Ga naar inhoud

Hoe ziet jouw laadinfrastructuur er uit?


Polygoon

Aanbevolen berichten

Zojuist, ir_fuel zei:

Die hadden ze mij ook eerst voorgesteld, maar ik wilde geen losse kabel. 

Versta ik.

Commander 2s kan je enkel krijgen in 5 meter dus zou soms nipt zijn.

Pulsar Plus is te koop in 7 meter maar je kan niet fysiek badgen en enkel verbinden via Wi-Fi. Met dat laatste zijn er veel problemen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

En dan hebben we het nog niet over het feit dat je parkeert op openbaar domein, en wat als iemand anders beslist daar zijn auto te zetten?

Dat mag niet hé! Overlaatst ook een opmerking gehad. Mijn pa parkeerde aan de overkant van mijn nieuw huis. Kwam er eentje van haar voeten maken dat dat haar plek was. 

'jij mag daar niet staan, anders kan ik niet parkeren en kan de mevrouw van hiernaast ook niet parkeren.' Da's dan jammer mevrouw, voor zover ik weet mag iedereen hier parkeren. Is op gewoon op straat en die is van iedereen.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Monterey Jack said:

Dat mag niet hé! Overlaatst ook een opmerking gehad. Mijn pa parkeerde aan de overkant van mijn nieuw huis. Kwam er eentje van haar voeten maken dat dat haar plek was. 

'jij mag daar niet staan, anders kan ik niet parkeren en kan de mevrouw van hiernaast ook niet parkeren.' Da's dan jammer mevrouw, voor zover ik weet mag iedereen hier parkeren. Is op gewoon op straat en die is van iedereen.

 

Aja en dan krijg je de traditionele "2 stoelen met een paar borstelstelen op" om een parkeerplaats te blokkeren op straat. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

En dan hebben we het nog niet over het feit dat je parkeert op openbaar domein, en wat als iemand anders beslist daar zijn auto te zetten?

Is toch net hetzelfde als nu? 
Met het verschil dat er nu geen kabelgootje ligt en dan wel. 

Iedereen mag daar staan al zullen weinig buren dat doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Spillies zei:

Waarom vervaag jij uw buren? Zijn het bekenden misschien?

 

1 uur terug, tuscani zei:

zijn eigen locatie verstoppen 😉

 

Gans de wereld kan in dit topic 🙂 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Polygoon zei:

Ik moet sowieso "opruimen" want ik heb een kabelbeschermer / goot die over het voetpad ligt die ik er niet 24/7 laat liggen maar enkel bij laden.

694197F9-A1BA-46B1-8A03-ED65E76AFF4A.thumb.jpeg.506e28626b0ac4e6a89c73ef2e487ef4.jpeg

Nu plaats ik een walbox tegen de muur (ik trok de foto vanop het eerste verdiep).
Anders zou er een laadpaal komen naast mijn brievenbus.

Beide opties moet ik dus over het voetpad naar "mijn" parkeerplaats.

Dit was trouwens in de periode dat we het net kochten. Ondertussen parkeren we gewoon netjes 1 wagen op de daarvoor voorziene plaats. De andere op straat.

Beide wagens zijn er ondertussen al niet meer :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Polygoon said:

Is toch net hetzelfde als nu? 
Met het verschil dat er nu geen kabelgootje ligt en dan wel. 

Iedereen mag daar staan al zullen weinig buren dat doen.

Wat ik bedoel is, jij bent nu "de uitzondering", maar als de halve straat dat doet en dan komen er mensen op random plaatsen parkeren krijg je toch miserie want mensen gaan niet meer voor hun eigen deur kunnen staan om te laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat ik bedoel is, jij bent nu "de uitzondering", maar als de halve straat dat doet en dan komen er mensen op random plaatsen parkeren krijg je toch miserie want mensen gaan niet meer voor hun eigen deur kunnen staan om te laden.

Klopt net zoals ze nu ook niet zeker zijn dat ze voor hun eigen deur kunnen staan om boodschappen e.d. uit te laden.
Ik snap wat je zegt maar ik zie het verschil niet zolang de gemeente daar geen investeringen in moet doen.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch echt weer triestig, al die beleidsniveaus en hoe daar (niet) wordt samengewerkt. Federaal duwt je in een EV, maar lokaal zegt "niet mijn probleem, trek je plan".

Moest ik niet thuis kunnen laden, ik werd zot. Een van de voordelen van die kar is dat hij altijd "volgetankt" voor de deur staat. Wat een gemak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Toch echt weer triestig, al die beleidsniveaus en hoe daar (niet) wordt samengewerkt. Federaal duwt je in een EV, maar lokaal zegt "niet mijn probleem, trek je plan".

Moest ik niet thuis kunnen laden, ik werd zot. Een van de voordelen van die kar is dat hij altijd "volgetankt" voor de deur staat. Wat een gemak.

Exact, ik kan me perfect zo organiseren dat ik thuis niet hoef te laden maar het is toch verdomd handig (daardoor ook de keuze voor de wallbox uiteindelijk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Polygoon zei:

Ik hoef de kabel aan laadpaal kant niet per se los te maken.

Zit die dan vast? Of kan iedereen ‘m dan meenemen?

2 uren geleden, gewoon ik zei:

Er is een verschil tussen oprollen naar de brievenbus of naar je voordeur.

Zeker in regenweer.

Ik denk dat iedereen met een oprit nog steeds zijn kabel oprolt en die niet gewoon laat liggen

Maar goed, ze hangt er.

Ik rol niks op. Ik heb een lader hangen, daar hang een kabel aan, die hangt in een houder. Van die houder gaat die naar mijn auto en weer terug. In 2 sec. 
 

Het enige waar ik spijt van heb is dat mijn lader niet van Tesla is. En dat ik dus telkens mijn app moet openen om die lader los te koppelen van mijn auto. Bij die van Tesla zit daar een knopje op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, dragonfly zei:

@josenjef kan jij verschillende tarieven instellen voor laadbeurten? Bv. laadpas X 0,50 EURO en de rest 0,70 EURO?

Nog niet bekeken ik zou denken van niet. Maar moet het eens bekijken binnenkort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, DDke said:

Het enige waar ik spijt van heb is dat mijn lader niet van Tesla is. En dat ik dus telkens mijn app moet openen om die lader los te koppelen van mijn auto. Bij die van Tesla zit daar een knopje op. 

Dat is wel raar.

Bij mijn BMW is de laadkabel geblokkeerd door het slot van de auto. Auto los -> laadkabel los.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat is wel raar.

Bij mijn BMW is de laadkabel geblokkeerd door het slot van de auto. Auto los -> laadkabel los.

Ik denk dat ze dat bij Tesla doen voor laders met losse kabels. Zou wel fijn zijn als ze daar een instelling voor zouden maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, DDke zei:

Het enige waar ik spijt van heb is dat mijn lader niet van Tesla is. En dat ik dus telkens mijn app moet openen om die lader los te koppelen van mijn auto. Bij die van Tesla zit daar een knopje op. 

Bij een Polestar zit dat knopje ernaast.

1610437771-16-charging-your-polestar-2-m

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het lezen over al dat gedoe met het oprollen van de laadkabel begon ik mij af te vragen of er zo geen systeem bestaat met een kabelhaspel zoals bij een verlengkabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Monterey Jack zei:

Waarom is dat een drama? Er is op dit moment geen enkele oplossing beschikbaar die niet hindert. Zo een mat over uw kabel? Leuk voor de lokale 80+ die slentert of met een rekje loopt. Zo een gootje? Dat hindert ook, minder dan het vorige maar je zal er maar eens in vast komen zitten (zeker aangezien het voetpad bij Polygoon nog deftig ligt). Het enige waar ik eigenlijk wel iets nuttig in zie is dat soort van palen op 2,5m boven de grond, maar dat is dan weer lelijk. Bovendien neem je in bovenstaand geval dan eigenlijk nog eens openbaar domein in om te parkeren. Leuk als je de omgeving gaat vergroenen. 

De gemeentes moeten handelen in het voordeel van alle burgers, niet in ons voordeel. Ik ben in de verste verte geen groene jongen of socialist, maar je moet wat redelijk blijven ook he. Dit hindert veel meer mensen dan mensen dat het helpt. 

Ik heb het niet over de situatie bij @Polygoon maar in het algemeen. 
Iedereen moet elektrisch gaan rijden (fiscaliteit) maar de laadmogelijkheden zijn er niet, tenzij je een eigen oprit hebt, zoals je zelf aanhaalt. 
Dan vind ik dat de gemeente met meer creatieve oplossingen moet afkomen, en ja waarom geen wachtbuis laten leggen op grond van de gemeente.  Zij mogen toch ook een kabel aan mijn gevel hangen? Zo lang dat omkeerbaar is... 

Specifiek in mijn geval heeft mijn vriendin een huis in een nieuwe wijk gekocht. Plannen goedgekeurd in 2019 ofzo. Indeling zoals hieronder; vlakken met rode stippen zijn huizen incl tuin. Bruin zijn pakeerplaatsen. De parkeerplaatsen die grenzen aan de huizen staan op grond van de gemeente maar hun gebruik is wel afgekocht. Wat wil zeggen dat het privé parkeerplaatsen zijn. De overige parkeerplaatsen zijn openbaar.
Wij wouden een kabel leggen van ons huis, door de tuinen naar die prive parkeerplaats en daar een laadpaal laten installeren. parkinglaadpaal.png.26597df96d68829f4af1780325f90039.png

 

Uiteraard was dit niet mogelijk volgens de geitewollensokken ambtenaar, omdat die parkeerplaatsen " te klein zijn", toen dat werd gecounterd mocht het niet op grond van de gemeente gezet worden, ook al is de installatie van zo'n paal makkelijk omkeerbaar. 

Daarna sloot hij af met de woorden dat iedereen beter een fiets zou leasen ipv al die veel te dure bedrijfwagens. Ja dan weet je het wel he. 

Overgens wordt de parkeermogelijkheid in de gemeente met de extra plaatsen significant uitgebreid, maar ook daar een laadpaal voorzien was geen optie vanuit de gemeente en moesten we maar federaal aanvragen.
De ambtenaar achtte echter de kans klein omdat er 500 meter al een paal staat voor 2 wagens en volgens hem zijn er niet genoeg mensen die daar gebruik van maken.

Elke keer dat ik al ben gaan kijken naar het huis was deze paal bezet natuurlijk. 

Dit is wat mij stoort, dat er niet wordt nagedacht over oplossingen of een compromis, maar dat het "trek uw plan" is. Er is geen enkele flexibiliteit.
Terwijl ik liever ook gewoon met mijn diesel passat had verder gereden ipv dit gedoe.
 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat is dus wat ik zeg. Federaal wordt dat beslist, maar er is nul motivatie om lokaal dat federale beleid te ondersteunen. Die zien dat als "not my problem".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Maar dat is dus wat ik zeg. Federaal wordt dat beslist, maar er is nul motivatie om lokaal dat federale beleid te ondersteunen. Die zien dat als "not my problem".

Ja idd, had je post nog niet gelezen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Ceke zei:

Ik heb het niet over de situatie bij @Polygoon maar in het algemeen. 
Iedereen moet elektrisch gaan rijden (fiscaliteit) maar de laadmogelijkheden zijn er niet, tenzij je een eigen oprit hebt, zoals je zelf aanhaalt. 
Dan vind ik dat de gemeente met meer creatieve oplossingen moet afkomen, en ja waarom geen wachtbuis laten leggen op grond van de gemeente.  Zij mogen toch ook een kabel aan mijn gevel hangen? Zo lang dat omkeerbaar is... 

Specifiek in mijn geval heeft mijn vriendin een huis in een nieuwe wijk gekocht. Plannen goedgekeurd in 2019 ofzo. Indeling zoals hieronder; vlakken met rode stippen zijn huizen incl tuin. Bruin zijn pakeerplaatsen. De parkeerplaatsen die grenzen aan de huizen staan op grond van de gemeente maar hun gebruik is wel afgekocht. Wat wil zeggen dat het privé parkeerplaatsen zijn. De overige parkeerplaatsen zijn openbaar.
Wij wouden een kabel leggen van ons huis, door de tuinen naar die prive parkeerplaats en daar een laadpaal laten installeren. parkinglaadpaal.png.26597df96d68829f4af1780325f90039.png

 

Uiteraard was dit niet mogelijk volgens de geitewollensokken ambtenaar, omdat die parkeerplaatsen " te klein zijn", toen dat werd gecounterd mocht het niet op grond van de gemeente gezet worden, ook al is de installatie van zo'n paal makkelijk omkeerbaar. 

Daarna sloot hij af met de woorden dat iedereen beter een fiets zou leasen ipv al die veel te dure bedrijfwagens. Ja dan weet je het wel he. 

Overgens wordt de parkeermogelijkheid in de gemeente met de extra plaatsen significant uitgebreid, maar ook daar een laadpaal voorzien was geen optie vanuit de gemeente en moesten we maar federaal aanvragen.
De ambtenaar achtte echter de kans klein omdat er 500 meter al een paal staat voor 2 wagens en volgens hem zijn er niet genoeg mensen die daar gebruik van maken.

Elke keer dat ik al ben gaan kijken naar het huis was deze paal bezet natuurlijk. 

Dit is wat mij stoort, dat er niet wordt nagedacht over oplossingen of een compromis, maar dat het "trek uw plan" is. Er is geen enkele flexibiliteit.
Terwijl ik liever ook gewoon met mijn diesel passat had verder gereden ipv dit gedoe.
 

Vraag dan gewoon een paal aan via paal volgt wagen? Ik heb de indruk dat ze daar super meegaand in zijn. Ik heb dat gedaan en 3 maanden later stond er 1 op 20m van mijn voordeur. (We zijn ondertussen wel nog eens 3 maanden later en hij is nog altijd niet aangesloten :D) Dichtstbijzijnde paal was misschien 300m wandelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid