Ga naar inhoud

Tesla lovers


whispy

Aanbevolen berichten

Op 5/6/2019 om 21:28, Germinal zei:

Damn.. van een pletwals gesproken..

 

Autopilot kan je uitschakelen natuurlijk.. en een automatisch remsysteemnwerkt misschien wanneer je 30-40 rijdt maar niet bij 200

Afhankelijk van het systeem/merk werkt dit ook op hoge snelheid, maar dan gaat die in de meeste gevallen gewoon vertragen en niet tot stilstand remmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, dragonfly zei:

Neen hoor, gewoon om de kwartaalcijfers nog wat op te krikken

https://electrek.co/2019/03/21/tesla-free-supercharging-end-quarter-incentive/

Maar dan zou je toch denken dat dat, binnen een bepaalde periode, voor de hele stock die ze hebben staan geld.
Echter, dat is niet het geval, want er staan momenteel 4 stockwagens op de Belgische site, waarvan slechts eentje met gratis superchargen.

Iets wat me ook nog opvalt, een dikke week terug stonden er nog meer dan 100 model 3's te koop, nu zijn dat er nog slechts 10.
Die verkopen precies wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen kunnen vaststellen dat zelfs zonder suc in de buurt alles perfect mogelijk is met een EV. Zelfs in een regio waar zo goed als geen Tesla’s rijden.

Leuke anekdote : In Cadiz zag ik op de parkeermeter dat EV’s gratis mochten parkeren. Bij terugkomst parkeerboete tussen de ruitenwisser. Een dag later passeer ik een parkeerwachter die dan blijkbaar niet wist wat tesla is. Na een beetje uitleg ging hij met het schaamrood op de wangen de boete annuleren [emoji23]

en zelfs in de middle of nowhere kan je opladen aan 17kw :)

3a23e6b9524606afd7ded0a47b9b7da5.jpg

Super hotel trouwens (omgeving Ronda)

4772d604f9a123e3bf5ba77b9a186e96.jpg

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Porsche-vergelijking is inderdaad onnozel wegens niet zelfde segment. 

Maar misschien is het niet opgevallen: er staan nog andere merken op die grafiek ook. Ik vind die ruimere context wel interessant. En gebruik het zoals je wil hé: "haha amper groter dan Lexus/Alfa" of "wow groter dan Lexus/Alfa". Don't care :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Porsche-vergelijking is inderdaad onnozel wegens niet zelfde segment. 
Maar misschien is het niet opgevallen: er staan nog andere merken op die grafiek ook. Ik vind die ruimere context wel interessant. En gebruik het zoals je wil hé: "haha amper groter dan Lexus/Alfa" of "wow groter dan Lexus/Alfa". Don't care [emoji4]


Gedeeltelijk wel hetzelfde segment eh. Alleszins tesla liep van 80-160k Porsche van 60-300k+

Nu heb je de goedkope model 3 die wel 90% van het volume voor zijn rekening neemt
Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minutes ago, Germinal said:

 


Gedeeltelijk wel hetzelfde segment eh. Alleszins tesla liep van 80-160k Porsche van 60-300k+

Nu heb je de goedkope model 3 die wel 90% van het volume voor zijn rekening neemt

 

Nee, je twijfelt tussen een E, een 5 of een A6, maar niet tussen een Model S en een 911.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ICM zei:

Nee, je twijfelt tussen een E, een 5 of een A6, maar niet tussen een Model S en een 911.

 

Model X en 911 dan weer wél! :D 

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 4
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Porsche heeft de Boxster, de Cayman, de 911 coupé, de 911 cabrio, de 911 targa, de Macan, de Panamera, de Panamera Sport Tusrismo, Cayenne en de Cayenne coupé

Tesla heeft de S, X en 3.

Ik vind het toch zeer knap dat Tesla zulke goede verkoopscijfers heeft. Als we dan toch gaan vergelijken met zijn rechtstreekse concurrenten, dan zie je ook dat de Model 3 in Europa beter verkoopt dan bijvoorbeeld een BMW 3. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, BMWMB zei:

Als we dan toch gaan vergelijken met zijn rechtstreekse concurrenten, dan zie je ook dat de Model 3 in Europa beter verkoopt dan bijvoorbeeld een BMW 3. 

 

 

Dat is wel knap (de '3 zit nu wel net tussen twee generaties in, natuurlijk).

Heb je daar cijfers van? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, BMWMB zei:

Als we dan toch gaan vergelijken met zijn rechtstreekse concurrenten, dan zie je ook dat de Model 3 in februari 2019 in Europa beter verkoopt dan bijvoorbeeld een BMW 3 berline

 

 

Desalniettemin, knap van Tesla. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn in februari niet de leveringen begonnen van de mensen die eentje gereserveerd hadden? Ik zou graag eens alle maanden zien van 2019.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, BMWMB zei:

Ik ben vooral benieuwd of er een nieuwe Model S gaat komen, en zo ja, wanneer die gaat komen.

 

Op ‎7‎/‎06‎/‎2019 om 00:05, knight-rider zei:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, jvc zei:

Zijn in februari niet de leveringen begonnen van de mensen die eentje gereserveerd hadden? Ik zou graag eens alle maanden zien van 2019.

Uiteraard en nu is de vraag stilgevallen. Efkes wachten op de nieuwe cijfers...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je twijfelt tussen een E, een 5 of een A6, maar niet tussen een Model S en een 911.


Wel tussen een panamera en een model s [emoji3526]
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, jvc said:

Zijn in februari niet de leveringen begonnen van de mensen die eentje gereserveerd hadden? Ik zou graag eens alle maanden zien van 2019.

Ja idd.

Compleet scheefgetrokken vergelijking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, dragonfly zei:

Uiteraard en nu is de vraag stilgevallen. Efkes wachten op de nieuwe cijfers...

Stilgevallen?

Ongeveer 2 weken terug stonden er meer dan 100 model 3's in stock volgens de Belgische Tesla website, begin deze week waren dat nog minder dan 10 wagens.

aangepast door knight-rider
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, knight-rider zei:

Stilgevallen?

Ongeveer 2 weken terug stonden er meer dan 100 model 3's in stock volgens de Belgische Tesla website, begin deze week waren dat nog minder dan 10 wagens.

Die werden aangeboden met gratis charging om ze buiten te krijgen. Actie was maar 1 of 2 weken geldig. Kennis van me met een Model S heeft via e-mail ook zo'n aanbod gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid