Ga naar inhoud

Moto's algemeen


Frekkel

Aanbevolen berichten

Nog nooit gezien in de motorwereld. 

Hier op maat gemaakte doppen met een filter voor frequenties welke stemgeluid doorlaat. In mijn helm heb ik dan speakers zitten, die je vrij hard moet zetten uiteraard. Als je dan eens je vergist hebt of een specifiek terras of hotel aan het zoeken bent en je de helm opzet voor 300meter en de speakers nog op 80% volume staan is dat wel even verschieten 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik stel de vraag hier want het lijkt me toepasselijker voor degenen in dit topic:

Bestaan er bluetooth oortjes die even goed afsluiten als echte oordoppen? Ik heb momenteel de test gedaan met Airpods Pro, maar die blokkeren de gehooringang niet genoeg. Ik heb hier van in de autoracerij nog wel oordoppen op maat liggen die goed werken, maar daar zit weer zo een speciale fiche op, en geen standaard jack connector, dus daar kan ik ook niet veel mee aanvangen. 

Of zijn er van die bedrade oordoppen met speakers in, die je op een bluetooth module kan aansluiten, en 30dB dempen zoals de gemiddelde mousse oordop?

image.png.478d1152d6106c0037b9df16ed68445c.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minutes ago, gewoon ik said:

image.png.478d1152d6106c0037b9df16ed68445c.png

Slechte poging tot mop, want:

- dat is geen bluetooth

- dat is Peltor, dat heeft zijn eigen type van fiche indien bedraad.

 

Probeer nog eens 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minutes ago, msxx said:

Nog nooit gezien in de motorwereld. 

Hier op maat gemaakte doppen met een filter voor frequenties welke stemgeluid doorlaat. In mijn helm heb ik dan speakers zitten, die je vrij hard moet zetten uiteraard. Als je dan eens je vergist hebt of een specifiek terras of hotel aan het zoeken bent en je de helm opzet voor 300meter en de speakers nog op 80% volume staan is dat wel even verschieten 😄 

Met een helm is het geen probleem, dan zijn die Airpods genoeg. Maar ik heb geen zin om altijd met een helm op te rijden in dat ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Ik stel de vraag hier want het lijkt me toepasselijker voor degenen in dit topic:

Bestaan er bluetooth oortjes die even goed afsluiten als echte oordoppen? Ik heb momenteel de test gedaan met Airpods Pro, maar die blokkeren de gehooringang niet genoeg. Ik heb hier van in de autoracerij nog wel oordoppen op maat liggen die goed werken, maar daar zit weer zo een speciale fiche op, en geen standaard jack connector, dus daar kan ik ook niet veel mee aanvangen. 

Of zijn er van die bedrade oordoppen met speakers in, die je op een bluetooth module kan aansluiten, en 30dB dempen zoals de gemiddelde mousse oordop?

Ik heb de voorganger (4) en ben daar tevreden van. Op het vliegtuig gebruik ik zelfs geen over-ear meer.

https://www.bol.com/be/nl/p/sony-wf-1000xm5-volledig-draadloze-oortjes-met-noise-cancelling-zwart/9300000153582752/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nodig heb is zoiets:

image.png

 

Maar dan op eoa manier bluetooth compatibel zodat ik al om te beginnen geen draad moet hangen tussen mezelf en mijn telefoon (die trouwens geen jack connector heeft)

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, ir_fuel zei:

Slechte poging tot mop, want:

- dat is geen bluetooth

- dat is Peltor, dat heeft zijn eigen type van fiche indien bedraad.

 

Probeer nog eens 😛 

Goed geprobeerd, maar ze bestaan wel degelijk.

Zijn niet goedgekeurd om te gebruiken als communicatiemiddel aan boord (ik ben er al tegengekomen 😉)

en met te googlen ben ik ergens op oordoppen op maat met een draad en eem 3,5mm jack aan gezien. Kan je dus ook vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf jbc noice cancelling ding. Maar dat is goed voor occasioneel geluid ala af en toe een plank inkorten ofzo.

Slijpschijf = oorschelpen bij mij.

Lassen zijn gewone doppen, je hoort die noicecancelling teveel flippen op wat die inverter uitspuwt. Dan liever geen muziek dan fameus vervormde muziek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, gewoon ik said:

Ik heb zelf jbc noice cancelling ding. Maar dat is goed voor occasioneel geluid ala af en toe een plank inkorten ofzo.

Slijpschijf = oorschelpen bij mij.

Lassen zijn gewone doppen, je hoort die noicecancelling teveel flippen op wat die inverter uitspuwt. Dan liever geen muziek dan fameus vervormde muziek.

Probleem is dat noise cancelling niet helpt als je gehoorgang niet genoeg is afgesloten. Als ik mijn Airpods Pro in noise cancellation mode zet hoor ik ook geen bal meer van wat er rond me gebeurt in normale omstandigheden, maar wind aan 100km/h op je oren is nog wat anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, ir_fuel zei:

Maar niet die in de foto 😉 

Zo in detail niet op gelet. Maar die versie met, wijkt niet veel af. 

36 minuten geleden, ir_fuel zei:

Probleem is dat noise cancelling niet helpt als je gehoorgang niet genoeg is afgesloten. Als ik mijn Airpods Pro in noise cancellation mode zet hoor ik ook geen bal meer van wat er rond me gebeurt in normale omstandigheden, maar wind aan 100km/h op je oren is nog wat anders.

Die dingen zijn daar ook niet voor gemaakt eigenlijk. Die worden daarvoor misbruikt. Idem met daarmee machines te bedienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik stel de vraag hier want het lijkt me toepasselijker voor degenen in dit topic:

Bestaan er bluetooth oortjes die even goed afsluiten als echte oordoppen? Ik heb momenteel de test gedaan met Airpods Pro, maar die blokkeren de gehooringang niet genoeg. Ik heb hier van in de autoracerij nog wel oordoppen op maat liggen die goed werken, maar daar zit weer zo een speciale fiche op, en geen standaard jack connector, dus daar kan ik ook niet veel mee aanvangen. 

Of zijn er van die bedrade oordoppen met speakers in, die je op een bluetooth module kan aansluiten, en 30dB dempen zoals de gemiddelde mousse oordop?

Let me know als je er vindt. :D  Ik kan je niks aanraden, helaas.

30dB dempen, da's toch wel heel veel, niet?

Ga eerstdaags doppen op maat laten maken. Mijn oren verdragen die silicone toepkes steeds minder, snel oorpijn van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, gTa zei:

Let me know als je er vindt. :D  Ik kan je niks aanraden, helaas.

30dB dempen, da's toch wel heel veel, niet?

Ga eerstdaags doppen op maat laten maken. Mijn oren verdragen die silicone toepkes steeds minder, snel oorpijn van.

Ik rij sinds mijn beginjaren met doppen. En sinds ik mijn Street Glide heb, iets tegengekomen dat nieuw voor mij is. Zonder doppen opeens minder lawaai dan met. Heel raar. 
Allez, het zal misschien niet minder zijn, maar op deze moto dreunt alles met doppen in 🥴

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben soms lui en steek ze niet in als ik 's morgens met de moto naar 't werk vertrek. Of op de terugweg. "Het is maar een dikke 5 km, ik kom niet boven de 60 per uur, dus." En dan maak ik een détourke enzoverder enzovoort ... iedere keer opnieuw "toeme toch, stoemen aap". Ik stel nu al vast dat mijn gehoor verminderd is (en ik ben nog geen 50...). Ga consequent moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een stom kalf ....

Aangezien het is om zonder helm te gebruiken:

Een setje mousse doppen in mijn oren, en dan mijn Shokz op mijn oren.  Probleem oplost.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, DDke said:

Ik rij sinds mijn beginjaren met doppen. En sinds ik mijn Street Glide heb, iets tegengekomen dat nieuw voor mij is. Zonder doppen opeens minder lawaai dan met. Heel raar. 
Allez, het zal misschien niet minder zijn, maar op deze moto dreunt alles met doppen in 🥴

Dan moet je een ander soort oordoppen proberen. Dat zijn wschl resonanties in je gehoorgang. Heb dat ook al meegemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Dan moet je een ander soort oordoppen proberen. Dat zijn wschl resonanties in je gehoorgang. Heb dat ook al meegemaakt.

Toch al getest met van die moussen dingen en met Alpines, beiden identiek.
Zou ni goe weten met wat nog meer te testen.

 

Nu heb ik ongelooflijk gevoelige/moeilijke oren. Ik was eigenlijk al content dat ik geen doppen meer moest steken :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal doppen voor dir harley eerder moeten zoeken in het gamma van zware machines dan bij de motos.

Die laatste gaan vooral de hogere tonen dempen, namelijk het windgeruis en een motor op hoge toeren.

Zo een harley is vooral lage tonen. Dus andere demping.

 

Zelf ben ik altijd voorstander van oorschelpen, maar op een helm gaat dat niet werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, gewoon ik zei:

Je zal doppen voor dir harley eerder moeten zoeken in het gamma van zware machines dan bij de motos.

Die laatste gaan vooral de hogere tonen dempen, namelijk het windgeruis en een motor op hoge toeren.

Zo een harley is vooral lage tonen. Dus andere demping.

 

Zelf ben ik altijd voorstander van oorschelpen, maar op een helm gaat dat niet werken.

Het probleem is niet de motor, maar de wind he :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, DDke zei:

Het probleem is niet de motor, maar de wind he :D

 

Boven je luidsprekers en je motor, hoor jij nog windgeluiden ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gewoon ik zei:

Boven je luidsprekers en je motor, hoor jij nog windgeluiden ook?

Ja. Op snelweg is wind het enige probleem. Motor hoor je zo goed als niet, en muziek kies je zelf he. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid