Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Heb eind december winterbanden/velgen eens opgelegd maar denk ze er deze maand al terug af te halen. 

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het viel me op bij de laatste bandenwissel van directionele winterband naar niet directionele zomerband, dat als ik mijn band van links naar rechts wissel  (asymmetrische band)hij er toch niet hetzelfde uitziet.

Het verschil is niet groot in dit geval (https://www.bandenleader.be/auto-band/michelin/primacy-4/) maar ik had gedacht dat het bandprofiel identiek zou zijn aan zijn spiegelbeeld .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een andere observatie, sinds de wielenwissel kreunt er iets links vooraan als ik de hoek goed onder druk zet (dat heet een bocht). Gelijk ge op een verenmatras gaat zitten. Squeak squeak squeak.

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

4maart moet de wagen binnen op onderhoud. ik ga denk ik ook direct mijn zomerbanden in de koffer smijten en vragen of ze ze willen monteren. dan is alles in 1 keer gedaan, en moet ik hem achteraf niet meer binnen steken. (zit op de walvis momenteel met 1 set velgen, dus zelf wisselen gaat niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook gewisseld naar zomerbanden.

 

Hopelijk beklaag ik het me niet, maar in het ergste geval wissel ik ze weer terug. Kan dat toch gewoon thuis doen :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verstand zegt dat het veel te vroeg is.
Maar ik ben die zoemende Sottozero’s zo beu.
Straks eens naar de bandencentrale om twee nieuwe achterbanden op de zomerset te laten steken, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier liggen de zomerbanden er terug op. Zalig hoe goed dat rijdt tov de winterset.

Ik was de grote menigte percies wel voor, was de enigste in de bandencentrale.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-2-2019 om 03:23, Speedhunter zei:

Ik heb mijn winterbanden vergeten op te leggen deze winter.

*mijn all season's 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met winterbanden moet ge wat leren rijden. Niet te doen hoeveel mensen denken dat dat geen grip heeft terwijl het gewoon wat moeilijk is de juiste stuurinput te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

D'r rijden nog altijd heel wat auto's op winterbanden rond, de afgelopen week nog 3 auto's gezien waar pas nieuwe winterbanden op gelegd waren 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid