Ga naar inhoud

Mazda MX-5 (NA): 30 jaar

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja, maar als je zegt "eerst herstellen en dan upgrades" en ik vervolledig "dus nooit upgrades?" doel ik op het feit dat je continu bezig bent met die brakke zeepbakjes op te lappen. :D

mopjes uitleggen :cry::noparty:

JA MAAR IK RIJ NIET MET EEN WRAK HE!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Tja, gelukkig gaan we geen waterlek in onze achterklep krijgen en zo een elektronicadoos doen flippen, ofzo [emoji2]

Ik ook niet want ik heb geen panodak! :-D

Geplaatst:

Pauper, die mazdakes hebben dat wel allemaal.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

@@Gert-Jan Zoals gezegd, ik moet net sets beginnen te verkopen. Zolder ligt al behoorlijk vol :D Zou een set BSS CH's niks voor u zijn?  :D

@@McLovin Het zijn inderdaad wel vorte kutvelgen, veel te zwaar. ;D

Setje verbreed staal

quarterviewcorrados2.jpg

Geplaatst:

Zwaar en te breed, niet echt iets wat je zoekt in velgen voor een mx-5  :mellow:

Geplaatst:

@@Niko80 jij had toch ook een Vmaxx classic schroefset als ik me niet vergis hé?

Moet je dat laten installeren bij een garage om dat montage-attest te verkrijgen ( dat nodig is voor de keuring? )?

Geplaatst:

@@Niko80 jij had toch ook een Vmaxx classic schroefset als ik me niet vergis hé?

Moet je dat laten installeren bij een garage om dat montage-attest te verkrijgen ( dat nodig is voor de keuring? )?

Ik had inderdaad die set, ik heb die zelf geïnstalleerd en internet een montageattest afgedrukt en door een vriend die een garage heeft laten stempelen. Let wel das ook al een paar jaar geleden. Die waren toen wel wreed streng op die geometrie keuring. Ook de eerste keer afgekeurd door teveel camber achteraan, de tweede keer geluk gehad dat ik die keurmeester kende want na op zijn max bij te regelen nog steeds teveel camber. 

Nu met de verlaging van de mijn NC heb ik dat wel in de garage laten doen, bij Mazda De Roover.

Geplaatst:

Zwaar en te breed, niet echt iets wat je zoekt in velgen voor een mx-5  :mellow:

Ik had de Team dynamics velgen op de mijne in 15".

24llv77.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

JE HAD DIE NOOIT MOGEN WEGDOEN!

:D

Nee wel een knap ding hoor, ideale hoogte voor mij eigenlijk, hoeft zeker niet lager.

Geplaatst:

JE HAD DIE NOOIT MOGEN WEGDOEN!

:D

Nee wel een knap ding hoor, ideale hoogte voor mij eigenlijk, hoeft zeker niet lager.

I know, roestvrij en maar 64000 km. Toe Clio 3 RS in de plats genomen = big mistake .

De chassisbalken zaten op deze hoogte op maar 4 cm-5cm van de grond, en dat is veel te laag. @@CharlesV

Geplaatst:

I know, roestvrij en maar 64000 km. Toe Clio 3 RS in de plats genomen = big mistake .

De chassisbalken zaten op deze hoogte op maar 4 cm-5cm van de grond, en dat is veel te laag. @@CharlesV

Aha, ok. Enkele cm's hoger zetten dan  :) Verder nog bevindingen over die schroefset?

Geplaatst:

Ik ben wel fan van een setje steelies, al dan niet verbreed.

Gewicht is wel een tegenvaller...

Als ik een witte NA gevonden had, dan zat er nu een setje witte staaltjes onder (golf g60 ofzo), beetje verlaagd,... :inlove:

Geplaatst:

Aha, ok. Enkele cm's hoger zetten dan  :) Verder nog bevindingen over die schroefset?

Ik was daar tevreden over, stond stevig maar niet beenhard en baanligging was zeer goed. Ik heb dat toen 480€ betaald.

En als je die niet op het laagtse zet dat de zuigers nog veel "travel" hebben gaan ze ook niet snel stuk, wan fout maken er veel.

Geplaatst:

Ik was daar tevreden over, stond stevig maar niet beenhard en baanligging was zeer goed. Ik heb dat toen 480€ betaald.

En als je die niet op het laagtse zet dat de zuigers nog veel "travel" hebben gaan ze ook niet snel stuk, wan fout maken er veel.

@@quadrifoglio en anderen ( flyingmiata bijvoorbeeld ) raden de NB topmounts aan in combo met die schroefset, dat helpt ook om meer travel te hebben zeker of niet?

Op Ilmotorsport staat die nu aan €386 trouwens: https://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=559

Valt zeer goed mee hé.

Geplaatst:

Koeien houden van de MX-5

s2l0hDk.jpg

En een boswandelingetje gedaan

l1EUqgA.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Fantastisch! Heeft (optisch) wel écht een verlaging nodig!

Geplaatst:

Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan...

Geplaatst:

Zonde, @@Tiep zijn kist had ook mooi gestaan op die locatie.

Ik dacht dat hij daar ook aanwezig ging zijn?

Geplaatst:

Ik dacht dat hij daar ook aanwezig ging zijn?

Hij was er met een BMW van Centrauto. (4GC) :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in