Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

6 minutes ago, jvc said:

https://www.bol.com/nl/p/bruder-mannesmann-momentsleutel-28-210-nm-1-2-5-delig-handgereedschap/9200000051729838/?s2a=

Ik heb deze gekocht, geen topkwaliteit maar doet wat het moet voor die paar keer per jaar. Gemakkelijk ook dat er een verlengstuk en doppen in de set zit :)

Heb dezelfde, idd niets mis mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, jvc zei:

https://www.bol.com/nl/p/bruder-mannesmann-momentsleutel-28-210-nm-1-2-5-delig-handgereedschap/9200000051729838/?s2a=

Ik heb deze gekocht, geen topkwaliteit maar doet wat het moet voor die paar keer per jaar. Gemakkelijk ook dat er een verlengstuk en doppen in de set zit :)

Heb die ook.

Goedkoper: https://www.gereedschapcentrum.nl/bruder-mannesmann-183-a-momentsleutel-28-210nm-1-2.html

Deze doppenset gekocht: https://www.autodoc.be/ks-tools/9861393

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, 3000 said:

Raad mij eens een momentsleutel aan gasten. Ik kom te veel merken tegen waar ik nog nooit van gehoord heb 🙂 

Denk dat het allemaal niet uitmaakt voor deze toepassing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja 't is gewoon om een beetje meer te weten wat ik doet als ik wielen verwissel. Merci voor de info, ik weet al wat meer ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

W124 zonder ASD... ‘k zal die maar op zomerbanden laten staan, zeker.

’t Is toch voor madame en de kleine mee te leren rijden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk YouTube-kanaal, datte. Al lang op geabonneerd, z'n tests zijn echt puik.

Toffe test idd, dat. Wel een opvallend advies (voor UK en dus zeker ook voor ons): zomerbanden voor de zomer, all-seasons voor de winter.

 

Dit was nu op een Golf met smallere bandjes. Zou graag eens een test zien op een grotere auto (genre X3/'5/X5) met wat higher end tyre sizes. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant filmpje. Ik ben verrast dat de 4 seizoensbanden het in het algemeen (en vooral in de sneeuw) zo goed doen. Zomerbanden in de zomer en all-season voor de rest van het jaar... Ergens klopt er iets niet hè :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant filmpje. Ik ben verrast dat de 4 seizoensbanden het in het algemeen (en vooral in de sneeuw) zo goed doen. Zomerbanden in de zomer en all-season voor de rest van het jaar... Ergens klopt er iets niet hè [emoji4]
 

Echte winterdagen met sneeuw en iks zijn er amper.
Herfstweer met modder, rottende bladeren en veel water op de baan des te meer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Aan de kenners: in welke mate speelt de leeftijd van een band een rol in functie van veiligheid? Is het per definitie quasi suïcidaal om met een band van 10-12 jaar rond te rijden, zelfs al heb je nog meer dan genoeg profiel en vertoont geen van de vier verouderingskenmerken (barsten, uitdrogen, ...)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Jenkins said:

Aan de kenners: in welke mate speelt de leeftijd van een band een rol in functie van veiligheid? Is het per definitie quasi suïcidaal om met een band van 10-12 jaar rond te rijden, zelfs al heb je nog meer dan genoeg profiel en vertoont geen van de vier verouderingskenmerken (barsten, uitdrogen, ...)?

Voor mij eigen gemoedsrust zou ik het niet doen.

Het feit dat de banden geen barsten of uitdroog verschijnselen heeft spreekt in je voordeel. Hangt er ook wat van af als het een A merk is of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Jenkins zei:

Aan de kenners: in welke mate speelt de leeftijd van een band een rol in functie van veiligheid? Is het per definitie quasi suïcidaal om met een band van 10-12 jaar rond te rijden, zelfs al heb je nog meer dan genoeg profiel en vertoont geen van de vier verouderingskenmerken (barsten, uitdrogen, ...)?

Ik zou dat vergelijken met op zomerbanden rondrijden tegen het vriespunt. Niets suicidaal aan maar duidelijk minder goed dan bij warm weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, lancer-evo zei:

Voor mij eigen gemoedsrust zou ik het niet doen.

Het feit dat de banden geen barsten of uitdroog verschijnselen heeft spreekt in je voordeel. Hangt er ook wat van af als het een A merk is of niet.

Het gaat in concreto over Continental Wintercontact TS810S met DOT2907, en met nog een hoop profiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jenkins zei:

Het gaat in concreto over Continental Wintercontact TS810S met DOT2907, en met nog een hoop profiel.

Lijkt me toch wat veel te zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Jenkins zei:

Het gaat in concreto over Continental Wintercontact TS810S met DOT2907, en met nog een hoop profiel.

Toen ik mn wagen gekocht heb kreeg ik er wintervelgen bij met Continental Wintercontact TS810 bij van 2008, dus vrij vergelijkbaar met de uwe. Ik heb er even mee rondgereden voor ik er nieuwe Michelin Alpin 5 op heb gestoken en het verschil is wel redelijk. Suïcidaal vond ik het zeker niet met de oude maar als je graag in alle omstandigheden max grip heb zou ik nieuwe kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Jenkins zei:

Het gaat in concreto over Continental Wintercontact TS810S met DOT2907, en met nog een hoop profiel.

Grootste voddenband die er is, steek maar nieuwe daar ga je veel meer deugd van hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, brjefs zei:

Grootste voddenband die er is, steek maar nieuwe daar ga je veel meer deugd van hebben

Die banden liggen op een set M164 velgen en ik had een geïnteresseerde, en die trok over de leeftijd nogal hard van leer. Het is dus niet de bedoeling zelf te rijden met die banden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid