Ga naar inhoud

Diesel, hybrid of electric?


Maxime S

Moet Maxime een vat betalen op 25 november?  

18 leden hebben gestemd

  1. 1. Moet Maxime een vat betalen op 25 november?

    • Ja
      2
    • Ja, met nootjes
      16


Aanbevolen berichten

3 hours ago, The Swede said:

Keulen is dichter om te shoppen vanuit de Limburg dan Gent en Lens ligt dichter bij Kortrijk dan Leuven…

Ja, maar dan moet je LANGS DE DOUANE, en INVOEREN enzo.

Je kan je niet voorstellen wat een drempel dat dat is. Mensen bekeken me alsof ik van een andere planeet kwam toen ik destijds zei dat ik een auto in Duitsland had gekocht. Dat lijkt onoverkomelijk.

Trouwens het "invoeren" topic hier, met het aantal pagina's dat het al telt toont dat het zelfs voor autoliefhebbers geen evidente materie is, wat gaan Jean en Martine dan hun volgende auto gaan halen in een land waar ze de taal amper van kunnen, en waar dan nog wat onbekende administratie bij komt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Ja, maar dan moet je LANGS DE DOUANE, en INVOEREN enzo.

Je kan je niet voorstellen wat een drempel dat dat is. Mensen bekeken me alsof ik van een andere planeet kwam toen ik destijds zei dat ik een auto in Duitsland had gekocht. Dat lijkt onoverkomelijk.

Trouwens het "invoeren" topic hier, met het aantal pagina's dat het al telt toont dat het zelfs voor autoliefhebbers geen evidente materie is, wat gaan Jean en Martine dan hun volgende auto gaan halen in een land waar ze de taal amper van kunnen, en waar dan nog wat onbekende administratie bij komt.

en al die buitenlanders die je niet kan vertrouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig is het Ardeens geld al een tijd afgeschaft.

 

disclaimer:  in mijn heel vroege bankjaren is de vrouw van een toen heel gerenomeerd Brugs arts dit werkelijk komen vragen aan mijn loket.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, The Swede zei:

Ok. Ik snap je punt: 50-100km bijladen kan op een kwartierke (al word ik tijdende werkdag dan nog horendol). 

Maar het punt blijft: enkel interessantvals je thuis of op het werk kan laden. En we weten niet waar die architect woont…

Op een kwartiertje laad ik eerder 150 a 200 bij hoor... 50km bijladen is echt maar 5min werk, beetje hetzelfde als je tank volgooien en als je dan vergelijkt heb je ook geen tijdsverlies voor het stoppen om te tanken.

En als het eens iets meer is, dan recupereer je de tijd die je anders op dagen van 300km verliest om te gaan tanken 😉

Ik lees architect met focus op grote villa's, dus ik vermoed niet dat die mens in een studio woont zonder parking 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Ja, maar dan moet je LANGS DE DOUANE, en INVOEREN enzo.

Je kan je niet voorstellen wat een drempel dat dat is. Mensen bekeken me alsof ik van een andere planeet kwam toen ik destijds zei dat ik een auto in Duitsland had gekocht. Dat lijkt onoverkomelijk.

Trouwens het "invoeren" topic hier, met het aantal pagina's dat het al telt toont dat het zelfs voor autoliefhebbers geen evidente materie is, wat gaan Jean en Martine dan hun volgende auto gaan halen in een land waar ze de taal amper van kunnen, en waar dan nog wat onbekende administratie bij komt.

"De Douane"... waar jij mee afkomt. Je moet niks meer betalen of invoeren. Je moet gewoon inschrijving van je auto regelen. En ja, da's een paar formulieren meer werk dan als je hem bij de locale stealer koopt. 

In de VS, als je een wagen van de éne staat naar de andere brengt, moet je ook de wagen in je eigen staat weer inschrijven...

Maar je bewijst mijn punt: de gemiddelde Vlaming woont nog in zijn schelp in de oertijd. 

1 uur terug, Naish zei:

Ik lees architect met focus op grote villa's, dus ik vermoed niet dat die mens in een studio woont zonder parking 😉

Wat hebt gij gerookt? 🤪 
Gij maakt het al helemaal waar om dingen als feit aan te halen die hier nergens staan: Doe zelfs even een gewone search in dit topic en het woord villa wordt maar één keer genoemd: nu door u... 

Vanwaar vermoed jij dat hij dan nog eens grote villa's ontwerpt? En dus dan nog eens per definitie daarom zelf in een grote villa woont?  ... Lijkt me eerder een redenering die je maakt om toch maar je gelijk te kunnen bewijzen. :lolz: 

In Leuven bvb ken ik meerdere welbegoede families (zelfstandigen/bedrijfsleiders) die daar wel een erg mooi huis hebben, maar waar geen parking aan is. En het is dat ofwel een garage ergens huren (waar laadpaal installeren niet altijd mogelijk is) of gewoon met de bewonerskaart op straat parkeren. De buur die wij destijds in Leuven hadden, parkeerde zijn Maserati en zijn X5 45e elke avond gewoon in de straat. Elke dag een andere plek. Good luck om te laden. 

En ik veronderstel dat er in steden als Antwerpen en Gent ook wel nog herenhuizen zijn met deze set-up.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/11/2023 om 08:02, Maxime S zei:

Ja wellicht, maar wees eerlijk: hoeveel architecten ken je die met een pickup rijden? t. 
Man bouwt hoofdzakelijk grote moderne villas. Een pickup is niet meteen een auto die je met dit genre associeert vind ik. 

Leren lezen.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/11/2023 om 08:40, Maxime S zei:

Feit is wel dat hij diep in de Westhoek woont en projecten heeft over gans W- en Oost-Vlaanderen.
Heeft dus sowieso al de afstand om uit 'zijn bachten de kuppe gat' te geraken, gelijk waar hij naartoe wil. 

En dit.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Ja, maar dan moet je LANGS DE DOUANE, en INVOEREN enzo.

Je kan je niet voorstellen wat een drempel dat dat is. Mensen bekeken me alsof ik van een andere planeet kwam toen ik destijds zei dat ik een auto in Duitsland had gekocht. Dat lijkt onoverkomelijk.

Trouwens het "invoeren" topic hier, met het aantal pagina's dat het al telt toont dat het zelfs voor autoliefhebbers geen evidente materie is, wat gaan Jean en Martine dan hun volgende auto gaan halen in een land waar ze de taal amper van kunnen, en waar dan nog wat onbekende administratie bij komt.

Dat trauma zit blijkbaar zo diep als een vijs in uw voet, azo roepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/11/2023 om 14:10, jan.van.gent zei:

wat hier wel vergeten wordt in het pleidooi voor een diesel is het comfort van de batterij als voorverwarming. Nooit meer krabben, of in een koude auto stappen en 15 min wachten tot het wat op temperatuur begint te komen. Bij ice moet je dan al standheizung nemen wil je gelijkaardig comfort, vermoedelijk geen goedkope optie op meeste wagens?

standaard op elke Mercedes met mild-hybrid, ook koeling

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/11/2023 om 09:31, Bouncing Bullet zei:

Zelf kopen zou ik niet voor EV gaan, het waardeverlies op die kisten is dramatisch of gaat het zijn. PHEV gaat waardevaster zijn en het verbruik drukken. Bij leasing zou ik EV overwegen.  

Kopen XC90 T8, als hij zich over duits kan zetten, anders Q3 45e of X5 Xdrive 45e

ik volg u hierin

early adopters hebben hun EV gekocht, de rest staat er niet voor te springen

restwaarde van een EV is drama momenteel - ook de nieuwprijzen dalen momenteel (los van de korting die stijgt)

hier ook verschillende klanten die terug naar ICE of PHEV gaan, om deze reden

Op 16/11/2023 om 09:42, Tommie zei:

Bold statement. 

ja, maar mijn buikgevoel zegt dat ook

ook in andere markten zoals de VS zie je veel wissels van EV naar PHEV, alsof ze dat nu ontdekken en ook door de hogere EV range 

PHEV worden echt goed nu

goed, on verra

Op 16/11/2023 om 09:37, Naish zei:

De ontwikkeling van Mercedes een tijdje terug was om de V8 eruit te halen en blijkt nu dat ze hem toch wat langer in leven gaan houden... 

heeft te maken met andere zaken

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Tommie zei:

Leren lezen.

Ik dacht eventjes dat je kwaad op mij was, maar dan zag ik dat het gewoon Zweden is dat zich in het gesprek moeit en een persoonlijke mening probeert op te leggen aan een andere natie. 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Maxime S zei:

 dan zag ik dat het gewoon Zweden is dat zich in het gesprek moeit en een persoonlijke mening probeert op te leggen aan een andere natie. 

Moet je als Zweed wel geweldig mee oppassen, voor je het weet staat er een gekke Tunesiër te zwaaien met een AK-47.😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/11/2023 om 12:49, Tommie zei:

Leren lezen.

Ge hebt gelijk. Heb villa en niet villas gezocht hier en maar één resultaat bekomen. I hence stand corrected.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Tommie zei:

Kwam weer trollen. En nu hoor je hem uiteraard niet meer, as usual.

Ik heb ook nog andere dingen te doen. Ik leef geen luilekker ambtenarenleventje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/11/2023 om 15:03, gewoon ik zei:

Jij komt uit de tijd dat je blootvoets door de sneeuw bergop naar school moest. En bergop terug naar huis!

Ik kom idd uit een tijd dat een man nog man was. 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Waky zei:

Ik kom idd uit een tijd dat een man nog man was. 

de tijd dat je je vrouw mocht slaan indien het eten niet opgedient was als je thuis was?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid