Jump to content

Rimac C_Two


JanC
 Share

Recommended Posts

Zojuist, ir_fuel zei:

Je koopt dan ook 10 Taycan Turbo S'en voor wat zo 1 exemplaar kost ...

Maar die zijn alle 10 zo 'langzaam' he 😛

Link to comment
Share on other sites

Gewoon met je rechterpootje op een knopje duwen en je doet een 1/4e mile in minder dan 9 sec. Dat moet zo rewarding zijn zeg...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 minuten geleden, PJH zei:

Gewoon met je rechterpootje op een knopje duwen en je doet een 1/4e mile in minder dan 9 sec. Dat moet zo rewarding zijn zeg...

Nu ook niet overdrijven. In een rollercoaster moet ge helemaal niets doen en dat is daarom niet doodsaai. In een Exige aan de andere kant hebt ge ook een motor die u helpt zodat ge zelf niet moet steken :)

Link to comment
Share on other sites

Het gaat hier toch niet over voldoening? 't Is gewoon een technisch wonder dat dit kan anno 2021, quasi zonder drama.

Link to comment
Share on other sites

On 4/30/2021 at 9:01 PM, William Blake said:

Het doet me weinig, dat extreem vermogen... 

Maar dan wel staan kwijlen op de 650pk van de C AMG met zijn hybride?

Beetje consequent blijven :D 

Link to comment
Share on other sites

Van 96 tot 210 in 3.4s, laat dat even bezinken.
Extreem snelle auto's doen 100-200 in ongeveer 7s. Bijvoorbeeld die Taycan Turbo S.
Een 911 Turbo S duikt net onder de 6s. Dit ding is bijna 2 keer zo snel.
De 765LT en SF90 komen iets dichter in de buurt: 4.3s zie ik hier.
Ok, vermogen en koppel zijn dan ook absurd, en de prijs is helemaal niet te vergelijken, en toch... :lolz:

Link to comment
Share on other sites

9 uren geleden, ir_fuel zei:

Maar dan wel staan kwijlen op de 650pk van de C AMG met zijn hybride?

Beetje consequent blijven :D 

Sorry, kwijlen? :lolz:

Verre van! Dat had je ook wel kunnen afleiden van mijn posts in dat topic lijkt me.

Wél onder de indruk van de tech, maar verder raakt het mij weinig als autoliefhebber.

Het is duidelijk dat we het tijdperk van de beste verbrandingsmotoren (bijna) achter ons hebben.

Link to comment
Share on other sites

Dat is toch bijna niet meer te doen als passagier.

 Ik heb een ev met een pak minder vermogen.  Als ik nu al een paar keer achter elkaar full wil accelereren vanuit stilstand , krijg ik al gezaag dat ze misselijk worden🙄. Dus laat staan met zo iets 🤮

Link to comment
Share on other sites

De chauffeur kan ook misselijk worden. Maar da's eerder iets voor 's nachts.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Spel heeft een naam nu: Nevera

Plots staat die SF90 gewoon stil :lolz: 

8.62 op de Quarter Mile :lolz: aan 275 km/u :lolz: 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Je hebt dan ook wel 4 SF90's voor de prijs van 1 Rimac. En van hier naar het zuiden van Frankrijk ben je ook sneller met je Ferrari, zelfs aan 120 😛 

Link to comment
Share on other sites

Ik zou veel liever de Ferrari hebben. Een sportauto moet gewoon een benzinemotor en een versnellingsbak hebben, want anders heb je toch 0,0 emotie en plezier.  

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ir_fuel said:

Je hebt dan ook wel 4 SF90's voor de prijs van 1 Rimac. En van hier naar het zuiden van Frankrijk ben je ook sneller met je Ferrari, zelfs aan 120 😛 

Zet een Chiron naast die Sf90 en je hebt toch een ander verhaal denk ik.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Monterey Jack said:

Zet een Chiron naast die Sf90 en je hebt toch een ander verhaal denk ik.

Ja, die is maar een seconde trager dan de Rimac :D

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, ir_fuel said:

Ja, die is maar een seconde trager dan de Rimac :D

De SF90 ook. Dacht dat die op de quarter op 9.6 of 9.8 zat

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Similar Content

    • tuscani
      By tuscani
      Ik wil dat!  Elektrisch en lv, 2keer safe.


      Direct een batterij voor thuis 😂
    • Tiep
      By Tiep
      Men maakte een EV-versie van de GLB (7-zitter) en de productpagina staat al live in DE.
      Enkele impressies (niets speciaals):





      Artikeltje: https://www.caranddriver.com/news/a36151518/2022-mercedes-benz-eqb-revealed/
    • Phil
      By Phil
      Munich. At today’s BMW Group Annual Conference the upcoming BMW i4 was revealed. “With its sporty looks, best in class driving dynamics and zero local emissions, the BMW i4 is a true BMW. It makes the heart of the BMW brand now beat fully electric,” said Pieter Nota, member of the Board of Management of BMW AG responsible for Customer, Brands, Sales.
      The BMW i4 is a fully electric 4 door Gran Coupé and will enter the market during the course of 2021, including a BMW M Performance model. Its refined balance of BMW typical sportiness, comfort and sustainable performance are unique in its segment.
      The BMW i4 model line will be available in different versions covering ranges of up to 590km (WLTP) and up to 300 miles* (EPA). With a power output of up to 390kW / 530HP the BMW i4 can accelerate from zero to 100km/h in around 4 seconds.
       



    • D Squaloid
      By D Squaloid
      Porsche Taycan Cross Turismo in vol ornaat
      Jan Lemkes De Porsche Taycan Cross Turismo is al uitgebreid in een dunne camouflagejas getoond en we mochten er zelfs al mee rijden, maar nu is de hogere en ruimere versie van de Taycan officieel gepresenteerd.
      Highlights
      Altijd vierwielaandrijving, meer bodemvrijheid, stoer uiterlijk Grote achterklep, tot 1.212 liter bagageruimte Nieuw: Taycan 4 Nederlandse prijzen al bekend Dat Zuffenhausen met een extra stoere en ruime versie van zijn eerste EV zou komen weten we feitelijk al sinds de Porsche Mission E Cross Turismo in 2018 werd gepresenteerd. Zoals de reguliere Taycan kan worden beschouwd als de productieversie van de ‘normale’ Mission E, zo is deze nieuwkomer overduidelijk de nazaat van de Porsche Mission E Cross Turismo.
      Dat betekent dat de Cross Turismo op twee punten verschilt van de reguliere Taycan. In de eerste plaats is het een modieus ‘hoog-op-de-poten-model’. Het verschil in bodemvrijheid loopt met het optionele Off-road-pakket op tot maximaal 30 mm, maar kan ook worden geminimaliseerd. De  Cross Turismo heeft standaard luchtvering, in tegenstelling tot de reguliere Taycan. Met 1.409 mm is hij in beginsel iets hoger dan een gewone Taycan (1.395 mm).

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Ruimer en praktischer
      Dat brengt ons bij het ‘Turismo’ in de naam. Net als de Panamera Sport Turismo is de Taycan Cross Turismo in feite een stationwagon. In het geval van de Taycan levert dat meer praktisch voordeel op dan bij de Panamera, die in alle gevallen een grote hatchback-klep heeft. Aangezien een reguliere Taycan het moet doen met een kleine sedan-achterklep, is de Cross Turismo aanzienlijk praktischer. We noteren een verder naar achteren doorlopende daklijn, een grotere achterste zijruit, een dakspoiler en een achterruitenwisser.
      Achter die klep biedt de Cross Turismo 446 liter bagageruimte. Ter vergelijking: een normale Taycan moet het met 366 liter doen. Bovendien kan de bank nog plat, waarna er een niet onverdienstelijke 1.212 liter in de stoerste Taycan verdwijnt. In de neus is natuurlijk ook nog steeds 82 liter beschikbaar. Achterpassagiers profiteren van 45 mm meer hoofdruimte, wat de Cross Turismo ook voor langere passagiers draaglijk maakt.
      Taycan 4
      Technisch is de Cross Turismo vrijwel identiek aan de reguliere Taycan. Toch is er één groot verschil: de basisversie. De Cross Turismo heeft altijd vierwielaandrijving en de basisversie heet daarom ‘Taycan 4’. Die kenden we nog niet, want tot nu toe was de Taycan 4S de minst krachtige vierwielaandrijver.
      De tweemotorige Taycan 4 levert 380 pk ‘continu’ en 476 pk in overboost. Dat is precies evenveel als de achterwielaangedreven basis-Taycan met de grote Performance-Accu Plus met  één motor kan leveren. Om het extra gewicht en de afgenomen luchtweerstand te compenseren, is die grotere accu standaard op de Cross Turismo.
      Met een 0-100-tijd van 5,1 tellen is deze eenvoudigste Taycan Cross Turismo nét even sneller dan de achterwielaangedreven Taycan. De topsnelheid ligt met 220 km/h wel iets lager. Porsche geeft een WLTP-bereik op van maximaal 456 km en een verbruik van tussen de 26,4 en 22,4 kWh/100 km.
      De rest van het aanbod is bekend, al wijken de actieradius- en acceleratiecijfers iets af vanwege de hogere koets en het hogere gewicht van de Cross Turismo. Uitgaande van de vermogenscijfers in overboost komt de Taycan 4S tot 571 pk, de Turbo tot 680 pk en de Turbo S tot 761 pk, waarbij laatstgenoemde in 2,9 tellen van 0 naar 100 knalt. Ter vergelijking: een reguliere Taycan Turbo S doet dat in 2,8 seconden.

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Prijzen
      Porsche vertelt meteen wat de ruige, praktische Taycan in Nederland moet kosten. De Taycan Cross Turismo is er vanaf € 97.400 . Het betreft dan de Taycan 4. De 4S Cross Turismo kost € 116.000, de  Turbo Cross Turismo kost € 159.300 en de Turbo S Cross Turismo moet € 193.200 opbrengen. Zonder opties, uiteraard, dus reken maar dat de exemplaren die je in de praktijk gaat zien nog wat duurder zullen zijn. De splitter-achtige elementen op de gefotografeerde auto's zijn bijvoorbeeld onderdeel van een Off-road Designpakket en dakrails zijn evenmin standaard.
      Het prijsverschil tussen het reguliere model en de Cross Turismo varieert met deze prijzen van net geen € 10.000 tot €1.500. Het kleinste prijsverschil geldt daarbij voor de Turbo S en het grootste voor de instapper, maar dat is niet onlogisch. Ten opzichte van de eenvoudigste Taycan biedt de voordeligste Cross Turismo immers niet alleen een ruimere koets, maar ook luchtvering, vierwielaandrijving en een grotere accu. De Cross Turismo staat vanaf mei bij de Nederlandse Porsche Centra.
      De fietsendrager op de persfoto’s is overigens speciaal voor deze auto ontwikkeld. Hij kan maximaal drie (elektrische) fietsen aan en de achterklep kan nog steeds open als de drager in gebruik is.
      Interieurfoto's zijn er bij het ter perse gaan van dit bericht nog niet, maar worden zo snel mogelijk aangevuld als Porsche er op korte termijn mee op de proppen komt.
       
      autoweek.nl
    • Parsifal
      By Parsifal
      Test Aankoop heeft een filmpje gemaakt over elektrisch rijden. En dat maakt geen al te goede beurt.
      Los van het feit dat de testrijden duidelijk niet gewoon is om EV te rijden, is duidelijk dat de infrastructuur nog wel de wensen overlaat.
      Wat denken jullie. Bewuste framing? Of echt realiteit?
       
       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions