Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Monterey Jack zei:

Remmen waren weg, kan je weinig aan doen helaas. 

Toch wel, hij heeft zelf een brake balance schakelaar omgezet, per ongeluk... (bedoeld om banden op te warmen: 100% balans naar voren...)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn fles Ferrari staat nog altijd koud maar desondanks genoten van een onderhoudende race.  Na al die jaren lijkt er toch terug wat spanning in de titelrace te komen.  In bijzonder blij voor Vettel, zat bij Ferrari op een slecht spoor.  Hopelijk kan hij bij AM toch een mooi vervolg aan de herfst van zijn carrière breien.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Denk dat Hamilton beginnen tuinieren is

A6FA40E0-B315-420F-8A7A-0263C1C58A24.thumb.png.3a29618f485af9722069120b059c2b1b.png

Zelf gekweekte groentjes zijn nog beter voor het milieu enzo

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 5
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar 'Paul Ricard' normen een toffe race! Blij dat Red Bull niet weer (want dat is al vaker gebeurd denk ik) in de val trapte en zelf initiatief nam voor de tweede pitstop. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontgoochelende race van Ferrari... Heel jammer. LEC was echt nergens. 
Sterke race van de Red Bulls! Maar ik hoorde dat Honda volgend jaar stopt als motorbouwer. Had daar niks van vernomen...!? 
Met wie gaat RB dan verder volgend jaar? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Maxime S said:

Ontgoochelende race van Ferrari... Heel jammer. LEC was echt nergens. 
Sterke race van de Red Bulls! Maar ik hoorde dat Honda volgend jaar stopt als motorbouwer. Had daar niks van vernomen...!? 
Met wie gaat RB dan verder volgend jaar? 

Lol, ge komt een beetje achter :)

Redbull zal alles overnemen van Honda en verder doen met de ontwikkeling in eigen beheer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, mrbbs zei:

Lol, ge komt een beetje achter :)

Redbull zal alles overnemen van Honda en verder doen met de ontwikkeling in eigen beheer.

Dat nieuws dus volledig gemist! Reden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Maxime S said:

Dat nieuws dus volledig gemist! Reden? 

Is de enige keuze die ze hebben.

Renault willen ze niet meer als motor, de Ferrari motor blijkt zeker niet beter en Mercedes wil niet leveren aan Redbull. Blijft over om afspraken te maken met Honda om die motor verder te ontwikkelen. Ondertussen zijn ze bezig met de bouw van een nieuwe fabriek en hebben ze +-150 mensen bij Mercedes in Brackley geconsulteerd om voor hen te gaan werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, mrbbs zei:

Is de enige keuze die ze hebben.

Renault willen ze niet meer als motor, de Ferrari motor blijkt zeker niet beter en Mercedes wil niet leveren aan Redbull. Blijft over om afspraken te maken met Honda om die motor verder te ontwikkelen. Ondertussen zijn ze bezig met de bouw van een nieuwe fabriek en hebben ze +-150 mensen bij Mercedes in Brackley geconsulteerd om voor hen te gaan werken.

Ja maar waarom blijft Honda niet motorbouwer zoals nu? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Maxime S said:

Ja maar waarom blijft Honda niet motorbouwer zoals nu? 

Honda will leave Formula One to focus on zero-emission technology at the end of the 2021 season, leaving Red Bull and Alpha Tauri needing to find a new engine partner from that point onward.

Zo klinkt het dus.. maar weet dat meespelen in F1 bakken vol geld kost en met de huidige economische situatie dit niet meer haalbaar is voor Honda.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/6/2021 om 19:27, Monterey Jack zei:

Denk dat Hamilton beginnen tuinieren is

A6FA40E0-B315-420F-8A7A-0263C1C58A24.thumb.png.3a29618f485af9722069120b059c2b1b.png

Zelf gekweekte groentjes zijn nog beter voor het milieu enzo

Hahahaha wtf! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

FIA vertraagt pitstops in F1 met nieuwe technische richtlijn

Door:
Ronald Vording
,Journalist
24 jun. 2021 20:42

De FIA heeft een technische richtlijn naar teams gestuurd over tragere pitstops in de Formule 1. Vanaf de Hongaarse GP zijn nieuwe regels van kracht, waardoor stops in de koningsklasse iets langer zullen duren. De autosportfederatie grijpt naar eigen zeggen in om de veiligheid te waarborgen, al is er achter de schermen ook door enkele teams geklaagd over de (te) snelle pitstops van onder meer Red Bull.

 
 
FIA vertraagt pitstops in F1 met nieuwe technische richtlijn
 
 

Volgens de FIA worden sommige pitstops nu sneller uitgevoerd dan dat volgens het huidige reglement, of in ieder geval volgens de geest daarvan, zou moeten. Dat laatste komt doordat teams steeds meer automatiseren, nog meer dan dat bij het opstellen van de regels voor mogelijk werd gehouden. Het maakt dat die regels een update krijgen en wel met technische richtlijn 22A. Die is voor het raceweekend in Stiermarken naar alle F1-teams gestuurd.

Langzamere stops

Het betekent in de praktijk dat pitstops vanaf de Hongaarse GP, als de aangepaste regels ingaan, langzamer zullen worden. Zo drukken monteurs tegenwoordig op een knop op hun wheelguns om aan te geven dat een wielmoer vast zit. Als dit bij alle wielen is gebeurd en de sensoren dat hebben geregistreerd, springt het licht voor de coureur op groen en kan hij vertrekken. Er zijn echter geen specifieke richtlijnen die voorschrijven wanneer een wiel daadwerkelijk vastzit en wanneer een monteur op de knop mag drukken. Het maakt dat teams andere maatstaven hanteren (wanneer te drukken) en dus dat de software daar bij teams ook verschillend op reageert.

De FIA vindt dit met steeds snellere pitstops gevaarlijk worden. Zo vreest de federatie bij steeds kleinere marges dat de kans toeneemt op een auto die wordt weggestuurd terwijl nog niet alle wielen vastzitten. Het maakt dat artikel 12.8.4 van het technische reglement wordt aangescherpt. Er wordt strakker gedefinieerd wanneer een wielmoer daadwerkelijk vastzit en een monteur het signaal mag geven. Daarnaast voert de FIA zelf ook enkele vertragingen in. Zo komt er een vertraging van 0.15 seconde tussen het moment waarop de monteur het signaal geeft dat het wiel vastzit en het moment waarop de software reageert. Als de tijd van een monteur minder dan 0.15 seconde bedraagt, de menselijke reactietijd volgens de FIA, vermoed men namelijk giswerk zonder dat het wiel daadwerkelijk vastzit. Daarnaast komt er een tweede vertraging van 0.20 seconde tussen het moment waarop alle wielen als 'vast' zijn aangegeven en het moment waarop het stoplicht voor de coureur daadwerkelijk op groen springt.

 

Lobby van Mercedes tegen snelle stops Red Bull?

Dit alles maakt dat pitstops vanaf de race in Boedapest langer zullen duren en dat stops van twee seconden of zelfs nog minder nagenoeg uitgesloten zijn. Alhoewel de FIA in de technische richtlijn louter spreekt over veiligheid en niet naar teams als Red Bull wijst, is er achter de schermen wel geklaagd. Dat laatste is vooral door Mercedes gebeurd, zo heeft Helmut Marko recent laten doorschemeren: "Mercedes is nerveus en ze proberen ons af te remmen. Eerst hadden we het gedoe met de achtervleugel en nu hebben ze onze pitstop-apparatuur als illegaal bestempeld bij de FIA. Maar het is allemaal gebakken lucht." Red Bull vermoedt dat Mercedes voor deze ingreep heeft gepleit, al spreekt de FIA in het document niet specifiek over teams.

https://nl.motorsport.com/f1/news/fia-vertraagt-pitstops-f1-technische-richtlijn-zorgen-stops-red-bull/6604438/

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid