Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden, CharlesV zei:

Rijhulpsystemen wat is dat 😅

Je moet eens wat doorrijden met een moto als de R75/5, als je te sportief terugschakelt blokkeert de cardan en begint je achterwiel te slippen, dan ben je wel rap wakker 🤣

Wat vind je van trommelremmen op de moto @DDke😁

Op de moto neem ik sowieso veeeel meer marge dan dat ik met de auto rij. 

 

Trommels geen probleem mee op een oldie.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, tuscani zei:

1m82. Af en toe eens stoppen aan een terras dus.  :D

 

Vooral problematisch voor polsen. Al is het ook niet optimaal voor knieën en heupen om zo opgeplooid te zitten 😄

Is het sowieso waard, maar test het zeker op voorhand. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ja, hoor. ❤️ 

image.thumb.png.d8385e6b78960f47a468f9f0dcecfe11.png

Ik heb geen TCT'ke gedaan en alle opties één voor één aangevinkt (met voorrang voor de duurdere, indien keuze moet gemaakt worden), maar heb sensibly aangevinkt wat ik gebruik. Wat er nog mist is de topcase, maar visueel is dat niet zo knap (door het nodige rek) + momenteel niet aan te vinken in de configurator voor de V4 RS.

En dan, de prijs (ik weet het, ik val er iedere keer opnieuw over hoe fokking duur Ducati is): een dikke 42.000 EUR 💥 :noparty: 🤯

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Terwijl dit zeker even goed is:

image.thumb.png.772e044a5861e13a34409b0f917fe23c.png

Zo mogelijk de knapste kleurstelling, zonder schreeuwerig te zijn. De RS vind ik ook machtig mooi maar is meer outspoken. Dit is subtiel, statig ... maar door de accentjes rood hier en daar toch ook muuug lekker.

Enige "zonde" die ik hier beging is de optie van bijna 900 euro (shock) voor de rode remklauwen vooraan. Std is zilver, past goed bij de bike, maar laat me nu toch gewoon eventjes oké? :D 

Prijs, met wérkelijk alles wat ik nodig heb (de GT + de topcase pack met heated grips en tanktasje en power connectie + binnentassen voor de 3 koffers + bandendruk controle + kleiner getint windscherm + verhoogd zadel + alarm + Duacti Zumo GPS + slider vooras + instelbare hendels + radiotorbeschermroosters) = 33.000 EUR

Ook al genoeg 😰

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Derde optie: de Rallye (grotere benzinetank (+8l), iets langere achterbouw met meer zitruimte, langere veerwegen en iets meer comfortgericht), in de matgrijze+rood kleurstelling

image.thumb.png.ad5489082661495ba64031639938f32f.png

image.png.e044df1ecedf5ac119c110596cda3df7.png

Met dezelfde uitrusting (voor zover mogelijk) komt die op een dikke 35.000 EUR, dus 2k duurder dan de GT.
Visueel voordeel vind ik de spaakwielen, technisch lijken ze mij geen voordeel te zijn. (Of niet voelbaar.) Naar onderhoud, een stap terug.
Grotere benzinetank (qua inhoud) is d'office een plus. Veerwegen: not sure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gTa zei:

technisch lijken ze mij geen voordeel te zijn. (Of niet voelbaar.) Naar onderhoud, een stap terug.

 

Als je ermee wat wilder gaat rijden of wat verder weg lijkt me dat net wel een stap vooruit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Dawud zei:

Als je ermee wat wilder gaat rijden of wat verder weg lijkt me dat net wel een stap vooruit. 

Leg eens uit?

Ik lees daar in de marketingteksten altijd over: beter bestand tegen terreingebruik.
Maar bij gebruikerservaringen lees ik vaak genoeg: ook de velgen van spaakwielen gaan stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een normale spaakvelg kan echt veel hebben, en eens krom kan je die dmv spaken aandraaien/lossen meestal rechten en met een hamer (of steen) eventueel de velgrand terug wat in vorm kloppen indien deze een serieuze impact heeft gehad. Veel mogelijkheden dus om field repairs te doen. Bij een gegoten of gesmede velgen is het game over in veel gevallen.

Nog geen enkele enduro gezien met niet-spaakvelgen 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, jan.van.gent said:

Een normale spaakvelg kan echt veel hebben, en eens krom kan je die dmv spaken aandraaien/lossen meestal rechten en met een hamer (of steen) eventueel de velgrand terug wat in vorm kloppen indien deze een serieuze impact heeft gehad. Veel mogelijkheden dus om field repairs te doen. Bij een gegoten of gesmede velgen is het game over in veel gevallen.

Nog geen enkele enduro gezien met niet-spaakvelgen 🙂

De flex van zo een spaken zal ook helpen om barsten tegen te gaan veronderstel ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Een normale spaakvelg kan echt veel hebben, en eens krom kan je die dmv spaken aandraaien/lossen meestal rechten en met een hamer (of steen) eventueel de velgrand terug wat in vorm kloppen indien deze een serieuze impact heeft gehad. Veel mogelijkheden dus om field repairs te doen. Bij een gegoten of gesmede velgen is het game over in veel gevallen.

Nog geen enkele enduro gezien met niet-spaakvelgen 🙂

Voor offroad-gebruik: geen enkele discussie, ik volg 200%.

Maar ik rijd niet off-road. Ik rijd onroad, met hoogstens eens een baantje gravel.
Net zoals al die andere reis-enduro bakbeesten op spaakwielen: die wielen zien enkel tarmac.

En dan stel ik me vragen, of dat beter is. Ik geloof er niet in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Voor offroad-gebruik: geen enkele discussie, ik volg 200%.

Maar ik rijd niet off-road. Ik rijd onroad, met hoogstens eens een baantje gravel.
Net zoals al die andere reis-enduro bakbeesten op spaakwielen: die wielen zien enkel tarmac.

En dan stel ik me vragen, of dat beter is. Ik geloof er niet in.

Ah, ik las soms dat je ideeën had om wat off-the-grid achtige avonturen te gaan rijden, daarom dat spaakwielen me een evidentie leken.
Als het gewoon voor wat op de baan hier in europa en wat gravel is zou ik het ook niet persé doen. Gewoon zien dat je geen deftige put meepakt in een minderontwikkeld land.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/11/2023 om 20:10, tuscani zei:

Mijn vader heeft op zijn 60ste voor de eerste maal een motor gekocht. Een 750 virago.  

Mijn zus heeft jaren met zo 1 gereden. 

Wat een fucking saaie moto was mij dat😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

naast dat is er enkel nog de dauville die saaier is denk ik 🙂

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was idd het toppunt zo´n dauville. Vader van een schoonzus reed met zo eentje in dat typische bordeaux.  Denk dat dat de voorloper is van de bakfiets.  :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, Dawud said:

 Gewoon zien dat je geen deftige put meepakt in een minderontwikkeld land.

Je weet in welk land we wonen? :D 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 18/1/2024 om 18:06, DDke zei:

Ik denk het wel. Bel 'm eens op?

Quote

 

Hallo,

Ik heb net je bericht gelezen over de verkoop van de fiets.

Ik kan bevestigen dat ze beschikbaar is en dat ze perfect rijdt.

 

De prijs is 6500 euro inclusief thuistransport in België.

Ik verklaar dat de hierboven gegeven informatie en foto's juist en volledig zijn, niet meer en niet minder.

 

Dus als je nog steeds geïnteresseerd bent, wacht ik op een reactie van je, zodat we samen een gemeenschappelijke basis kunnen vinden om de transactie af te ronden.

Vriendelijke groeten

 

reactie op mijn mail :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, DDke zei:

Ja, laat maar 😁

Wel veel foto's ( close-ups) gekregen.  Bij de vorige kreeg ik maar 2. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, tuscani zei:

reactie op mijn mail :D

voor iemand van Bachten-de-Kupe (Diksmuide) is hij wel héél formeel

Link naar reactie
Delen op andere sites

kheb hier nog eene

 

Quote

 

Bonjour Je confirme sa disponibilité. C'est bien une BMW R Nine T de 2017, 28000 kms, 1170 cm3, 110 chevaux. Elle est en très bon état général et bien entretenue. La révision a été faite avant la mise en vente ainsi que le contrôle technique. Tous ses papiers sont à jour avec un certificat de conformité européen. Le prix est  livraison comprise.

Vous êtes dans quelle région ? Vous la payez pour une conduite personnelle ou est-ce pour la revendre ? Je l'ai mise en vente pour des raisons de santé. Si vous restez intéressé, j’attends de vos nouvelles.

 

Wat me opvalt, net zoals bij die vorige die ik eens poste ( de witte gs variant) vraagt deze ook of het voor eigen gebruik of doorverkoop is.  (waarom zou dat zijn? kunnen ze particulieren beter oplichten dan winkels? :D  )

183_1621775034.jpg.5c4cc24f2c88a7b2546ead7b1fd82a9e.jpg

en de nummerplaat is overal uit gedaan behalve op deze foto. Lijkt me geen Belgische te zijn. (geen rood maar zwart?) ( wel een stapel foto's gekregen van alle onderdelen en dergelijke)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid