon heeft het wel vaker lastig met dat woord... Maar bedankt voor de terechte correctie! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Tjeu zei:

autocorrect van mijn telefoon heeft het wel vaker lastig met dat woord... Maar bedankt voor de terechte correctie! 

Ik moest zelf efkes nadenken 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand een goeie link voor lange broek en schoenen voor op de Speed pedelec? Gewone lange koersbroek vind ik wat overkill. Normale schoenen vind ik ook niet ideaal. De zool is, voor mij, niet stijf genoeg en zorgt voor pijnlijke voeten tijdens het fietsen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, DuDe zei:

Iemand een goeie link voor lange broek en schoenen voor op de Speed pedelec? Gewone lange koersbroek vind ik wat overkill. Normale schoenen vind ik ook niet ideaal. De zool is, voor mij, niet stijf genoeg en zorgt voor pijnlijke voeten tijdens het fietsen. 

Ik draag gewoon een normale jeans broek en normale casual schoenen voor woon werknemer met de speed pedelec.
Heb wel nog zo een warme golfbroek voor op de fiets, maar dat is voor putje winterslaap het vriest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Fred zei:

Waarvoor ga je die gebruiken? Woon/werk?

Woon/werk, voor zover dat al de naam verplaatsing waardig is aangezien het om 3km gaat. 
De reden dat ik vaak de auto gebruik is omdat ik momenteem geen fiets heb tout court maar omdat het ophalen of brengen van de kinderen vaak gekoppeld is aan mijn rit van of naar het werk. 
 

Ik ga proberen dat sowieso te doen wanneer het kan. 
Bijkomend de verplaatsing naar mijn sportactiviteit wekelijks en hopelijk af en toe naar de zaak (30km enkel). 
 

Het is proberen om maximaal die knie terug goed te krijgen aangezien ik toch veel last blijf hebben, ondanks 5j na de blessure en dan is een circulaire beweging ideaal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid