Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

Laat ieder voor zich uitmaken wat hij wil en niet wil. Amen. Mijn dochter deed ook een helm aan en ik niet, als we gingen fietsen vroeger. Eindeloze discussie eigenlijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet de meest aangename dagen om te rijden. Gisteren was echt kak.

Teller staat momenteel op 2500 km. Gestart midden augustus.

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich is het best logisch, mensen die zonder helm fietsen hebben daarboven duidelijk minder te verliezen dan mensen die wel 1 dragen. Daarom dat het ook een eindeloze discussie is, want 1 partij wil het gevaar gewoon niet inzien. Beetje zoals mijn tante die geen gordel wil dragen, omdat ze het nog nooit nodig gehad heeft. Je krijgt het manco in hun redenering gewoon niet uitgelegd. Ik weet alleen dat ik zonder helm met grote waarschijnlijkheid hier zelf niet zou kunnen op reageren, na een stevige val bij een nochtans onschuldig ritje. Het is zeer snel gebeurd en je ziet het niet altijd aankomen.

”Ze moeten het dan maar verplichten”, wordt ook meestal gezegd door de grootste roepers wanneer een overheid iets effectief verplicht. Dan is het van “we willen niet zo betutteld worden”.

Soit, wees vrij hier op te reageren maar verwacht geen antwoord. Mijn standpunt is vrij duidelijk denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een ST3 van 2019 met 24k km gaar? 2900 euro vraagprijs

Tijdig en correct onderhoud, nieuwe banden en handvaten. Laatste volledig nazicht in mei '22.

814w batterij, geeft nog 32km range bij volle ondersteuning aan 100% soc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, STA911 zei:

Is een ST3 van 2019 met 24k km gaar? 2900 euro vraagprijs

Tijdig en correct onderhoud, nieuwe banden en handvaten. Laatste volledig nazicht in mei '22.

814w batterij, geeft nog 32km range bij volle ondersteuning aan 100% soc.

Lijkt me niet. Zijn wel wat km maar indien de batterij nog goed is. De slijtageonderdelen zijn normaal dan toch allemaal vervangen tijdens het onderhoud. Kopen voor 2.500 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben vandaag de uitleg gekregen om een fiets te leasen via KBC. Looptijd 3 jaar en als budget kunnen we verlofdagen (max 11) inzetten al dan niet gecombineerd met bruto eindejaarspremie. 10% korting op verkoopprijs en 20% restwaarde te betalen bij overname. We konden vandaag ook verschillende modellen testen. 

Speed pedelec is imo toch vragen om problemen als je niet gewend bent om regelmatig te fietsen, vooral in het stadverkeer. Dat nodigt gewoon uit om sneller te rijden en het gevaar is vooral de mensen rondom u waarvan je moeilijk kunt inschatten wat ze gaan doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, STA911 zei:

Is een ST3 van 2019 met 24k km gaar? 2900 euro vraagprijs

Tijdig en correct onderhoud, nieuwe banden en handvaten. Laatste volledig nazicht in mei '22.

814w batterij, geeft nog 32km range bij volle ondersteuning aan 100% soc.

Net nieuwe batterij moeten kopen, 1900 eurootjes afgetikt...

En die gaf qua gezondheid ook nog "zeer goed" aan. Kan je niet op voortgaan tenzij je zelf met die fiets op volle stand 32km gaat testrijden 😉

  • Whut?! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Greg zei:

Net nieuwe batterij moeten kopen, 1900 eurootjes afgetikt...

En die gaf qua gezondheid ook nog "zeer goed" aan. Kan je niet op voortgaan tenzij je zelf met die fiets op volle stand 32km gaat testrijden 😉

Hoeveel kms en hoelang had accu gelopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Fille zei:

Hoeveel kms en hoelang had accu gelopen?

4,5j oud, 20k km ongeveer

Is al wel een aantal maanden aan de gang dat die zienderogen achteruit ging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nu al 2 dagen gaan werken met de ST3, serieus onder de indruk ervan, een 150 Km’s ondertussen.

Zelfs met de hevige wind van gisteren en ietsje minder vandaag is die ondersteuning echt niet normaal!
Op de terugweg vandaag ook met nog 40% accu over bleef die max ondersteuning (rode balk) geven en vlotjes +45 op de rechte stukken. Was geen waar bij men vroegere ST1x, toen mocht ik blij zijn als ik in dergelijke situatie nog 41-42 kon aantikken.

Nu moet ik nog niet eens proberen om 45 te rijden want je zit er voor je het weet aan, voorlopig ongeveer 65 km bereik op max ondersteuning.

Ik ga  wel voor het verlopen van de basisgarantie van 2 jaar, overschakelen op Safebike garantie, kost me dan 99 euro per jaar en ook accu valt eronder.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Roger zei:

Op zich is het best logisch, mensen die zonder helm fietsen hebben daarboven duidelijk minder te verliezen dan mensen die wel 1 dragen. Daarom dat het ook een eindeloze discussie is, want 1 partij wil het gevaar gewoon niet inzien. Beetje zoals mijn tante die geen gordel wil dragen, omdat ze het nog nooit nodig gehad heeft. Je krijgt het manco in hun redenering gewoon niet uitgelegd. Ik weet alleen dat ik zonder helm met grote waarschijnlijkheid hier zelf niet zou kunnen op reageren, na een stevige val bij een nochtans onschuldig ritje. Het is zeer snel gebeurd en je ziet het niet altijd aankomen.

”Ze moeten het dan maar verplichten”, wordt ook meestal gezegd door de grootste roepers wanneer een overheid iets effectief verplicht. Dan is het van “we willen niet zo betutteld worden”.

Soit, wees vrij hier op te reageren maar verwacht geen antwoord. Mijn standpunt is vrij duidelijk denk ik.

Jij doet wellicht niets wat door anderen als gevaarlijk kan beschouwd worden? Sneller dan de snelheidslimiet rijden? Of sneller dan 120km/u? 
 

Wellicht niet, anders zou je je toch nooit zo pedant kunnen opstellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Niet de meest aangename dagen om te rijden. Gisteren was echt kak.

Teller staat momenteel op 2500 km. Gestart midden augustus.

 

Wat is er verkeerd aan het weer de voorbije dagen? Zalige dagen toch?

6 uren geleden, d_s zei:

Iemand ervaring met de EV fietsen Riese & Müller? 

Goeie fietsen. Zeker en vast. Looks moet je van houden natuurlijk. En je zit met een middenmotor. Doet zijn werk maar ik moet het na zes jaar toch niet meer hebben. Luidruchtig, alle krachten op de aandrijving, esthetisch ook niet je dat, minder krachtig, …

31 minuten geleden, Fille zei:

Ben nu al 2 dagen gaan werken met de ST3, serieus onder de indruk ervan, een 150 Km’s ondertussen.

Zelfs met de hevige wind van gisteren en ietsje minder vandaag is die ondersteuning echt niet normaal!
Op de terugweg vandaag ook met nog 40% accu over bleef die max ondersteuning (rode balk) geven en vlotjes +45 op de rechte stukken. Was geen waar bij men vroegere ST1x, toen mocht ik blij zijn als ik in dergelijke situatie nog 41-42 kon aantikken.

Nu moet ik nog niet eens proberen om 45 te rijden want je zit er voor je het weet aan, voorlopig ongeveer 65 km bereik op max ondersteuning.

Ik ga  wel voor het verlopen van de basisgarantie van 2 jaar, overschakelen op Safebike garantie, kost me dan 99 euro per jaar en ook accu valt eronder.

Leuk fietsje he die ST3 Pinion 😍. Ik nader de 2000km. Geleverd eind augustus. In september 2 weken niet gebruikt wegens op reis.

Safebike is een no brainer voor die prijs. Neem ik zeker en vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Fred zei:

 

Goeie fietsen. Zeker en vast. Looks moet je van houden natuurlijk. En je zit met een middenmotor. Doet zijn werk maar ik moet het na zes jaar toch niet meer hebben. Luidruchtig, alle krachten op de aandrijving, esthetisch ook niet je dat, minder krachtig, …

Welke motor moet je dan tegenwoordig hebben?

En op welke manier maakt die lawaai. Ik hoorde daar niets van, was ook met riem. Ik heb ook met andere merken met middenmotor gereden en ik hoorde toch niets van geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, d_s zei:

Welke motor moet je dan tegenwoordig hebben?

En op welke manier maakt die lawaai. Ik hoorde daar niets van, was ook met riem. Ik heb ook met andere merken met middenmotor gereden en ik hoorde toch niets van geluid.

Is zoals bij auto’s he. Elk heeft zijn voorkeur. Mijn Bosch Performance hoorde je echt goed. Heeft me nooit echt gestoord maar nu ik de achterwiel motor heb zou het misschien wel … 😃 En de extra kracht is een leuk extraatje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Niet de meest aangename dagen om te rijden. Gisteren was echt kak.

Teller staat momenteel op 2500 km. Gestart midden augustus.

 

Dito op moto. 15 graden en zon zei KMI. Joepie zei ik. Pothelm + zonnebril uit de kast en regenkledij in de kast gelaten... Tarara... Onweer, hagel en gieten voor dood. Ik was zeiknat en mijn gezicht gehandhaafd van op de snelweg hagel in mijn wezen te krijgen. 

Toprit.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Niet de meest aangename dagen om te rijden. Gisteren was echt kak.

Teller staat momenteel op 2500 km. Gestart midden augustus.

 

de mijne op 142km na bijna een jaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ST1 is eigenlijk op het randje om dagelijks mijn parcours  te doen. Een ST1 is volgens mij perfect voor een vlak parcours van 15-20 km enkel, om te pendelen. 

Eénmaal je wat hellingen of wat wind tegen hebt, valt je kruissnelheid terug naar 31-32 km/h. 

Aan de andere kant is het beter voor mijn lichamelijke inspanning en ook veiliger als ik door dorpskernen rijd. De goesting of de verleiding is er niet zo hard om daar aan 40-45 door te peren. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, binnenmuisarchitekt zei:

Mijn ST1 is eigenlijk op het randje om dagelijks mijn parcours  te doen. Een ST1 is volgens mij perfect voor een vlak parcours van 15-20 km enkel, om te pendelen. 

Eénmaal je wat hellingen of wat wind tegen hebt, valt je kruissnelheid terug naar 31-32 km/h. 

Aan de andere kant is het beter voor mijn lichamelijke inspanning en ook veiliger als ik door dorpskernen rijd. De goesting of de verleiding is er niet zo hard om daar aan 40-45 door te peren. 

 

Van een collega ook al gehoord dat een ST1 hard werken is. Haar vriend heeft nu een ST3 en samen naar 't werk fietsen schijnt de hel :D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Mijn ST1 is eigenlijk op het randje om dagelijks mijn parcours  te doen. Een ST1 is volgens mij perfect voor een vlak parcours van 15-20 km enkel, om te pendelen. 

Eénmaal je wat hellingen of wat wind tegen hebt, valt je kruissnelheid terug naar 31-32 km/h. 

Aan de andere kant is het beter voor mijn lichamelijke inspanning en ook veiliger als ik door dorpskernen rijd. De goesting of de verleiding is er niet zo hard om daar aan 40-45 door te peren. 

 

 

2 uren geleden, Lotuzzz zei:

Van een collega ook al gehoord dat een ST1 hard werken is. Haar vriend heeft nu een ST3 en samen naar 't werk fietsen schijnt de hel :D

Een mindere dag resulteert bij mij een gemiddelde snelheid van 39 km/h. Als de omstandigheden (vooral andere weggebruikers dan) wat meezitten lukt 42 km/h ook 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Hoe haal je 42 gemiddeld op de openbare weg met een maximumsnelheid van 45?

Fietssnelweg die letterlijk langs mijn woonwijk en mijn werk loopt, werken in shiften, geen rode lichten, goeie fiets en benen 😛 Maar again, dit is enkel als alles mee zit. Wind mee, geen volk, ... En die 42 km/u is display gemiddelde snelheid. Hij stopt met ondersteunen op 48,X km/u wat vermoedelijk rond de 45 km/u gps snelheid zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid