Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

10 minutes ago, Subaru555 said:

Again, het is een persoonlijke mening he... elke sporter heeft toch dat beetje ego én ook afgunst voor een concullega...

En die 2k om een pak op naam van Grosjean te maken, had er nu toch afgekund zeker... Dat is 10min van Lewis zijn loon allicht :lol:

Grosjean rijdt geen F1 meer. Volgens Hamilton zou dat dan cultural appropriation zijn 😛 

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, PJH zei:

 

Die sound is me altijd bijgebleven. 😍 Nog mogen aanhoren in Franco. De rest was toen  al overgeschakeld naar V10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Monterey Jack said:

100

Formula 1 What GIF by Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

Blijft geschift. Fangio? Seriously?

Er komt niemand in de buurt, maar er komt ook niemand aan.

8C606EC8-B570-46BA-8B68-E4DC521903EF.thumb.jpeg.d7b641e8c342a186f4a0089404703005.jpeg
 

435764D8-CBA2-4F34-B752-D0DF34391866.jpeg.258cb2a99241af854171b5e3b4012450.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is er eentje die er echt bovenuit steekt en dat is Senna. De onbetwiste nummer 1 voor pole positions. Hij reed ettelijke poles met autos die er het recht ni toe hadden.

En nee, ik ben geen dedicated Senna fan, maar het is gewoon een feit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, Mich said:

Voor mij is er eentje die er echt bovenuit steekt en dat is Senna. De onbetwiste nummer 1 voor pole positions. Hij reed ettelijke poles met autos die er het recht ni toe hadden.

En nee, ik ben geen dedicated Senna fan, maar het is gewoon een feit.

Goed en wel, maar hij staat toch niet bovenaan de lijst.

Degene die daar boven wil gaan, moet van heel diep beginnen. Idem met aantal kampioenschappen. De enige kanshebbers staan op 0.

Dat is voor mij het frappante. (niet veridoliseren (?) van HAM)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ICM said:

Goed en wel, maar hij staat toch niet bovenaan de lijst.

Hij is dan ook een beetje te vroeg gestorven enzo ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, ir_fuel said:

Hij is dan ook een beetje te vroeg gestorven enzo ...

1. Ze hebben allemaal hun redenen. 
2. Dat is al weer 26 kampioenschappen terug.

Het verschil blijft gigantisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeker dat het quasi onmogelijk wordt om hem te kloppen. Het is wat het is en hij heeft het zeker niet gestolen. Maar ik kijk door de pure cijfertjes wel door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet er ook rekening mee houden dat men de laatste jaren meer dan 20 Grand Prix rijdt (tov 16 vroeger), dus ook op één seizoen pak meer mogelijkheden om veel poles/overwinningen te rijden. Tevens heeft HAM 7 jaar een ultra dominante auto gehad. Buiten VET met Redbull, MSC met Ferrari is dat ook een zeer belangrlijke factor, je moet ook wat geluk hebben.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Mich said:

Het is zeker dat het quasi onmogelijk wordt om hem te kloppen. Het is wat het is en hij heeft het zeker niet gestolen. Maar ik kijk door de pure cijfertjes wel door.

Zelfs rond de vraag wie de grootste allertijden is, kan je op den duur niet rond. Vaak in perceptie generatie gebonden. Wij spreken over Schumacher, Senna, maar een generatie vroeger zaten ook genieën. Dat effect verdwijnt in de geschiedenis. Enkel de cijfers blijven. Zoals ik zei, op den duur kan je niet meer negeren dat alle records van Schumacher zijn verbroken door Hamilton. In gedachten kan Schumacher wel de grootste zijn, maar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Perfect storm he, een toppiloot in een topteam met een topauto. Er lopen/liepen er misschien nog zo rond, maar als niet alles op hetzelfde moment samen komt. Die topauto is nog zoiets, dat hangt niet alleen van je eigen team af maar ook van hoe "slecht" de concurrerende teams hun auto gebouwd hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, mrbbs said:

Je moet er ook rekening mee houden dat men de laatste jaren meer dan 20 Grand Prix rijdt (tov 16 vroeger), dus ook op één seizoen pak meer mogelijkheden om veel poles/overwinningen te rijden. Tevens heeft HAM 7 jaar een ultra dominante auto gehad. Buiten VET met Redbull, MSC met Ferrari is dat ook een zeer belangrlijke factor, je moet ook wat geluk hebben.

 

2 minutes ago, ir_fuel said:

Perfect storm he, een toppiloot in een topteam met een topauto. Er lopen/liepen er misschien nog zo rond, maar als niet alles op hetzelfde moment samen komt. Die topauto is nog zoiets, dat hangt niet alleen van je eigen team af maar ook van hoe "slecht" de concurrerende teams hun auto gebouwd hebben.

Zeker! En van wie er in jouw generatie zit.

Maar BOT heeft toch ‘dezelfde’ auto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs rond de vraag wie de grootste allertijden is, kan je op den duur niet rond. Vaak in perceptie generatie gebonden. Wij spreken over Schumacher, Senna, maar een generatie vroeger zaten ook genieën. Dat effect verdwijnt in de geschiedenis. Enkel de cijfers blijven. Zoals ik zei, op den duur kan je niet meer negeren dat alle records van Schumacher zijn verbroken door Hamilton. In gedachten kan Schumacher wel de grootste zijn, maar...

Hmmmm... mensen die enkel naar de cijfertjes kijken zijn nooit liefhebbers van de sport.

Het probleem is inderdaad dat Fangio slechts 8Gp’s kon rijden in een seizoen, dat de nieuwe fans maar zelden dermate gepassioneerd zijn om ook vorige generaties te gaan uitpluizen, dat fans vanaf de eerste gp in 1950 een sterk uitstervend ras zijn,....

Maar ga gerust met kenners praten en die gaan ook Senna kronen tot koning vd pole positions. No doubt. Er is niemand geweest die daar zo mee bezig was dan hij. Had er beter iets minder aandacht aan besteed, hij zou meer gp’s gewonnen hebben. Senna heeft curieus genoeg zeer weinig snelste rondes gedraaid itt zijn poles.
Trouwens over kenners gesproken, die komen vaak bij Villeneuve uit (ni Jacques) als allergrootste... en die staat jammer genoeg in geen enkel statistiekje.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, ICM said:

Zeker! En van wie er in jouw generatie zit.

Maar BOT heeft toch ‘dezelfde’ auto?

Ja, vandaar dat ik ook zeg toppiloot. Maar steek Hamilton in gelijk welke andere auto op de grid en het zal niet meer waar zijn. We hebben allemaal gezien wat iemand anders in zijn kar heeft gepresteerd vorig jaar.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vettel was ook erg afhankelijk van z’n Red Bull.

Alonso rijdt ook maar mee. Die maakt de auto niet goed op z’n eentje natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Mich said:

Hmmmm... mensen die enkel naar de cijfertjes kijken zijn nooit liefhebbers van de sport.

Langs de andere kant merk ik ook zeer weinig nuance in mensen die die oude generaties ophemelen (dan bedoel ik niet de jaren 80, maar de decennia daarvoor).

Vandaag zijn F1 piloten topatleten, volledig "geoptimaliseerd" voor de sport, afgetraind tot en met, zowel fysiek als mentaal, met professionele omkadering en 365 / jaar met hun sport bezig.

In den tijd stonden ze voor de koers een paar sigaretten te paffen en stak de fles drank in de binnenzak van hun race pak. Dat waren toen veel meer "zotten" en durvers dan vandaag de dag. Toen wist je ook dat je elk jaar X collega's ging verliezen aan zware accidenten.

Ik zou durven stellen dat een topper vandaag veel dichter het absolute mogelijke benadert dan de mannen die destijds tussen de strobalen moesten racen.

Dan krijg je van die absurde vergelijkingen waarbij een piloot van toen beter wordt ingeschat dan eentje van de laatste 10 jaar. Sorry, dat gaat er bij mij niet in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Mich said:


Hmmmm... mensen die enkel naar de cijfertjes kijken zijn nooit liefhebbers van de sport.

Het probleem is inderdaad dat Fangio slechts 8Gp’s kon rijden in een seizoen, dat de nieuwe fans maar zelden dermate gepassioneerd zijn om ook vorige generaties te gaan uitpluizen, dat fans vanaf de eerste gp in 1950 een sterk uitstervend ras zijn,....

Maar ga gerust met kenners praten en die gaan ook Senna kronen tot koning vd pole positions. No doubt. Er is niemand geweest die daar zo mee bezig was dan hij. Had er beter iets minder aandacht aan besteed, hij zou meer gp’s gewonnen hebben. Senna heeft curieus genoeg zeer weinig snelste rondes gedraaid itt zijn poles.
Trouwens over kenners gesproken, die komen vaak bij Villeneuve uit (ni Jacques) als allergrootste... en die staat jammer genoeg in geen enkel statistiekje.

Daarom begon mijn reply met “zelfs”.

Maar eigenlijk ging het mij niet over wie de grootste was, enkel dat er niemand binnenkort in de buurt kan geraken. Dat vind ik nuts.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Langs de andere kant merk ik ook zeer weinig nuance in mensen die die oude generaties ophemelen (dan bedoel ik niet de jaren 80, maar de decennia daarvoor).
Vandaag zijn F1 piloten topatleten, volledig "geoptimaliseerd" voor de sport, afgetraind tot en met, zowel fysiek als mentaal, met professionele omkadering en 365 / jaar met hun sport bezig.
In den tijd stonden ze voor de koers een paar sigaretten te paffen en stak de fles drank in de binnenzak van hun race pak. Dat waren toen veel meer "zotten" en durvers dan vandaag de dag. Toen wist je ook dat je elk jaar X collega's ging verliezen aan zware accidenten.
Ik zou durven stellen dat een topper vandaag veel dichter het absolute mogelijke benadert dan de mannen die destijds tussen de strobalen moesten racen.
Dan krijg je van die absurde vergelijkingen waarbij een piloot van toen beter wordt ingeschat dan eentje van de laatste 10 jaar. Sorry, dat gaat er bij mij niet in.

Dat klopt. Fangio heeft ooit een koers op de Nordschleife gewonnen en stond bijna 1 min achter. Hij ging vervolgens elke bocht in een vitesse hoger nemen... dat is dus veel durf ook. Of onze Ickx die op een natte baan in een F2 zich tussen de F1’s kwalificeert.
Eens Stewart en Lauda in jaren 70 er staan begint het testwerk en het fysieke soigneren aan belang te winnen.

Al was Clarck toch wel de Senna voorganger als king of poles... 2 titels en ook te vroeg gegaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom begon mijn reply met “zelfs”.
Maar eigenlijk ging het mij niet over wie de grootste was, enkel dat er niemand binnenkort in de buurt kan geraken. Dat vind ik nuts.
 

Absoluut.
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, ICM said:

Daarom begon mijn reply met “zelfs”.

Maar eigenlijk ging het mij niet over wie de grootste was, enkel dat er niemand binnenkort in de buurt kan geraken. Dat vind ik nuts.

 

Mazepin heeft nog wel wat jaren voor zich.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Mich said:


Dat klopt. Fangio heeft ooit een koers op de Nordschleife gewonnen en stond bijna 1 min achter. Hij ging vervolgens elke bocht in een vitesse hoger nemen... dat is dus veel durf ook. Of onze Ickx die op een natte baan in een F2 zich tussen de F1’s kwalificeert.
Eens Stewart en Lauda in jaren 70 er staan begint het testwerk en het fysieke soigneren aan belang te winnen.

Al was Clarck toch wel de Senna voorganger als king of poles... 2 titels en ook te vroeg gegaan.

Zonder het over cijfers te hebben, want die zijn niet te vergelijken wegens aantal actieve jaren (ze waren veel ouder) en minder races:

Zet je het icoon Fangio boven Schumacher?

Clark naast Senna?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, ICM said:

Zonder het over cijfers te hebben, want die zijn niet te vergelijken wegens aantal actieve jaren (ze waren veel ouder) en minder races:

Zet je het icoon Fangio boven Schumacher?

Clark naast Senna?

Zie mijn post hierboven :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid