Ga naar inhoud

Mercedes S klasse 2021


D Squaloid

Aanbevolen berichten

1 hour ago, William Blake said:

da's dan pech, want de S verkoopt een pak beter dan de 7 en A8 wereldwijd, denk zelfs maal 2 of 3.

Ik zou eigenlijk wel es willen weten hoeveel S-klasses daarvan aan gewone klanten (als in gezinnen) worden verkocht (prive of bedrijf doet er niet toe) en hoeveel verkocht worden als limo's voor hotels, overheidsdiensten, etc.
Als ik de wagens van hotels en chauffeursbedrijven in Zuid Frankrijk / Monaco bvb zie, dan rijden die steevast S Klasse en niet A8 of 7. En er rijden in Monaco bvb echt wel een pak S-klasse's rond op V-nummerplaten. (allemaal in zelfde spec: zwart metaal, S350d, zonder logo, zwart lederen interieur). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, The Swede said:

Enige wat bij een Taycan nog van die "Porsche" overblijft, is het logo. :fp:  Je zei eerder van "wel willen maar niet kunnen" ? Wel, dit is hoe ik de Taycan juist zou beschrijven.

Een auto met een basisprijs van 110K, en dan spreken over "willen maar niet kunnen"

WTF :lolz: 

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, ir_fuel zei:

Een auto met een basisprijs van 110K, en dan spreken over "willen maar niet kunnen"

WTF :lolz: 

Alles met uitzondering van een GT3 en hoger zijn badge rijders!

 

Zegt de man die zen GT3 gebruikt om te flaneren in the city of ruien :D

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, BMWMB said:

Deze auto's gaan ook verkocht worden, net als tesla, via een e-platform. Als de Duitsers zich niet snel gaan heruitvinden, dan gaan ze nog klappen krijgen, want 5% van de jobs zijn afhankelijk van de auto-industrie.

Dit is de Duitse markt van EV's btw. Dus mispak je niet aan het "idee" dat Tesla alles opeet hé. De perceptie is één iets, de cijfers duidelijk iets anders.

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/10/2020 om 13:48, RRD zei:

Nope, enkel S500 voorlopig, which isn't a V8.

Heb 'm al ergens zien staan, of ik moet écht beginnen dementeren.
Durf niet meer te zeggen waar. Belgische of Duitse configurator niet, dacht ik, maar mogelijks wel een downloadbare PDF oid.
Of in een doc vanop de media.dc website, ik durf het echt niet meer te zeggen.
Viel op omdat het allemaal V6'jes waren, en dan (zonder dat ik 't verwachtte) stonden er specs (of whatnot) van een V8.

Maar bon, jullie zitten er dichter op dan ik ... misschien las ik het gewoon ergens op één of andere website. Kan zeker ook dat zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de Duitse markt van EV's btw. Dus mispak je niet aan het "idee" dat Tesla alles opeet hé. De perceptie is één iets, de cijfers duidelijk iets anders.
 

Dat zeg ik niet he. Je moet eens leren lezen wat ik schrijf. Het ging over betaalbare EV’s voor particulieren, en dat de Chinezen met betaalbare EV’s gaan komen, terwijl de Duitsers nog niks hebben. Ik heb gezegd dat de Duitsers zich zullen moeten haasten, of ze gaan veel markt verliezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tesla is momenteel op de meeste markten 'peanuts'.

Maar ze zijn wel het sterkst groeiende automerk ter wereld, en ondertussen op nummer 4 qua waarde wereldwijd, en dat voor een merk dat pas goed 10 jaar bestaat, enkel met EV’s.

https://www.autoblog.nl/nieuws/de-meest-waardevolle-automerken-anno-2020-dit-zijn-ze-161079

Maar daar gaat het hier niet om, want seffes komt@RRD mij weer rond mijn oren kletsen. Ik wil elektrisch blijven rijden, dus kan ik geen S-klasse of E-klasse van Mercedes kopen. Hopelijk gaan die EQS en EQE even knap zijn...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eigenlijk wel es willen weten hoeveel S-klasses daarvan aan gewone klanten (als in gezinnen) worden verkocht (prive of bedrijf doet er niet toe) en hoeveel verkocht worden als limo's voor hotels, overheidsdiensten, etc.
Als ik de wagens van hotels en chauffeursbedrijven in Zuid Frankrijk / Monaco bvb zie, dan rijden die steevast S Klasse en niet A8 of 7. En er rijden in Monaco bvb echt wel een pak S-klasse's rond op V-nummerplaten. (allemaal in zelfde spec: zwart metaal, S350d, zonder logo, zwart lederen interieur). 

Dus eigenlijk zeg je dat de S-klasse ook een taxi is, maar voor de rijken...
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, gTa zei:

Heb 'm al ergens zien staan, of ik moet écht beginnen dementeren.
Durf niet meer te zeggen waar. Belgische of Duitse configurator niet, dacht ik, maar mogelijks wel een downloadbare PDF oid.
Of in een doc vanop de media.dc website, ik durf het echt niet meer te zeggen.
Viel op omdat het allemaal V6'jes waren, en dan (zonder dat ik 't verwachtte) stonden er specs (of whatnot) van een V8.

Maar bon, jullie zitten er dichter op dan ik ... misschien las ik het gewoon ergens op één of andere website. Kan zeker ook dat zijn.

https://jesmb.de/3963/

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, gTa said:

Heb 'm al ergens zien staan, of ik moet écht beginnen dementeren.
Durf niet meer te zeggen waar. Belgische of Duitse configurator niet, dacht ik, maar mogelijks wel een downloadbare PDF oid.
Of in een doc vanop de media.dc website, ik durf het echt niet meer te zeggen.
Viel op omdat het allemaal V6'jes waren, en dan (zonder dat ik 't verwachtte) stonden er specs (of whatnot) van een V8.

Maar bon, jullie zitten er dichter op dan ik ... misschien las ik het gewoon ergens op één of andere website. Kan zeker ook dat zijn.

De S500 is al een tijd een 6 cilinder (in lijn, MB maakt geen V6 meer in de berlines). Verschil met het vorig model is dat de nieuwe er ook die 22pk electromotor als zachte hybride bijkrijgt zoals de S450 al had. 
Voor een V8 ga je bij de S580 moeten gaan kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, BMWMB said:


Dat zeg ik niet he. Je moet eens leren lezen wat ik schrijf. Het ging over betaalbare EV’s voor particulieren, en dat de Chinezen met betaalbare EV’s gaan komen, terwijl de Duitsers nog niks hebben. Ik heb gezegd dat de Duitsers zich zullen moeten haasten, of ze gaan veel markt verliezen.

Waar blijven die Chinezen?

  1. De eerste "Chinees" die hier komt is Lynk & Co en dat is ook niet onderaan het segment.
  2. Zie jij de gemiddelde Vlaamse conservatief een onbekende Chinese auto online kopen? Hun model is ook heel radicaal anders dan wat andere constructeurs doen. Je kan zeggen: DISRUPTIE. Dan zeg ik: ja, als die lukt, maar anders is er weinig disruptie aan geweest. Ik geloof gerust dat sommige Vlamingen (of breder: Europeanen) online een Chinese auto gaan kopen, maar de meerderheid? Wie geen moer geeft over "exclusief" of "anders", die gaat gewoon een auto halen van een merk dat beschikbaar is in de buurt (gemak om te testrijden, onderhoud) en waarvan ze weten wat er van te verwachten. Later zal dat wel keren, zie bvb het succes van Dacia, maar dat was er niet op 1 dag.  
  3. Trouwens, als het over "de Duitsers" gaat, wie is dat dan? Betaalbare EV's gaan we niet moeten verwachten van premiumconstructeurs. En de andere - Volkswagen, Opel - beginnen te bewegen in die lagere segmenten. ID.3 is er, e-Corsa is er. De Fransen hebben ook al een aanbod: 208, 2008 van Peugeot, Citroën heeft de e-C4 en bij DS hebben ze ook verschillende elektrische auto's. Renault heeft al eeuwen de Zoé. 

P.S. Ik heb je inderdaad niet ideaal gequotet maar mijn punt was eerder dat je niet moet doen alsof de Duitsers niets hebben. Anders zouden ze niet dat marktaandeel in de BEV-markt kunnen hebben in Duitsland.

Enfin, 't is off-topic want hier gaat het over de S-klasse. Wou gewoon nog even weerleggen maar zal het hierbij houden ;) peace out!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

De S500 is al een tijd een 6 cilinder (in lijn, MB maakt geen V6 meer in de berlines). Verschil met het vorig model is dat de nieuwe er ook die 22pk electromotor als zachte hybride bijkrijgt zoals de S450 al had. 
Voor een V8 ga je bij de S580 moeten gaan kijken.

We know. Ik schreef verkeerdelijk V6 maar bedoelde uiteraard R6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Mbman zei:

Ja, diezelfde. Maar niet op jesmb, 't was -voor zover ik 't mij herinner- op een officieel MB-document dat die vermeld stond, ergens. Geen configurator, ik dacht ook geen prijslijst, mogelijks wel een catalogus ... ik durf het niet meer te zeggen. 'k Weet het nog goed omdat ik toen dacht dat even hier te komen melden, maar omdat het niet écht nieuws is (het internet staat er al vol van) deed ik 't niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de S580 pas in de lente komt, dan is het normaal dat em nog niet in de configurator staat. Ben wel geinteresseerd in het prijsverschil met de S500. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/10/2020 om 08:13, The Swede zei:


En als je op centen moet kijken, dan moet je niet de pretentie hebben een S te willen kopen.

 

11 minuten geleden, The Swede zei:

Als de S580 pas in de lente komt, dan is het normaal dat em nog niet in de configurator staat. Ben wel geinteresseerd in het prijsverschil met de S500. 

 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik vergat dat ik moest vragen naar de prijs van de S-klasse EV om als autoliefhebber te kunnen doorgaan. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, The Swede zei:

Sorry, ik vergat dat ik moest vragen naar de prijs van de S-klasse EV om als autoliefhebber te kunnen doorgaan. 

Hebt ge al keer gevraagd aan uwe Roemeense moersleutelgimp of hij ook aan electromotoren kan prutsen? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Hebt ge al keer gevraagd aan uwe Roemeense moersleutelgimp of hij ook aan electromotoren kan prutsen? :D 

Nee, die werkt enkel aan autos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
12 minutes ago, William Blake said:

Zelfs al heb ik een hekel aan deze verbastering van deze mooie autos, ik moet toegeven dat dit indrukwekkende cijfers zijn die een dergelijke auto eindelijk beginnen "zinnig" te maken. Het verlies aan kofferruimte terwijl de eigenlijke electrische radius meestal maar 20-30km was (soms gecombineerd met een belachelijk kleine benzinetank zoals in de 745e), vond ik de grootste nadelen tevoren.

Wat me wel opvalt in de specs is dat noch gewicht noch optrekcijfers worden opgegeven. Ik heb zo een vaga vermoeden dat deze auto die fiks duurder is dan een "simpele" S450 op dat gebied weinig extra biedt... 😕 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, William Blake zei:

Bonkers :inlove: 

Eigenlijk is "dit" (ook) waar EU met z'n bijzonder strenge uitstootnormen de industrie toe wilden dwingen, hé.
Het gaat 'r niet goedkoper op worden voor 't gros van de mensen, integendeel.
En die maatregel alleen gaat de wereld allerminst redden.

Maar toch, mooi om te zien dat 't kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat interieur, zeker met die interieurlijsten (naturel houtfineer met die verticale alu lamellen), vind ik magistraal. ❤️  Dat centrale scherm is beestig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid