Jump to content

Nieuwe moto's


gTa

Recommended Posts

Waar ik ook wel eens mee zou willen rijden is de Tuono 660. Stuk duurder dan een Trident, maar wel ook wat meer high tech stuff. 

Aprilia_My21_Tuono_660_12.jpg

 

Wel jammer dat hij niet in de paars/rood/grijze kleurstelling komt. 

foto1.jpg

Eerste vriendin haar eerste RS50 was in die kleuren. Leuke herinneringen aan. 

De RS 660 valt bij iedereen in de smaak en voor mij is het met voorsprong de best klinkende middenklasser. Wat een sound! Vooral bij het uitkomen van de eerste bocht. En dat is dan nog full stock. Prachtige intake sound die hem veel groter doet klinken dan hij is.  

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eerlijk gezegd zat ik er nu ook niet op te wachten... Hun XB9 vond ik wel heel erg cool, maar daarmee is alles dan ook gezegd. 

0MO0Hfyg8LoRvDWJ9cBYzQmhvIP4_tQ0qD-eaK0s

Af en toe zoek ik eens op wat er te koop staat van Buell, maar nooit durven kopen eigenlijk. Qua betrouwbaarheid staan ze nu ook niet echt hoog aangeschreven. En dan nog eens de wispelturigheid van het bestaan van het merk... 

Mja, doe dan maar een Street/Speed triple. Zowat hetzelfde, maar opwindender blok en betrouwbaarder. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Op 27/1/2021 om 13:29, gTa zei:

Gisteren stelde KTM de nieuwe 1290 Superadventure S voor.

https://www.ktm.com/en-be/models/travel/ktm-1290-super-adventures2021.html

Dus enkel nog maar de S-versie (met cast wheels maatje 19" vooraan en 17" achteraan, met een wat meer op weggebruik toegespitste ophanging) is voorlopig gelanceerd. De R-versie (wat meer op mixed use afgestemd) komt waarschijnlijk later nog.

2021_KTM_1290_Super_Adventure_S-00683406.jpeg

2021_KTM_1290_SUPER_ADVENTURE_S_4.jpg

 

Belangrijkste punten:

  • identieke aandrijflijn als de modellen 2018-2020, met uitzondering dat die nu EU5-compliant is
    75° twin spark V-twin van 1300cc met 160pk en 135Nm
  • volledig nieuw frame, motor is wat meer naar voor gedraaid (2°) om te helpen 't voorwiel aan de grond te houden bij acceleratie
  • 15mm langere swingarm achteraan
  • gesplitste, laag zijdelings hangende benzinetank (in 3 delen) van 23 liter
  • nieuw, groot multicolor scherm + nieuwe bedienunits op stuur
  • al op de spypics duidelijk zichtbaar en lange tijd gedacht als "dat wordt de eerste motorfiets met het systeem": adaptieve snelheidsregelaar

PHO_BIKE_DET_1290-sadv-s-21-dashboard-2_%23SALL_%23AEPI_%23V1.jpg

2021_KTM_1290_SUPER_ADVENTURE_S_7.jpg

 

benzinetank:

PHO_BIKE_DET_1290-sadv-s-21-tank_%23SALL_%23AEPI_%23V1.jpg

 

 

Ook 't vermelden waard: KTM (een "premium" Europese constructeur) levert de nieuwe 1290 Superadventure S af fabriek op Turkse Mitas banden:

PHO_BIKE_DET_1290-sadv-s-21-wheels_%23SALL_%23AEPI_%23V1.jpg

En ook de R is voorgesteld (vorige week):

PHO_BIKE_90_RE_1290-sadv-r-21-90re_#SALL_#AEPI_#V2.png

Kleurstelling vind ik awesome ❤️  maar de S sluit (met 19" voorwiel en meer road oriented afstelling) meer aan bij mijn gebruik...

Link to comment
Share on other sites

43 minuten geleden, Greg zei:

217kg, da's eigenlijk "niks" voor zo'n monster.

Amai nog niet. Maar dat zal wel droog aan de haak zijn en zonder valbaren en co, maar lijkt me toch stukje minder dan de BMW. Natjes zal deze uitkomen op een kilo of tien minder dan een GS 1250 en nog wat meer tov de GSA. 

Vraag is vooral of ze betrouwbaar zijn, want qua betrouwbaarheid heeft KTM toch niet de beste reputatie... 

Link to comment
Share on other sites

:unsure:   Ene van 220kg vs. pakweg 270kg ... dát is een deftig verschil (20ish %), maar 10 kg leeggewicht op een reisenduro (met rijder en wat bagage d'office 350 kg) is toch echt geen "wow" verschil? Dat zijn kilo's die door plaatsing van gewicht, afstelling e.d. helemaal "weggetoverd" kunnen worden, if done right.

That said: inderdaad tof dat die maar zo veel weegt. 't Is makkelijk om zo'n ding 240ish te laten wegen (cfr. alle Japanse grote reisenduro's).

Link to comment
Share on other sites

220 is mooi, maar nog steeds te veel voor het echt (soft)offroad reizen imo.
Niet voor niets dat meer en meer mensen die ik ken die vroeger een ADV 1150 etc. hadden, vandaag de dag eerder een KTM 690 enduro r kopen, en eventueel nog een rallye front op vijzen.

Een bmw GS is al helemaal een lomp beest, gewoon al door zijn hangtieten waar je overal mee tegen ramt bij offroad werk.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 minuten geleden, jan.van.gent zei:

220 is mooi, maar nog steeds te veel voor het echt (soft)offroad reizen imo.
Niet voor niets dat meer en meer mensen die ik ken die vroeger een ADV 1150 etc. hadden, vandaag de dag eerder een KTM 690 enduro r kopen, en eventueel nog een rallye front op vijzen.

Een bmw GS is al helemaal een lomp beest, gewoon al door zijn hangtieten waar je overal mee tegen ramt bij offroad werk.

Klopt, maar die grote/zware/krachtige reisenduro's worden dan ook quasi enkel gebruikt voor verhard en een occasionele gravelweg, denk ik?
Beetje gelijk al die SAV's/SUV's die ook nooit iets anders zien dan geplaveide weg (en de occasionele hotsebotse om in een berm te parkeren).
Hogere zit, meer ruimte voor bagage, enz.

Dat (verder) reizen gaat op tarmac ook perfect met een lichtere (minder krachtige) moto, want op (langere) reizen ga je nooit zo gaan vegen zoals je op een dagtrip of een korte "speed trip" (enkele dagen bergpassen knallen) gaat doen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
3 uren geleden, GTX zei:

https://www.autowereld.be/autonieuws/scoops/toyota-gr-supra-suzuki-around.html?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1617252508

Je zou denken "geen motornieuws" maar helemaal op het laatste staat iets.. de Hayabusa zou blijkbaar ook in BMW-trim komen, M1300RR. Hopelijk met een compleet ander design.

En welke datum zijn we vandaag? :D 

Link to comment
Share on other sites

13 minuten geleden, gTa zei:

En welke datum zijn we vandaag? :D 

Shit! 

En niet alleen daarvoor, ik moest nog iets aanvragen voor april :fp:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Pricing announced for 2021 Aprilia Tuono V4 and V4 Factory | MCN
Nieuw: 2021 Aprilia Tuono V4 - Motor.NL

Amaai, de tuono v4 misschien wel de ultieme moto voor mij. De prijs is ook behoorlijk goed. "basis" model: €16725 , factory €19990. Wel 2 verschillende moto's als je dat zo ziet...de factory is toch een pak meer streetfighter en de gewone is eerder sporttouring.

Ook de RSV4 is redelijk geprijs. De factory versie heeft een serieuze meerprijs, imho het niet waard.
gewone: €18875
factory (öhlins + gesmede velgen): €24745

gewone:
Nouveauté 2021, sportive : Aprilia RSV4, ode au 1100 (MAJ) – Moto-Station

factory:
Nouveauté 2021, sportive : Aprilia RSV4, ode au 1100 (MAJ) – Moto-Station

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Op 5/5/2021 om 20:02, GTX zei:

Yamaha zou weldra een racer op basis van de MT07 presenteren. Dat kan leuk worden! :)

https://www.yamaha-motor.eu/be/nl/products/motorcycles/supersport/r7-2022/techspecs/

Hier is ie dan!

Ik heb de MT07 altijd een leuke moto gevonden en ik ben dus zeer benieuwd naar hoe dit gaat rijden. Enige jammere vind ik de naamkeuze, R7.. Maarja.. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions