Gast caoimhin Geplaatst: 30 oktober 2011 Delen Geplaatst: 30 oktober 2011 Hier liggen de winterbanden er ook al onder, aangezien ik maandag de laatste dag naar de keuring kan en het niet zeker is of ik groene kaart krijg met de 18'ers. 18" zou toch geen probleem mogen geven? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.111 Geplaatst: 30 oktober 2011 Delen Geplaatst: 30 oktober 2011 Wel als ze versleten zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.815 Geplaatst: 30 oktober 2011 Delen Geplaatst: 30 oktober 2011 Ze liggen klaar maar eerst nog snel die van de zomer eens opdriften .... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.111 Geplaatst: 30 oktober 2011 Delen Geplaatst: 30 oktober 2011 Ik wacht nog op mijn velgen, en t is toch nog geen weer om ze te leggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Corneel 2.098 Geplaatst: 30 oktober 2011 Delen Geplaatst: 30 oktober 2011 De mijne (4x Michelin Pilot Alpin PA4) liggen klaar in de bandencentrale. Binnen paar weken eens vroeg opstaan op een zaterdag en als eerste aan de poort staan (is er first come, first serve). En voor die 30 euro dat verleggen mij kost ga ik mij geen extra set velgen kopen, zeker gezien er daar zeer respectvol wordt omgegaan met alles. Zelfs mijn velgen (veel loodjes nodig en pak stoeprandschade) worden behandeld alsof het een paar nieuwe zijn. Nu ja, de baas is zelf ook grote autoliefhebber (heeft een B7 RS4) en volgt alles op de voet op, dat helpt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 31 oktober 2011 Delen Geplaatst: 31 oktober 2011 Yup, Gaukema is de place to be.Sooi hoor ik toch vaak klachten over. Gasten gaan vrij lomp met je spullen om. Als ik het zelf doe ga ik ook lomp om met mijn spullen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wax-it.be 1.635 Geplaatst: 31 oktober 2011 Delen Geplaatst: 31 oktober 2011 Voor mijn ma haar Golf VI net de volgende combinatie binnen gehaald. 16" staal + Yokohama Wdrive V902a 205/55/16 Blijkbaar is die Yokohama bij de beste zolang het droog is en iets minder wanneer er echt sneeuw ligt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zwoemba 1.081 Geplaatst: 31 oktober 2011 Delen Geplaatst: 31 oktober 2011 Stylish :cool: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bralo20 371 Geplaatst: 31 oktober 2011 Delen Geplaatst: 31 oktober 2011 (aangepast) Sinds vrijdag liggen m'n winterbanden erop (Continental TS830P), weliswaar in de verkeerde snelheids en loadindex (225/45 R17 91H ipv de 94V die besteld waren) maar blijkbaar viel het binnen de limiet die op m'n papieren stond en veel meer dan 210 kan dat kot toch niet dus eigenlijk geen nood aan snelheidindex V. Gisteren wat lange afstanden gedaan en vandaag even snel over en weer gereden naar Amsterdam en 'k moet zeggen dat ik eigenlijk aangenaam verrast ben door die Continental's, tenminste wat wegligging op droog wegdek betreft... Veel beter dan verwacht en ook zeer goede grip... Nu ja, voor die prijs mag je al wel een goeie band hebben... Ik ben wel blij dat ik van m'n Pirelli wintersloefen die op m'n vorige wagen lagen ('07 Ford Focus) vanaf ben... Die waren weinig waard (Sottozero W240) Laat de sneeuw maar komen 31 oktober 2011 aangepast door Bralo20 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fiddy 782 Geplaatst: 31 oktober 2011 Delen Geplaatst: 31 oktober 2011 Ik snap ook niet wat je verwacht van service in een bandencentrale...Ik koop ook vaak banden online, ik laat die erop trekken bij een kleine bandenboer. Kerel is nen boer van de bovenste plank, alles is daar in't zwart denk ik, ik betaal weinig en m'n banden liggen erop....like I care ²² Ik ga voor m'n banden te demonteren (aanschaf doe ik meestal wel ergens anders dan bij een bandenboer ) bij banden johny. Grootste vetzak die er bestaat, op het eerste zicht. En alles behalve populair. Maar m'n banden liggen voor iets meer dan de helft van bij DeCondé gemonteerd, ik merk geen verschil bij het rijden of hij ze heeft opgelegd, of dat bij DeCondé is gedaan, en vooral, ik rijd er gewoon langs zonder afspraak en een half uur later liggen m'n banden er op, bij DC mag je op dit moment zowat een maand wachten op een afspraak. Uiteraard, als je koffie en WIFI aanrekent als érg belangrijke service, moet je daar niet gaan. Als er gestrooid is wat meestal op de grote wegen is, is sneeuw een natte drets... Een goede regenband, ik blijf erbij, is voor mij meer dan genoeg... Is me al vaak opgevallen, je woonplaats doet er veel toe. Als ik in de sneeuw naar Antwerpen rijd, is het daar meestal een mix tussen sneeuw en pap/modder. Als ik dan terug in Hasselt aankom, ligt er een maagdelijk wit en dik sneeuwtapijt op de weg. 2°C verschil bij sneeuwweer (meestal rond of net onder het vriespunt) doet veel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fiddy 782 Geplaatst: 31 oktober 2011 Delen Geplaatst: 31 oktober 2011 Gisteren setje winterrubber opgehaald. Conti TS830. 7,5 à 8mm profiel, minder dan de helft van de prijs op autobandenmarkt. 8) Binnenkort op BBS kruisspaakvelgjes laten leggen. Monteren op de auto wacht ik nog wel even mee, 't is het weer er niet voor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.978 Geplaatst: 31 oktober 2011 Delen Geplaatst: 31 oktober 2011 Persoonlijk zit in een soort tweestrijd ivm winterbanden. Is het nuttig? Winterbanden bieden zeker een meerwaarde, dat heb ik zelf al ondervonden. Maar uiteindelijk weet ik niet wat ik ermee moet doen, want ik kan evenveel (of meer) redenen vinden om het niet te doen dan om het wel te doen... Om te beginnen maak ik ongeveer 10.000km per jaar. Dus de tijd daarvan in winterse omstandigheden (dus minder dan 7° icm. regen, sneeuw,etc...) is zeer beperkt. Ik zou durven zeggen max. 1000-1500km. Bovendien start ik volgende week met een opleiding en dat houdt in dat ik in november, december en januari telkens 10 dagen/maand naar Genk moet. Daarvoor zijn alternatieven in het geval dat het weer te slecht is, want waar ik moet zijn in Genk ligt op 2min stappen van het station. Verder stopt de bus op 5min stappen van mijn thuis of zelfs voor de deur (belbushalte). Dus er geraken zonder auto lukt ook. Overige dagen ben ik dan thuis en hoef ik niet weg. Verder zijn er geen verplaatsingen die dringend zijn, toch niet verder dan 5km. Dus zo bekeken zou je zeggen geen winterbanden, al kan het natuurlijk ook zijn dat je ze net mist op die 5km die je wel effectief moet rijden... Dan de prijs op zich. Uiteindelijk kosten winterbanden niet meer omdat je tijdens die periodes de zomerbanden niet verslijt. Akkoord, maar extra kosten heb je zowieso want banden wisselen kost ook geld. Bovendien zouden mijn winterbanden dan eerder versleten zijn door de ouderdom dan door de km's die ik ermee zou rijden. Veel twijfels dus...zo als het er nu naar uitziet maar gewoon verder op zomerbanden. Al komt dan het ander probleem naar boven. Die zomerbanden hebben ondertussen nog maar +-3,5mm profiel. Lijkt me ook niet ideaal. Nieuwe zomerbanden met diep profiel zouden toch al beter zijn denk ik dan... Verdoeme seg :grin: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 31 oktober 2011 Delen Geplaatst: 31 oktober 2011 Persoonlijk zit in een soort tweestrijd ivm winterbanden. Is het nuttig? Winterbanden bieden zeker een meerwaarde, dat heb ik zelf al ondervonden. Maar uiteindelijk weet ik niet wat ik ermee moet doen, want ik kan evenveel (of meer) redenen vinden om het niet te doen dan om het wel te doen...Om te beginnen maak ik ongeveer 10.000km per jaar. Dus de tijd daarvan in winterse omstandigheden (dus minder dan 7° icm. regen, sneeuw,etc...) is zeer beperkt. Ik zou durven zeggen max. 1000-1500km. Bovendien start ik volgende week met een opleiding en dat houdt in dat ik in november, december en januari telkens 10 dagen/maand naar Genk moet. Daarvoor zijn alternatieven in het geval dat het weer te slecht is, want waar ik moet zijn in Genk ligt op 2min stappen van het station. Verder stopt de bus op 5min stappen van mijn thuis of zelfs voor de deur (belbushalte). Dus er geraken zonder auto lukt ook. Overige dagen ben ik dan thuis en hoef ik niet weg. Verder zijn er geen verplaatsingen die dringend zijn, toch niet verder dan 5km. Dus zo bekeken zou je zeggen geen winterbanden, al kan het natuurlijk ook zijn dat je ze net mist op die 5km die je wel effectief moet rijden... Dan de prijs op zich. Uiteindelijk kosten winterbanden niet meer omdat je tijdens die periodes de zomerbanden niet verslijt. Akkoord, maar extra kosten heb je zowieso want banden wisselen kost ook geld. Bovendien zouden mijn winterbanden dan eerder versleten zijn door de ouderdom dan door de km's die ik ermee zou rijden. Veel twijfels dus...zo als het er nu naar uitziet maar gewoon verder op zomerbanden. Al komt dan het ander probleem naar boven. Die zomerbanden hebben ondertussen nog maar +-3,5mm profiel. Lijkt me ook niet ideaal. Nieuwe zomerbanden met diep profiel zouden toch al beter zijn denk ik dan... Verdoeme seg :grin: Met die kilometers zou ik het hele jaar door op winterbanden rijden. En let maar eens op: als het echt chaotisch weer is dat de snelwegen dichtliggen, is het openbaar vervoer ook een ramp, dus het alternatief van NMBS is ook bullshit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.978 Geplaatst: 31 oktober 2011 Delen Geplaatst: 31 oktober 2011 Ik lees toch van heel wat leden hier en op AF dat hun winterbanden toch een stuk minder goed zijn dan hun zomerbanden in deze omstandigheden. Dus pakweg 8000km van de 10000km een mindere band hebben dan nu en max. 2000km beter af zijn dan nu. Daar pas ik liever voor. Maar je hebt een punt idd, als het zo erg is dan is openbaar vervoer ook wel een ramp. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat het vorige winter, die toch ook tamelijk hardnekkig was, perfect gelukt is op zomerbanden. Natuurlijk wat trager en voorzichtiger, maar bon. In principe is een nieuwe set zomerbanden misschien nog wel de beste oplossing. Los van echte sneeuw ligt de baan vaak vol met van die pap en die afvoeren met 8mm profiel zal beter gaan dan met +-3,5mm. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 31 oktober 2011 Delen Geplaatst: 31 oktober 2011 Ja, het zijn allemaal Massa's en Alonso's hier natuurlijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ceke 2.241 Geplaatst: 31 oktober 2011 Delen Geplaatst: 31 oktober 2011 De bus in sneeuw is echt wel een no-go. Je moet die bussen dan zien gaan in een straat die ook maar een beetje zijdelings afhelt. Ik zou, zoals carlo zegt, het hele jaar door op een (sportieve) winterband rijden. Ik weet niet hoe jou rijstijl is, maar ik kon vorig jaar best hard gaan met winterbanden ook al was het warm. (Ardennenrit) Niet echt veel last van gehad. Ze zullen wat rapper slijten, maar als je niet elke bocht aan 50 km/u boven de snelheidslimiet neemt, zal dat heus wel meevallen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.978 Geplaatst: 31 oktober 2011 Delen Geplaatst: 31 oktober 2011 Ja, het zijn allemaal Massa's en Alonso's hier natuurlijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.978 Geplaatst: 31 oktober 2011 Delen Geplaatst: 31 oktober 2011 De bus in sneeuw is echt wel een no-go. Je moet die bussen dan zien gaan in een straat die ook maar een beetje zijdelings afhelt. Ik zou, zoals carlo zegt, het hele jaar door op een (sportieve) winterband rijden. Ik weet niet hoe jou rijstijl is, maar ik kon vorig jaar best hard gaan met winterbanden ook al was het warm. (Ardennenrit) Niet echt veel last van gehad. Ze zullen wat rapper slijten, maar als je niet elke bocht aan 50 km/u boven de snelheidslimiet neemt, zal dat heus wel meevallen. Ik rij normaal tot sportief, ik denk dus niet dat ik Alonso ben Wel niet echt veel keuze in All Seasons in de maat 225/40R18, bovendien zweer ik, hoe lullig het ook moge wezen, bij een Y-band. Dat lag er origineel op en dat wil ik zo houden. En dat vind ik zelfs niet, enkel de Nokian band met W- index. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.978 Geplaatst: 31 oktober 2011 Delen Geplaatst: 31 oktober 2011 Net nog eens goed nagedacht en ga de winterbanden laten voor wat het is. Ga wel zien voor nieuw rubber, want de profieldiepte van de huidige banden is op nat toch niet meer wat het moet zijn. Heb eerst Continentals gehad af fabriek. Vond dat niet slecht, maar ook niet geweldig. Dan in mijn zoektocht naar een vervanger de tip gekregen om een Roadstone te proberen. En dat is me niet tegengevallen, merkte geen verschil met de Conti's. Ik weet niet goed of dat wilt zeggen dat de Roadstone's heel goed zijn of de Conti's slecht Anyway, was daarnet aan het zien voor een Marangoni Mythos wegens voordelig (90 euro/stuk in DE tegenover 130 euro/stuk bij Autobandenmarkt). Moet niet onder stoelen of banken steken dat budget ook een rol speelt als je pas een huis hebt gekocht en er een kleine onderweg is. Bovendien scoren ze allround beter dan zowel de Conti's als de Roadstone's. Zeker op nat wegdek en wat betreft aquaplanning scoren ze beter. En dat zijn naast sneeuw toch wel de belangrijkste zaken in de winter. Heb ze even op een rijtje gezet: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.978 Geplaatst: 31 oktober 2011 Delen Geplaatst: 31 oktober 2011 (aangepast) PS: Niet dat ik jullie advies volledig in de wind wil slaan hoor, het is goed bedoeld. Maar ik heb al geleerd dat de goeie oplossing voor de ene daarom niet de goeie oplossing voor de andere hoeft te zijn. Ik vond die Conti's bv niet veel soeps, terwijl anderen erbij zweren. Lieg ik? neen...Liegen zij dan? Ook niet. Iedereen heeft gewoon andere eisen. En een All Seasons band is iets dat ik gewoon niet wil. Ik ga ook niet verder liggen zagen over zomerbanden, daar dient deze topic niet voor. 31 oktober 2011 aangepast door ST TDCi Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.111 Geplaatst: 1 november 2011 Delen Geplaatst: 1 november 2011 Ja, het zijn allemaal Massa's en Alonso's hier natuurlijk. Ik dacht eerder aan Hamilton Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlackFox 2.079 Geplaatst: 1 november 2011 Delen Geplaatst: 1 november 2011 Winterbanden bij warmere temperaturen is echt een no-go... Toch zeker niet met mijn rijstijl. Met de MG liet ik overal een laagje vloeibaar rubber achter als ik wat te enthousiast vertrok. Ook de feeling is helemaal kut. Met de BMW heb ik hetzelfde, ook die laat overal zijn sporen na. En ook qua feeling is het kut, maar dat ligt in dit geval aan de auto. Moet zeggen dat de regenbanden van de Xsara (Uniroyal Rain Expert 3 ofzo) het érg goed deden in de sneeuw. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
STA911 5.465 Geplaatst: 1 november 2011 Delen Geplaatst: 1 november 2011 18" zou toch geen probleem mogen geven? De 18" zijn niet OEM, is replica. OEM heeft een ET van 56 als ik me niet vergis, ik zit met 42. En dat merk je fel. Als ze dan naar het gelijkvormigheidsattest gaan kijken, en naar wat er aan de binnenkant van die velgen staat.... Zou wel eens niet goed durven komen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DRIVER-W 1.572 Geplaatst: 1 november 2011 Delen Geplaatst: 1 november 2011 De 18" zijn niet OEM, is replica. OEM heeft een ET van 56 als ik me niet vergis, ik zit met 42.En dat merk je fel. Als ze dan naar het gelijkvormigheidsattest gaan kijken, en naar wat er aan de binnenkant van die velgen staat.... Zou wel eens niet goed durven komen... Zolang uw velgen voor 2/3 binnen de wielkasten blijven, is dat geen probleem. Ik heb standaard ook een ET van 45, mijn zomervelgen hebben ET 35. Geen haan die daarnaar kraait. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
STA911 5.465 Geplaatst: 1 november 2011 Delen Geplaatst: 1 november 2011 Zolang uw velgen voor 2/3 binnen de wielkasten blijven, is dat geen probleem. Ik heb standaard ook een ET van 45, mijn zomervelgen hebben ET 35. Geen haan die daarnaar kraait. Da's je reinste onzin imho. Wat er mag staat op je gelijkvormigheidsattest, al wat daar niet op staat mag afgekeurd worden. Of ze dat het afkeuren of niet, laat ik in het midden. Maar ik wou absoluut het risico niet lopen. 't Is niet de eerste keer dat ze een bandenmaat of velgenmaat checken bij mij en er het gelijkvormigheidsattest bijhalen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.