Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Ja, nu zit het wel rond het vriespunt dus normaal dat ze strooien, twee weken terug reed ik 's nachts naar huis en lagen de wegen spierwit van het zout bij temperaturen rond de 5°...

Het lag zo dik, precies of er een laagje sneeuw lag, zout teveel zeker?

Afgelopen vrijdag was het 's nachts rond het vriespunt en ja er was ook gestrooid, maar veel minder dik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja da's allemaal wel waar, maar ... je krijgt dan zo'n fantastisch mooi zoutkorstje op je auto. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grrrrr jaloers!

Echt HARD veel zin om in sneeuw te rijden. :inlove: 

Misschien volgend weekend, 'k ga zondag in Roche-en-Ardenne lopen en 'k vertrek zeer vroeg zondagmorgen ... er zou veel neerslag komen, wel minima van 3 graden dus prolly niks wits, maar bon: hopen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze morgen was het hier spekglad.
Een beetje miezer-regen op een koude ondergrond.

Toen ik de vuilzakken buiten zette, lag ik ver tegen dek op onze oprit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minutes ago, ex-Mooseman said:

Deze morgen was het hier spekglad.
Een beetje miezer-regen op een koude ondergrond.

Toen ik de vuilzakken buiten zette, lag ik ver tegen dek op onze oprit.

Dit topic is er om fotos te zetten, he 😇

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een foto wil van mij, in pyama, op slippers, met een vuilniszak in de hand, op mijn gat op mijn oprit.
Dju, die foto was overbelicht :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze middag ook op de abarth gestoken. Sally vond het glibberig deze morgen, dus de wintersloefen boven gehaald en vlug verstoken

nu nog een afspraak maken voor de walvis.

mag je eigenlijk met 2 winterbanden en 2 zomerbanden rijden? (op dezelfde as natuurlijk)

ik vond precies dat de Q7, zijn rechter zomervoorband al wat versleten is. maar aangezien ik een grotere set zomervelgen zou willen aankopen, vind ik het wat zot om nog eens 2 nieuwe zomerbanden te kopen. Zo geraken mijn banden nooit versleten om een andere set te kopen. :D

ik zou dus -als dat mag- liever 2 winterbanden steken en de 2  goede zomerbanden laten zitten. dan slijten die ook weg, en koop ik in de zomer een volledige set zomervelgen ipv steeds de banden van de velgen te moeten laten trekken.

indien dit mag, steek ik best de winterbanden achteraan? of eerder vooraan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit topic is er om fotos te zetten, he [emoji56]
Alle dan..


Tweede en laatste winter met die Falken Eurowinter HS01. Rijeigenschappen zijn top maar kan mij niet verzoenen met het lawaai die ze maken.

98418187241fb1517375ea53095b441c.jpg

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Als je een foto wil van mij, in pyama, op slippers, met een vuilniszak in de hand, op mijn gat op mijn oprit.
Dju, die foto was overbelicht :D

Hangt ervan af, welk patroon op de pijama? De mijne heeft autookes, dan kan ik in pijama door het stad wandelen en niemand die mij ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grrrrr jaloers!
Echt HARD veel zin om in sneeuw te rijden. :inlove: 
Misschien volgend weekend, 'k ga zondag in Roche-en-Ardenne lopen en 'k vertrek zeer vroeg zondagmorgen ... er zou veel neerslag komen, wel minima van 3 graden dus prolly niks wits, maar bon: hopen!
Volgens een local, geen momenteel geen sneeuw in La Roche momenteel. En tegen zondag voorlopig ook niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, walter zei:
Op 1/12/2019 om 22:56, gTa zei:
Grrrrr jaloers!
Echt HARD veel zin om in sneeuw te rijden. :inlove: 
Misschien volgend weekend, 'k ga zondag in Roche-en-Ardenne lopen en 'k vertrek zeer vroeg zondagmorgen ... er zou veel neerslag komen, wel minima van 3 graden dus prolly niks wits, maar bon: hopen!

Volgens een local, geen momenteel geen sneeuw in La Roche momenteel. En tegen zondag voorlopig ook niet.

Had 't ook al in 't snotje. Zal veel regen zijn. En best koud (4°C 's morgens, booyaah).
Ik houd wel van wat ruigere omstandigheden. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, gTa zei:

Had 't ook al in 't snotje. Zal veel regen zijn. En best koud (4°C 's morgens, booyaah).
Ik houd wel van wat ruigere omstandigheden. :inlove: 

 

Regen is mogelijks pas voor later op de dag, maar fris inderdaad, mogelijks nog tegen het vriespunt aan als wij starten om 7u. En in het dal tussen de bomen is het altijd nog wat frisser. Maar inderdaad een beetje ruig weer maakt het dikwijls wat extra zwaar. Tot nu, slecht maar één trail gehad waarbij het verschillende uren heeft geregend. Een ander extreem was van weer de Ohmtrail, 36km, 1800hm bij +30 graden. 10 minuten moeten gaan liggen aan de finish.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, walter zei:

 

Regen is mogelijks pas voor later op de dag, maar fris inderdaad, mogelijks nog tegen het vriespunt aan als wij starten om 7u. En in het dal tussen de bomen is het altijd nog wat frisser. Maar inderdaad een beetje ruig weer maakt het dikwijls wat extra zwaar. Tot nu, slecht maar één trail gehad waarbij het verschillende uren heeft geregend. Een ander extreem was van weer de Ohmtrail, 36km, 1800hm bij +30 graden. 10 minuten moeten gaan liggen aan de finish.

Ah, jij doet de 48? Dacht de 28.

Succes! Mogelijks zullen we elkaar missen, ik start maar om half11 (plan wel aan te komen rond half8 à 8u) en na de loop ga ik mogelijks vrij snel ervandoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/2/2019 at 12:47 PM, ex-Mooseman said:

Als je een foto wil van mij, in pyama, op slippers, met een vuilniszak in de hand, op mijn gat op mijn oprit.
Dju, die foto was overbelicht :D

Graag. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Raad mij eens een momentsleutel aan gasten. Ik kom te veel merken tegen waar ik nog nooit van gehoord heb 🙂 

aangepast door 3000
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid