Rabbit 2.710 Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 De kleine broer van de EQS is ook officieel. Ziet iemand het verschil ? Hij lijkt me qua proporties iets beter te kloppen wel.   Een business Saloon noemt Mercedes de EQE. Het tweede model dat gebaseerd is op de electrische architectuur van het EVA2 platform. De eerste was natuurlijk de Mercedes EQS. Vanavond stellen de Duitsers hem voor bij de onthulling in München waarbij we aanwezig zijn.  Is dit dan de auto die Tesla dwingt om eindelijk die Model S eens echt een design-update te geven? De EQE zal leverbaar worden vanaf halverwege 2022. Hij wordt in Bremen geproduceerd voor de hele wereld behalve China. Daar krijgen ze exemplaren die in Beijing van de band lopen. De EQE is compacter dan de nieuwe EQS en heeft een wielbasis die 9 cm korter is, in totaal 3120 mm. Extern zijn de afmetingen vergelijkbaar met een CLS. In het interieur wordt hij ruimer dan een E-klasse. Meer schouderruimte voorin (+27mm), meer lengte in het interieur (+80 mm) en je zit hoger (+ 65 mm). De bagageruimte is 430 liter. Verder is het interieur duidelijk gebaseerd op de EQS qua design en mogelijke leverbare opties. Met zaken als automotische comfort deuren voor en meesturende achteras als mogelijke opties.  BRON: Autoblog.nl   Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.204 Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 Wat een slechte tekst 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.710 Geplaatst: 6 september 2021 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2021 49 minuten geleden, Lotuzzz zei: Wat een slechte tekst Het is niet gans de tekst hoor  Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.666 Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 De eerste echte concurrent voor de Tesla Model S. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.710 Geplaatst: 6 september 2021 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2021 14 minuten geleden, BMWMB zei: De eerste echte concurrent voor de Tesla Model S. Waarom denk je dat ? ( objectieve vraag  , zonder bijbedoeling ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.966 Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 1 hour ago, Rabbit said: Is dit dan de auto die Tesla dwingt om eindelijk die Model S eens echt een design-update te geven? Dan toch niet aan de buitenkant. De Model S is pakken knapper. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.666 Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 Waarom denk je dat ? ( objectieve vraag [emoji14]Â , zonder bijbedoeling )Afmetingen, budget. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.204 Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 2 uren geleden, Rabbit zei: Â Â Â 1 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.966 Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 De neus deed er me ook direct aan denken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.666 Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 Dus komen we terug op mijn onbegrip waarom ze niet de bestaande modellen naar EV brengen. Waarom is er van de S-klasse geen EV gemaakt, maar werd er wel een lelijke EQS gemaakt? Ik denk echt dat ze het opzettelijk doen, zodat nog veel klanten voor een benzine of diesel kiezen. De nieuwe C, een zeer mooie auto alweer… geen EV. Begrijpen wie begrijpen kan.En dat het kan, laat BMW zien, met de i4. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.216 Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 Heel knap dit! Â 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 596 Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 wat een misbaksel vind ik, met zoals vele van die EQ modellen...dat ze eens normale EV maken zoals er ook normale brandstof wagens zijn. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.794 Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 Spijtig dat dit, net als de EQS, ronduit lelijk is Want qua binnenafwerking en looks binnenin vind ik (EQS, maar vermoed dat E ook gelijkaardige design language spreekt) dan weer veel mooier dan de meeste van zijn concurrenten.   1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roger 143 Geplaatst: 26 april 2022 Delen Geplaatst: 26 april 2022 Ik heb eens de E43 samengesteld, hoe fucking duur is dat ding? Dan ga ik wel voor een Taycan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.780 Geplaatst: 26 april 2022 Delen Geplaatst: 26 april 2022 Op 6/9/2021 om 11:01, Liquid Li0n zei: wat een misbaksel vind ik, met zoals vele van die EQ modellen...dat ze eens normale EV maken zoals er ook normale brandstof wagens zijn. Zoals elders reeds uitgelegd, da basis structuur voor een gewone wagen is niet ideaal voor een EV want je zit met heel wat aanpassingen voor motor en transmissietunnel die je voor een EV niet nodig hebt maar je hebt geen ruimte voor batterijen. Dus een wagen maken die in beide vormen kan dienen, is alles behalve ideaal. De doorbraak van de EV was enkele jaren terug nog niet zo zeker. Mercedes ontwikkelde w213 tussen 2012 en 2016. Zelfs de ontwikkeling van de huidige S klasse moet ergens in 2016 begonnen zijn. In 2016 zat 90% van dit forum nog moord en brand te schreeuwen als ik "diesel, de goedkope verwarming", dierf zeggen ! Onze getuige van Jehova op kop. Mercedes heeft dan duidelijk de beslissing genomen de E en de S als conventionele modellen te ontwikkelen en hun gamma van EV's in parallel te ontwikkelen. Da's een keuze die je dan maakt als constructeur en waarbij je de investeringskosten tegen mekaar afweegt. Dat gezegd zijnde hadden ze wel de EV modellen iets meer op de conventionele modellen kunnen laten lijken. Ze waren dan wel iets minder aerodynamisch geweest, maar hadden er wel "mooier" uitgezien voor het seniorenpubliek hier. (de vraag is trouwens: wat is "mooi"? Vinden we de gewone S gewoon mooi omdat we dit type vorm gewoon zijn?).    1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.261 Geplaatst: 26 april 2022 Delen Geplaatst: 26 april 2022 De i7 doet dat wel en die zal toch ongeveer een gelijktijdige ontwikkeling hebben gehad dan de S? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.966 Geplaatst: 26 april 2022 Delen Geplaatst: 26 april 2022 48 minutes ago, Polygoon said: De i7 doet dat wel en die zal toch ongeveer een gelijktijdige ontwikkeling hebben gehad dan de S? i4 ook. Volvo XC40 ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.780 Geplaatst: 26 april 2022 Delen Geplaatst: 26 april 2022 2 uren geleden, Polygoon zei: De i7 doet dat wel en die zal toch ongeveer een gelijktijdige ontwikkeling hebben gehad dan de S? Jein. De Mercedes kwam uit in het najaar 2020. We zijn nu 18 maand verder. Tel daarbij dat Mercedes vaak wat langer aan zijn modellen werkt, alzeker de S klasse, en je zit al makkelijk met 2 jaar verschil in starttijd. 2 jaar binnen de tijdshorizon van de EV's is heel wat. Daarnaast had Mercedes ook een andere strategie. (zie mijn punt 1 hieronder). Neem daarbij dat Mercedes voor de S ook wat voorzichtiger zal zijn dan BMW bvb want dit is echt hun "klassiek model", en je krijgt vele kleine reden die me makkelijk kunnen laten inbeelden dat MB in één richting ging en BMW in de andere. Ik heb geen mening welke de juiste is. (wel dat ik de S veel liever zie dan de 7). 1 uur terug, ir_fuel zei: i4 ook. Volvo XC40 ook. 1. Zoals je je zal herinneren hebben BMW en Volvo veel vroeger ingezet op EV dan Mercedes (dat ergens nog met het idee van waterstof in het achterhoofd zit). 2. Bij de 7, of i7, heb ik al de vraag of dit onderhuids wel nog dezelfde wagens zijn, dan wel of de i7 zijn eigen platform heeft maar koestwerkonderdelen en interieur deelt met de gewone 7? Ten tweede, zoals je in de opmerkingen van op dit forum over dit nieuw model kon lezen, zijn er mensen die het spijtig vinden dat de 7 zo "hoog" is geworden mede door het feit dat er batterij ruimte onder de wagen nodig was. En dat laatste knoopt aan bij mijn punt hoger: een wagen puur voor verbrandingsmotor of puur voor electrisch ontwikkelen, heeft geen last van die compromissen. In een wagen die als EV ontwikkeld werd, ga je ook veel meer batterijen kunnen steken. Je ziet daarom ook dat de Mercedes EV's met redelijk groot rijbereik direct komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.009 Geplaatst: 26 april 2022 Delen Geplaatst: 26 april 2022 3 uren geleden, The Swede zei: Zoals elders reeds uitgelegd, da basis structuur voor een gewone wagen is niet ideaal voor een EV want je zit met heel wat aanpassingen voor motor en transmissietunnel die je voor een EV niet nodig hebt maar je hebt geen ruimte voor batterijen. Dus een wagen maken die in beide vormen kan dienen, is alles behalve ideaal. De doorbraak van de EV was enkele jaren terug nog niet zo zeker. Mercedes ontwikkelde w213 tussen 2012 en 2016. Zelfs de ontwikkeling van de huidige S klasse moet ergens in 2016 begonnen zijn. In 2016 zat 90% van dit forum nog moord en brand te schreeuwen als ik "diesel, de goedkope verwarming", dierf zeggen ! Onze getuige van Jehova op kop. Mercedes heeft dan duidelijk de beslissing genomen de E en de S als conventionele modellen te ontwikkelen en hun gamma van EV's in parallel te ontwikkelen. Da's een keuze die je dan maakt als constructeur en waarbij je de investeringskosten tegen mekaar afweegt. Dat gezegd zijnde hadden ze wel de EV modellen iets meer op de conventionele modellen kunnen laten lijken. Ze waren dan wel iets minder aerodynamisch geweest, maar hadden er wel "mooier" uitgezien voor het seniorenpubliek hier. (de vraag is trouwens: wat is "mooi"? Vinden we de gewone S gewoon mooi omdat we dit type vorm gewoon zijn?).    Tesla ziet er toch redelijk normaal uit? dus als ze toch een nieuw chassis moeten ontwikkelen kunnen ze daar evengoed een "klassiekere" koets opzetten ipv een spaceshuttle.  1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.009 Geplaatst: 26 april 2022 Delen Geplaatst: 26 april 2022 dat zwarte vlak vooraan (zoals bij de audi gt) is trouwens niet slecht om hem wat zicht te geven van een klassiekere wagen met rooster. (behalve de manier waarop natuurlijk) toeval wil dat ik gisteren een tesla 3 zien rijden heb, die het rechtere stuk vooraan van de bumper (waar normaal het rooster zou zitten) zwart gezet had. en de wagen zag er niet slecht uit zo. kreeg ook een meer vertrouwd zicht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.780 Geplaatst: 26 april 2022 Delen Geplaatst: 26 april 2022 13 minuten geleden, tuscani zei: Tesla ziet er toch redelijk normaal uit? dus als ze toch een nieuw chassis moeten ontwikkelen kunnen ze daar evengoed een "klassiekere" koets opzetten ipv een spaceshuttle. Klopt. Maar het "klassiek" uitzicht van een "gewone" wagen komt omdat we met de beperkingen zitten dat er een motor in moet komen met dat genoeg ruimte rond de motor voor kreukelzones en "opvangzone" op de motorkap voor als je er eens een fietser oplegt. Een EV heeft die beperkingen niet vooraan en dus kunnen ze meer aan de aerodynamica werken. En hoe gladder, hoe minder persoonlijk het design... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.009 Geplaatst: 26 april 2022 Delen Geplaatst: 26 april 2022 Blijft mijn reactie. Een tesla ziet er redelijk normaal uit met een mooi verbruik en dus stroomlijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.496 Geplaatst: 26 april 2022 Delen Geplaatst: 26 april 2022 7 Reeks en i7 zijn ‘identiek’. En wat haal je Mercedes aan ivm waterstof? BMW is diegene met een commercieel gelanceerde waterstof X5, Benz heeft er geen.  Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.666 Geplaatst: 26 april 2022 Delen Geplaatst: 26 april 2022 5 uren geleden, Roger zei: Ik heb eens de E43 samengesteld, hoe fucking duur is dat ding? Dan ga ik wel voor een Taycan. Dat is waar. Ik heb ook eens snel eentje geconfigureerd, en zelfs zonder dat hyperscreen kom je snel aan 120k euro. Met hyperscreen is het dus richting 130k euro. Niet normaal veel geld voor zo'n gedrocht dat niks extra te bieden heeft dan een veel knappere Porsche Taycan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.009 Geplaatst: 16 mei 2022 Delen Geplaatst: 16 mei 2022 Hiernet stond er eentje voor de deur. De proporties kloppen precies beter bij deze, dan met zijn grotere broer. Komt minder potvis achtig over. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.