Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

1 minute ago, ICM said:

Fuck zeg. 

1 inhaalactie. In de eerste ronde tussen teamgenoten. 

Het spannendste was volgens mij nog de pitstop van Bottas. Krijgen ze het wiel er nog af of niet?

:lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gohja als neutrale kijker misschien wel kut, maar ik had toch wel leedvermaak met Mercedes vandaag.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Ambi said:

Gohja als neutrale kijker misschien wel kut, maar ik had toch wel leedvermaak met Mercedes vandaag.

Mja. Welk team maakt me niet uit, ik wil toppiloten zien racen tegen elkaar. Dit is niets meer.

De ultieme processie.

VER zegt zelf “it was all about managing tyres”. Allez, tof.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, ICM said:

Mja. Welk team maakt me niet uit, ik wil toppiloten zien racen tegen elkaar. Dit is niets meer.

De ultieme processie.

VER zegt zelf “it was all about managing tyres”. Allez, tof.

 

Waarom blijf je dan F1 kijken? Is overal zo, alleen valt het iets meer op in Monaco :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, Ambi said:

Gohja als neutrale kijker misschien wel kut, maar ik had toch wel leedvermaak met Mercedes vandaag.

Het spannendste was bepaalde delta's zien kleiner worden, om ze daarna terug groter te zien worden. Het gejank van Hamilton over de radio was ook wat entertainend.

Hamilton achter Vettel, man man man, dat moet pikken :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, ICM said:

Fuck zeg. 

1 inhaalactie. In de eerste ronde tussen teamgenoten. 

In de Supercup hebben er een paar geprobeerd in te halen. Dat is telkens met brokken geëindigd :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd om Monaco van de kalender te halen, imo. Circuit was misschien nog gepast als de auto's 2/3 van 't huidig formaat waren ... maar met deze monsters valt daar toch niks meer aan te vangen?

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Tijd om Monaco van de kalender te halen, imo. Circuit was misschien nog gepast als de auto's 2/3 van 't huidig formaat waren ... maar met deze monsters valt daar toch niks meer aan te vangen?

Klopt, zelfs de F2 was saai

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, gTa said:

Tijd om Monaco van de kalender te halen, imo. Circuit was misschien nog gepast als de auto's 2/3 van 't huidig formaat waren ... maar met deze monsters valt daar toch niks meer aan te vangen?

Dat, en de rondetijden.

Het kleine rondje wordt als het ware nog kleiner.

https://www.statsf1.com/en/circuit-monaco.aspx

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, ICM zei:

En ze staat er al weer uit.

Hoe ze dat bij Ferrari weer voor elkaar gekregen hebben of net niet.  Te zot voor woorden.  Bijna zo gek als bij Mercedes Bottas opnieuw de pineut is.

Positieve is dat er toch terug wat spanning in het seizoen lijkt te komen.  Ik heb het niet over de race an sich.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, gTa zei:

Tijd om Monaco van de kalender te halen, imo. Circuit was misschien nog gepast als de auto's 2/3 van 't huidig formaat waren ... maar met deze monsters valt daar toch niks meer aan te vangen?

Klopt. Maar is er een ander circuit wat zoveel geld mee brengt? Monaco is puur prestige en die zullen wel een mooi bedragje overmaken aan de F1 om elk jaar een weekend in beeld te komen.

En dan zetten ze daar een tennister om de finishvlag re zwaaien. Da leek precies nog een moeilijke job. :-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Joske said:

En dan zetten ze daar een tennister om de finishvlag re zwaaien. Da leek precies nog een moeilijke job. :-))

Ja amai :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hallo, wat was dat :')

Het enige die me opviel tijdens de race was dat Ricciardo constante tijden reed, om dan tijdens zijn in-lap 3.7sec sneller te gaan. Dat zegt al genoeg over de sport.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, gTa zei:

Tijd om Monaco van de kalender te halen, imo. Circuit was misschien nog gepast als de auto's 2/3 van 't huidig formaat waren ... maar met deze monsters valt daar toch niks meer aan te vangen?

Het is maar een idee, misschien kunnen die auto's terug kleiner? Heb dat nooit gesnapt waarom men zo'n lompe koeien wou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

F1 draait niet meer om racen maar om benzine + banden sparen. Hun eerste laps waren 7 seconden trager, dat komt echt niet enkel door de benzine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, dragonfly said:

F1 draait niet meer om racen maar om benzine + banden sparen. Hun eerste laps waren 7 seconden trager, dat komt echt niet enkel door de benzine.

7 seconden op zo ne zakdoek? :lolz:

Dat is gewoon belachelijk. Nu goed, of ze nu dat reden of 7 seconden sneller, je kan niet op een baan van 4 meter breed 2 auto's van 2 meter breed mekaar laten inhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, ir_fuel said:

7 seconden op zo ne zakdoek? :lolz:

Dat is gewoon belachelijk. Nu goed, of ze nu dat reden of 7 seconden sneller, je kan niet op een baan van 4 meter breed 2 auto's van 2 meter breed mekaar laten inhalen.

Vroeger zag je nog inhaalmanoeuvres net voor de hairpin en net voor Sainte Devote.

Beiden onmogelijk nu, zo lijkt het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze op zo'n circuit toch zo moeilijk kunnen inhalen moeten ze splitsingen toevoegen waar ge moet x van de y rondes moet kiezen tussen parcours links en parcours rechts.

Dat wil ik wel eens zien, een baan van 6m breed in twee delen waar ge aan 300 door de bocht moet op een stuk van 3m breed. Maar goed in de plaats van een vangrail in't midden mag het ook een dubbele witte lijn zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Als ze op zo'n circuit toch zo moeilijk kunnen inhalen moeten ze splitsingen toevoegen waar ge moet x van de y rondes moet kiezen tussen parcours links en parcours rechts.

Dat wil ik wel eens zien, een baan van 6m breed in twee delen waar ge aan 300 door de bocht moet op een stuk van 3m breed. Maar goed in de plaats van een vangrail in't midden mag het ook een dubbele witte lijn zijn.

Zoals in WRX he. Joker lap. Of zoals in Formula E de 4min boost. Ik ga het niet te luid zeggen want straks durven ze dat echt nog toepassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Lotuzzz said:

Of zoals in Formula E de 4min boost. Ik ga het niet te luid zeggen want straks durven ze dat echt nog toepassen.

Ze hebben toch al DRS? 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, ir_fuel said:

Ze hebben toch al DRS? 😛 

De volle 35m in Monaco? dan nog in een bocht :lol: 

Gewoon afschaffen of kijken of ze de lay-out niet kunnen updaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk maakt het niet zoveel uit of je er kan inhalen of niet, Monaco is dan maar het WK kwalificatie/pitstop en da's goed zo. 

Als en slecht als alle andere GP's wel zouden deliveren

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben Bottas zijn wiel er nog niet af kunnen halen :lol: 

Quote

Poor Valtteri Bottas had an absolute shocker yesterday when he pitted from second place at the Monaco Grand Prix. His teammate, Lewis Hamilton, had just completed a successful and quick pit stop, but Bottas wasn’t so lucky. When arriving for his only pit stop, his front-right was totally stuck, and the team couldn’t remove the wheel nut.

Despite their best efforts, including trying a backup wheel gun, the wheel nut was well and truly stuck and could not budge. He was out of the race and lost an almost certain podium finish. It was also the first time this season he looked to finish ahead of Hamilton in a race. “We need to look at if it is a design issue or whether we just had a catastrophic failure of a few systems which machined the whole map off,” Mercedes Boss told the media yesterday after the race. “There was no part there anymore.”

It turns out that the failure was so bad, the tyre is still on the car. That’s right. Mercedes’ Technical Director James Allison revealed that the car was still sitting in their garage with the wheel still on it. “We’ll have to get a Dremel out and painfully slice through the remnants of the wheel nut. We will do that back at the factory.” Absolutely mad. “It’s a more extreme repeat of a thing we’ve talked about in public before, which is if we don’t quite get the pitstop gun cleanly on the nut, then it can chip away at the driving faces of the nut. We call it machining of the nut. “It’s a bit like when you take a Phillips screwdriver, and you don’t get it squarely in the cross of the screwdriver. You start to round off the driving face of the screwdriver slot, and then you simply can’t take the screw out of whatever it is you’re trying to take it out because you’ve no longer got the driving faces. Very similar things happen with our pitstop nuts.

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid