Jump to content

Het schoorvoetende "Ik heb wreed veel goesting in een eerste moto!"-topic voor aspiranten & beginners


gTa
 Share

Recommended Posts

Volgens mij weet ik nog een nineT staan. Van iemand die ik goed ken, 100% ongevalvrij. 
Heeft wel onder een carport gestaan en niet binnen, dus optisch zal die niet 100% zijn. Zou eens moeten vragen of die weg mag, wordt toch niet gebruikt. 

Link to comment
Share on other sites

Op 21/2/2022 om 19:10, PJH zei:


- Bij classic looks horen vintage geluiden. Dus geen high revving 4 cilinders oid

Als Belgen zouden we de 4 cilinder net, met grote trots, extra hard moeten omarmen 

vintage-motorcycles-gear-patrol-feature.

Like most European marques, FN began life as a munitions manufacturer before turning to two wheels. Unlike the single and two-pot efforts of their contemporaries, FN would introduce the world to the first bike powered by an inline-four cylinder engine. At its debut in 1905, the 362cc FN Four offered a riding experience unmatched by its fewer-pistoned brethren: where single cylinders and twins of all contrivances were rough and buzzy at speed, FN’s inline-four was smooth and almost vibrationless.

This easy operation lead to immediate growth in popularity, size and horsepower. Strangely, this engine arrangement did not translate to wins at the track for the Belgian innovators, despite its unparalleled success there today.

https://en.wikipedia.org/wiki/FN_Four 

Merk op dat deze bovendien met cardan aandrijving kwam! Geen Ketting! Zelf toen wisten de innovatiefsten al wat de juiste keuze was :D 

Edited by Tjeu
Link to comment
Share on other sites

Tghoh, geen ketting, ik zou eerder zeggen: 't waren toen al Belgen ten top die van alle walletjes aten, elk compromis goed vonden en dus cardan EN ketting voorzagen. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Daar ik in September met motorijlessen start ben ik wat aan het rondneuzen voor een potentiele eerste moto. Volgens mijn broer die al jaar en dat moto rijdt kijk ik best als starter naar een Ducati Scrambler, Yamaha MT 07 of een Triumph Bonneville. Hij heeft zelf naast z’n harleys ook een Bonneville maar ik heb de indruk dat ik daar met 1m92 niet comfortabel op zit. Ik zie eerlijk gezegd het bos door de bomen niet meer, wat kan men een starter met wat lengte aanraden? An sich heb ik qua rijden geen eisen, ik wil er gewoon makkelijk goed mee kunnen oefenen en in het begin zeker niet gek doen. Een beetje een instapmodel oid voor grotere personen 😃

Link to comment
Share on other sites

Uit dat lijstje lijkt me de MT-07 het meest gebruiksvriendelijk.
Had @Tjeu hier laatst niet een lovend verslag over geschreven?

Link to comment
Share on other sites

Ik zou iets kiezen wat je zelf knap vindt, en je zou willen houden.
Er zijn uiteraard moto's die minder geschikt zijn om mee te beginnen, maar daarom moet je je keuze nog niet per sé limiteren op beginnersmoto's.

Wat zijn de moto's die je zelf knap vindt?

Link to comment
Share on other sites

30 minuten geleden, DDke zei:

Ik zou iets kiezen wat je zelf knap vindt, en je zou willen houden.
Er zijn uiteraard moto's die minder geschikt zijn om mee te beginnen, maar daarom moet je je keuze nog niet per sé limiteren op beginnersmoto's.

Wat zijn de moto's die je zelf knap vindt?

Ik zou uiteindelijk, als ik mij daar comfortabel genoeg mee voel, een Ducati hypermotard SP of een MV agusta brutale willen kopen. 2 uitersten maar op dit moment mijn goesting. Ik moet ook eerlijk zeggen dat het hele gebeuren mij een dosis gezonde angst aanjaagt en ik even zou willen kijken in hoeverre het moto rijden mij gaat liggen en met iets veilig willen starten. 

Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden, Jules_W zei:

Daar ik in September met motorijlessen start ben ik wat aan het rondneuzen voor een potentiele eerste moto. Volgens mijn broer die al jaar en dat moto rijdt kijk ik best als starter naar een Ducati Scrambler, Yamaha MT 07 of een Triumph Bonneville. Hij heeft zelf naast z’n harleys ook een Bonneville maar ik heb de indruk dat ik daar met 1m92 niet comfortabel op zit. Ik zie eerlijk gezegd het bos door de bomen niet meer, wat kan men een starter met wat lengte aanraden? An sich heb ik qua rijden geen eisen, ik wil er gewoon makkelijk goed mee kunnen oefenen en in het begin zeker niet gek doen. Een beetje een instapmodel oid voor grotere personen 😃

Een scrambler is super laag qua zadel, is maar 79 cm, zou ik zeker niet pakken als je zo groot bent.

Mijn Hypermotard 796 was voor mij (1m90) ook te laag met zijn 82 cm (had daar niet op gelet 8 jaar geleden, was gewoon zot van dat model).

De Hypermotard 821 (heeft dan wel direct 110 pk, maar volgens mij ook tractiecontrole, dus als je wat verstandig bent kan dat ook je eerste moto zijn imo, je bent geen 20 jaar meer), heeft zijn zadel op 87 cm (een SP zelfs 89 cm), lijkt me pakken beter voor iemand met onze grootte.

Link to comment
Share on other sites

26 minuten geleden, Jules_W zei:

Ik zou uiteindelijk, als ik mij daar comfortabel genoeg mee voel, een Ducati hypermotard SP of een MV agusta brutale willen kopen. 2 uitersten maar op dit moment mijn goesting. Ik moet ook eerlijk zeggen dat het hele gebeuren mij een dosis gezonde angst aanjaagt en ik even zou willen kijken in hoeverre het moto rijden mij gaat liggen en met iets veilig willen starten. 

Veilig in welke zin, qua kostprijs?

Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden, Joske zei:

Uit dat lijstje lijkt me de MT-07 het meest gebruiksvriendelijk.
Had @Tjeu hier laatst niet een lovend verslag over geschreven?

 

42 minuten geleden, Jules_W zei:

Ik zou uiteindelijk, als ik mij daar comfortabel genoeg mee voel, een Ducati hypermotard SP of een MV agusta brutale willen kopen. 2 uitersten maar op dit moment mijn goesting. Ik moet ook eerlijk zeggen dat het hele gebeuren mij een dosis gezonde angst aanjaagt en ik even zou willen kijken in hoeverre het moto rijden mij gaat liggen en met iets veilig willen starten. 

Ik zou kiezen voor een V-Stom of Tracer-7

Daar heb je wel wat plaats op, zijn vergevingsgezinde blokken, hebben beiden een vol karakter en hebben tevens voldoende punch om toch wel een tijd boeiend te blijven. 

Daarnaast zijn het beiden extreem handelbare motorfietsen die ruim inzetbaar zijn en betaalbaar rijden. 

Mooi zijn ze wel niet. Zelf zou ik kiezen voor een goede tweede hands V-Strom. Mijn schoonbroer past daar met zijn 1m92 comfortabel op. Blok is voor mij ook het leukste van de twee en qua sturen is die echt geweldig (destijds twee jaar na elkaar tot moto van het jaar gekozen door Motoplus, denk niet dat al veel motoren dat meer dan een keer gewonnen hebben). Is echt een ongelofelijk pretpakket en ideaal om mee te beginnen en mee op te bouwen. 

Voor 3k zijde gelanceerd (met open uitlaatje :inlove: )
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/suzuki-v-strom-650-benzine-blauw-7680928d-5661-452e-863d-81ea66eb8659?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&cldtidx=1&position=1&search_id=1ij977s20ov&source=listpage_search-results 

of 5k als je liever eentje hebt met ABS (geen slecht idee)
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/suzuki-v-strom-650-benzine-wit-da318675-3f97-44d8-bd6c-2782dada87bc?sort=price&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&cldtidx=5&position=5&search_id=64upg08dmk&source=listpage_search-results

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/suzuki-v-strom-650-benzine-wit-5740c195-64c9-4707-b0a9-7ab6fa24c8b0?sort=price&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&cldtidx=8&position=8&search_id=64upg08dmk&source=listpage_search-results (mijn favoriet wegens al goede valbescherming en een topkoffer. enkel nog een ander uitlaatje erop en gaan!)

Je kan daar trouwens zeer goede valbescherming voor krijgen, zodat je die met een gerust hart eens mag laten vallen. 

Of hier zit dat al op en deze zal, voor 5.250 euro, wss zelf met garantie zijn

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/suzuki-v-strom-650-dl-in-zeer-goede-staat-topkoffer-benzine-grijs-60a277d3-0b07-4298-bf86-144632a7751f?sort=price&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&cldtidx=7&position=7&search_id=64upg08dmk&source=listpage_search-results 

(edit, dat bouwjaar klopt niet, dat is volgens mij eentje van ergens 2006-2008, zeker geen 2014!)

CP2 blok van de MT-07 (en dus ook de Tracer) vond ik onderin iets té veel van het goede. Wat te nerveus. Maar dat is persoonlijke voorkeur. Ik vond die MT-07 idd een dijk van een motor voor het geld dat die maar kost. Zeer volwassen geheel, goede componenten en geen geld. Zeer indrukwekkend. 

Edited by Tjeu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Je kan daar trouwens ook vrij makkelijk een ander zadel voor vinden (hoger), moest hij toch te krap blijken te zitten. 

Link to comment
Share on other sites

V-Strom is idd wel een goed voorstel. Zou dat echt wel met ABS pakken trouwens.
 

Link to comment
Share on other sites

@DDke wat is hier mis mee? ik versta de Franstalige opmerking niet en begrijp dus niet waarom die zo goedkoop is: 

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/suzuki-v-strom-650-benzine-wit-63aca1cb-f07c-e067-e053-0100007f8bbe?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&cldtidx=6&position=6&search_id=1byom2i61ct&source=listpage_search-results

Of is daar niets mis mee? ik zie het niet direct... 

Indien zo, dan is deze een batje @Jules_W Gewoon direct gaan halen. Die is 1000-1500 euro goedkoper dan normaal. Met die centen kan je er (indien nodig) een set nieuwe banden op steken, onderhoudje laten uitvoeren, valbeugels kopen, hoger zadel (indien nodig) en paar doorgedreven rijlessen volgen. 

Meer moet dat niet zijn. 

Ik ben er zelf helemaal weg van :inlove: Staat zo stoer met die Leo! Braaaaaaap, Braaaaaaaaap!
1920x1080.webp

 

Ik voel het al helemaal. Elleboogjes breed (SM stijl), kot open en voetsteuntjes bijslijpen in de bochten :D 

Edited by Tjeu
Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden, Tjeu zei:

@DDke wat is hier mis mee? ik versta de Franstalige opmerking niet en begrijp dus niet waarom die zo goedkoop is: 

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/suzuki-v-strom-650-benzine-wit-63aca1cb-f07c-e067-e053-0100007f8bbe?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&cldtidx=6&position=6&search_id=1byom2i61ct&source=listpage_search-results

Of is daar niets mis mee? ik zie het niet direct... 

Indien zo, dan is deze een batje @Jules_W Gewoon direct gaan halen. Die is 1000-1500 euro goedkoper dan normaal. Met die centen kan je er (indien nodig) een set nieuwe banden op steken, onderhoudje laten uitvoeren, valbeugels kopen, hoger zadel (indien nodig) en paar doorgedreven rijlessen volgen. 

Meer moet dat niet zijn. 

Ik ben er zelf helemaal weg van :inlove: Staat zo stoer met die Leo! Braaaaaaap, Braaaaaaaaap!
1920x1080.webp

 

Ik voel het al helemaal. Elleboogjes breed (SM stijl), kot open en voetsteuntjes bijslijpen in de bochten :D 

6B7E3B78-9B21-4C12-9D45-BB2CF20BF62E.jpeg.f547bd1a830c76049c200837c4f16eaf.jpeg

 

hier staat:

Topstaat. Handbeschermers, witte pinkers, middenbok en een stuk plastiek voor de motor, uitlaat Leovince sbk, achterspatbord, zien is kopen!

Link to comment
Share on other sites

4 uren geleden, kwiekie zei:

Een scrambler is super laag qua zadel, is maar 79 cm, zou ik zeker niet pakken als je zo groot bent.

Mijn Hypermotard 796 was voor mij (1m90) ook te laag met zijn 82 cm (had daar niet op gelet 8 jaar geleden, was gewoon zot van dat model).

De Hypermotard 821 (heeft dan wel direct 110 pk, maar volgens mij ook tractiecontrole, dus als je wat verstandig bent kan dat ook je eerste moto zijn imo, je bent geen 20 jaar meer), heeft zijn zadel op 87 cm (een SP zelfs 89 cm), lijkt me pakken beter voor iemand met onze grootte.

Oef ja, dan valt zo’n scramble al af. Ik ben even gaan zien bij Ducati Zolder vorig weekend en daar stond een scrambler icon, die op het eerste zicht indd te laag is, en ook een scramble desert. Leek wel beter maar afstand van het zadel tot het pedaal is dezelfde waardoor ik toch twijfel of ik daar een uur comfortabel op kan zitten. 

4 uren geleden, kwiekie zei:

Veilig in welke zin, qua kostprijs?

Kostprijs zeker, maar ook wel qua rijden. Een blok met veel vermogen ga je sowieso toch eens de sporen geven. In’t begin met weinig ervaring misschien beter iets trager kopen en dat volledig meester zijn alvorens op te schalen. 

4 uren geleden, Tjeu zei:

 

Ik zou kiezen voor een V-Stom of Tracer-7

Daar heb je wel wat plaats op, zijn vergevingsgezinde blokken, hebben beiden een vol karakter en hebben tevens voldoende punch om toch wel een tijd boeiend te blijven. 

Daarnaast zijn het beiden extreem handelbare motorfietsen die ruim inzetbaar zijn en betaalbaar rijden. 

Mooi zijn ze wel niet. Zelf zou ik kiezen voor een goede tweede hands V-Strom. Mijn schoonbroer past daar met zijn 1m92 comfortabel op. Blok is voor mij ook het leukste van de twee en qua sturen is die echt geweldig (destijds twee jaar na elkaar tot moto van het jaar gekozen door Motoplus, denk niet dat al veel motoren dat meer dan een keer gewonnen hebben). Is echt een ongelofelijk pretpakket en ideaal om mee te beginnen en mee op te bouwen. 

Voor 3k zijde gelanceerd (met open uitlaatje :inlove: )
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/suzuki-v-strom-650-benzine-blauw-7680928d-5661-452e-863d-81ea66eb8659?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&cldtidx=1&position=1&search_id=1ij977s20ov&source=listpage_search-results 

of 5k als je liever eentje hebt met ABS (geen slecht idee)
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/suzuki-v-strom-650-benzine-wit-da318675-3f97-44d8-bd6c-2782dada87bc?sort=price&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&cldtidx=5&position=5&search_id=64upg08dmk&source=listpage_search-results

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/suzuki-v-strom-650-benzine-wit-5740c195-64c9-4707-b0a9-7ab6fa24c8b0?sort=price&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&cldtidx=8&position=8&search_id=64upg08dmk&source=listpage_search-results (mijn favoriet wegens al goede valbescherming en een topkoffer. enkel nog een ander uitlaatje erop en gaan!)

Je kan daar trouwens zeer goede valbescherming voor krijgen, zodat je die met een gerust hart eens mag laten vallen. 

Of hier zit dat al op en deze zal, voor 5.250 euro, wss zelf met garantie zijn

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/suzuki-v-strom-650-dl-in-zeer-goede-staat-topkoffer-benzine-grijs-60a277d3-0b07-4298-bf86-144632a7751f?sort=price&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&cldtidx=7&position=7&search_id=64upg08dmk&source=listpage_search-results 

(edit, dat bouwjaar klopt niet, dat is volgens mij eentje van ergens 2006-2008, zeker geen 2014!)

CP2 blok van de MT-07 (en dus ook de Tracer) vond ik onderin iets té veel van het goede. Wat te nerveus. Maar dat is persoonlijke voorkeur. Ik vond die MT-07 idd een dijk van een motor voor het geld dat die maar kost. Zeer volwassen geheel, goede componenten en geen geld. Zeer indrukwekkend. 

Amai dat klinkt goed. Lijkt me inderdaad wel wat ik zoek. Lelijk is’t absoluut maar om te starten een mooi pakket. Ga ik zeker verder bekijken. 

1 uur terug, DDke zei:

Wat is je budget eigenlijk?

Zo weinig mogelijk 😄 Nee, als ik voor 5k een startmoto vindt ben ik een blij man. Als dat er 1 van 10k is die makkelijk door te verkopen is als hij tegenvalt of mogelijk een blijver is, is dat ook oke. Wat ik niet wil is +10k spenderen om als hij mij niet bevalt na 1000km nadien 5k aan te verliezen. 

Link to comment
Share on other sites

Ik wijk wel af van de MT07 mening. Ik vond dat in ieder opzicht een moto waarvan je voelt en ziet dat het een “budget” moto is. Vering is ondermaats, afwerking & gebruikte materialen ook. Het enige echte voordeel is die CP2 onder de tank, die hoort echt wel bij de beste in z’n klasse.
 

Stap eens van die MT07 op een Trident, budgetgewijs is dat bijna identiek. Qua algemene afwerking en vering is dat een andere wereld.

 

onder het mom van de Tracer/V-strom: Tiger sport 660. Ook niet moeders mooiste (of de goedkoopste) maar wel perfect als beginner  

Link to comment
Share on other sites

Afhankelijk van wat voor type ritjes je wil doen zou ik ook eerder voor naked op Hypermotard gaan (meer snelheidsgevoel), tenzij je geregeld dagtochten wil maken, dan is die windbescherming wel op zn plek.

Link to comment
Share on other sites

Op 13/8/2022 om 10:49, Jan zei:

Ik wijk wel af van de MT07 mening. Ik vond dat in ieder opzicht een moto waarvan je voelt en ziet dat het een “budget” moto is. Vering is ondermaats, afwerking & gebruikte materialen ook. Het enige echte voordeel is die CP2 onder de tank, die hoort echt wel bij de beste in z’n klasse.
 

Stap eens van die MT07 op een Trident, budgetgewijs is dat bijna identiek. Qua algemene afwerking en vering is dat een andere wereld.

 

onder het mom van de Tracer/V-strom: Tiger sport 660. Ook niet moeders mooiste (of de goedkoopste) maar wel perfect als beginner  

2022 model? Spiegels en knoppenwinkel zou overgenomen zijn van de MT 09, daar is niets budget aan. Remschijven ook sinds 2022. 
Vering krijgt vaak de opmerking dat die het meest budget is. Ik vind die binnen deze prijs echt wel goed. Ja, het is geen high end, maar in vergelijking met wat je voorheen binnen deze klasse kreeg (Bandit 600, Sv650, XJ600, Fazer, CB600, CB750, ZR-7,...) is die wel echt goed. Ze is eenvoudig, maar niet meer karakturaal ondergedempt zoals vroeger. Voor de overgrote meerderheid van rijders voldoet die prima. 
Dat de Triump beter is, daar twijfel ik niet aan. Die kost dan ook 15-20% meer, zou dan ook wel mogen. 

Trident nog niet gereden, maar wel al vaker aangehaald dat ik daar grote fan van ben en zéér graag eentje zou rijden. Heerlijke looks, knappe sound, drie cilinder (ipv wel erg mainstream staande twin) en zoals je zelf aangeeft staat het algemene geheel op een iets hoger niveau. Vooral de injectie van de Triumph zou een stuk beter zijn. Maar is ook stuk zwaarder en duurder, waardoor niet vernoemd in bovenstaande post. Voor 5k heb je een V-Strom. Voor een 2de hands Trident dien je 8k neer te leggen (wat zelf meer is dan een nieuwe MT07...). Dat is wel een aanzienlijk verschil. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

30 minuten geleden, Tjeu zei:

2022 model? Spiegels en knoppenwinkel zou overgenomen zijn van de MT 09, daar is niets budget aan. Remschijven ook sinds 2022. 
Vering krijgt vaak de opmerking dat die het meest budget is. Ik vind die binnen deze prijs echt wel goed. Ja, het is geen high end, maar in vergelijking met wat je voorheen binnen deze klasse kreeg (Bandit 600, Sv650, XJ600, Fazer, CB600, CB750, ZR-7,...) is die wel echt goed. Ze is eenvoudig, maar niet meer karakturaal ondergedempt zoals vroeger. Voor de overgrote meerderheid van rijders voldoet die prima. 
Dat de Triump beter is, daar twijfel ik niet aan. Die kost dan ook 15-20% meer, zou dan ook wel mogen. 

Trident nog niet gereden, maar wel al vaker aangehaald dat ik daar grote fan van ben en zéér graag eentje zou rijden. Heerlijke looks, knappe sound, drie cilinder (ipv wel erg mainstream staande twin) en zoals je zelf aangeeft staat het algemene geheel op een iets hoger niveau. Vooral de injectie van de Triumph zou een stuk beter zijn. Maar is ook stuk zwaarder en duurder, waardoor niet vernoemd in bovenstaande post. Voor 5k heb je een V-Strom. Voor een 2de hands Trident dien je 8k neer te leggen (wat zelf meer is dan een nieuwe MT07...). Dat is wel een aanzienlijk verschil. 

 

 

Grotendeels mee eens.

Triumph zie ik eerder als premium afwerking, zoals Honda, BMW en Ducati ....

Yamaha is eerder zoals KTM, net even wat eenvoudiger / grover afgewerkt.

Link to comment
Share on other sites

15 minuten geleden, Tjeu zei:

2022 model? Spiegels en knoppenwinkel zou overgenomen zijn van de MT 09, daar is niets budget aan. Remschijven ook sinds 2022. 
Vering krijgt vaak de opmerking dat die het meest budget is. Ik vind die binnen deze prijs echt wel goed. Ja, het is geen high end, maar in vergelijking met wat je voorheen binnen deze klasse kreeg (Bandit 600, Sv650, XJ600, Fazer, CB600, CB750, ZR-7,...) is die wel echt goed. Ze is eenvoudig, maar niet meer karakturaal ondergedempt zoals vroeger. Voor de overgrote meerderheid van rijders voldoet die prima. 
Dat de Triump beter is, daar twijfel ik niet aan. Die kost dan ook 15-20% meer, zou dan ook wel mogen. 

Trident nog niet gereden, maar wel al vaker aangehaald dat ik daar grote fan van ben en zéér graag eentje zou rijden. Heerlijke looks, knappe sound, drie cilinder (ipv wel erg mainstream staande twin) en zoals je zelf aangeeft staat het algemene geheel op een iets hoger niveau. Vooral de injectie van de Triumph zou een stuk beter zijn. Maar is ook stuk zwaarder en duurder, waardoor niet vernoemd in bovenstaande post. Voor 5k heb je een V-Strom. Voor een 2de hands Trident dien je 8k neer te leggen (wat zelf meer is dan een nieuwe MT07...). Dat is wel een aanzienlijk verschil. 

 

 

Ik had het over de nieuwe motoren. Vergelijken met de “oude” modellen kan je toch niet meer. Prijsverschil tussen een Trident en een MT is 8% als je nieuw koopt. 7800 vs 8400€ En voor dat prijsverschil vind ik het daadwerkelijk dag & nacht. Geen idee waar jij die 15-20% meerprijs haalt

Idem met het gewicht: 184 kg vs 189kg rijklaar..? Aanzienlijk zwaarder is dat toch niet?

Ik heb inderdaad het 2022 model getest. 

In chronologische volgorde van testen: Z650, Trident, MT07, Trident (&gekocht). CB650 was ook een kanshebber, maar ben ik niet meer gaan testen. 
 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

42 minuten geleden, Jan zei:

Ik had het over de nieuwe motoren. Vergelijken met de “oude” modellen kan je toch niet meer. Prijsverschil tussen een Trident en een MT is 8% als je nieuw koopt. 7800 vs 8400€ En voor dat prijsverschil vind ik het daadwerkelijk dag & nacht. Geen idee waar jij die 15-20% meerprijs haalt

Idem met het gewicht: 184 kg vs 189kg rijklaar..? Aanzienlijk zwaarder is dat toch niet?

Ik heb inderdaad het 2022 model getest. 

In chronologische volgorde van testen: Z650, Trident, MT07, Trident (&gekocht). CB650 was ook een kanshebber, maar ben ik niet meer gaan testen. 
 

 

 

 

prijslijst staat de Trident 8800 en de Yamaha 7800. Dat is 14%, wil je de Trident in de knappe kleurtjes, moet je nog bijleggen en zit je aan 15%. Bij jonge occasies loopt het prijsverschil verder op. Hangt er dus wat vanaf wat je wilt vergelijken, maar de Trident is toch echt wel een stuk duurder. Evenwel met recht en rede.  

Gewicht scheelt minder dan wat in mijn hoofd zat, ben ik mis in. Excuus. 

Als je het volledige betoog leest dat ik geschreven heb (staat in topic van mijn CB), dan zal je ook merken dat mijn positivisme tov de MT07 was vanuit vergelijk met wat een budget motor vroeger was en wat een budget motor nu is. En dat het dat is wat ik 'geschift' vind, dat ze voor dit geld (de kost van een betere spedelec en amper meer dan wat een SV of Bandit vroeger kostte) vandaag zoiets in elkaar geschroefd verscheept en afgeleverd krijgen. Ik vind dat heel indrukwekkend, daar ging het mij in mijn betoog - waar naar verwezen werd - vooral om. 
Ik rij immers te weinig met modern materiaal om relevant vergelijk te kunnen maken tussen nieuw gerief. Mijn kennisgebied ligt samen met mijn sweet spot: motoren van 1969 - 1972 en van 1992 - 2007. Dat is voor mij dé periode. 
 

Edited by Tjeu
Link to comment
Share on other sites

9 minuten geleden, Tjeu zei:

prijslijst staat de Trident 8800 en de Yamaha 7800. Dat is 14%, wil je de Trident in de knappe kleurtjes, moet je nog bijleggen en zit je aan 15%. Bij jonge occasies loopt het prijsverschil verder op. Hangt er dus wat vanaf wat je wilt vergelijken, maar de Trident is toch echt wel een stuk duurder. Evenwel met recht en rede.  

Gewicht scheelt minder dan wat in mijn hoofd zat, ben ik mis in. Excuus. 

Als je het volledige betoog leest dat ik geschreven heb (staat in topic van mijn CB), dan zal je ook merken dat mijn positivisme tov de MT07 was vanuit vergelijk met wat een budget motor vroeger was en wat een budget motor nu is. En dat het dat is wat ik 'geschift' vind, dat ze voor dit geld (de kost van een betere spedelec en amper meer dan wat een SV of Bandit vroeger kostte) vandaag zoiets in elkaar geschroefd verscheept en afgeleverd krijgen. Ik vind dat heel indrukwekkend, daar ging het mij in mijn betoog - waar naar verwezen werd - vooral om. 
Ik rij immers te weinig met modern materiaal om relevant vergelijk te kunnen maken tussen nieuw gerief. Mijn kennisgebied ligt samen met mijn sweet spot: motoren van 1969 - 1972 en van 1992 - 2007. Dat is voor mij dé periode. 
 

Moh, Trident heeft dan een serieuze prijs stijging achter de rug.. ik heb 8395 betaald voor een exotisch kleurtje in Januari.. en bij Wevelgem staat er nog eentje in stock aan 8400 met de matte kleurstelling 

Link to comment
Share on other sites

Vind de witte eigenlijk mooist, maar kan je blijkbaar niet meer krijgen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions