Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Jochen zei:


 

 


Akkoord met je volledige post. Ook met bovenstaande, maar:
Banden van het B en C-segment presteren toch plots een pak slechter bij deze koudere temperaturen. Al helemaal als het nog eens nat ligt... Daar geldt de regel nog wel imho.
Dat heb je dan weer veel minder met A-merken inderdaad.

 

B- maar vooral C-segment banden presteren bijna altijd (veel) minder goed dan hun A-segment concurrenten.

Je moet dat gewoon nooit kopen, zo'n brol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, gTa said:

B- maar vooral C-segment banden presteren bijna altijd (veel) minder goed dan hun A-segment concurrenten.

Je moet dat gewoon nooit kopen, zo'n brol.

ik dacht dat de B-merken niet de laatste ontwikkelingen, of dat beetje extra prestatie hadden. meestal een veilige keuze, uitstekende prijs/kwaliteit.
C-merken zijn effectief brol. soms veel grip in't droge, maar heel korte levensduur. of heel weinig grip bij koud of nat weer, er zal altijd wel iets serieus mankeren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger kocht ik sowieso altijd A-merk, nu durf ik gerust een B bandje kopen.
Heb 2 sets Fulda's versleten op mijn vorige A4, best tevreden van. Genoeg grip en door quattro geen probleem qua tractie

Nu heb ik 2 "Achilles" ofzoiets liggen vooraan op mijn A4, dat is echt brol, zeker bij deze temperaturen... De voortrein is al gauw de kluts kwijt. Ze zijn na 10kkm ook al bijna half weg (lagen nieuw op de auto toen ik hem kocht).

Benieuwd wat de Conti's gaan geven, liggen er net op :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, teus_ zei:

ik dacht dat de B-merken niet de laatste ontwikkelingen, of dat beetje extra prestatie hadden. meestal een veilige keuze, uitstekende prijs/kwaliteit.
C-merken zijn effectief brol. soms veel grip in't droge, maar heel korte levensduur. of heel weinig grip bij koud of nat weer, er zal altijd wel iets serieus mankeren. 

Ja, klopt wel, veel B-segment banden zijn idd geen gore brol. Ik was te streng, of nuanceerde onvoldoende.
Er zitten soms zelfs banden tussen die zich absoluut niet moeten schamen tussen A-merken.
Omgekeerd heb je ook wel eens een A-merk band die echt z'n prijs van geen kanten waard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, gTa zei:

Allemaal mooi, maar in onze winters wordt er niet meer "opgeschud" dan in de zomer, want er ligt hier haast nooit zo'n verbrokkeld wegdek met 'droge' brokken sneeuw, zoals je dat wel in bergwinters hebt, 't is quasi altijd nat of droog en qua temperaturen veel vaker positief dan negatief (en de "magische grens" van 7°C moet je met wat kilo's zout interpreteren...).

Dat zachte flanken niet zo belangrijk zijn kan ik inkomen maar met dat opschudden bedoel ik wel wat minder bruut dan sneeuw -en ijsplekken. Ge komt vanaf de herfst wanneer het koud en nat is gewoon al makkelijker met een wiel over de gripgrens. met wat meer flex gaat zowel dat ene wiel als de andere die variatie beter opvangen. Een deel van de waarde van een winterband is dat ze dat principe verder doortrekken naar het profiel.   Het is niet alleen het rubber dat zachter is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe dat toch ook graag zelf. Gisteren bij de bandenboer had ik mijn velgen in de koffer gezwierd en had gezegd dat ze ze niet moest opleggen, gewoon nieuwe banden op en terug in de koffer.

Halverwege zag ik dat ze ze toch op de auto aan het monteren waren. Soit, vanmorgen alle bouten losgetrokken (met een buis op de sleutel want anders kreeg ik ze niet los) en op moment vast gezet. Banden op druk gezet want die hadden alle vier een andere waarde...

Ik had ook de naven willen zuiver maken en de remmen ontluchten als de wielen er toch af moesten, dat zal dan voor de lente zijn :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe ik ook graag zelf. Gisteren wintervelgen uit de kelder gehaald, zomervelgen eraf, volledige poetsbeurt gegeven. 18” winters rijden iets gedempter dan de 19” zomers... logisch😁 245/45/18.

spacer.png

aangepast door Order66
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ook zelf gedaan. Naven gekuisd en ingevet en ondertussen achteraan ook nieuwe remblokken gestoken.

Paar bouten moeilijk losgekregen maar auto is dit jaar op onderhoud geweest dus moest niet ver zoeken

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Naven kuisen en invetten? Is dat ergens goed voor dan? Behalve om uw wiel gemakkelijker erop te zetten heeft de naaf volgens mij niet veel nut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naven kuisen en invetten? Is dat ergens goed voor dan? Behalve om uw wiel gemakkelijker erop te zetten heeft de naaf volgens mij niet veel nut.

Anders krijg je ze er niet meer af, na de winter. Elke keer weer miserie bij onze Mini.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ex-Mooseman zei:


Anders krijg je ze er niet meer af, na de winter. Elke keer weer miserie bij onze Mini.

Nog nooit gehad maar ok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ex-Mooseman zei:


Anders krijg je ze er niet meer af, na de winter. Elke keer weer miserie bij onze Mini.

Mijn ‘1 heeft ook altijd wat ‘doefen’ nodig om los te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog winterwielen gezet op de familiewagen.  De naaf knarste wel en ik kan mij voorstellen dat het moeilijk wordt op sommige modellen.

Ik wordt wel zenuwachtig van die schaarkrikskes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Vandaag nog winterwielen gezet op de familiewagen.  De naaf knarste wel en ik kan mij voorstellen dat het moeilijk wordt op sommige modellen.

Ik wordt wel zenuwachtig van die schaarkrikskes.

Schaf dan een deftiger modelletje aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Soul zei:

De winterbanden op mijn e60 zijn opvallande luidruchtig...

Op mijn T-roc ook. Is het enige nadeel aan die set.

Vorig jaar prima gedaan op de besneeuwde wegen in de Eifel. Betreft de Falken Eurowinter HS01

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ze gisteren op mijn Sprinter gezet, alvast merci aan de garage om bij het vervangen van de remmen, de wielbouten veel te hard vast te zetten. Niet los te krijgen met een boulonneuse. Dan maar een sleutel met een buis over, enfin de eerste sleutel kapot gedraaid.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/11/2019 om 20:37, walter zei:

Heb ze gisteren op mijn Sprinter gezet, alvast merci aan de garage om bij het vervangen van de remmen, de wielbouten veel te hard vast te zetten. Niet los te krijgen met een boulonneuse. Dan maar een sleutel met een buis over, enfin de eerste sleutel kapot gedraaid.

Moet je dat zelf doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Lotuzzz zei:

Moet je dat zelf doen?

Moeten niet nee. Maar als ik het zelf doe dan doe ik dat eens als ik weinig werk heb. Ik weet pas de ochtend zelf hoeveel werk ik heb, dus een afspraak bij de bandencentrale is niet altijd gemakkelijk. En in principe doe ik dat sneller dan de bandencentrale.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid