Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden, ir_fuel zei:

Daar heb je aangepaste kledij voor he :D Toch geen verschil met midden augustus dan? 😛 

Maar je moet wel weten welke kledij je dan wanneer moet dragen :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Owlav😱

Batterij van elektrische fiets vat vuur in garage van woning in Geel, hoewel die niet aan het opladen was

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/10/14/brand-batterij-elektrische-fiets-geel/

Is niet anders bij laptop, EV, telefoon,... Ex baas zijn huis is klein jaar terug afgebrand door een lege laptop batterij die in zijn batterijbox klaar lag om naar containerpark te gaan. Als de een cel beschadigd is, is er gevaar. 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, CAS zei:

Zal hun leren om de fiets in de garage te zetten. Auto stond wss buiten te slapen!

Quote

"Het was al snel duidelijk dat de brand was ontstaan aan de fietsbatterij. De garage doet dienst als fietsatelier, met een 20-tal fietsen."

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk voor die persoon een correcte verzekering waarbij de waarde van de inboedel en fietsen overeenkomt met de max waarde in het contract. Het zou niet de eerste zijn die zo in de problemen komt... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/10/2022 om 11:56, binnenmuisarchitekt zei:

Dat het verdomme koud was deze morgen!

Laagjes is the way to go. Wel mijn moto handschoenen aangedaan :D

 

Ik draag verwarmde motorhandschoenen, echt handig. Voor de rest inderdaad genoeg laagjes en als ik het toch koud krijg, zet ik even de ondersteuning minder/af en dan is het snel warm genoeg :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/10/2022 om 23:14, GTX zei:

Ik draag verwarmde motorhandschoenen, echt handig. Voor de rest inderdaad genoeg laagjes en als ik het toch koud krijg, zet ik even de ondersteuning minder/af en dan is het snel warm genoeg :D

Bij een ST1 moet ik dat zelfs niet minder zetten :D

Wel coole tip, die verwarmde motorhandschoenen!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Fred zei:

Overdrijvers 😂 Het vriest niet eens.

maar als het echt vriest gaan ze met de auto he hahaha 😉

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Fred zei:

Overdrijvers 😂 Het vriest niet eens.

Mijn winterhandschoenen zijn te dun bij echt koud weer gedurende 40km. En aangezien ik toch die handschoenen voor de motor heb..

6 uren geleden, Liquid Li0n zei:

maar als het echt vriest gaan ze met de auto he hahaha 😉

Ik rij ook bij vriestemperaturen er door ondanks dat ik een firmawagen heb. Hahaha...

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Liquid Li0n zei:

maar als het echt vriest gaan ze met de auto he hahaha 😉

Blijf jij doorfietsen bij vriestemperaturen? Sneeuw ook? Of gooi je nooit de handdoek in de ring? 

Andere banden in de winter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Lotuzzz zei:

Echte woonwerkfietsers (en ik reken mezelf daar niet bij) kicken op slecht weer. Ken er zo enkele 😅

Deels akkoord tot het echt sneeuwt. Ook nog gedaan maar dat is gewoon dom 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Fred zei:

Deels akkoord tot het echt sneeuwt. Ook nog gedaan maar dat is gewoon dom 😅

Verse sneeuw is ok he. Met de mtb ben ik dan even 'rap' als met de auto. Dooi/vriescycli na sneeuw zijn een groter probleem. En gewoon nat aanvriezen ook.

Bovenal slecht voor de fiets, hier strooien ze ook zeer veel op de fietspaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Verse sneeuw is ok he. Met de mtb ben ik dan even 'rap' als met de auto. Dooi/vriescycli na sneeuw zijn een groter probleem. En gewoon nat aanvriezen ook.

Bovenal slecht voor de fiets, hier strooien ze ook zeer veel op de fietspaden.

Gevaarlijkste zijn de vrijgemaakte stukken. Voetpaden die worden vrijgemaakt door ijverige bewoners die geen boete willen. Die stukken worden echt glad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Lotuzzz said:

Echte woonwerkfietsers (en ik reken mezelf daar niet bij) kicken op slecht weer. Ken er zo enkele 😅

Die hebben wschl gewoon geen auto 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Fred said:

Deels akkoord tot het echt sneeuwt. Ook nog gedaan maar dat is gewoon dom 😅

Ken zo nog iemand die door weer en wind met de fiets ging. Tot hij in de winter op zijn plaat lag door een ijzelplek. Sleutelbeen gebroken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso als het begint te vriezen of sneeuwen, pak ik mijne firmabak. Geen zin om te vallen of echt risico’s te gaan pakken. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Ken zo nog iemand die door weer en wind met de fiets ging. Tot hij in de winter op zijn plaat lag door een ijzelplek. Sleutelbeen gebroken.

Vroeger nog regelmatig gaan trainen in dergelijk weer. Ooit met  groepje een trainingstocht van 200km doorheen de Vlaamse Ardennen gedaan toen er nog sneeuw langs de zijkant van de baan lag. Meerdere valpartijen uiteraard maar allemaal zonder erg, al waren onze lachspieren toen ook goed getraind :lolz:

Achteraf bekeken super dwaas om dat te doen maarja, in die tijd bestond Zwift etc nog niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minutes ago, GTX said:

Vroeger nog regelmatig gaan trainen in dergelijk weer. Ooit met  groepje een trainingstocht van 200km doorheen de Vlaamse Ardennen gedaan toen er nog sneeuw langs de zijkant van de baan lag. Meerdere valpartijen uiteraard maar allemaal zonder erg, al waren onze lachspieren toen ook goed getraind :lolz:

Achteraf bekeken super dwaas om dat te doen maarja, in die tijd bestond Zwift etc nog niet..

Dat waren profs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid