Maxime S 2.848 Geplaatst: 13 december 2022 Geplaatst: 13 december 2022 17 uren geleden, korneeldebruyn zei: Dat weet ik, dat de GT3’s de GTE’s vervangen. Maar je kan er imo toch niet om heen dat zo’n GTE toch net een stukje sneller/bruter/… was in vergelijking met een GT3. Daarmee dat het in mijn perceptie aanvoelt als een (mini)stapje terug, als je puur naar de wagens zelf kijkt. Sowieso. Ik ga die dingen echt missen; Zo'n RSR blijft toch wel één van de geniaalste GT's ever Langs de andere kant: door het wegvallen ervan, gaan we veel meer strijd krijgen in zowel de topklasse als de GT-klasse. Ook wel iets om naar uit te kijken! 1 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 13 december 2022 Auteur Geplaatst: 13 december 2022 7 minutes ago, Maxime S said: Langs de andere kant: door het wegvallen ervan, gaan we veel meer strijd krijgen in zowel de topklasse als de GT-klasse. Ook wel iets om naar uit te kijken! Dit idd. Mensen liggen niet wakker van GT3 of GTE. Van ver zijn het dezelfde auto's. Bij Ferrari is het quasi dezelfde Vraag me wel af waar ze gaan snoeien. Le Mans zit altijd vol, dus meer auto's in LMH en LMDh wil automatisch zeggen minder in andere klasses. LMP2 dan veronderstel ik? Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 13 december 2022 Geplaatst: 13 december 2022 11 minuten geleden, ir_fuel zei: Dit idd. Mensen liggen niet wakker van GT3 of GTE. Van ver zijn het dezelfde auto's. Bij Ferrari is het quasi dezelfde Vraag me wel af waar ze gaan snoeien. Le Mans zit altijd vol, dus meer auto's in LMH en LMDh wil automatisch zeggen minder in andere klasses. LMP2 dan veronderstel ik? Op een circuit als LM is nochtans wel mogelijkheid om wat meer auto's toe te laten, nee? Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 13 december 2022 Auteur Geplaatst: 13 december 2022 1 minute ago, Maxime S said: Op een circuit als LM is nochtans wel mogelijkheid om wat meer auto's toe te laten, nee? Je zit beperkt met het aantal pitboxen. Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 13 december 2022 Geplaatst: 13 december 2022 3 minuten geleden, ir_fuel zei: Je zit beperkt met het aantal pitboxen. ok, had zo ver niet gedacht. Jammer wel... en VLN-toestanden zullen ze in de LM waarschijnlijk nooit doen Quote
#166 276 Geplaatst: 13 december 2022 Geplaatst: 13 december 2022 9 uren geleden, ir_fuel zei: LMP2 dan veronderstel ik? Dacht ergens gelezen te hebben dat LMP2 geen deel meer uitmaakt van het WEC vanaf 2024. Le Mans zou dan wel weer enkele plaatsen vrijhouden voor de toppers uit de ELMS en de Asian LMS. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 13 december 2022 Auteur Geplaatst: 13 december 2022 6 minutes ago, #166 said: Dacht ergens gelezen te hebben dat LMP2 geen deel meer uitmaakt van het WEC vanaf 2024. Dat zal je dan toch fout gelezen hebben denk ik. Daar is geen sprake van. Net eens opgezocht en ze reserveren voor Le Mans minstens 15 LMP2 slots. Quote
#166 276 Geplaatst: 13 december 2022 Geplaatst: 13 december 2022 2 minuten geleden, ir_fuel zei: Net eens opgezocht en ze reserveren voor Le Mans minstens 15 LMP2 slots. Voor 2023 of 2024? Quote
#166 276 Geplaatst: 13 december 2022 Geplaatst: 13 december 2022 Zelf nog 'ns opgezocht ... Vanaf 2024 worden er inderdaad 15 plaatsen voorbehouden voor LMP2's. Maar da's enkel voor de 24h van Le Mans. In het WK zouden ze dan niet meer mogen starten. Die vijftien plaatsen worden dus opgevuld door de toppers uit het ELMS en uit het Aziatische kampioenschap. https://sportscar365.com/lemans/wec/new-lmp2-regulations-delayed-until-2026/ Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 13 december 2022 Auteur Geplaatst: 13 december 2022 Ze zijn wel zeer optimistisch, als ze tellen op 20 auto's in de topklasse. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 14 december 2022 Geplaatst: 14 december 2022 Op 12/12/2022 om 13:37, Maxime S zei: Prachtige aflevering inderdaad. Zouden er veel teams zijn die zo'n circuits afhuren ter voorbereiding van LM voor night practices? Voor de betrouwbaarheid vd auto te testen al sinds de jaren 80. Peugeot onder leiding van Jean Todt toen huurde Paul Ricard af. Eind jaren 80 zijn de 2 chicanes gekomen op LM. Hetgeen een grote aanslag was op remmen en boite. 1 Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 16 december 2022 Geplaatst: 16 december 2022 Man man man, zo machtig goed in beeld gebracht. Ik kreeg stress in zijn plaats ... bloody hell. Geen ideaal scenario ook voor 'm om in de Qualif nog wat sighting laps te moeten afhaspelen... Quote
Wutputt 449 Geplaatst: 18 december 2022 Geplaatst: 18 december 2022 Fantastische reeks om te volgen. Ongelooflijk hoeveel er bij komt te kijken om in Le Mans te rijden. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 19 december 2022 Geplaatst: 19 december 2022 Bizar eigenlijk, dat dit zomaar gratis op youtube komt. Waanzinnig goed gemaakt die reeks. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 19 december 2022 Geplaatst: 19 december 2022 1 uur geleden, Lefty zei: Bizar eigenlijk, dat dit zomaar gratis op youtube komt. Waanzinnig goed gemaakt die reeks. Maakte me onlangs dezelfde bedenking. Is natuurlijk wel een gigantisch mooie promo voor de Porsche race pedigree. Dat voedt onrechtstreeks enorm het geloof van heel wat 911 kopers dat ze een rasechte sportwagen kopen. (Wat niet gelogen is, imo.) Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 23 december 2022 Geplaatst: 23 december 2022 Belg met zakske chips Figuur van de reeks voor mij toch die Richard Lietz, wat een rustgevende man. 1 4 Quote
Ceke 2.729 Geplaatst: 23 december 2022 Geplaatst: 23 december 2022 Heb daarmee formula student gedaan en hogeschool. Sympa kerel. Quote
Wutputt 449 Geplaatst: 23 december 2022 Geplaatst: 23 december 2022 2 uren geleden, Porker zei: Figuur van de reeks voor mij toch die Richard Lietz, wat een rustgevende man. Zalige kerel, zowel zijn rijkunst als z'n comments en manier waarop hij met de situatie om gaat 1 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 26 december 2022 Auteur Geplaatst: 26 december 2022 On 12/23/2022 at 12:12 PM, Porker said: Belg met zakske chips Pickles, mag ik hopen dan! Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 26 december 2022 Auteur Geplaatst: 26 december 2022 On 12/16/2022 at 9:10 PM, gTa said: Man man man, zo machtig goed in beeld gebracht. Ik kreeg stress in zijn plaats ... bloody hell. Geen ideaal scenario ook voor 'm om in de Qualif nog wat sighting laps te moeten afhaspelen... Dat is echt kut ja. Ik heb ook zo weekends meegemaakt. "Allez gij x ronden, gij y ronden, en gij z ronden". En 10 minuten later zijn we aan het begin van een 2-uur durende strijd om uit te vlooien waarom die auto niet meer rijdt zoals gisteren (he @Jokke_vlo ....). Dat was al klote met een groep piloten van hetzelfde niveau, laat staan dat er daar zo een "bleuke" tussen zit. Als je dan de piste moet leren in qualif .... je weet hoe lang ze is, en dat weet de rest ook, en die moeten een tijd zetten, dus die gaan geen 3 bochten wachten om u in te halen. Ik wilde niet in zijn plaats zijn eerlijk gezegd. Wat een nachtmerrie, en helemaal in multiclass. Volgens mij ga je op zo een moment alleen maar trager en trager. 1 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 26 december 2022 Geplaatst: 26 december 2022 Op 16/12/2022 om 18:22, bt. zei: Fantastisch gebracht. En het haargekrab op zoek naar die gizmo in de wagen. Heel ferm om volgen Hij rijdt wel redelijk in de weg. Vooral net na Dunlop chicane toen hij net de pit uitkwam. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 26 december 2022 Auteur Geplaatst: 26 december 2022 19 minutes ago, Mich said: Fantastisch gebracht. En het haargekrab op zoek naar die gizmo in de wagen. Ik zie weer parallellen. ( @Jokke_vlo ). In beide gevallen is het probleem opgelost geraakt door de probleemauto plat te rijden en een nieuw chassis op te bouwen Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 26 december 2022 Geplaatst: 26 december 2022 Breek mij de mond niet open...... allez toch een beetje Waar Fuel op doelt: na derde geworden te zijn in het Funcup kampioenschap algemeen, stap ik over naar een nieuw team en auto, met een toch wel sterke equipe (Battryn, Dewit, Huygens) edoch zeg ik van race 1 (Mettet) dat de auto echt niet goed rijdt en we bv andere vering nodig heeft. Dat blijft maar duren, we worden wel nog kampioen in de categorie fun maar door onze endurance capaciteiten (maw het maximale uit een krabbige auto halen). Na ongeloofelijk veel testen en proberen is de conclusie simpel: dat chassis is eigenlijk perte totale. We konden met een goede afstelling de auto maximaal 2 tot 3 rondjes "goed laten rijden", daarna veranderde de auto telkens weer. Ik stap uit het team en zie ze begin dit jaar gewoon verder sukkelen.................................. tot de auto op een trackday door een "gastpiloot" afgeschreven wordt. Met de nieuwe auto knallen ze en zijn dezelfde piloten plots de revelatie (waaronder P2 algemeen op de 25 uur). De plotse opgang is zuiver en objectief te bevestigen door eindelijk ........................een goede auto. Twee jaar werd ik weggelachen, twee jaar heb ik telkens weer gezegd dat de auto niet spoort......... en deed men alsof het de piloten waren. Feiten zijn feiten, is zeer objectief vast te stellen. Het stemt me wel wat gefrustreerd, want uiteindelijk heeft het geleid tot een gebrek aan vertrouwen en oa meegespeeld in het stoppen met racen. 2 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 26 december 2022 Geplaatst: 26 december 2022 1 uur terug, Jokke_vlo zei: Twee jaar werd ik weggelachen, twee jaar heb ik telkens weer gezegd dat de auto niet spoort......... en deed men alsof het de piloten waren. Feiten zijn feiten, is zeer objectief vast te stellen. Het stemt me wel wat gefrustreerd, want uiteindelijk heeft het geleid tot een gebrek aan vertrouwen en oa meegespeeld in het stoppen met racen. Ik versta je frustratie maar dat nieuw chassis was niet het type chassis van 2 jaar ervoor dus voor hun ergens goed dat ze een paar jaar gewacht hebben om het te vervangen. Zot hoeveel grip & tractie het nieuw type geeft. Kan je niet tegenop in een oude... Maar er zit idd veel verschil op het materiaal en als je team je dan niet wil volgen is dat inderdaad jammer. Deze week nog hetzelfde gehoord van een top rijder. 2 Fun Cups testen en er zat gewoon 2 seconden verschil op. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.