Ga naar inhoud

2020 BMW iX EV


Rabbit

Aanbevolen berichten

Op 22/9/2021 om 13:15, Tommie zei:

De eerste insteek is uiteraard financiële voordelen, dat spreekt voor zich. Maar dat is bij een X5 45e even interessant. Dus ja, de meerderheid stapt er bewust voor binnen, yep. 

+ restwaarde niet vergeten

ik merk dat veel klanten 'schrik' beginnen te krijgen van de PHEV's en daarom sneller naar EV gaan

maar ik merk ook dat ze zichzelf soms moeten overtuigen...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een achterlijke review, kon even goed over de Model X van 4 jaar geleden gaan. Om nog maar te zwijgen van de journalist.. "A lot of cars these days try to hide the fact that they are an EV..." :facepalm:

Conclusies:
- Bedenkelijke styling
- Het weegt veel
- Ondanks het gewicht gaat het vooruit
- Geen stuurgevoel
- Touchscreens
- Een nieuw stuur

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, vince522 zei:

Wat een achterlijke review, kon even goed over de Model X van 4 jaar geleden gaan. Om nog maar te zwijgen van de journalist.. "A lot of cars these days try to hide the fact that they are an EV..." :facepalm:

Conclusies:
- Bedenkelijke styling
- Het weegt veel
- Ondanks het gewicht gaat het vooruit
- Geen stuurgevoel
- Touchscreens
- Een nieuw stuur

 

Wat ik vooral niet snap is hoe dat interieur bij iedereen "passeert". hoe hard schreeuwt dat niet "(citroen) DS" ?! Das echt totaal on BMW. Als het een Citroen is is het lelijk, maar BMW komt er mee weg.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Rabbit zei:

Wat ik vooral niet snap is hoe dat interieur bij iedereen "passeert". hoe hard schreeuwt dat niet "(citroen) DS" ?! Das echt totaal on BMW. Als het een Citroen is is het lelijk, maar BMW komt er mee weg.

D'er is veel wat ik niet snap aan BMW tegenwoordig. Vaak wordt gezegd dat de grille op de Chinese markt inspeelt, maar ik denk dat het Chinese proefpanel een beetje bijgestuurd werd door de communistische partij. 😅 Als je de Chinese (luxe) EV's bekijkt, is er geen één met een opzichtige grille. Meer nog, die hopen volgend jaar ook in Europa voet aan wal te zetten... de wereld op z'n kop.
 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees er toch ook positieve dingen over. (Video's heb ik nog niet bekeken.) Moet enkel voorbij de lelijkheid kijken. Het is niet eenvoudig, maar tien jaar geleden vonden we de vorige BMW 1 ook lelijk met zijn zwijnenneus. Alles went. Plus, 't is niet dat het hier vol zal rijden met die iX'en hé, a rata van 300 stuks per jaar (voorlopig). En het is ook niet dat er geen andere auto's zijn om uit te kiezen als het je niet aanstaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Marvin zei:

Ik lees er toch ook positieve dingen over. (Video's heb ik nog niet bekeken.) Moet enkel voorbij de lelijkheid kijken. Het is niet eenvoudig, maar tien jaar geleden vonden we de vorige BMW 1 ook lelijk met zijn zwijnenneus. Alles went. Plus, 't is niet dat het hier vol zal rijden met die iX'en hé, a rata van 300 stuks per jaar (voorlopig). En het is ook niet dat er geen andere auto's zijn om uit te kiezen als het je niet aanstaat. 

Ik weet niet wat jij hier ondertussen mooi aan vindt 😬 

Test: BMW 116i Hatch (F20) - DRIVR

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Marvin zei:

Het is niet eenvoudig, maar tien jaar geleden vonden we de vorige BMW 1 ook lelijk met zijn zwijnenneus.

Da's nog altijd ne mottigen duvel ze :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, vince522 zei:

Ik weet niet wat jij hier ondertussen mooi aan vindt 😬 

Test: BMW 116i Hatch (F20) - DRIVR

Het is een meesterwerk vergeleken met de nieuwe 1 😛 

Maar euh, ik zei ook enkel dat het went, niet dat het mooi is. 

Voor de iX zal er meer nodig zijn want daar schort eigenlijk echt vanalles aan op styling/design-vlak. Bij die 1 was het nog op te lossen met een facelift, zoals hier duidelijk geïllustreerd met jullie foto's. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kennis van me is naar de Zoute GP geweest en zag de iX. Hij was er wel van onder de indruk. "Zeer vernieuwend" zei ie.

@BMWMB, jij was er ook, wat vond  je ervan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij stond er in het 'full black', waardoor hij qua look and feel wel meeviel. Het interieur met dat breed opgebouwd scherm is inderdaad wel indrukwekkend. Eén van mijn vrienden rijdt nu met een X3 3.0d, en hij was overtuigd van de iX, dus je ziet dat hij zeker zijn klanten zal vinden.

Ik zelf vind het qua exterieur niet mijn ding, maar sowieso ben ik ook al geen liefhebber van SUV's. Misschien als ik 'm zie rondrijden dat mijn idee nog verandert. Het interieur vind ik dan weer wel in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid