Ga naar inhoud

Moto's algemeen


Frekkel

Aanbevolen berichten

1 minute ago, DDke said:

Ja. Op snelweg is wind het enige probleem. Motor hoor je zo goed als niet, en muziek kies je zelf he. 

Heb jij iets van windbescherming op dat ding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Heb jij iets van windbescherming op dat ding?

Ja, een batwing en een ruitje. 
Op zich zeer weinig turbulentie, en die die er wel is komt naast de benzinetank naar boven. 
 

 

IMG_5121.thumb.jpeg.61b1c7b3aa72340f36d0a4da5ab485f0.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoe zit het tegenwoordig met een aankoop van  motoren in het buitenland?

Meer bepaald Frankrijk.  Ergens waar je speciaal moet op letten of afblijven? En is er dan tegenwoordig ook al een keuring op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon zelfde als bij een auto.

De-douaneren via Myminfin (E705) en daarna naar de keuring. Tenzij het een 125cc of een elektrische is, dan hoeft keuring niet. Wel zorgen dat je een CoC hebt, anders miserie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Een coc is niet verplicht in Frankrijk 

jij hebt indertijd eentje ingevoerd, muis.  Kan je het nog eens uitleggen. want ik lees bv, dat de motor nog moet ingeschreven zijn ginds, en je zo naar de douane moet? en dan pas mag uitschrijven? moet je ook direct naar de keuring, of kan/mag je met de motor langsgaan naar de douane en de echte inschrijving (keuring en roze kaart) bv een jaar later doen? Speelt de factuur of het bedrag een serieuze rol of is dat eerder formatief? :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Een coc is niet verplicht in Frankrijk 

Kan goed zijn, maar je hebt het hier wel nodig, anders moet je eerst een validatiecertificaat aanvragen ipv een gewone tweedehandskeuring.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben de Mantra in Perpignan gaan ophalen. Ik spreek wel over 10-15 jaar geleden. 

Dat spel had geen coc. Serieus miserie geweest in Brussel. Ik heb uiteindelijk zelf, na een half jaar wachten en vergeefse moeite door de Belgische invoerder, een smekende mail naar Bimota gestuurd. Met resultaat. 

De Franse eigenaar moet zelf zijn moto gaan uitschrijven en moet dan een gebarreerd inschrijvingsbewijs aan jou afgeven.

In België moet je inderdaad naar de douane. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Ik ben de Mantra in Perpignan gaan ophalen. Ik spreek wel over 10-15 jaar geleden. 

Dat spel had geen coc. Serieus miserie geweest in Brussel. Ik heb uiteindelijk zelf, na een half jaar wachten en vergeefse moeite door de Belgische invoerder, een smekende mail naar Bimota gestuurd. Met resultaat. 

De Franse eigenaar moet zelf zijn moto gaan uitschrijven en moet dan een gebarreerd inschrijvingsbewijs aan jou afgeven.

In België moet je inderdaad naar de douane. 

 

is dat al zolang geleden? De tijd vliegt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/10/2023 om 08:39, tuscani zei:

Hoe zit het tegenwoordig met een aankoop van  motoren in het buitenland?

Meer bepaald Frankrijk.  Ergens waar je speciaal moet op letten of afblijven? En is er dan tegenwoordig ook al een keuring op. 

 

Op 26/10/2023 om 09:48, Fr79 zei:

Gewoon zelfde als bij een auto.

De-douaneren via Myminfin (E705) en daarna naar de keuring. Tenzij het een 125cc of een elektrische is, dan hoeft keuring niet. Wel zorgen dat je een CoC hebt, anders miserie.

ter info: Als je hem wilt inschrijven als oldtimer hoef je geen gelijkvormigheidsattest.

Anders Carte Grise ( 't is dat zeker in FR? ) en dan zou je via de Fastlane homologatie dienst online kunnen een Europees gelijkvormigheidsnummer kunnen bekomen. 

Het is een soep, maar ik denk dat het zo zou kloppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Fr79 zei:

Er stond nergens dat het om een oldtimer ging. Was ook nogal een vage vraag zonder follow-up in feite. 😆 

Wat was er vaag? Ik vroeg wat tegenwoordig de regels zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Fr79 zei:

En ik heb er op geantwoord toch?

Omdat je schreef vage vraag, zonder follow-up? 

 

Tzal vermoedelijk een scam zijn, dus zoektocht gaat nog verder. 😕

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Fr79 zei:

Wel ja, dat er geen feedback was op de antwoorden bedoelde ik. 

Maar sowieso succes met je zoektocht😉 

Khad toch gereageerd op binnenmuisarchitekt zijn antwoord? Bij uw antwoord had ik geen verdere opmerking. Maar zal de volgende keer een doos pralines opsturen :D

 

 

  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Schermafdrukvan2023-11-2316-45-47.png.38a15c3a37e130b0841b6502fb38507b.png

Ik vind er niet veel meer over terug op internet, maar is er in Europa wel een motorrijder die iets voor t zeggen heeft?

We gaan een 'zwakke weggebruiker' gewoon langzamer laten rijden op de weg? Hoe gaat dat voor minder ongevallen zorgen?

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

iemand een vertaling hiervoor? want Google geeft iets "raar"

Quote

Vend pour cause d'arret de la moto

Entretient des 2 ans à prévoir (vidange et courroie

motorstilstand (of motorstoring :D ) , maar dat zal gewoon "weinig gebruik" zijn?

en het 2de?

is dat dan te verwachten of al op voorhand gedaan?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

van een fransman en enkel een oliewisselke en riem? het soort volk dat een motor als revisé beschouwd als alle filters vervangen zijn en de olie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, gewoon ik zei:

van een fransman en enkel een oliewisselke en riem? het soort volk dat een motor als revisé beschouwd als alle filters vervangen zijn en de olie.

ne waal. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid