Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zonet iemand die is komen kijken naar de K13R, deed een RRD-bod van bijna 40% onder de vraagprijs (evenwel zonder de koffers) en ik heb geweigerd. Is nu net vertrokken, eens zien of die nog weer boven water komt.

Morgen komt er nog iemand kijken.

De reeks "dernier prix"/"letzte preis"-berichten is wel afstompend lang, WTF zeg. Dat was te voorspellen en ik was er op voorbereid ... en toch. :D 

Het blijft wel een dilemma: weg doen of houden. Mijn madam belt daarnet om te vragen hoe 't is gegaan, ik vertel 't wat en zij rondt af met "Zou ge die écht wel weg doen? Zet hem aan zee ofzo?"

Ergens voel ik dat ik er nog maar zeer weinig mee ga rijden, da's nu al zo met de Guzzi in de garage en als straks de andere er nog bij komt (allez, na de verbouwperiode) gaat dat helemaal zo zijn...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 28/5/2024 om 07:20, Tjeu zei:

Die CB750 vind ik wel echt een leuk ding, alleen is mijn Duits niet geweldig. Hoe moeilijk is het om dat naar België te importeren?

Tijdje geleden wat voor zitten zoeken in België, maar niet echt iets gevonden wat me aanstond en het idee is wat uitgestorven nadien. Misschien toch nog eens overwegen .

Geplaatst:
1 uur terug, gTa zei:

Zonet iemand die is komen kijken naar de K13R, deed een RRD-bod van bijna 40% onder de vraagprijs (evenwel zonder de koffers) en ik heb geweigerd. Is nu net vertrokken, eens zien of die nog weer boven water komt.

De reeks "dernier prix"/"letzte preis"-berichten is wel afstompend lang, WTF zeg. Dat was te voorspellen en ik was er op voorbereid ... en toch. :D 

Het blijft wel een dilemma: weg doen of houden. Mijn madam belt daarnet om te vragen hoe 't is gegaan, ik vertel 't wat en zij rondt af met "Zou ge die écht wel weg doen? Zet hem aan zee ofzo?"

Ergens voel ik dat ik er nog maar zeer weinig mee ga rijden, da's nu al zo met de Guzzi in de garage en als straks de andere er nog bij komt (allez, na de verbouwperiode) gaat dat helemaal zo zijn...

Toen ik veel tijd had, was het leuk om meerdere moto's te hebben.
Toen tijd een pak schaarser werd een paar jaar terug, merkte ik dat meerdere moto's hebben eerder een last werd. Telkens je eens wou gaan rijden was er altijd wel iets te sleutelen/fixen. (batterij leeg na te lang stilstaan, banden spanning te controleren voor vertrek want lang stilgestaan, carbu issues na te lang stil staan,...) En daarom voor 1 moto gegaan sindsdien. Ja wisselen is leuk, maar telkens eerst moeten sleutelen voor te kunnen gaan rijden, wanneer me-time met de moto al schaars is, is minder plezant. (en dan sleutel ik nog graag :D)

Geplaatst:
29 minuten geleden, Sibo Berebrouckx zei:

Die CB750 vind ik wel echt een leuk ding, alleen is mijn Duits niet geweldig. Hoe moeilijk is het om dat naar België te importeren?

Tijdje geleden wat voor zitten zoeken in België, maar niet echt iets gevonden wat me aanstond en het idee is wat uitgestorven nadien. Misschien toch nog eens overwegen .

Ik heb zo een, is hier topic van. Gewoon de markt in de gaten houden, er komen er regelmatig interessante te koop. 

Hoe invoeren van Duitsland, daar is hier op het forum ook een topic van. Maar als je naar buitenland kijkt, check dan zeker Frankrijk. Daar mogen ze niet meer binnen in LEZ, en komen ze vaak wel te koop aan goede prijzen.

Geplaatst:
15 uren geleden, gTa zei:

Anderzijds is een prijsrange rond de 3.000 euro ook hetgeen wat je initieel verwacht had.

Als je plaats hebt en de centjes niet nodig hebt: bijhouden! Op voorwaarde dat je vertrouwen hebt in de technische staat en effectief bijvoorbeeld aan zee hem neer kan zetten.

Ik zat ongeveer in dezelfde situatie als Jan, reed zeer veel met de motor maar er waren er wel twee die wat ouder waren en altijd wel iets aan de hand hadden. Beide gewisseld voor 1 motor... vooral omdat ik me graag 1 voel met een motor en de voortdurende aanpassingen me eerder tegenstonden (ik miste altijd de eigenschappen van de 1 als ik op pad was met de ander  ).
Neemt niet weg dat ik ook wel overweeg om weer naar twee motoren te gaan. Een reismotor en een dagtripper.

Geplaatst:
21 uren geleden, jan.van.gent zei:

Toen ik veel tijd had, was het leuk om meerdere moto's te hebben.
Toen tijd een pak schaarser werd een paar jaar terug, merkte ik dat meerdere moto's hebben eerder een last werd. Telkens je eens wou gaan rijden was er altijd wel iets te sleutelen/fixen. (batterij leeg na te lang stilstaan, banden spanning te controleren voor vertrek want lang stilgestaan, carbu issues na te lang stil staan,...) En daarom voor 1 moto gegaan sindsdien. Ja wisselen is leuk, maar telkens eerst moeten sleutelen voor te kunnen gaan rijden, wanneer me-time met de moto al schaars is, is minder plezant. (en dan sleutel ik nog graag :D)

Heel herkenbaar... Is hier maar net zo. Moest de CB een riem of cardan hebben, de kogel zou al door de kerk zijn. Maar op termijn zal ik ofwel weer veel meer moeten rijden, ofwel moet de Guzzi buiten. 

Geplaatst:
10 uren geleden, msxx zei:

Anderzijds is een prijsrange rond de 3.000 euro ook hetgeen wat je initieel verwacht had.

Klopt, maar ik vertelde niet alles (was toen ook niet zo relevant). Hij wou nog een resem andere zaken ook (o.a. ook nog een onderhoud én een regeling van de ralenti), m.a.w. het onderste uit de kan was nog altijd niet genoeg.
Maar mijn weigering kwam ook vnl door zijn stijl/aanpak. Beetje hautain doen alsof de wereld aan zijn voeten lag en ik wel blij mocht zijn dat hij hem wou kopen... dan gaat de vlieger niet op.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Sold!

Allez 'k heb nog geen voorschot gehad en de overeenkomst bepaalt dat ik nog een oliewisseltje doe en laat keuren voor verkoop ... dus hopen dat er daar nu niks meer fout gaat :D

'k Ga ze missen ... en toch laat ik ze gaan met hele warme gevoelens. Ze gaat naar een gepassioneerde nieuwe eigenaar die ze gaat vertroetelen. Doet deugd om te zien.

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:

Jammer! 

Heb met twee mensen samen gereden met een K1300R en dat waren altijd toffe ritten. Denk minstens 15.000km in totaal, einde van een tijdperk want die andere staat ook al op rust (ook >(100.000km maar nog wel in bezit)

Zelf ook sterk overwogen maar is er nooit van gekomen.

Geplaatst:

Ik twijfelde te vaak, bedacht me toch frequent "ik rijd er niet zo veel meer mee; rijd liever met de andere" etc.
Had vooral niet zo veel zin om nostalgisch te gaan doen en haar dan nog te bewaren ... waarvoor ook, eigenlijk?
Zoals dat aan zee zetten... daar zou ik veel sneller met de Guzzi of de nieuwe willen rijden, dan met deze.
Grote voyages zitten er per moto ook niet meer direct aan te komen en indien wel, zal 't met een gehuurde T700 oid zijn.

Geplaatst:
1 minuut geleden, gTa zei:

Ik twijfelde te vaak, bedacht me toch frequent "ik rijd er niet zo veel meer mee; rijd liever met de andere" etc.
Had vooral niet zo veel zin om nostalgisch te gaan doen en haar dan nog te bewaren ... waarvoor ook, eigenlijk?
Zoals dat aan zee zetten... daar zou ik veel sneller met de Guzzi of de nieuwe willen rijden, dan met deze.
Grote voyages zitten er per moto ook niet meer direct aan te komen en indien wel, zal 't met een gehuurde T700 oid zijn.

Rationeel enige logische keuze he

Wel benieuwd naar 'de nieuwe'  

Geplaatst:
47 minuten geleden, gTa zei:

de nieuwe 

114 of 117 ci? :D

Geplaatst:

image.png.1485625ced701f267110bbe806bf8871.png

• Vind ik leuk 7
Geplaatst:
18 minuten geleden, Niko80 zei:

image.png.1485625ced701f267110bbe806bf8871.png

Tjah, steeds meer in de categorie 'leuk om naar te kijken / in je living te zetten'.

Al die materialen verduren he. Een tiptop exemplaar op snelheid over B-wegen of het circuit jagen is inmiddels eerder zonde te noemen...

Geplaatst:

Hier wil ik eigenlijk weleens een rondje mee rijden...

Lijkt mij een geweldige machine voor dagtrips

2024_YAM_XSR900GP_Family_019-scaled.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
8 minuten geleden, msxx zei:

Tjah, steeds meer in de categorie 'leuk om naar te kijken / in je living te zetten'.

Al die materialen verduren he. Een tiptop exemplaar op snelheid over B-wegen of het circuit jagen is inmiddels eerder zonde te noemen...

Vlaamse wegen zijn ook gewoon KAK om zoiets te rijden denk ik.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Zojuist, msxx zei:

Hier wil ik eigenlijk weleens een rondje mee rijden...

Lijkt mij een geweldige machine voor dagtrips

2024_YAM_XSR900GP_Family_019-scaled.jpg

Ik wil hier zo graag eens een testrit mee doen  

Geplaatst:
1 minuut geleden, CharlesV zei:

Ik wil hier zo graag eens een testrit mee doen  

Idem  

Heb net een nieuw lederen pak gekocht, volstrekte onzin op mijn allroad. Dus dan maar eens kijken welke motor we daarnaast gaan zetten  

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 4
Geplaatst:
20 minutes ago, msxx said:

11 minutes ago, CharlesV said:

Vlaamse wegen zijn ook gewoon KAK om zoiets te rijden denk ik.

Heb je al ooit eens op zo een ding gezeten, in vergelijking met zegmaar een Suzuki GSXR ofzo?

Die zithouding is moordend onder de 100 km/h. Je ligt volledig op je polsen. Daar kan je alleen maar hard mee rijden, gedragen door de wind.

Geplaatst:
5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Heb je al ooit eens op zo een ding gezeten, in vergelijking met zegmaar een Suzuki GSXR ofzo?

Die zithouding is moordend onder de 100 km/h. Je ligt volledig op je polsen. Daar kan je alleen maar hard mee rijden, gedragen door de wind.

Nee hoor, ik heb op motovlak nog met bijna niets gereden.. 

Wel gepraat met iemand die een 748 heeft. Hij had hem na 6 maand stilstand van zijn huis naar een hangar gereden, 5km verder, en was content toen hij er terug van kon stappen  Zei toen wat jij nu zegt, extreem belastend op de polsen en een ramp om scherpe bochten mee te nemen aan lage (lees: legale) snelheden.

Als ik zo'n video's zie van Ducati reviews op Britse slingerende B-roads, dan krijg ik direct goesting om 2ehands te openen. Maar ben realistisch genoeg dat ik dat nooit uit de garage zou halen..  

Beetje zelfde gevoel met mijn K1100RS. Ze noemen dat niet voor niets "The Flying Brick". Eigenlijk komt die in Vlaanderen pas tot zijn recht op de autostrade
Zodra je eens in toeren gaat moet je bang zijn voor je rijbewijs.

Geplaatst:

Ik was destijds aan t kijken naar de opvolger voor mijn Ducati Monster. Ben toen in Handzame op een MV Agusta gekropen. Daar wist ik het ook direct. Dat is dezelfde zithouding als zo een 916. Laat maar ...

Geplaatst:
35 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ben me daarvan bewust, het is nooit een optie geweest wat mij betreft. De latere generaties overigens wel, vanaf de 999R is het 'beter'.

Een GSX-R ken ik behoorlijk goed, heb er twee gehad   Mijn nek en knieën vinden dat niet als te tof maar dan heb ik het wel over dagtrips van +500km.

Geplaatst:
47 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat klopt 100%. Had vroeger twee vrienden met zo’n ding, gewoon mee toeren is niet leuk, vering is ook beenhard en de zitpositie is echt spartaans.

Echt gemaakt voor een Italiaan van 1m55 en 50kg. 

Maar een bloedmooie machine .

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid