Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

2 minutes ago, ir_fuel said:

Als je ze daar dan bezig zeg met drank en sigaretten bv. Vandaag compleet ondenkbaar.

Bij letterlijk elke sport zou ik je gelijk geven, maar bij "gemotoriseerde sporten" durf ik de impact daarvan in twijfel trekken.

Het zijn vooral de wagens die een enorme vooruitgang maken. En ok, misschien dat uwe nek wat gespierder moet zijn voor de G-forces van vandaag, maar in se blijft het belangrijkste toch hoofdzakelijk reactievermogen. Denk niet dat de rijders vandaag daar zoveel beter in zijn dan vroeger, zeker aangezien er vroeger letterlijk je leven van afhing.

Sigaretje meer of minder gaat het niet maken. En wat er voor de camera gebeurd (alcoholvrije champi spuiten) en wat er achter de camera's gebeurd is ook niet hetzelfde...

kimi-raikkonen.jpg

"I drank for 16 days in a row between races." - held

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn wagens vandaag bovendien niet een pak makkelijker te besturen met alle hulpsystemen?

Foutenmarge lijkt mij, als ik zoiets zie, toch een pak kleiner vroeger. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, JerryLambo zei:

Zijn wagens vandaag bovendien niet een pak makkelijker te besturen met alle hulpsystemen?

Foutenmarge lijkt mij, als ik zoiets zie, toch een pak kleiner vroeger. 

Definieer ‘vroeger’

Is 1992 vroeger?

Actieve vering

Tractiecontrole

ABS

Nu allemaal verboden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, msxx said:

Definieer ‘vroeger’

Is 1992 vroeger?

Actieve vering

Tractiecontrole

ABS

Nu allemaal verboden..

Vervang rijhulpsystemen dan door aero of weet ik veel wat.

Punt blijft dat ik toch de indruk heb dat oudere formule 1 wagens moeilijker te besturen zijn. Kan natuurlijk niet vanuit eigen ervaring spreken...

aangepast door JerryLambo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hamilton heeft nu 241 racestarts, 5 titels (waarschijnlijk 6 na dit seizoen) en 81 overwinningen. Schumacher had 307/308 racestarts, 7 titels en 91 overwinningen.

De prestaties van beiden lopen toch heel gelijk. Niks voor evident nemen, maar Hamilton is goed bezig om Schumacher bij én in te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Martini Racing zei:

Hamilton heeft nu 241 racestarts, 5 titels (waarschijnlijk 6 na dit seizoen) en 81 overwinningen. Schumacher had 307/308 racestarts, 7 titels en 91 overwinningen.

De prestaties van beiden lopen toch heel gelijk. Niks voor evident nemen, maar Hamilton is goed bezig om Schumacher bij én in te halen.

Trek Schumacher zijn Mercedes starts daar eens vanaf...

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, msxx zei:

Trek Schumacher zijn Mercedes starts daar eens vanaf...

58 races in 2010, 11 en 12.

Loopt nog altijd gelijkaardig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan dit? Andere circuits maken wel winst of hebben betere deals of hoe gaat dit in zijn werk? Kunnen ze wel winst maken of maken ze gewoon fouten?

https://www.gva.be/cnt/dmf20190808_04550313/opnieuw-7-5-miljoen-verlies-voor-gp-van-belgie

Quote

Opnieuw 7,5 miljoen verlies voor GP van België

Net als de voorbije jaren past het Waalse Gewest miljoenen euro's bij om het financieel plaatje van de GP van België rond te krijgen.
 
 

Al jarenlang draait de organisatie van de GP van België verlies en dit ondanks het feit dat de ticketverkoop de voorbije jaren onder impuls van de vele Max Verstappen-fans serieus is gestegen.

De voorbije jaren werd het circuit van Spa-Francorchamps eind augustus bijna letterlijk overspoeld door het 'oranjelegioen'. Duizenden in oranje uitgedoste Nederlanders komen immers naar het circuit om hun held Max Verstappen aan te moedigen.

Desondanks blijft Spa Grand Prix, het bedrijf achter de organisatie van de Belgische F1-race, de verliezen opstapelen. Ieder jaar weerklinkt steeds nadrukkelijker de vraag of het Waals Gewest het miljoenenverlies van Spa Grand Prix moet blijven toedekken.

Volgens het Belgisch Staatsblad heeft Spa Grand Prix 7,5 miljoen vers kapitaal gekregen van Sogepa. Sogepa is de enige aandeelhouder van Spa Grand Prix en is een investeringsvehikel van het Waalse gewest.

De voorbije jaren liet het Waals gewest meermaals weten dat de Belgische F1-race een erg groot economisch belang heeft. Zo zou de race positief zijn voor het imago van Wallonië en ook een positieve invloed hebben op het toerisme en de economische activiteit in het algemeen.

Vorig jaar werd er tussen de Waalse overheid, Spa Grand Prix en F1-eigenaar Liberty Media een contractverlenging onderhandeld zodat de F1-race minstens tot 2021 op de F1-kalender staat. De veelbesproken 'organisatie-fee' zou lager zijn dan de voorbije jaren. 

Grote vraag is ook wat de terugkeer van Nederland op de F1-kalender zal betekenen voor de ticketverkoop van volgend jaar. De organisatie is voor een groot deel van haar inkomsten immers afhankelijk van de gelden die hieruit voortkomen. 

Het ziet er dan ook niet naar uit dat Spa Grand Prix snel winstgevend zal worden en waarschijnlijk zal het Waalse gewest ook de komende jaren het verlies moeten blijven bijpassen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Timo zei:

Hoe kan dit? Andere circuits maken wel winst of hebben betere deals of hoe gaat dit in zijn werk? Kunnen ze wel winst maken of maken ze gewoon fouten?

https://www.gva.be/cnt/dmf20190808_04550313/opnieuw-7-5-miljoen-verlies-voor-gp-van-belgie

 

Het overstijgt het circuitbelang, regio’s/landen leggen vrijwel altijd bij. En concurrentie, meer vraag vanuit landen/circuits dan aanbod aan races

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zouden circuits zoals Francorchamps, Interlagos, Suzuka, Silverstone, Monaco en Monza geen voetje voor hebben vanwege de historiek en het karakter? Ik kan me niet inbeelden dat één van die races zou verdwijnen voor het zoveelste stratenparcours of de zoveelste zandrace.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/5/2019 at 11:44 PM, JerryLambo said:

Bij letterlijk elke sport zou ik je gelijk geven, maar bij "gemotoriseerde sporten" durf ik de impact daarvan in twijfel trekken.

Het zijn vooral de wagens die een enorme vooruitgang maken. En ok, misschien dat uwe nek wat gespierder moet zijn voor de G-forces van vandaag, maar in se blijft het belangrijkste toch hoofdzakelijk reactievermogen. Denk niet dat de rijders vandaag daar zoveel beter in zijn dan vroeger, zeker aangezien er vroeger letterlijk je leven van afhing.

Sigaretje meer of minder gaat het niet maken. En wat er voor de camera gebeurd (alcoholvrije champi spuiten) en wat er achter de camera's gebeurd is ook niet hetzelfde...

 

"I drank for 16 days in a row between races." - held

Reactievermogen? Gaat over veel meer dan dat. De trainingsprogramma's vandaag zijn ook veel meer doorgedreven. En of je leven er vanaf hing doet er niet toe want je stapt toch in zo een auto met het idee dat het je niet gaat overkomen. In dat opzicht ga je echt niet anders rijden. Anders zou er niemand nog in een rallywagen stappen bv.

Vergeet ook niet dat ze destijds aan den drank zaten TIJDENS de race he.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Reactievermogen? Gaat over veel meer dan dat. De trainingsprogramma's vandaag zijn ook veel meer doorgedreven. En of je leven er vanaf hing doet er niet toe want je stapt toch in zo een auto met het idee dat het je niet gaat overkomen. In dat opzicht ga je echt niet anders rijden. Anders zou er niemand nog in een rallywagen stappen bv.

Vergeet ook niet dat ze destijds aan den drank zaten TIJDENS de race he.

 

F1, alsook rally is nochtans 100 keer veiliger als vroeger. Als je dat hoorde in tijde van Senna hoeveel er om het leven kwamen itt tot nu.. het waren volgens mij iets grotere adrenaline junks als nu. Nu komen ze als het ware uit een sim, vroeger hadden ze nog the need for speed om hun leven op het spel te zetten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Frekkel zei:

Zouden circuits zoals Francorchamps, Interlagos, Suzuka, Silverstone, Monaco en Monza geen voetje voor hebben vanwege de historiek en het karakter? Ik kan me niet inbeelden dat één van die races zou verdwijnen voor het zoveelste stratenparcours of de zoveelste zandrace.

't Is te hopen. Interlagos zou echter vervangen worden door een nieuwe Tilke-baan in Rio. :(

Denk dat ze dan ook veel fans tegen krijgen als je banen zoals Spa of Monza van de kalender haalt.
Spa is bovendien de favoriet van bijna alle F1 coureurs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Waky zei:

 Als je dat hoorde in tijde van Senna hoeveel er om het leven kwamen itt tot nu.. het waren volgens mij iets grotere adrenaline junks als nu.

Toch veel minder of in de jaren 70. Die worden niet voor niets "the killer years" genoemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/8/2019 at 6:07 PM, Glenn-N said:

Spa is bovendien de favoriet van bijna alle F1 coureurs.

De laatste jaren helaas niet meer. Suzuka staat hoger op hun lijstje nu :( De auto's zijn zelfs voor Spa te goed geworden, alles gaat zonder al te veel moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Sibo Berebrouckx said:

Het is er dan toch van gekomen. Gasly terug naar Torro Rosso en Albon krijgt promotie.

https://redbullracing.redbull.com/article/alex-joins-team?fbclid=IwAR1FcaJg_0g1ol9ltSr9Fei7PahpDAkf7iw6UI65Up27wLJtqnp3-vbnXXk

Van f1.Com

It's the bombshell of the summer: Red Bull have taken the shock decision to drop Pierre Gasly and replace him with their Toro Rosso driver Alex Albon. It follows a tough season for Gasly alongside Max Verstappen – and a stellar one for rookie Albon partnering Daniil Kvyat. Gasly will return to Toro Rosso for the remainder of the year.

Albon, in his first season of F1 after finishing runner-up in last year’s FIA Formula 2 championship, has impressed all in the paddock with his speed and maturity. The British-born Thai driver has scored 16 points from his 12 Grands Prix to date, with a best result of sixth in the rain-affected German round - his first ever wet F1 race.

Gasly, by contrast, has spent 2019 struggling to keep pace with Verstappen. Having himself been promoted from Toro Rosso at the end of last season, he has been living firmly in the Dutchman’s shadow, scoring just 63 points to his team mate’s 181. The Frenchman has yet to appear on the podium in a car that has taken Verstappen to two race wins and three further top-three finishes, and has been outqualified by his team mate in every race so far.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet zuur zijn voor Gasly. Benieuwd wat Albon kan presteren!

Waarom kiezen ze eigenlijk niet voor Kvyat? Met oog op de toekomst? Dat Albon een jong opkomend talent is terwijl Kvyat al op zijn ‘top’ zit?

Want Kvyat heeft wel meer punten in de tussenstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid