Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

1 minute ago, ICM said:

Zonder het over cijfers te hebben, want die zijn niet te vergelijken wegens aantal actieve jaren (ze waren veel ouder) en minder races:

Zet je het icoon Fangio boven Schumacher?

Clark naast Senna?

Als ik in de lijst 30 poles van Rosberg zie, dan zegt dat genoeg over de 100 van Hamilton

Schumacher een handvol meer dan Senna, gezien zijn lange carriere in goeie wagens eerder een logisch gevolg dan een superprestatie. Vettel dank u blown diffuser Redbull en 4 wereldtitels my ass. Prost idem als Schumacher, lange carriere en goei autos dus die 33 stuks zijn een logisch gevolg. Prost was ook helemaal ni geinteresseerd in poles.

 

Ik zet Senna op 1, met verschillende chassis en motoren poles behaald. Echt knap. Dan Clark op 2.

Fangio 3. Dat cijfer is echt ongelofelijk dat dat er nog steeds staat gezien de weinige GP's die man gereden heeft.

 Dan Mansell, Schumacher en Hamilton.... kan je over discussieren.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Mich said:

Als ik in de lijst 30 poles van Rosberg zie, dan zegt dat genoeg over de 100 van Hamilton

Schumacher een handvol meer dan Senna, gezien zijn lange carriere in goeie wagens eerder een logisch gevolg dan een superprestatie. Vettel dank u blown diffuser Redbull en 4 wereldtitels my ass. Prost idem als Schumacher, lange carriere en goei autos dus die 33 stuks zijn een logisch gevolg. Prost was ook helemaal ni geinteresseerd in poles.

 

Ik zet Senna op 1, met verschillende chassis en motoren poles behaald. Echt knap. Dan Clark op 2.

Fangio 3. Dat cijfer is echt ongelofelijk dat dat er nog steeds staat gezien de weinige GP's die man gereden heeft.

 Dan Mansell, Schumacher en Hamilton.... kan je over discussieren.

Rosberg. Feit. Vettel. Feit. Fangio. Had ik er zelf al gezet. Feit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind vooral dat er door oudere generaties minachtend wordt gedaan over Hamilton. 

De beste ooit kiezen heeft 0 zin/waarde. Voor velen was/is Alonso een van de beste van zijn generatie, heeft Schumacher geklopt. Hamilton heeft als Rookie toch Alonso serieus liggen gehad. 

Heeft ook poles gehaald met auto's die er totaal niet toe in staat waren. Paar jaar bij McLaren, vooral rond 2010. Met de Merc ook in de jaren waar het spannend was met Ferrari. Singapore 2018 bijvoorbeeld.

Haalt ook al elk jaar van zijn carrière minstens 1 pole en overwinning. Zegt toch ook veel, want had zeker in het begin niet altijd de beste auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergeet dan nog de evoluties van de auto's. Het is niet omdat iemand vandaag super snel is met een bepaalde auto dat hij dat 40 jaar geleden ook zou geweest zijn, of omgekeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Monterey Jack said:

Ik vind vooral dat er door oudere generaties minachtend wordt gedaan over Hamilton. 

De beste ooit kiezen heeft 0 zin/waarde. Voor velen was/is Alonso een van de beste van zijn generatie, heeft Schumacher geklopt. Hamilton heeft als Rookie toch Alonso serieus liggen gehad. 

Heeft ook poles gehaald met auto's die er totaal niet toe in staat waren. Paar jaar bij McLaren, vooral rond 2010. Met de Merc ook in de jaren waar het spannend was met Ferrari. Singapore 2018 bijvoorbeeld.

Haalt ook al elk jaar van zijn carrière minstens 1 pole en overwinning. Zegt toch ook veel, want had zeker in het begin niet altijd de beste auto.

...en is inde jaren samen met Button telkens mooi op zijn plek gezet door Button.

Ron Dennis favoriseerde zeer duidelijk Hamilton in dat jaar samen met Alonso. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, ir_fuel said:

Je vergeet dan nog de evoluties van de auto's. Het is niet omdat iemand vandaag super snel is met een bepaalde auto dat hij dat 40 jaar geleden ook zou geweest zijn, of omgekeerd.

Kijk naar Schumacher’s comeback.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, ICM said:

Kijk naar Schumacher’s comeback.

Je vergeet de factor leeftijd mee in rekening te brengen + het feit van er een paar jaar uit geweest te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, ir_fuel said:

Je vergeet de factor leeftijd mee in rekening te brengen + het feit van er een paar jaar uit geweest te zijn.

Allemaal zaken bij elkaar, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minutes ago, Mich said:

...en is inde jaren samen met Button telkens mooi op zijn plek gezet door Button.

Ron Dennis favoriseerde zeer duidelijk Hamilton in dat jaar samen met Alonso. 

Hangt er vanaf wat jij onder mooi op zijn plek zetten ziet. Dat ging gelijk op door Button zijn masterclass tijdens de races. Button was op dat moment, door al zijn ervaring, zeker de evenknie op zondag. Qua constante waarschijnlijk zelfs beter. Pure snelheid ging Hamilton Button toch voor.

https://www.motorsport.com/f1/news/hamilton-and-buttons-head-to-head-record-at-mclaren/3219323/

Dit is trouwens een leuk lijstje, Ascari en Clark komen dan ook naar boven. 

image.thumb.png.f4369681aeff9e7587b529dd242f819e.png

Op basis van dit is Fangio by far de beste qualifier 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hamilton is ongetwijfeld een vd snelste mannen die F1 ooit gekend heeft he. Het is iemand die zich zelden laat verschalken op een zaterdag door zijn teamgenoot doorheen heel zijn carriere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijstje met die percentages poles, en dan wetende met wat voor een brakke auto's Senna z'n carrière gestart is... 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mich zei:

Als ik in de lijst 30 poles van Rosberg zie, dan zegt dat genoeg over de 100 van Hamilton

Schumacher een handvol meer dan Senna, gezien zijn lange carriere in goeie wagens eerder een logisch gevolg dan een superprestatie. Vettel dank u blown diffuser Redbull en 4 wereldtitels my ass. Prost idem als Schumacher, lange carriere en goei autos dus die 33 stuks zijn een logisch gevolg. Prost was ook helemaal ni geinteresseerd in poles.

 

Ik zet Senna op 1, met verschillende chassis en motoren poles behaald. Echt knap. Dan Clark op 2.

Fangio 3. Dat cijfer is echt ongelofelijk dat dat er nog steeds staat gezien de weinige GP's die man gereden heeft.

 Dan Mansell, Schumacher en Hamilton.... kan je over discussieren.

Rosberg deed in kwali weinig / niet onder voor Hamilton, heeft hem ook in een 1 heel seizoen geklopt

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ICM zei:

Het verschil blijft gigantisch.

Om helemaal correct te zijn zou je 't aantal poles eigenlijk moeten delen door 't aantal seizoenen.
Hoeveel GP's reden ze in de 60's en 70's en 80's per jaar, vs nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Monterey Jack zei:

Hangt er vanaf wat jij onder mooi op zijn plek zetten ziet. Dat ging gelijk op door Button zijn masterclass tijdens de races. Button was op dat moment, door al zijn ervaring, zeker de evenknie op zondag. Qua constante waarschijnlijk zelfs beter. Pure snelheid ging Hamilton Button toch voor.

https://www.motorsport.com/f1/news/hamilton-and-buttons-head-to-head-record-at-mclaren/3219323/

Dit is trouwens een leuk lijstje, Ascari en Clark komen dan ook naar boven. 

image.thumb.png.f4369681aeff9e7587b529dd242f819e.png

Op basis van dit is Fangio by far de beste qualifier 

Of dit, even goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Masterclass. Wat een race van Hamilton.

 

Geen bijzondere actie van Lewis gezien? Wel goed uitgevoerd.
 

Vooral een veel beter kat en muis spel van Mercedes met 2 tegen 1 RB

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, msxx said:

Geen bijzondere actie van Lewis gezien? Wel goed uitgevoerd.
 

Vooral een veel beter kat en muis spel van Mercedes met 2 tegen 1 RB

Qua actie niet, maar doe het maar, 25 seconden dicht rijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Monterey Jack said:

Qua actie niet, maar doe het maar, 25 seconden dicht rijden

Gaat snel als je veel betere banden hebt dan de tegenstander.  RB heeft terug gefaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, mrbbs said:

Gaat snel als je veel betere banden hebt dan de tegenstander.  RB heeft terug gefaald.

Het is en blijft wel Catalunya, waar je bijna niet kan inhalen. Red Bull had geen keuze, konden niet direct volgen want hadden geen extra set medium. Op Hard waren ze vogel voor de kat, na een ronde of 10 konden ze nog naar soft gaan maar dan zaten ze achter Hamilton, moest Verstappen een gat toerijden en had hij dan nog er moeten voor vechten wat lastig kon zijn qua degradatie. Zeker omdat de Mercedes geweldig goed door sector 3 ging.

Ze konden dus enkel het  proberen rekken, hopen op een safety car of dat Hamilton vast zou zitten in verkeer of terug aansloot met banden waar terug het beste vanaf was.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, mrbbs zei:

Gaat snel als je veel betere banden hebt dan de tegenstander.  RB heeft terug gefaald.

Perez was er niet om deze tactische keuze af te blokken

Link naar reactie
Delen op andere sites

RB kan niet tippen aan de strategie van Mercedes. Zelfs met Perez waren ze een vogel voor de kat

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, dragonfly said:

RB kan niet tippen aan de strategie van Mercedes. Zelfs met Perez waren ze een vogel voor de kat

Ze zouden beter wat volk bij Ferrari wegplukken daarvoor.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid