Ga naar inhoud

Diesel, hybrid of electric?

Moet Maxime een vat betalen op 25 november?  

22 leden hebben gestemd

1. 1. Moet Maxime een vat betalen op 25 november?

• Ja
      2
    • Ja, met nootjes
      20

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 20/11/2023 om 11:05, gewoon ik zei:

de tijd dat je je vrouw mocht slaan indien het eten niet opgedient was als je thuis was?

de tijd dat je ook een klets op uw handen kreeg als je de dt regels overtrad? 

23 uren geleden, mrbbs zei:

Lang geleden dat ik nog eens zo'n goed rapport had. Best zuinig zo'n W212 FL E220cdi.

image.thumb.png.48cd34b20e2cc21b6100a89c807d01b6.png

Jama, wat is het nut ervan?

Geplaatst:

De mens is een raar beestje, en dat zou je stimuleren om zuiniger te rijden.

Ik heb nog maar een paar keer alle segmenten 'vol' gekregen op onze Mercedes.  Op de snelweg tikt alleen 'gelijkmatig' bij, 'uitrollen' en 'acceleren' veel minder.  Dat is eigenlijk maar in drukker verkeer dat er daar beweging in komt.  Als je gewoon, constant met cc op 125 rijdt (of minder rijdt), en je dus met een verbruik sub 5 l/100 km flirt, is dat dus minder eco-friendly, dan dat je in accordeonverkeer rijdt, en telkens moet optrekken van 85 naar 120 en dan terug snelheid terugnemen, omdat er een taffelaar van het tweede naar het derde vak komt

Geplaatst:
17 uren geleden, mrbbs zei:

Ben op zoek naar een nieuwe daily die de Corsa-e zou moeten vervangen maar heb hoegenaamd geen idee wat het zou moeten worden. 

Dagelijks doe ik momenteel 80kms woon-werk verkeer waarbij ik hier en daar wel even moet aanschuiven op een gewestweg. Mogelijk worden dat, in de nabije toekomst, zo'n 35 kms per dag.  Wel zou het kunnen dat ik iedere 2 weken wel eens naar Nederland moet (op-en neer zo'n 800kms), dus in die zin moet hij ook niet te dorstig zijn.  Uiteraard moet hij ook betrouwbaar zijn als daily. Hij mag gerust wat sportief zijn, maar de keuze kan ook op comfortabel vallen. Liefst een hatch, berline of break. Liever geen SUV wegens het zware / onzuinige karakter.  Diesel of benzine kunnen allebei van mijn part. Budget: 25.000 euro btw incl.

Als laatste moet ik als chauffeur genoeg hoofdruimte hebben (heb een lang torso), hierdoor vallen alle BMW's al af (ook al omdat ik hevige rugpijn krijg in hun zetels).

Wat opties die ik graag zou hebben, opties met een ster zijn vereist:

- Cruise control*

- Zetelverwarming*

- Stuurverwarming

- Achteruitrij camera

Enkele wagen waar ik aan denk lijst ik hieronder even. De lijst is heel divers:

- Alfa Romeo Stelvio (SUV, maar voor deze maak ik een uitzondering), in een Guilia pas ik niet

- Suzuki Swift Sport (ga er deze week één testrijden, weet ik meteen of deze al af zal vallen)

- Mercedes C-E klasse (2014-2018)

Ik heb net nog een cx5 van 2020 aangeschaft binnen jou budget.

Wel een suv, maar full option, verbruik van 7 liter, betrouwbaar en hoofdruimte genoeg.

Mazda 6 is eigenlijk van hetzelfde als je echt vies bent van een suv  

Geplaatst:

Autominded...

C63amg Burnout GIF - C63amg Burnout GIFs

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
19 uren geleden, mrbbs zei:

2 uur 100 bollen in Nederland heeft zeker geholpen. Je valt wel bijna in slaap aan die snelheid. Hopelijk straks terug 130.

Ik onthou vooral dat eco rijden gevaarlijk is.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
19 uren geleden, mrbbs zei:

- Alfa Romeo Stelvio (SUV, maar voor deze maak ik een uitzondering), in een Guilia pas ik niet

Heb ik nog een tijd mee gereden, first edition 2.0t met 280pk.

Rijdt echt leuk, benadert het niveau van een Macan qua rijplezier en dat wil wat zeggen.

In feite zie ik zo'n Stelvio eerder als een verhoogde break ipv een SUV, voor mij is een SUV het formaat van een X5, GLE, Touareg, Cayenne,... 

Vlotjes doorrijden is zo'n 10 liter, als je echt moeite doet is 8,5-9 ook mogelijk.

Die eerste modeljaren lopen wel wat achter qua infotainment maar niet iedereen vindt dat belangrijk. 

Denk vanaf MY 21 betere kwaliteit materialen in het interieur, maar dat wordt al een uitdaging om zo ene te vinden voor minder dan 25k 

Geplaatst:

Alleen een hollander kan zo redeneren. Ik zou al mijn cc pinnen op 140

• Grappig 1
Geplaatst:
13 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Ik zag gisteren onderstaande op autoblog.nl

Lezersvraag: We mogen weer 130. Maar ga jij het rijden? - Autoblog.nl

Die reacties...  'we blijven lekker 100 rijden, want het is relaxer, en zuiniger, en...'   Grote muur ZONDER poorten optrekken rond NL aub.

Vorig jaar meerdere keren savonds in nederland gereden. De helft van de hollanders reed links. Een enkeling  reed130.

Veel aan 130 op het rechtervak voorbij geschoven. 

Je zit al bijna aan kleine bareel als die hollanders wakker worden en versnellen van 100 naar 120. Om dan te beginnen vertragen want ze naderen de ring.

Geplaatst:
5 uren geleden, Fr79 zei:

Heb ik nog een tijd mee gereden, first edition 2.0t met 280pk.

Rijdt echt leuk, benadert het niveau van een Macan qua rijplezier en dat wil wat zeggen.

In feite zie ik zo'n Stelvio eerder als een verhoogde break ipv een SUV, voor mij is een SUV het formaat van een X5, GLE, Touareg, Cayenne,... 

Vlotjes doorrijden is zo'n 10 liter, als je echt moeite doet is 8,5-9 ook mogelijk.

Die eerste modeljaren lopen wel wat achter qua infotainment maar niet iedereen vindt dat belangrijk. 

Denk vanaf MY 21 betere kwaliteit materialen in het interieur, maar dat wordt al een uitdaging om zo ene te vinden voor minder dan 25k 

Vraag mij eigenlijk af wat ik best koop als de wagen op de zaak komt. Een diesel of benzine. En wat de verstandigste keuze is naar herverkoop.

Voorkeur gaat momenteel naar een 160pk diesel aangezien deze als enige volgens mij als RWD leverbaar is. Zal volgens mij plezanter zijn en is weer iets die niet stuk kan gaan. Wellicht ga ik dan meteen naar Squadra om hem te tunen naar een veilige 210pk.  De benzine is trouwens ook best dorstig dus lichte voorkeur voor de diesel.

Geplaatst:

Ik dact dat het de 190 was die als enige rwd was maar kan mis zijn idd.

Diesel moet je wel weten dat deze tot '21 nog 6D-Temp zijn en dus laar LEZ-proof tot 31/12/27. Tenzij je die tot die tijd op rijdt zou ik nu toch niet veel geld meer uitgeven aan een diesel.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
11 uren geleden, Fr79 zei:

Ik dact dat het de 190 was die als enige rwd was maar kan mis zijn idd.

Diesel moet je wel weten dat deze tot '21 nog 6D-Temp zijn en dus laar LEZ-proof tot 31/12/27. Tenzij je die tot die tijd op rijdt zou ik nu toch niet veel geld meer uitgeven aan een diesel.

Als het niet nog 10 keer veranderd tegen dan...

Geplaatst:
1 uur terug, -Fred- zei:

Als het niet nog 10 keer veranderd tegen dan...

Dit he…. Gaat nog een saga worden ☺️

Geplaatst:

Geen verrassing waarschijnlijk maar de Swift Sport valt af. Vanavond even gaan proefzitten en voelde me zelf niet geneigd om eens te testrijden. De zitpositie is te hoog en de auto gewoon te krap. 

Voorlopig staat de Alfa Romeo Stelvio wel in pole position om de Corsa-e te vervangen. Alleen moet ik er één vinden die mij bevalt. Zoveel staan er nu ook niet te koop.

Geplaatst:

Staan er nochtans meer dan 40 te koop met minder dan 100000km op 2de hands.be.

De mijne voor een mooie prijs verkocht en de nieuwe eigenaar is super tevreden.

Geplaatst:

Ik wil een model van 2018 of jonger, graag met zetel- en stuurverwarming, schakelpeddels en als het kan RWD. Liefst ook geen zilveren diffuser of een zwart op zwart exemplaar. Zo vallen er heel wat af..

Geplaatst:
8 minuten geleden, mrbbs zei:

Ik wil een model van 2018 of jonger, graag met zetel- en stuurverwarming, schakelpeddels en als het kan RWD. Liefst ook geen zilveren diffuser of een zwart op zwart exemplaar. Zo vallen er heel wat af..

M140i/M340i?

Geplaatst:
2 minuten geleden, Krikkie zei:

M140i/M340i?

Wil iets zuiniger en goedkoper. Heb straks 2 plezier auto's dus zoek niet percee dergelijke auto als daily.

Geplaatst:
16 uren geleden, mrbbs zei:

Euro 6Dtemp is vanaf MY19 maar of je nu 6B of 6Dtemp hebt maakt in feite niks uit naar LEZ toe, enige verschil is dat ze 10pk erbij hebben gekregen maar je gaat dat imho nooit voelen (en al zeker niet als je hem op 210 laat zetten bij Stefan).

En die AWD is redelijk RWD biased, moet je geen schrik van hebben dat rijdt goed. Ideaal is als je een Veloce of B-Tech zou kunnen vinden, die zijn al redelijk goed uitgerust.

Maar ik zou die naft toch niet afschrijven, wat je uitspaart aan brandstofkosten met diesel zou je wel eens kunnen verliezen aan taksen en moeilijkere herverkoop.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
8 uren geleden, Fr79 zei:

Euro 6Dtemp is vanaf MY19 maar of je nu 6B of 6Dtemp hebt maakt in feite niks uit naar LEZ toe, enige verschil is dat ze 10pk erbij hebben gekregen maar je gaat dat imho nooit voelen (en al zeker niet als je hem op 210 laat zetten bij Stefan).

En die AWD is redelijk RWD biased, moet je geen schrik van hebben dat rijdt goed. Ideaal is als je een Veloce of B-Tech zou kunnen vinden, die zijn al redelijk goed uitgerust.

Maar ik zou die naft toch niet afschrijven, wat je uitspaart aan brandstofkosten met diesel zou je wel eens kunnen verliezen aan taksen en moeilijkere herverkoop.

Vanavond met een diesel Stelvio gaan rijden hier in de buurt. Ben bijna overtuigd. Wat stuurt dat ding scherp. Remmend de bocht in stuurt hij mooi vierkant en komt de kont mooi om. Maar die dieselmotor is echt niet stil en herinner mij van de Guilia dat een benzine toch wat leuker te rijden is, ook al gaat heeft die een absurd lage redline voor een benzine te zijn. Nu nog een auto vinden met de juiste spec en die ook betaalbaar is.. Wellicht ga ik die in België niet vinden.

Geplaatst:

Die vind ik ook mooi maar niet iedereen zal fan zijn van de kleurencombi

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/alfa-romeo-stelvio-2-0-t-awd-schuifdak-leer-btw-auto-black-pack-benzine-grijs-8664c180-4fdb-4c92-8cfe-99aad5c76d41?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=1&position=1&search_id=x4q4g2pw92&source_otp=t10&ap_tier=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=2

Is boven budget maar er gaat nog BPM af en als je zonder garantie koopt moet dat wel lukken 

(Nunspeet is trouwens ook waar Squadra zit btw)

Geplaatst:
13 uren geleden, Fr79 zei:

Die blauwe is wel mooi, alleen geen zetelverwarming/stuurverwarming idd.

Geplaatst:

Ik heb hier of op bimmer&more in een gelijkaardig topic eens screenshots gezet toen we ook bezig waren over wat het beste was te nemen.

Het ging toen ook over benzine en diesel. En het voorbeeld was met een Golf 8 GTI en een Golf 8 GTD (omdat ze op de configurator zogoed als evenduur zijn) en qua taksen (BIV+VB) scheelde het maar 100 euro. Brandstofprijs van 98 en diesel ligt wat gelijk maar de diesel is zuiniger dus die 100 euro extra dat je betaald hebt in het begin heb je er wel snel uit. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid