Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
56 minuten geleden, DDke zei:

Ik heb moto’s gekuist vandaag. Zei het net nog tegen mijn madam: ik heb bijna tranen in mijn ogen omdat ik die dingen in winterstalling moet steken. 

antwoord: je mag tijdens de winter met mijne mini rijden, en ‘m in sport zetten. 

tegelijkertijd 😍 en 😆

Zolang de wegen droog blijven en er geen zout op ligt, dan blijf ik af en toe wel wat ritjes doen. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Idem, ik rijd de winter door. Altijd al gedaan.

En dat zie je ze wel aan. Mijn laatste BMW b.v. had toch wel duidelijk "last" van roeste vijskoppen etc. Typisch beeld van winterbikes.
De Guzzi nu verdraagt dat ook helemaal zo goed niet, die zou ik eens bijzonder grondig moeten aanpakken met Belgom en veel elleboogvet.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik rij ook nog wel effe door ze. Allez, hangt van de wegen af, want motors zijn nu proper. 
En sowieso eind februari opnieuw road caps trainen. Als er dan geen zout meer ligt, dan is dat voor mij ook sowieso met de moto. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

De Brutale staat al een week of 2 terug in de eethoek. Had nie gedacht dat er nog zo weer ging komen. En achterband is goed op. De laatste 800km is die precies weg gesmolten ofzo. 🤭

Al een setje Diablo Rosso IV in bestelling staan. 😎

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
6 uren geleden, Joske zei:

De Brutale staat al een week of 2 terug in de eethoek. Had nie gedacht dat er nog zo weer ging komen. En achterband is goed op. De laatste 800km is die precies weg gesmolten ofzo. 🤭

Al een setje Diablo Rosso IV in bestelling staan. 😎

Ik heb die van mij in de woonkamer staan, wel negen maal verkleind. 🤗

3WsU9TQ.jpeg

• Vind ik leuk 4
  • Grappig 1
Geplaatst:
1 uur terug, Jantes zei:

Ik heb die van mij in de woonkamer staan, wel negen maal verkleind. 🤗

3WsU9TQ.jpeg

Dat zou ik ook wel willen van de mijne, maar nog ni gevonden. 

Geplaatst:

Vorig jaar gekocht met black friday, is een Chinees modelbouwpakket (MENG). Daar ik nog nooit aan modelbouw heb gedaan was dit een ongelooflijke opgave. Meer dan 150 onderdelen en dan die decals... 🥴 Een spot boven m'n hoofd, pincet in de hand en een +3 brilleke. 😅

Maar uiteindelijk wel goed gelukt met hier en daar wat hulp van secondelijm. 😄

• Vind ik leuk 4
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Met black friday een Rizoma MA011 stuurtje gekocht voor de R Nine T. Hoogte ligt zowat midden tussen clipons en het originele stuur. Ik heb het gevoel dat ik toch wat meer iets meer voorover zou willen zitten. Ben benieuwd hoe het gaat sturen.

Zou er zo gaan uitzien. 

?auto=webp&fit=bounds&format=pjgp&height

Geplaatst:

Ik wil ook graag (zuiver owv looks) clip-ons op m'n Griso ... maar ik twijfel owv rijcomfort. Heb ze al liggen, maar unsure of de vorkpoten eruit moeten voor installatie (normaliter zou dat niet mogen, maar ik vrees dat 't wel nodig zal zijn).

Geplaatst:
1 minuut geleden, gTa zei:

Zit tussen gewoon stuur en clip-ons in, idd, maar toch niet halverwege. :D 
Ik wil ook graag (zuiver owv looks) clip-ons op m'n Griso ... maar ik twijfel owv rijcomfort.

Ja, da's waar. Ergens op 3/4de afstand van clip-ons dan. 😁

Je kan het altijd eens proberen, hé. Of anders eens eens een lager stuur. Clip-ons op de R Nine T ga ik gewoon niet doen, dat is te extreem. Ik vind die R Nine T Racer bangelijk schoon, ook dat wit kleurtje met die M-striping, maar die zithouding... . Ik ben daar eens gaan opzitten, leuk om wat te gaan patsen langs terrassen, maar daar houdt het dan wel bij op vrees ik. :D

Geplaatst:

Ik ben 'm 2 keer gaan rijden. Eentje die bij m'n dealer door de eigenaar 'ter beschikking' werd gezet in de showroom "en als ge ne koper vindt, doe maar". Eerste keer kort, van Latem naar Gent, naar huis en terug. Tweede keer wat langer (Deinze, Zulte, Oudenaarde, Gavere en terug). Ik vind 'm ook bloedmooi maar dat is enkel leuk rijden als je er de pees kan opleggen. Om te boemelen, om te forenzen, etc: big nope.

Daarom dat ze er nog niet op zitten (heb ze nochtans al liggen).

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik had hier al jaren een Honda Dax AB23 (1999) in m'n werkhuis staan (geen ching-chang!), een jaar of 15 terug gans met WD40 ingespoten, benzine eruit en zeil erover. Maar dat stond daar maar, ik heb 'm onlangs flink opgekuist en het blokje gepolierd, nu staat die boven in de inkomhal. Ik heb het aan de vrouw des huizes kunnen verkopen dat het eigenlijk net hetzelfde is als een plant, schilderij,... als decoratie . En ze trapt er nog in ook. :D

's Avonds een LED lichtje erop van nonkel ali. 

IVUB4cd.jpeg

qkGkLkG.jpeg

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:

Als dat mooi opgeknapt is, is zo´n echte idd best een "kunstwerkje".

Ik zou zelfs de balustrade vervangen hebben door een glazen paneel.

Geplaatst:
3 minuten geleden, tuscani zei:

Als dat mooi opgeknapt is, is zo´n echte idd best een "kunstwerkje".

Ik zou zelfs de balustrade vervangen hebben door een glazen paneel.

Dat krijg ik hier écht niet verkocht. 😅

• Grappig 1
Geplaatst:

Tut tut tut, plantjes moeten licht hebben, dergelijke kunstwerkjes ook.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Hehe. Heb eentje in dezelfde kleur. 
Maar hier stat die gewoon in de garage, krijg dat niet verkocht aan mijn madam. Nu, de onze hangt wel gewoon een plaat op  

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Rizoma stuurtje gisteren gearriveerd. Gisterenavond gemonteerd, altijd wel een gedoe met die aftermarket stuurtjes om die gaatjes te boren, vooral dat op de juiste(!) plaats boren. Enfin, alles goed gelukt. Vandaag droge banen, dus testen. Bevalt me super die iets meer sportievere eb voorover gebogen houding en het voelt ook gewoon stoerder aan. :D Ook vanuit stilstand een 90° bochtje indraaien kan je 'm nog heel gemakkelijk laten 'vallen'. Want dat kan soms wel eens wat moeilijker worden als je wat verder moet reiken. Met andere woorden: super content! Nu nog even wachten op de bar-end spiegeltjes van nonkel ali en hij is klaar voor seizoen 2026. 🤗

mIeVjA9.jpeg

• Vind ik leuk 3
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Vermits ik de binnenbanden van die spaakwielen kwijt wilde was ik op zoek naar een setje tubeless wielen voor de R Nine T. De Option 719 spaakwielen waren een optie, maar meer dan 2k voor een setje vind ik toch net iets teveel van het goede. Setje wielen in onberispelijke staat van een R Nine T racer kunnen scoren, 4.000 km gebold met dus nog de originele banden erop voor 700 euro. Eén nadeel, de Bridgestone T30 banden zijn 8 jaar oud. Enfin, ik zie wel wat het geeft, moest het niet te rijden zijn, dan laat ik de banden wisselen met die van de spaakwielen. Ik vind het best wel dik staan en ze zijn gemakkelijk te kuisen én het is glanzende lak tegenover de matte afwerking van de spaakwielen. Nog een voordeel, het gewicht. Spaak voorwiel met band (zonder schijven): 10,9 kg, het voorste alu gietwiel met band: 9,1 kg, dat is 1,8 kg minder onafgeveerd gewicht. Achteraan scheelt het, bizar genoeg, een pak minder: 12,5 tegenover 12,1 kg. 

Ret9LRq.jpeg

SbPSDMC.jpeg

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Waren ze grijs geweest, het zou nog gelukt zijn. Maar spaakwielen wisselen voor zwarte gegoten velgen,... Hmmm... ik vind het spijtig. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur terug, Jantes zei:

Vermits ik de binnenbanden van die spaakwielen kwijt wilde was ik op zoek naar een setje tubeless wielen voor de R Nine T. De Option 719 spaakwielen waren een optie, maar meer dan 2k voor een setje vind ik toch net iets teveel van het goede. Setje wielen in onberispelijke staat van een R Nine T racer kunnen scoren, 4.000 km gebold met dus nog de originele banden erop voor 700 euro. Eén nadeel, de Bridgestone T30 banden zijn 8 jaar oud. Enfin, ik zie wel wat het geeft, moest het niet te rijden zijn, dan laat ik de banden wisselen met die van de spaakwielen. Ik vind het best wel dik staan en ze zijn gemakkelijk te kuisen én het is glanzende lak tegenover de matte afwerking van de spaakwielen. Nog een voordeel, het gewicht. Spaak voorwiel met band (zonder schijven): 10,9 kg, het voorste alu gietwiel met band: 9,1 kg, dat is 1,8 kg minder onafgeveerd gewicht. Achteraan scheelt het, bizar genoeg, een pak minder: 12,5 tegenover 12,1 kg. 

Ret9LRq.jpeg

SbPSDMC.jpeg

Ziet er goed uit!

Koffie gekregen van Mark? 🙂 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 minuten geleden, msxx zei:

Ziet er goed uit!

Koffie gekregen van Mark? 🙂 

Ken je 'm? 😁

Geen koffie, wel sympathieke kerel. 

Geplaatst:
35 minuten geleden, Jantes zei:

Ken je 'm? 😁

Geen koffie, wel sympathieke kerel. 

Ja, keer thuis geweest en ook eens vier dagen mee gaan rijden. Veel motorpassie en spraakwaterval 😁

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Misschien in 't kopke, maar die bijna 2 kg minder onafgeveerd gewicht in dat voorwiel voelt beter aan. Eén nadeel met die banden is nagenoeg enkel rechtdoor gereden. Die zijkanten hebben 8 jaar geen tarmac gezien. 😬 Met koude banden vertrokken en de eerste haakse bocht gleed die gewoon lichtjes weg. Heb er nu zo'n 100 km opzitten en de randen zijn al wat opgeschoven. In de lente eens een deftige rit mee doen. 

Geplaatst:
3 uren geleden, Jantes zei:

Misschien in 't kopke, maar die bijna 2 kg minder onafgeveerd gewicht in dat voorwiel voelt beter aan. Eén nadeel met die banden is nagenoeg enkel rechtdoor gereden. Die zijkanten hebben 8 jaar geen tarmac gezien. 😬 Met koude banden vertrokken en de eerste haakse bocht gleed die gewoon lichtjes weg. Heb er nu zo'n 100 km opzitten en de randen zijn al wat opgeschoven. In de lente eens een deftige rit mee doen. 

stoppen met klooien met 8j oude banden. Nieuwe steken en aftikken.

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
3 uren geleden, Jantes zei:

Zie één post hierboven.

Gouden raad.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid