Spillies 1.337 Geplaatst: 2 november 2020 Delen Geplaatst: 2 november 2020 Op 31/10/2020 om 13:23, Mazdastruction zei: Ik rijd er nu een 4-tal weken non stop mee. Als wagen om hier in Leuven en omstreken mee rond te crossen: zalig. 1x supercharger nodig gehad om 6 minuten bij te laden. Verder gaat hij hier gemiddeld 1à2 keer aan de lader. Op 3à4 uur is hij volgeladen aan 6,6 kW. Wagen doet ook gekke dingen met een mens. Ik had nooit eerder naast @Spillies gezeten tijden een rit zonder doodsangsten uit te staan. Zet duidelijk aan tot rustig rijden. Jah, maar dat lag wel aan de wagen. Trekt eigenlijk totaal niet op zoals elke elektrische wagen op vandaag gemaakt wordt, met die instant duw in de rug (C) @BMWMB. Het voelt aan als een Tesla die maar 5% rijbereik meer heeft en alles toeknijpt. Misschien wel niet slecht voor dergelijke wagens en hun publiek. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.708 Geplaatst: 2 november 2020 Delen Geplaatst: 2 november 2020 Tesla’s zijn inderdaad snelle auto’s met een zeer directe gasrespons en met een brutale afgifte van het vermogen. Ik heb ook eens met de Audi e-tron gereden, en dat is in vergelijking met mijn Model S 100D ook een eerder slome auto. Ik kan me dus voorstellen hoe deze Mazda rijdt, maar langs de andere kant heb je al dat vermogen natuurlijk niet nodig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.781 Geplaatst: 20 februari 2021 Delen Geplaatst: 20 februari 2021 Zag dat daar bij @Mazdastruction een aantal weken terug staan en valt echt mee irl. In tegenstelling tot de ID.3 krijg je hier gewone, mooie materialen binnenin. Als wagen voor de vrouw, tweede wagen voor lokaal gebruik, oudere mensen, ... vind ik dit redelijk geslaagd. Één van de eerste EV’s die ik zinnig vind. De range moeten ze wel nog aan werken want 200km is wat mager voor een nieuwe electrische wagen wanneer de concurrentie wagens uitbrengt die 400km ver kunnen gaan. (ID.3, EQA,...). Ik begrijp dat een mens een retourrit in België toch wel zonder laden wil doen. Zelfs als je gewoon naar de provincie ernaast moet, ben je al es 60-70km enkele rit aan het doen. Dat betekent dat je dus altijd met een volle batterij moet vertrekken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.