Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

2 minutes ago, walter said:

Het gaat de komende 2 weken niet vriezen volgens de voorspellingen.

Dat zou ook niet uitmaken, want de wagen wordt pas binnen 2 weken geleverd :D 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, DDke zei:

Dat zou ook niet uitmaken, want de wagen wordt pas binnen 2 weken geleverd :D 

 

Dan zou ik daar geen winterbanden meer opsteken, ik wissel doorgaans het eerste weekend van december naar winterbanden en het eerste weekend van maart naar zomerbanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn vriendin heeft nu Goodyear vector 4seasons liggen. Ervoor michelin 4 seizoens.
Zij merkt geen verschil en ik blijf haar auto kut rijden vinden, dus ook geen verschil
Hier staat de auto van de vrouw op Vredestein Quatrac 5, echt een dweil die auto.
Maar het bedrijf wil alleen maar AS banden en enkel van Vredestein, dus weinig aan te doen.



Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Jochen zei:

Als ik niet ging skiën had ik ze er al lang afgesmeten. Of geen gemonteerd in de eerste plaats :roll:

Idem.

Ik kan me vergissen maar de "nood" aan winterbanden hier in Vlaanderen (zo dicht bij de kust) lijkt toch af te nemen met de jaren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, gTa zei:

Idem.

Ik kan me vergissen maar de "nood" aan winterbanden hier in Vlaanderen (zo dicht bij de kust) lijkt toch af te nemen met de jaren?

Ik denk ook dat all season banden steeds een betere keuze worden. Het enige "probleem" dat ik zie is de profieldiepte.
Als je dan hun winterse eigenschappen eens nodig hebt op een dag en je zit daar met pakweg 3,5mm profieldiepte omdat je er al 1,5 jaar mee aan het rijden bent dan ben je de beste eigenschappen ongetwijfeld ook kwijt. Of je zou ze net als winterbanden best gaan vervangen bij minder dan 4mm. Maar wordt ook wel kostelijk dan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ST TDCi zei:

Ik denk ook dat all season banden steeds een betere keuze worden. Het enige "probleem" dat ik zie is de profieldiepte.
Als je dan hun winterse eigenschappen eens nodig hebt op een dag en je zit daar met pakweg 3,5mm profieldiepte omdat je er al 1,5 jaar mee aan het rijden bent dan ben je de beste eigenschappen ongetwijfeld ook kwijt. Of je zou ze net als winterbanden best gaan vervangen bij minder dan 4mm. Maar wordt ook wel kostelijk dan.

 

Je geeft zelf het antwoord al :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miss Lotuzzz heeft ook al een tweetal jaar van die CrossClimates en dat is een goede keuze gebleken. Voor een actieve rijstijl of ietwat performante wagen zou ik het niet doen. Alles dat op ecobanden en aanverwanten rijdt wel (Is that you, GT86 :D). Als ik fleetverantwoordelijke was zou ik er stilaan voor kiezen al dat gewissel met zomers en winters achter ons te laten en voor AllSeasons gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriendin rijdt nu ook op winterbanden (haar zomerbanden waren versleten in september) en het plan was om tegen de lente een tweede setje velgen te gaan halen met zomerbandjes (Polo, 185/60/14 ofzoiets dus cheap). Nu is het plan eerder om deze banden op te rijden en er ook AS's op te leggen...

Die test die hier laatst stond van zomer vs winter vs AS heeft mijn ogen toch geopend moet ik zeggen :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lotuzzz zei:

Voor een actieve rijstijl of ietwat performante wagen zou ik het niet doen. Alles dat op ecobanden en aanverwanten rijdt wel (Is that you, GT86 :D).

Ik rijd veel op budgetbanden, da's niet hetzelfde als eco.  Voor mensen met een actieve rijstijl zou ik in de winter all seasons/crossclimate durven voorstellen ipv winterbanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Ik rijd veel op budgetbanden, da's niet hetzelfde als eco.  Voor mensen met een actieve rijstijl zou ik in de winter all seasons/crossclimate durven voorstellen ipv winterbanden.

 

'en aanverwanten' 

Ik bedoel dat het geen uitstaans heeft met alles dat een beetje sportief/prestatiegericht is van band. En ik ga ervanuit dat je met die crossclimate nooit wisselt, vandaar ;) Van een sportband naar een CC of AW in de winter is nog wel een optie misschien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Lotuzzz zei:

'en aanverwanten' 

Ik bedoel dat het geen uitstaans heeft met alles dat een beetje sportief/prestatiegericht is van band. En ik ga ervanuit dat je met die crossclimate nooit wisselt, vandaar ;) Van een sportband naar een CC of AW in de winter is nog wel een optie misschien.

Er wordt teveel neergekeken op die budgetbandjes. Toon mij een sportwagen met winterbanden en ik toon u iemand die geen actieve rijstijl heeft :) Anders halen ze het eind van de winter niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit met mijn Apollo winterbanden aan de derde winter nu en ze zijn intussen waardeloos. Ik zie nu wel dat ze bij mijn collega's Vredestein opleggen, dus er is hoop op verbetering. Winters zoals deze zijn wel redelijk ambetant om de juiste band te kiezen voor een vloot ...

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, lancer-evo zei:

CrossClimate is geen all sesason band, maar wel een zomerband gecertificeerd voor de winter.

Ja, all seasons, dus. We moeten marketingpraat nu ook niet gaan nawauwelen, hé.

Je hebt bij elke categorie banden exemplaren die wat meer naar de ene categorie links ervan, of wat meer naar de andere categorie rechts ervan aanleunen.
Als die allemaal, omwille van redenen die quasi enkel met positionering/marketing te maken hebben, zichzelf nog eens een ander titeltje geven ... wordt het even gek als met die SUV en SAV en LAV en crossovers en whatnot. Straks hebben we bij autobanden slicks, quasi slicks, sprintslicks, regenslicks, roadlegal quasi slicks, roadlegal semislicks, semi-profiled semislicks, hypersports, supersports, sportbanden, sport-GT-banden, sporttoerbanden, GT-banden, toerbanden, toer-ecobanden, enz. Ho effe. :D 

Zomerbanden, die zich niet echt lenen tot wintergebruik.
Winterbanden, die zich niet echt lenen tot zomergebruik.
Banden die zich wel tot alle seizoenen lenen, zijn dan toch wel allseasons zeker? 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Voor mensen met een actieve rijstijl zou ik in de winter all seasons/crossclimate durven voorstellen ipv winterbanden.

Je herhaalt wat hoger in de geciteerde video wordt geponeerd.

Geldt wel enkel voor "hier" in Vlaanderen, dus dicht bij de zee. Voor het verre Limburg kan dat al anders zijn (vermoedelijk niet echt), voor Duitsers verder 't binnenland, zeker als er wat stijgingspercentages in de dagelijkse ritten bij komen, zou ik dat al niet meer aanraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, gTa zei:

Je herhaalt wat hoger in de geciteerde video wordt geponeerd.

Geldt wel enkel voor "hier" in Vlaanderen, dus dicht bij de zee. Voor het verre Limburg kan dat al anders zijn (vermoedelijk niet echt), voor Duitsers verder 't binnenland, zeker als er wat stijgingspercentages in de dagelijkse ritten bij komen, zou ik dat al niet meer aanraden.

Kan zijn. Ik ga af op mijn eigen ervaring maar ik heb die video een paar maand geleden gezien. Het verrast me wel dat het erin zou staan omdat het verschil met zomerbanden te klein lijkt om een stel banden te verantwoorden. Maar in Belgie vind ik het zinnig.

Momenteel zet ik de winterbanden er alleen nog op als het sneeuwt. Vandejaar zijn de zomerbanden er niet af gegaan.

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, idem. Volg die peet al efkens, echt wijze video's imo. Heb toen na 't zien dat hier niet gemeld, maar nu was er wel een aanleiding en vond ik 't toch niet onzinnig om dat er efkens bij te halen.

Je 3e zin snap ik wel voor geen meter. :oops::D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het profiel bekijkt zie je toch dat het meer lijkt op een zomerband dan op een winterband of all season band.

De Michelin heeft niet die typische lamellen.

Natuurlijk zal het compound wellicht wel dichter bij elkaar liggen en zal er bij beide banden meer natuurrubber worden gebruikt, vandaar ook de duurdere prijs van een winterband tov zomerband.

Image result for michelin crossclimateImage result for goodyear vector 4seasons

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gTa zei:

Je 3e zin snap ik wel voor geen meter. :oops::D 

Ik kon er nog aan om hem te verbeteren maar dan dacht ik, laat ik die zin gewoon blauw maken dan snapt gTa hem nog niet maar vindt hij hem wel al veel beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weinig all seasons hebben dezelfde hoeveelheid lamellen als winterbanden, anders lijden de prestaties bij warmere en drogere omstandigheden er veel te veel onder. 

Dieje CrossClimate zit qua versnijding van de profielblokken toch perfect tussen nen zomerband en ne winterband in: De profielblokken worden in hun lengte doorgesneden, waardoor die lamellen dus ook grotendeels dwars op de rolrichting lopen, ofte: dezelfde functie als de lamellen van ne winterband, gewoon een beetje minder.

Naar mijn mening nóg een perfect argument om te stellen dat dat all seasons zijn. :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Le Capri Mauve zei:

Ik kon er nog aan om hem te verbeteren maar dan dacht ik, laat ik die zin gewoon blauw maken dan snapt gTa hem nog niet maar vindt hij hem wel al veel beter!

Toch een zachter metallic blauw, mag ik hopen?

Harde blauwtinten (veel saturatie) zijn m'n ding niet.
En uni-blauwtinten slechts zéér uitzonderlijk, op speciale auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid