Ga naar inhoud

Diesel, hybrid of electric?


Maxime S

Moet Maxime een vat betalen op 25 november?  

18 leden hebben gestemd

  1. 1. Moet Maxime een vat betalen op 25 november?

    • Ja
      2
    • Ja, met nootjes
      16


Aanbevolen berichten

Op 17/11/2023 om 10:28, ir_fuel zei:

Ja, maar dan moet je LANGS DE DOUANE, en INVOEREN enzo.

Je kan je niet voorstellen wat een drempel dat dat is. Mensen bekeken me alsof ik van een andere planeet kwam toen ik destijds zei dat ik een auto in Duitsland had gekocht. Dat lijkt onoverkomelijk.

Trouwens het "invoeren" topic hier, met het aantal pagina's dat het al telt toont dat het zelfs voor autoliefhebbers geen evidente materie is, wat gaan Jean en Martine dan hun volgende auto gaan halen in een land waar ze de taal amper van kunnen, en waar dan nog wat onbekende administratie bij komt.

Invoeren is toch echt kinderspel geworden (alles elektronisch, je moet niet langs bij de douane), gezien met mijn Enyaq uit Frankrijk, duurt amper langer dan een wagen inschrijven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Super95 zei:

zoals een echte man?

uiteraard. na het eten van grote stukken vlees ging ik daarlangs en duwde wat vrouwen en kinderen opzij die daar stonden aan te schuiven, eerst de hetero blanke man, dan de rest zei ik hen nog.

hulk-hogan-mic-drop.gif

aangepast door Liquid Li0n
  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Polygoon zei:

Wat zijn we rap op ons pikkie getrapt zeg :lolz: 

Hoezo? Ik maak een grapje en het gaat direct over vrouwen slaan. 
Sorry geen fan van alle nanny gadgets op nieuwe wagens tegenwoordig, dat is alles. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Waky zei:

Hoezo? Ik maak een grapje en het gaat direct over vrouwen slaan. 
Sorry geen fan van alle nanny gadgets op nieuwe wagens tegenwoordig, dat is alles. 

wie wel?

maar standverwarming is nu geen nanny gadget. Het is wel een gadget

Link naar reactie
Delen op andere sites

En u spoeien om voor 15u30 aan het douanekantoor in de Port Arthurlaan te zijn waar de loketten stipt om 16u dicht gingen en waar een ambtenaar uw aankoopfactuur moest zien en daarna een stempeltje zetten 😆

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, Fr79 said:

En u spoeien om voor 15u30 aan het douanekantoor in de Port Arthurlaan te zijn waar de loketten stipt om 16u dicht gingen en waar een ambtenaar uw aankoopfactuur moest zien en daarna een stempeltje zetten 😆

Bij ons was dat enkel op 2 dagen in de voormiddag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Fr79 zei:

En u spoeien om voor 15u30 aan het douanekantoor in de Port Arthurlaan te zijn waar de loketten stipt om 16u dicht gingen en waar een ambtenaar uw aankoopfactuur moest zien en daarna een stempeltje zetten 😆

Tegen betaling van ... wat was het ... 70 eurocent? En ze ontvingen het niet eens officieel, het vloog gewoon in een grote glazen vaas met muntjes. :lolz:

Ook nog enkele keren gestaan. :D   Alsook in Oostende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, gTa zei:

Tegen betaling van ... wat was het ... 70 eurocent? En ze ontvingen het niet eens officieel, het vloog gewoon in een grote glazen vaas met muntjes. :lolz:

Ook nog enkele keren gestaan. :D   Alsook in Oostende.

En dan 100 man in een wachtrij, een uur voor openingstijd (Oostende)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, gTa zei:

Tegen betaling van ... wat was het ... 70 eurocent? En ze ontvingen het niet eens officieel, het vloog gewoon in een grote glazen vaas met muntjes. :lolz:

Ook nog enkele keren gestaan. :D   Alsook in Oostende.

10 cent

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 cent. En omdat ik om 15u45 daar was en zijne compjoeter (en koffiemachine wss) al uit stond zou hij t zelfs opsturen. Netjes een paar dagen later documenten in de brievenbus.

Da was volgens mij gewoon e random getalleke wat die noemde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

image.png.086e4a6a6e665ec110daffcf48cbf7ab.png

 

Dat was van binnen toch ook echt een "mental institution". Ze hebben daar nog die alu+glas deur vlak voor m'n neus gesloten terwijl ze me in de ogen keken. 

Nuts :inlove:

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel  de douane in Gent als Oostende gedaan. Gent was iets apart, alsof de tijd er was blijven stilstaan.

En dan nog de auto bij de DIV gaan inschrijven in een kantoor, want digitaal kon dat niet voor een ingevoerde. Zo per toeval naast @PJH staan wachten in Oostende die toen zijn Lotus ging inschrijven. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Simoni zei:

Ik ben vrij zeker van een nog vreemder bedrag. Was dat geen 3 cent? Of was het 13 cent?

Ik dacht 7 cent, maar 10 naar boven afgerond. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Douane gent ook nog geweest voor de imports uit de UK... 

Dat was daar inderdaad niet normaal.

En ik herinner mij 7 cent, dus met andere woorden 10 cent en laat de rest maar zitten :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herinner me inderdaad ook 7 cent.

En het moest gepast zijn, want ze hadden geen wisselgeld en mochten niks extra aannemen. Dus 10 cent en hou de rest was uit den boze. Terug buiten en de eerste de beste handelszaak in voor wisselgeld, want 7 cent gepast had ik natuurlijk niet. Die mens was dat gewoon en had ne hele hoop 1, 2 en 5 centjes liggen.

Was in Tienen, wel al heel wat jaren geleden. Op het moment zelf niet, maar achteraf bekeken hilarisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid