Ga naar inhoud

Het schoorvoetende "Ik heb wreed veel goesting in een eerste moto!"-topic voor aspiranten & beginners

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zou graag mijn A rijbewijs halen, heeft iemand tips voor mij? Na ff de examentest genomen te hebben, kom ik al snel tot het besef dat ik toch beter ff blader in een theorieboek, voor ik mijn theoretisch examen afleg.

Waar ga ik dan verder, welke rijschool is goed regio west-vlaanderen?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
57 minuten geleden, -Fred- zei:

Ik zou graag mijn A rijbewijs halen, heeft iemand tips voor mij? Na ff de examentest genomen te hebben, kom ik al snel tot het besef dat ik toch beter ff blader in een theorieboek, voor ik mijn theoretisch examen afleg.

werkte jij niet bij de politie? if so, wat had je dan fout?

Geplaatst:
11 minuten geleden, DDke zei:

werkte jij niet bij de politie? if so, wat had je dan fout?

Andere Fred

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
10 uren geleden, -Fred- zei:

Ik heb het bij VTI-rijscholen gedaan. RIjscholen Lust zal ook wel goed zijn.

Geplaatst:
Op 24/6/2024 om 11:50, -Fred- zei:

Ik dacht: "hoe moeilijk kan het zijn?"

image.jpeg.c08458224dd21ff4aed8ab7416d6ff32.jpeg

image.jpeg.023580e674dc982f9ea7c21294c6b30d.jpeg

• Grappig 2
  • 6 maanden later...
Geplaatst:

Wij hebben nog nooit een moto gehad, wel van mijn 16de tot mijn 18de een scootertje en een 15 jaar geleden een 125cc scooter waar ik geen 5 keer op gereden heb.  Ik zat er niet op mijn gemak op, remmen voelde aan als fietsremmen , enz.

Toch denken we nu weer aan een moto of eigenlijk elk een nieuwe moto - want geen van beide wil achterop 🙄.  Deze keer wil ik wel lessen volgen , dat had ik toen niet gedaan wat fout was en waardoor ik niet op mijn gemak was.  Nu moet het sowieso want we hebben maar een rijbewijs tot 125cc, dus lessen anyway verplicht.  

We kennen niet alle merken - ver van - maar al eens gekeken naar de pakweg 5 merken die we kennen en daar valt mijn wederhelft op het eerste zicht op de bmw f 900 r en ikke eerder iets als de triumph tiger sport 660. 

we gaan alvast beginnen met een initiatiecursus eerst en intussen wat garages af rijden om te zien waar we ons best op voelen … ben benieuwd waar we uitkomen 😬

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
1 uur terug, berengun zei:

Wij hebben nog nooit een moto gehad, wel van mijn 16de tot mijn 18de een scootertje en een 15 jaar geleden een 125cc scooter waar ik geen 5 keer op gereden heb.  Ik zat er niet op mijn gemak op, remmen voelde aan als fietsremmen , enz.

Toch denken we nu weer aan een moto of eigenlijk elk een nieuwe moto - want geen van beide wil achterop 🙄.  Deze keer wil ik wel lessen volgen , dat had ik toen niet gedaan wat fout was en waardoor ik niet op mijn gemak was.  Nu moet het sowieso want we hebben maar een rijbewijs tot 125cc, dus lessen anyway verplicht.  

We kennen niet alle merken - ver van - maar al eens gekeken naar de pakweg 5 merken die we kennen en daar valt mijn wederhelft op het eerste zicht op de bmw f 900 r en ikke eerder iets als de triumph tiger sport 660. 

we gaan alvast beginnen met een initiatiecursus eerst en intussen wat garages af rijden om te zien waar we ons best op voelen … ben benieuwd waar we uitkomen 😬

Goed idee om eerst op lessen en je rijbewijs te focussen. (En op niks anders.)  Eens jullie het nodige rijbewijs behaald hebben, kan je op 't gemak eens gaan testrijden.
Dat laatste moet je doen want een motorfiets kan in theorie perfect lijken maar in praktijk een draak zijn: veel meer dan bij auto's is de morfologie van de rijder bepalend (lengte, "breedte", binnenbeenlengte, etc), diens fitness en lenigheid, etc.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
8 uren geleden, gTa zei:

Dat laatste moet je doen want een motorfiets kan in theorie perfect lijken maar in praktijk een draak zijn: veel meer dan bij auto's is de morfologie van de rijder bepalend (lengte, "breedte", binnenbeenlengte, etc), diens fitness en lenigheid, etc.

@binnenmuisarchitekt  @Tjeu Hier staat Ducati Superbike. 

• Grappig 4
Geplaatst:
52 minuten geleden, ICM zei:

@binnenmuisarchitekt  @Tjeu Hier staat Ducati Superbike. 

Als je dat genoeg herhaalt kan dat vast nog het moto equivalent van het mx-5 'miata is always the answer' mantra worden :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
9 minuten geleden, Tjeu zei:

Als je dat genoeg herhaalt kan dat vast nog het moto equivalent van het mx-5 'miata is always the answer' mantra worden :D

:lolz:

Je hebt een punt :D Ik zie wel gelijkenissen tussen mijn Mx5 en monster :lolz: 

Geplaatst:
10 uren geleden, berengun zei:

9 uren geleden, gTa zei:

Goed idee om eerst op lessen en je rijbewijs te focussen. (En op niks anders.)  Eens jullie het nodige rijbewijs behaald hebben, kan je op 't gemak eens gaan testrijden.

Dadde!

Leg eerst je rijbewijs af, dan kan je op je eigen tempo gaan testrijden en proberen. Als je echt geïnteresseerd bent in een bepaald type/model. Huur desnoods eentje voor een dag. Want een ritje van 30 min is niet hetzelfde als 300km rijden op dagtochten, iets wat je met een auto veel minder ervaart. 

Ik ben van een naked naar een Tracer 9 gegaan, wat an sich een MT09 is met meer windbescherming/comfort (beetje het F900R VS XR verhaal, of de Trident 660 VS de Tiger 660) en heb het me nog geen seconde beklaagd.

Bij veel garages kan je perfect een exemplaar huren, en nadien de huurprijs van je aankoop aftrekken. Ik heb het toch al 2x op die manier gedaan. 

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Via mijn werk kon ik nog een serieuze korting krijgen op een 'opleiding', ik ga er deze keer gebruik van maken om mijn motorrijbewijs af te leggen. Door de hoge kostprijs ging het er anders nooit van komen en het spookt toch af en toe eens door mijn hoofd.

BInnen een maandje start ik met de opleiding. Of er dan effectief ooit een moto in huis komt is af te wachten, ik heb geen flauw wat ik in praktijk van het motorrijden ga vinden 🤔

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Voor de geïnteresseerden: mijn Suzuki V Strom 800 DE gaat de verkoop in, zin in iets anders. 2023, 2500km

IMG_1184.thumb.jpeg.d789da625fe5ed1536cf37707a750637.jpeg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
53 minuten geleden, 3000 zei:

Voor de geïnteresseerden: mijn Suzuki V Strom 800 DE gaat de verkoop in, zin in iets anders. 2023, 2500km

Waarom juist zin in iets anders en wat zijn de mogelijke opvolgers?

Geplaatst:
3 uren geleden, Jan zei:

Dadde!

Leg eerst je rijbewijs af, dan kan je op je eigen tempo gaan testrijden en proberen. Als je echt geïnteresseerd bent in een bepaald type/model. Huur desnoods eentje voor een dag. Want een ritje van 30 min is niet hetzelfde als 300km rijden op dagtochten, iets wat je met een auto veel minder ervaart. 

Ik ben van een naked naar een Tracer 9 gegaan, wat an sich een MT09 is met meer windbescherming/comfort (beetje het F900R VS XR verhaal, of de Trident 660 VS de Tiger 660) en heb het me nog geen seconde beklaagd.

Bij veel garages kan je perfect een exemplaar huren, en nadien de huurprijs van je aankoop aftrekken. Ik heb het toch al 2x op die manier gedaan. 

Dat is het plan , ik heb vanmorgen al een aanvraag gedaan voor een initiatiecursus , als het meevalt - wat ik wel verwacht - gaan we theorie doen en dan uitkijken naar iets te kopen zodat we na de lessen kunnen oefenen . In die volgorde 🤓

Geplaatst:
16 minuten geleden, berengun zei:

Dat is het plan , ik heb vanmorgen al een aanvraag gedaan voor een initiatiecursus , als het meevalt - wat ik wel verwacht - gaan we theorie doen en dan uitkijken naar iets te kopen zodat we na de lessen kunnen oefenen . In die volgorde 🤓

Ik zou toch een andere volgorde adviseren, maar niks verbiedt jullie om 't zo aan te pakken. 🙂

Feit is dat je pas tegoei kan testen of iets je bevalt, door er een halve dag mee te bollen. Zonder rijbewijs gaat dat niet.

Geplaatst:
4 uren geleden, Wouterr zei:

BInnen een maandje start ik met de opleiding. Of er dan effectief ooit een moto in huis komt is af te wachten, ik heb geen flauw wat ik in praktijk van het motorrijden ga vinden 🤔

Tja, wat denk je nu zelf? Doe 2dehands al maar open :D

• Grappig 2
Geplaatst:
26 minuten geleden, Greg zei:

Tja, wat denk je nu zelf? Doe 2dehands al maar open :D

Niet nodig, een Ducati Panigale V4 vind je volgens mij sneller op specifieke sites zoals autoscout24!

• Grappig 1
Geplaatst:
19 minuten geleden, gTa zei:

Niet nodig, een Ducati Panigale V4 vind je volgens mij sneller op specifieke sites zoals autoscout24!

DE ideale instapmoto dadde😀

Geplaatst:

Tijdje terug is er een fietsende youtuber overgestapt naar een moto.... (BCPOV -> Una Moto) dan kwamen terug de filmpjes van Itchy boots, Fort Nine, Adam Riemann,  Revzilla, ... in mijn feed. Een hele tijd geen interesse meer in gehad, maar nu kriebelt het gvd weer hard. 't zal er niet van komen, wegens realistisch gezien geen tijd, maar wel uren youtube filmpjes zien. Zelfs over accessoires zoals zadeltassen :fp:  

Knappe moto @3000. Veel succes met de verkoop.

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:
1 uur geleden, gTa zei:

Zegt mij niet zo veel, dan liever zoiets:

01 Triumph Bonneville - Macco Motors - Pipeburn

:D 

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
46 minuten geleden, Wouterr zei:

Zegt mij niet zo veel, dan liever zoiets:

01 Triumph Bonneville - Macco Motors - Pipeburn

:D 

Toffe bike.

Maar dat is zo'n schoolvoorbeeld van een bike die je écht moet rijden eer je dat koopt, vind ik.
Je kan je daar stevig in vergissen (zithouding en -comfort, bediencomfort, veercomfort, pit/power, etc.)

Blind kopen op wat je mooi vindt ... je moet dat echt niet doen.
Ook afgaan op tests en assumpties maken dat dat wel op jou van toepassing zal zijn, is ook een gevaarlijke.

Daarom: rijbewijs halen en dan zachtjes uitkijken naar wat er is, en vooral: testrijden.
Hoe meer (verschillende) bikes je test, hoe beter je kan inschatten hoe elke bike is.

• Vind ik leuk 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid