Tjeu 3,603 Posted February 7, 2021 Share Posted February 7, 2021 Waar ik ook wel eens mee zou willen rijden is de Tuono 660. Stuk duurder dan een Trident, maar wel ook wat meer high tech stuff. Wel jammer dat hij niet in de paars/rood/grijze kleurstelling komt. Eerste vriendin haar eerste RS50 was in die kleuren. Leuke herinneringen aan. De RS 660 valt bij iedereen in de smaak en voor mij is het met voorsprong de best klinkende middenklasser. Wat een sound! Vooral bij het uitkomen van de eerste bocht. En dat is dan nog full stock. Prachtige intake sound die hem veel groter doet klinken dan hij is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joske 586 Posted February 8, 2021 Share Posted February 8, 2021 https://www.mvagusta.com/reveal-events#motorcycles Benieuwd wat die Italianen uit hun mouw gaan schudden in 2021. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTX 4,009 Posted February 9, 2021 Share Posted February 9, 2021 De nieuwe Hayabusa zal 18.599 euro kosten en krijgt 5 jaar garantie lees ik net op de pagina van een dealer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 23,198 Posted February 9, 2021 Author Share Posted February 9, 2021 23 uren geleden, Joske zei: https://www.mvagusta.com/reveal-events#motorcycles Benieuwd wat die Italianen uit hun mouw gaan schudden in 2021. Een Turismo Veloce 1000 zou wel vet zijn, maar liefst niet met een prijskaartje van tegen de 30k dan. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 23,198 Posted February 23, 2021 Author Share Posted February 23, 2021 Didn't see that coming! https://www.buellmotorcycle.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjeu 3,603 Posted February 23, 2021 Share Posted February 23, 2021 Eerlijk gezegd zat ik er nu ook niet op te wachten... Hun XB9 vond ik wel heel erg cool, maar daarmee is alles dan ook gezegd. Af en toe zoek ik eens op wat er te koop staat van Buell, maar nooit durven kopen eigenlijk. Qua betrouwbaarheid staan ze nu ook niet echt hoog aangeschreven. En dan nog eens de wispelturigheid van het bestaan van het merk... Mja, doe dan maar een Street/Speed triple. Zowat hetzelfde, maar opwindender blok en betrouwbaarder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 23,198 Posted March 9, 2021 Author Share Posted March 9, 2021 Op 27/1/2021 om 13:29, gTa zei: Gisteren stelde KTM de nieuwe 1290 Superadventure S voor. https://www.ktm.com/en-be/models/travel/ktm-1290-super-adventures2021.html Dus enkel nog maar de S-versie (met cast wheels maatje 19" vooraan en 17" achteraan, met een wat meer op weggebruik toegespitste ophanging) is voorlopig gelanceerd. De R-versie (wat meer op mixed use afgestemd) komt waarschijnlijk later nog. Belangrijkste punten: identieke aandrijflijn als de modellen 2018-2020, met uitzondering dat die nu EU5-compliant is 75° twin spark V-twin van 1300cc met 160pk en 135Nm volledig nieuw frame, motor is wat meer naar voor gedraaid (2°) om te helpen 't voorwiel aan de grond te houden bij acceleratie 15mm langere swingarm achteraan gesplitste, laag zijdelings hangende benzinetank (in 3 delen) van 23 liter nieuw, groot multicolor scherm + nieuwe bedienunits op stuur al op de spypics duidelijk zichtbaar en lange tijd gedacht als "dat wordt de eerste motorfiets met het systeem": adaptieve snelheidsregelaar benzinetank: Ook 't vermelden waard: KTM (een "premium" Europese constructeur) levert de nieuwe 1290 Superadventure S af fabriek op Turkse Mitas banden: En ook de R is voorgesteld (vorige week): Kleurstelling vind ik awesome maar de S sluit (met 19" voorwiel en meer road oriented afstelling) meer aan bij mijn gebruik... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DDke 7,036 Posted March 9, 2021 Share Posted March 9, 2021 Amai 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greg 2,712 Posted March 9, 2021 Share Posted March 9, 2021 11 uren geleden, DDke zei: Amai 217kg, da's eigenlijk "niks" voor zo'n monster. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjeu 3,603 Posted March 9, 2021 Share Posted March 9, 2021 43 minuten geleden, Greg zei: 217kg, da's eigenlijk "niks" voor zo'n monster. Amai nog niet. Maar dat zal wel droog aan de haak zijn en zonder valbaren en co, maar lijkt me toch stukje minder dan de BMW. Natjes zal deze uitkomen op een kilo of tien minder dan een GS 1250 en nog wat meer tov de GSA. Vraag is vooral of ze betrouwbaar zijn, want qua betrouwbaarheid heeft KTM toch niet de beste reputatie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 23,198 Posted March 10, 2021 Author Share Posted March 10, 2021 Ene van 220kg vs. pakweg 270kg ... dát is een deftig verschil (20ish %), maar 10 kg leeggewicht op een reisenduro (met rijder en wat bagage d'office 350 kg) is toch echt geen "wow" verschil? Dat zijn kilo's die door plaatsing van gewicht, afstelling e.d. helemaal "weggetoverd" kunnen worden, if done right. That said: inderdaad tof dat die maar zo veel weegt. 't Is makkelijk om zo'n ding 240ish te laten wegen (cfr. alle Japanse grote reisenduro's). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan.van.gent 3,490 Posted March 10, 2021 Share Posted March 10, 2021 220 is mooi, maar nog steeds te veel voor het echt (soft)offroad reizen imo. Niet voor niets dat meer en meer mensen die ik ken die vroeger een ADV 1150 etc. hadden, vandaag de dag eerder een KTM 690 enduro r kopen, en eventueel nog een rallye front op vijzen. Een bmw GS is al helemaal een lomp beest, gewoon al door zijn hangtieten waar je overal mee tegen ramt bij offroad werk. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 23,198 Posted March 10, 2021 Author Share Posted March 10, 2021 4 minuten geleden, jan.van.gent zei: 220 is mooi, maar nog steeds te veel voor het echt (soft)offroad reizen imo. Niet voor niets dat meer en meer mensen die ik ken die vroeger een ADV 1150 etc. hadden, vandaag de dag eerder een KTM 690 enduro r kopen, en eventueel nog een rallye front op vijzen. Een bmw GS is al helemaal een lomp beest, gewoon al door zijn hangtieten waar je overal mee tegen ramt bij offroad werk. Klopt, maar die grote/zware/krachtige reisenduro's worden dan ook quasi enkel gebruikt voor verhard en een occasionele gravelweg, denk ik? Beetje gelijk al die SAV's/SUV's die ook nooit iets anders zien dan geplaveide weg (en de occasionele hotsebotse om in een berm te parkeren). Hogere zit, meer ruimte voor bagage, enz. Dat (verder) reizen gaat op tarmac ook perfect met een lichtere (minder krachtige) moto, want op (langere) reizen ga je nooit zo gaan vegen zoals je op een dagtrip of een korte "speed trip" (enkele dagen bergpassen knallen) gaat doen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTX 4,009 Posted March 27, 2021 Share Posted March 27, 2021 Blijkbaar problemen met de nieuwe Multi V4.. bericht komt uit een Ducati-groep. Benieuwd of het klopt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTX 4,009 Posted April 1, 2021 Share Posted April 1, 2021 https://www.autowereld.be/autonieuws/scoops/toyota-gr-supra-suzuki-around.html?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1617252508 Je zou denken "geen motornieuws" maar helemaal op het laatste staat iets.. de Hayabusa zou blijkbaar ook in BMW-trim komen, M1300RR. Hopelijk met een compleet ander design. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 23,198 Posted April 1, 2021 Author Share Posted April 1, 2021 3 uren geleden, GTX zei: https://www.autowereld.be/autonieuws/scoops/toyota-gr-supra-suzuki-around.html?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1617252508 Je zou denken "geen motornieuws" maar helemaal op het laatste staat iets.. de Hayabusa zou blijkbaar ook in BMW-trim komen, M1300RR. Hopelijk met een compleet ander design. En welke datum zijn we vandaag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTX 4,009 Posted April 1, 2021 Share Posted April 1, 2021 13 minuten geleden, gTa zei: En welke datum zijn we vandaag? Shit! En niet alleen daarvoor, ik moest nog iets aanvragen voor april Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joske 586 Posted April 8, 2021 Share Posted April 8, 2021 Nu ook de SuperVeloce Euro5. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frekkel 9,308 Posted April 8, 2021 Share Posted April 8, 2021 Veel knapper wordt het niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ice_Ken 4,681 Posted May 3, 2021 Share Posted May 3, 2021 Amaai, de tuono v4 misschien wel de ultieme moto voor mij. De prijs is ook behoorlijk goed. "basis" model: €16725 , factory €19990. Wel 2 verschillende moto's als je dat zo ziet...de factory is toch een pak meer streetfighter en de gewone is eerder sporttouring. Ook de RSV4 is redelijk geprijs. De factory versie heeft een serieuze meerprijs, imho het niet waard. gewone: €18875 factory (öhlins + gesmede velgen): €24745 gewone: factory: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTX 4,009 Posted May 5, 2021 Share Posted May 5, 2021 Yamaha zou weldra een racer op basis van de MT07 presenteren. Dat kan leuk worden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTX 4,009 Posted May 19, 2021 Share Posted May 19, 2021 Op 5/5/2021 om 20:02, GTX zei: Yamaha zou weldra een racer op basis van de MT07 presenteren. Dat kan leuk worden! https://www.yamaha-motor.eu/be/nl/products/motorcycles/supersport/r7-2022/techspecs/ Hier is ie dan! Ik heb de MT07 altijd een leuke moto gevonden en ik ben dus zeer benieuwd naar hoe dit gaat rijden. Enige jammere vind ik de naamkeuze, R7.. Maarja.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjeu 3,603 Posted May 19, 2021 Share Posted May 19, 2021 34 minuten geleden, GTX zei: https://www.yamaha-motor.eu/be/nl/products/motorcycles/supersport/r7-2022/techspecs/ Hier is ie dan! Ik heb de MT07 altijd een leuke moto gevonden en ik ben dus zeer benieuwd naar hoe dit gaat rijden. Enige jammere vind ik de naamkeuze, R7.. Maarja.. Waarom is R7 jammer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir_fuel 49,272 Posted May 19, 2021 Share Posted May 19, 2021 7 minutes ago, Tjeu said: Waarom is R7 jammer? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTX 4,009 Posted May 19, 2021 Share Posted May 19, 2021 23 minuten geleden, Tjeu zei: Waarom is R7 jammer? https://www.autoevolution.com/news/zero-mile-1999-yamaha-yzf-r7-is-very-rare-costs-as-much-as-three-r1ms-157529.html De originele R7 is echt wel een exoot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.