Ga naar inhoud

Toekomst oldtimers & classics


Mich

Aanbevolen berichten

On 3/8/2021 at 8:00 PM, Mich said:


Volledig mee eens. Lijkt me ook logisch
Hopelijk beseffen de beleidsmakers dit

Beetje een onnozel argument.

Er zullen ook een hoop jobs verloren gegaan zijn toen men van paard en kar naar de auto is overgeschakeld. Die EV's moeten ook gebouwd worden he. De post draagt ook veel minder brieven rond sinds er email is.

 

Dat noemen ze "vooruitgang". De wereld staat niet stil. Het excuus van jobs wordt in de VS al jaar en dag gebruikt om hun land en burgers naar de kloten te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, ir_fuel said:

Blijft de vraag hoe ze dat gaan oplossen bij vrachtwagens ...

Met een bevriend transporteur dezelfde conversatie. Iedere ton batterijen is een ton die niet betaald kan worden getransporteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, ICM zei:

Met een bevriend transporteur dezelfde conversatie. Iedere ton batterijen is een ton die niet betaald kan worden getransporteerd.

zo hebben vele het nog niet bekeken, en daarnaast rekenen ze hun nieuwe dure EV vrachtwagens door naar de klant. Want de prijzen mogen dan blijven stijgen, je hebt toch artikelen uit de supermarkt nodig...

3 uren geleden, ICM zei:

Absoluut, omdat er nog een morele druk kan worden misbruikt.

Of ben jij tegen het klimaat misschien?!

idd, op die manier gaan ze het spelen. Schuldgevoel opwekken, terwijl de problemen van overbevolking. miljarden ton aan voedsel of die miljarden liters water die verloren gaan niet wordt uitgesproken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd, op die manier gaan ze het spelen. Schuldgevoel opwekken, terwijl de problemen van overbevolking. miljarden ton aan voedsel of die miljarden liters water die verloren gaan niet wordt uitgesproken.
Een transporteur die niet met zijn payload bezig is en er vanuit gaat dat hij alles kan doorrekenen naar zijn klant is al jaren failliet [emoji6]

Europa kijkt voor trucks vooral naar waterstof, daarvoor zijn nu de eerste concrete projecten aan het opstarten. En uiteraard de modal shift, het spoor is in Europa al 60% electrisch.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de binnenvaart is gebleken dat verladers wel willen dat je groen vaart, maar er niet extra voor willen betalen.

Dus dok alles maar uit je eigen zak en vaar wat meer zodat je het kan terug verdienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

De oplossing :

 

Renault Dauphine (electric, grey)-1960

Renault-Dauphine-electric-grey-1960-1web

In 1956, Renault announced the Dauphine, a 4CV development.  The mechanics are similar to those of the 4CV, but the body is a 3-box type.  It has a welded stress-carrying center section to which the front and rear assemblies are bolted.  The Dauphine quickly became Renault’s leading model.  The car you see here is a Henney Kilowatt-converted to electric power.  It was powered by an electric motor and uses a 36-volt traction battery system based on lead-acid golf cart batteries.  It boasted an advertised top speed of 35 mph and a range of 40 miles per charge.  In 1961, it was priced at $3,600.  Approximately 120 were built from 1959-61, and the great majority were sold to electrical utilities for electric meter readers.  Eureka-Williams Company (of Eureka vacuum cleaner fame) produced the electric conversion.
 
Renault-Dauphine-electric-grey-1960-4web
 
Specifications:
 
Manufacturer:  Régie Nationale des Usines Renault
Country of Origin:  France
Drivetrain Configuration:  Rear engine, rear wheel drive
Engine:  Electric, 7.1 hp, 36 volt
Transmission:  Direct drive
Top Speed:  
Years of Production:  1959-61
Number Produced:  120
Original Cost:  $3,600
 
Renault-Dauphine-electric-grey-1960-2web
 
 
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat oldtimers niet verdwijnen. Dit is een hobby die al jarenlang bestaat. Zowel jong als oud genieten van oldtimers. Ik vind het ongepast om oldtimers om te bouwen tot ev's. Je haalt daarmee de authentieke uitstraling weg.

Er is een duidelijke verschil tussen een normaal gebouwde oldtimer en een ev. Investeren in een oldtimer zal in de toekomst niet rendabel lijken, maar dit is een hobby die nooit mag stoppen. Teveel passie en tijd wordt erin gestopt, waardoor je elke oldtimer meer waardeert.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/4/2021 om 19:08, moniquevos zei:

Ik hoop dat oldtimers niet verdwijnen. Dit is een hobby die al jarenlang bestaat. Zowel jong als oud genieten van oldtimers. Ik vind het ongepast om oldtimers om te bouwen tot ev's. Je haalt daarmee de authentieke uitstraling weg.

Er is een duidelijke verschil tussen een normaal gebouwde oldtimer en een ev. Investeren in een oldtimer zal in de toekomst niet rendabel lijken, maar dit is een hobby die nooit mag stoppen. Teveel passie en tijd wordt erin gestopt, waardoor je elke oldtimer meer waardeert.

dat is idd de theorie of onze gedachtegang als liefhebber maar daar gaat de linkse/groene regering niet van wakker liggen ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 maanden later...

Vlaanderen wil oldtimer 250% zwaarder belasten

De Vlaamse overheid is op zoek naar extra inkomsten. Die moeten helpen om de coronafactuur te betalen. Een deel van die inkomsten wordt gezocht bij de reeds fel belaagde bezitter van oldtimers. De Vlaamse regering wil de jaarlijkse verkeersbelasting op een oldtimer fors optrekken. Die gaat volgens de eerste plannen van Vlaams Minister van Begroting Matthias Diependaele (N-VA) met bijna 250 procent de hoogte in.

Gunsttarief voor oldtimers

Oldtimergebruikers genieten van een gunsttarief voor de jaarlijkse verkeersbelasting. Dat bedraagt 38 euro op jaarbasis. Een tarief dat reflecteert dat het om voertuigen gaat die slechts zelden gebruikt worden en waaraan in combinatie met de fameuze O-nummerplaat ook belangrijke beperkingenverbonden zijn. Zo kunnen ze niet gebruikt worden voor woon-werkverkeer.

8,7 miljoen extra

Vlaanderen wil straks jaarlijks 8,7 miljoen euro extra incasseren op de kap van de oldtimerbezitter. Daarvoor zou het de verkeersbelasting verhogen van 38 euro naar 100 euro. Dat is meer dan een verdubbeling. Oldtimergroeperingen spreken zich vanzelfsprekend uit tegen die verhoging. Red De Oldtimer "hoewel het gunsttarief iets anders suggereert, draagt elke oldtimer nu per gereden kilometer al meer bij aan de staatskas dan een auto voor dagelijks gebruik. Die situatie moet niet (nog) verder krom getrokken worden."

Pestgedrag

De oldtimerbezitter krijgt de jongste tijd flink wat te verduren. Op enkele jaren tijd werd hij geconfronteerd met de invoering van Vlaamse lage-emissiezones die geen uitzonderingsformule voor oldtimers kennen en de invoering van een periodieke keuring voor oldtimers. Vlaanderen vormt met z’n lage emissiezones waarin oldtimers niet vrij kunnen bewegen een grote uitzondering. De meeste internationale LEZ-regio’s, waaronder ook Brussel, erkennen dat het beperkte gebruik van een oldtimer helemaal geen invloed heeft op luchtkwaliteit en leggen geen extra beperkingen of belastingen op. Vlaanderen wel. En terwijl onderzoek uit het buitenland reeds aantoonde dat een periodieke oldtimerkeuring eigenlijk geen veiligheidsbaten opleverde (en Nederland ze om die reden zelf versoepelde), voerde België ze in. Daarvan blijkt de regeling bijzonder wereldvreemd.

Intussen wordt het regeerakkoord niet uitgevoerd

In Vlaamse regeerakkoord werd een passage opgenomen die een uniforme uitzonderingsregel voor oldtimer binnen Vlaamse LEZ-zones omvat. Maar met de uitwerking daarvan wordt getalmd. Er wordt zelfs gefluisterd dat die om electorale redenen zal worden doorgeschoven naar de volgende legislatuur.

Vlaamse overheid toont zich andermaal wereldvreemd

Een nieuwe belastingverhoging zou oldtimerbezitters kunnen motiveren om hun oude auto systematisch uit- en weer in te schrijven. Bovendien zijn er heel wat bezitters die omwille van de beperkte kost, hun nummerplaten behouden op auto’s die soms jaren aan stuk niet bewegen. Wanneer zij gemotiveerd geraken om ook die nummerplaten te schrappen, is verre van ondenkbaar dat de voorgestelde maatregelen nauwelijks vrucht zullen dragen. Daarvoor is precedent. Hetzelfde gebeurde toen de graaipolitiek van de overheid leidde tot een verdubbeling van het tarief voor gepersonaliseerde nummerplaten.

 

Bron: Auto55

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat ze het onderscheid nog steeds niet maken tussen echt oude wagens en de tussensoort waar enkele cheapskeats dagelijks karren. Dat ze dit doen voor wagens waar je wel nog dagelijks mee kan rijden, zoals een E36 of toyota Carina E die ondertussen oldi is, ok, maar voor een jaren 70 Lotus Cortina zou dat niet mogen. Dito met LEZ. 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja en je zal zien dat dit dan binnen enkele jaren van 100 naar 200 gaat bijvoorbeeld. In de hoop misschien dat vele hun oldtimer van de hand doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 28/9/2021 om 21:41, Tjeu zei:

Jammer dat ze het onderscheid nog steeds niet maken tussen echt oude wagens en de tussensoort waar enkele cheapskeats dagelijks karren. Dat ze dit doen voor wagens waar je wel nog dagelijks mee kan rijden, zoals een E36 of toyota Carina E die ondertussen oldi is, ok, maar voor een jaren 70 Lotus Cortina zou dat niet mogen. Dito met LEZ. 

Niet akkoord, alsof enkele oldi's meer oldi mogen zijn puur omdat ze zeldzamer zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Polygoon said:

Niet akkoord, alsof enkele oldi's meer oldi mogen zijn puur omdat ze zeldzamer zijn?

Eigenlijk wel.

Het probleem is dat je "liefhebberij" moeilijk in een wettekst kan gieten, maar een mooi verzorgde E30 heeft meer recht op oldtimer statuut dan eoa opgeroeste Ford Escort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, ir_fuel zei:

Eigenlijk wel.

Het probleem is dat je "liefhebberij" moeilijk in een wettekst kan gieten, maar een mooi verzorgde E30 heeft meer recht op oldtimer statuut dan eoa opgeroeste Ford Escort.

Allez.

Quote

 

artikel 68ter, § 4

BMW >>>>>> FORD

 

Opgelost.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, ir_fuel zei:

Eigenlijk wel.

Het probleem is dat je "liefhebberij" moeilijk in een wettekst kan gieten, maar een mooi verzorgde E30 heeft meer recht op oldtimer statuut dan eoa opgeroeste Ford Escort.

Tuurlijk is dat moeilijk. Zo heb je @TCT's Corsa die voor het merendeel van de mensen niets voorstelt maar voor hem wel. 
Daarom is die Corsa imho niet meer oldi dan de 190E van Bompa Charel achter de hoek die er sinds nieuwkoop mee rijdt maar die niet in concours staat is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien moet je voorzien dat een oldtimer pas dat statuut heeft als de eigenaar naast de auto ook een dagelijks voertuig bezit....er zullen er al veel van tussen vallen....

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Polygoon zei:

Tuurlijk is dat moeilijk. Zo heb je @TCT's Corsa die voor het merendeel van de mensen niets voorstelt maar voor hem wel. 
Daarom is die Corsa imho niet meer oldi dan de 190E van Bompa Charel achter de hoek die er sinds nieuwkoop mee rijdt maar die niet in concours staat is.

Ik dacht bijna dat ik een 190 E had zonder te weten :D

6 uren geleden, saabi zei:

misschien moet je voorzien dat een oldtimer pas dat statuut heeft als de eigenaar naast de auto ook een dagelijks voertuig bezit....er zullen er al veel van tussen vallen....

Eigenlijk nog geen slecht gedacht denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, saabi zei:

misschien moet je voorzien dat een oldtimer pas dat statuut heeft als de eigenaar naast de auto ook een dagelijks voertuig bezit....er zullen er al veel van tussen vallen....

Dus ik mag straks geen Mazda MX-5 (op O-plaat) kopen omdat ik met de trein pendel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop vooral dat je dagelijks verkeer niet beperkt is tot de enkele verplaatsing naar je werk….Hoe rij je naar de bakker, winkel, Ikea, theater, reis, weekend met vrienden? ……

Een motorfiets of cambio-abonnement zou uiteraard ook als daily kunnen worden gerekend…Soit, gelukkig voor U ben ik de wetgever niet en zal men niet roeren aan het statuut van de oldtimer vermoed ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, saabi zei:

misschien moet je voorzien dat een oldtimer pas dat statuut heeft als de eigenaar naast de auto ook een dagelijks voertuig bezit....er zullen er al veel van tussen vallen....

Is dat niet al? Of toch ooit geweest.

Ik heb dat in elk geval al ooit gehoord. ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, saabi zei:

misschien moet je voorzien dat een oldtimer pas dat statuut heeft als de eigenaar naast de auto ook een dagelijks voertuig bezit....er zullen er al veel van tussen vallen....

Saabi for president.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid