Jump to content

Nieuwe moto's


gTa

Recommended Posts

12 minutes ago, msxx said:

Ik weet oprecht niet waar ik goed aan doe als ik wil switchen. 

Tijd voor een elektrische! 

#jointherevolution

Link to comment
Share on other sites

36 minuten geleden, ir_fuel zei:

Tijd voor een elektrische! 

#jointherevolution

Een dagtripje van Hasselt naar de Moezel en vice versa wordt dan wel interessant :D 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, msxx said:

Een dagtripje van Hasselt naar de Moezel en vice versa wordt dan wel interessant :D 

Met een moto meer dan met een auto moet je toch regelmatig eens pauzeren om de benen te strekken, de spieren wat rust te geven, naar het toilet te gaan en te eten?

Problem?

No problem!

Link to comment
Share on other sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Met een moto meer dan met een auto moet je toch regelmatig eens pauzeren om de benen te strekken, de spieren wat rust te geven, naar het toilet te gaan en te eten?

Problem?

No problem!

Ideaal!

 

Gaan ze dan laadpunten voorzien op de uitzichtspunten bij Piesport? :)  En bij Bourscheid in Lux, en ... :) 

Los even van mijn leeftijd waarin ik nu perfect kan genieten van al dit soort fratsen, geef ik er bewust ook meer dan gemiddeld mijn geld aan uit. Ik geloof er niets van dat het over tien of twintig jaar leuker gaat zijn dan nu.

Link to comment
Share on other sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat is de range van zo een elektrische Harley eigenlijk?

Dat weet ik niet, meeste elektrische motoren zaten rond de 100km. Begrijpelijk en perfect doenbaar voor veel mensen die ermee willen werken of een toertje om de kerktoren willen doen. Maar ondenkbaar voor toerrijders.

Link to comment
Share on other sites

Die Eva's e.d. gaan nu wel al naar de 200 km toe, 150ish bij sportiever rijden.
Da's al iéts meer, maar nog altijd ben je daarmee veroordeeld tot maximaal 75km rond je woonplaats te blijven.

Link to comment
Share on other sites

2 uren geleden, gTa zei:

Idem en de grootste boosdoener zit 'm in het Euro5-verhaal (zelfs Euro4 was al geen pretje). Neemt zo veel karakter weg...

Wederom, I disagree. Het enige waar ik u nog zou kunnen in volgen is dat rijhulpsystemen (abs) niet meer uitschakelbaar zijn en dat voor sommige rijders blijkbaar een probleem is. Maar je gaf zelf aan dat een positieve evolutie te vinden.

Link to comment
Share on other sites

Zojuist, Frekkel zei:

Wederom, I disagree. Het enige waar ik u nog zou kunnen in volgen is dat rijhulpsystemen (abs) niet meer uitschakelbaar zijn en dat voor sommige rijders blijkbaar een probleem is. Maar je gaf zelf aan dat een positieve evolutie te vinden.

Ging me enkel om 't dichtkitten van uitlaatlijnen en wat dat doet met sound en (voor mij) dus beleving van 't motorische.

 

Link to comment
Share on other sites

Zojuist, Frekkel zei:

Wederom, I disagree. Het enige waar ik u nog zou kunnen in volgen is dat rijhulpsystemen (abs) niet meer uitschakelbaar zijn en dat voor sommige rijders blijkbaar een probleem is. Maar je gaf zelf aan dat een positieve evolutie te vinden.

Dat is dan niet verbonden aan Euro5?

 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Frekkel said:

Wederom, I disagree. Het enige waar ik u nog zou kunnen in volgen is dat rijhulpsystemen (abs) niet meer uitschakelbaar zijn en dat voor sommige rijders blijkbaar een probleem is. Maar je gaf zelf aan dat een positieve evolutie te vinden.

ABS/TC etc. niet meer uitschakelbaar? Echt? Wat met een GS/KTM adv/... en alle andere hoogpoters?

Link to comment
Share on other sites

Zojuist, gTa zei:

Ging me enkel om 't dichtkitten van uitlaatlijnen en wat dat doet met sound en (voor mij) dus beleving van 't motorische.

 

Kom eens rijden met de mijne. Het kan nog wel, maar misschien doen andere merken niet genoeg moeite meer. 

Benieuwd wat de speed triple op dat vlak gaat geven.

Link to comment
Share on other sites

Zojuist, jan.van.gent zei:

ABS/TC etc. niet meer uitschakelbaar? Echt? Wat met een GS/KTM adv/... en alle andere hoogpoters?

Dunno, in testen van de street triple las ik steeds dat abs niet meer uitschakelbaar is wegens euro 5 regelgeving. TC wel nog.

Link to comment
Share on other sites

2 minuten geleden, Frekkel zei:

Kom eens rijden met de mijne. Het kan nog wel, maar misschien doen andere merken niet genoeg moeite meer. 

Benieuwd wat de speed triple op dat vlak gaat geven.

De jouwe is Euro4, daar waren er nog een heel pak van die ok klonken.
Euro5 is een ander paar mouwen.

Link to comment
Share on other sites

2 minuten geleden, gTa zei:

De jouwe is Euro4, daar waren er nog een heel pak van die ok klonken.
Euro5 is een ander paar mouwen.

;)

1611941963753527748974751063101.jpg

Link to comment
Share on other sites

De nieuwe Hayabusa.

 

Mooi in de lijn van de vorige...

...maar dat is dan meteen ook mijn twijfel. Daar is nu toch absoluut geen markt meer voor?

Link to comment
Share on other sites

Ik vind het wel leuk dat hij terug is, beetje bij beetje begin ik een Busa zelfs "mooi" te vinden.

En tgoh, geen markt.. er zijn zo veel moto's die eigenlijk té zijn. Zoals de recente hype met hypernakeds. Ik denk dat dit soort moto's (en de Busa/H2) gekocht worden uit liefhebberij/omdat het kan dan dat het "nuttig" is. 

Als de prijs niet belachelijk is, dan zie ik er wel nog "wat" van verkocht worden.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, GTX said:

Ik vind het wel leuk dat hij terug is, beetje bij beetje begin ik een Busa zelfs "mooi" te vinden.

En tgoh, geen markt.. er zijn zo veel moto's die eigenlijk té zijn. Zoals de recente hype met hypernakeds. Ik denk dat dit soort moto's (en de Busa/H2) gekocht worden uit liefhebberij/omdat het kan dan dat het "nuttig" is. 

Als de prijs niet belachelijk is, dan zie ik er wel nog "wat" van verkocht worden.

Het is toch een enorm beperkte markt. Het enige waar dat goed voor is is om 300+ km/h te rijden op de snelweg. Op circuit kan je daar ook niks mee doen.

Link to comment
Share on other sites

En 300 km/u zal-ie maar nipt halen ... is 7 pk minder krachtig dan de vorige, gebruikt ook hetzelfde motorblok met niet zo heel veel innovaties behalve dat de uitlaat pottoe zit wegens Euro5.

Ik snap het écht niet. Wie o wie gaat dat kopen?

Link to comment
Share on other sites

Denk ik ook, idd.

"Voordeel" van het behouden van de motor is dat ze in de kaart van de tuning scene spelen. Er zijn al een heel pak mods (incl. turbo's) op de markt voor dat blok, veel kans dat dat zonder veel poespas op de nieuwe past, ook.

Link to comment
Share on other sites

Plus dan nog eens het aantal busa blokken dat Suzuki verkoopt aan derde partijen zoals RPE. Karts, zandbuggies racewagentjes,... Zou die markt zeker niet onderschatten. Veel kleintjes samen maken ook al eens een interessante doelgroep samen. 

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Tjeu said:

Plus dan nog eens het aantal busa blokken dat Suzuki verkoopt aan derde partijen zoals RPE. Karts, zandbuggies racewagentjes,... Zou die markt zeker niet onderschatten. Veel kleintjes samen maken ook al eens een interessante doelgroep samen. 

Radical SR3

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions