Ga naar inhoud

///M Lovers


Phil

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

We zitten in het M topic, geen van de 2 dus 😛 

Ja///Maar er zit wel een ///M in ///MPerformance hé Jokke ///Mans!!!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, gTa zei:

Awel: een 530d vs een X3 M40i ... welke van de 2 is méér petrolhead-waardig? :D 
Tussen 530d en 540i is de keuze (op dat vlak) snel gemaakt. Ik overweeg ook een 540i touring.
Ik ben een '5 gewoon qua ruimte (ook breedte en 'volume' binnenin) en dan is de '3 toch gevoelig kleiner.

Denk je dat een X3 meer ruimte geeft dan een 3? Ik ervaar persoonlijk van niet. De rijkwaliteiten zijn sowieso minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Order66 zei:

Denk je dat een X3 meer ruimte geeft dan een 3? Ik ervaar persoonlijk van niet. De rijkwaliteiten zijn sowieso minder.

Ja, ik vind van wel. Je hebt een pak meer hoogte (dat geeft ruimtegevoel) en de middenconsole is ook opgeruimder en ruimer. Zitruimte achterin is een klein beetje ruimer (maar dat zijn details). De koffer is qua laadoppervlakte ook ongeveer gelijk.

Ik heb er alleszins een ruimer gevoel in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Order66 zei:

Denk je dat een X3 meer ruimte geeft dan een 3? Ik ervaar persoonlijk van niet. De rijkwaliteiten zijn sowieso minder.

Sowieso toch!
Ik had vroeger een F31 en mijn vrouw heeft nu een X3. Die laatste is sowieso een pak ruimer: hoger, breder en volgens mij toch ook langer (of voelt toch zo aan!) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Maxime S zei:

Sowieso toch!
Ik had vroeger een F31 en mijn vrouw heeft nu een X3. Die laatste is sowieso een pak ruimer: hoger, breder en volgens mij toch ook langer (of voelt toch zo aan!) 

Hoger en breder (binnenruimte) en een minder 'protruding' dashboard/middenconsole is heel snel voelbaar, dat vind ik ook. Qua lengte (interieur) heb ik het gevoel dat die bijna zoals mijn '5 is.

Zou eens de maten moeten bekijken.

Edit: X3 zit zga pal op de interieurmaten van de '5, maar is (vooraan) hoger

image.png.da5eee66468007acafc371c4d467f4bd.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ruimer =/= ruimtegevoel.

Een hoger dak brengt nul extra ruimte he. Je kan daar niks mee doen vooraan :D 

Blijkt dat ruimte én ruimtegevoel dus groter zijn in de X3 dan in de '3.
Ruimte: zie tabel. Gevoel: zie hogere posts.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@gTa Och man, koop gewoon een nieuwe 3 touring Alpina 😍 spijt komt toch altijd te laat zeker bij een suv

😉

aangepast door Order66
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Order66 zei:

@gTa Och man, koop gewoon een nieuwe 3 touring Alpina 😍 spijt komt toch altijd te laat

😉

Moest dat voor mij (even de boekhoudersformulering boven halen) geen "economisch onverantwoorde investering" zijn, ik deed dat meteen. 😎 
 In gewonemensentaal: mijnen bruinen trekt da ni, vent. :D 

En indien wél, dan zou ik me (vermoed ik) voor 100k geen B3 kopen, maar wel (1) een HJW/JaWa BMW X7 4.0i als gezins-/reiswagen (voor 85k) en (2) nog een moto of 2 bijkopen. :D 

Ja die X7, 'k weet het ... guilty pleasure. :oops: 

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha begrijp het volledig, als particulier pauper al zeker! Ik zou dan weer wel de B3 verkiezen, voor mij het beste op de markt momenteel, de touring zelfs, terwijl ik nooit een touring mooi vond.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, gTa zei:

Moest dat voor mij (even de boekhoudersformulering boven halen) geen "economisch onverantwoorde investering" zijn, ik deed dat meteen. 😎 
 In gewonemensentaal: mijnen bruinen trekt da ni, vent. :D 

En indien wél, dan zou ik me (vermoed ik) voor 100k geen B3 kopen, maar wel (1) een HJW/JaWa BMW X7 4.0i als gezins-/reiswagen (voor 85k) en (2) nog een moto of 2 bijkopen. :D 

Ja die X7, 'k weet het ... guilty pleasure. :oops: 

En als je vandaag moest bestellen, hoe zou je je ideale X7 dan samenstellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, SpeedExceed zei:

En als je vandaag moest bestellen, hoe zou je je ideale X7 dan samenstellen?

40i Excellence in dravitgrijs metallic, met de 22" Styling 756

image.thumb.png.2f796d96415f2a3467d272502db38f07.png

maar die laatste niet in het donkere bicolor, wel in de lichtgekleurde versie:

s-l1600.jpg

Reden om die velgen te kiezen: vind ze (in lichte versie) zeer knap en worden bijna nooit gekozen.
Mochten ze niet meer beschikbaar zijn (je vindt ze bv ook niet in de onderdelencatalogus) dan mogen 't de 22" Individual 758 zijn.

 

Binnenin de gewone 7-zitter, bekleding full Merino ... maar twijfel tussen coffee of tartufo. Interieurlijsten bij beide sowieso mat antracietbruin populierenhout.

image.thumb.png.1928fbfb87a16b457b4df01efa5d662e.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, gTa zei:

40i Excellence in dravitgrijs metallic, met de 22" Styling 756

image.thumb.png.2f796d96415f2a3467d272502db38f07.png

 

 

Ik kan je klassieke samenstellingen altijd smaken! 

Daar kijk je tenminste nog voor om, elke andere X7 is wrsl full black met M-pack, nee dank u!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/1/2021 om 08:05, Order66 zei:

Verschrikkelijk, maar gelukkig besef je dat zelf 😆

Ik heb een HJW besteld voor kennissen, die is ondertussen al in 't land hier, heb er nog maar kort in gepassagierd (ze zijn 'm zelf gaan halen in DE), maar dat is fenomenaal, zo'n ding. :inlove:  (En dan is het nog eentje met niet te heel veel opties...)

Fenomenaal niet in termen van "sheer driving pleasure", maar dat is ook z'n betrachting niet. Daarvoor kan je andere dingen kopen, zoals b.v. een moto. Of een sportkar.

Als ruime, comfy, hoogwaardige family car is zo'n X7 echt bonkers. :inlove: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vennoot had zo een X7 besteld en toen die geleverd was bij Monserez vond hij hem te opvallend. Heeft dan maar weer een nieuwe 7 gekocht maar moest daar dan wel weer dacht 3 maand  op wachten en met zijn oude RRS rijden want zijn andere 7 was al verkocht😀

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Order66 zei:

Ok, maar dan zou ik dat pas als 4de wagen willen ofzo, zeker niet als daily😉 

Snap ik. "Daily" is een bijzonder divers in te vullen begrip, zeer afhankelijk van wie het invult en waarvoor. Mocht ik geen kinderen hebben, dan zou mijn daily (en tevens weekendkar) waarschijnlijk een Z4 M coupé of eoa 911 zijn, met de andere "daily" (en tevens weekendkar) waarschijnlijk een korte Wrangler op terreinrubber. Nu, met onze huidige jobs (woon/werk per fiets), gezin (2 jonge kinderen die school lopen op een paar 100m hier vandaan) en vrijetijdsbesteding is dat voor ons een absurde keuze. We hebben een ruime daily nodig (we sleuren uit gewoonte een pak gerief mee) dus dat doen we met de 530d touring, gecombineerd met een ultra-compacte stadsmus i.e. een Lancia Ypsilon. Dat soupeert 't budget op dus voor de "sport" kan ik me geen 3e auto veroorloven, maar wel moto's :inlove:  Gegeven een groter budget en evt. een 3e kind (the misses says no :noparty:) zou ik zéér graag een X7 in huis halen. Samen met die Wrangler :D (guilty pleasure van de madam) en een 500e oid. En ne nest moto's. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een daily kiezen hangt inderdaad van erg veel factoren af, gezinssituatie, gezondheid, leeftijd, budget noem maar op. Gelukkig hebben we evenveel mogelijkheden om uit te kiezen! 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/1/2021 om 00:27, gTa zei:

...We hebben een ruime daily nodig (we sleuren uit gewoonte een pak gerief mee) ...

Bwoah, dat valt toch mee!?

 

:lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Maxime S zei:

Bwoah, dat valt toch mee!?

:lolz: 

Gij kent mij van toen ik nog géén kinders had.

'k Heb er nu twee.

Zo'n X7 mét dakbox en trekhaak voor een dubbelasser, dat is dus ECHT welkom hier. :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid