Ga naar inhoud

Tesla lovers


whispy

Aanbevolen berichten

16 hours ago, BMWMB said:

Niet panikeren hé mannen. Dat een Tesla zomaar in brand vliegt, dat zal z'n oorzaak wel hebben, en dat zal zeker opgelost geraken. Er zullen meer en meer EV's komen, dus dan gaan die ondergrondse parkings op termijn allemaal failliet, en zal er in elke stad een nieuw parkeerprobleem komen. Zo ver zal het dus nooit komen.

Ik heb het over EV's in het algemeen. Er kan altijd wel eens iets mis gaan. Ik heb ook al krantenkoppen gezien van andere EV's die in rook op gaan (onlangs nog een i3, en een i8). Feit blijft dat het volgens mij een gevaar is in een ondergrondse garage, zeker wanneer er ook nog eens geladen wordt ondergronds.

Er werd destijds zoveel heisa gemaakt dat LPG gevaarlijk is voor ondergrondse garages. De enige reden hiervoor is omdat het gas zwaarder is dan lucht, terwijl de sensoren die brandbare dampen meten in een garage tegen de plafond hangen gemonteerd (gezien benzine/diesel dampen lichter zijn dan lucht). 
Maar bij een EV heb je gewoon 0 waarschuwing, je kan niets meten vooralleer de boel in de fik staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een Budé zwemcontainer plaatsen op elk verdiep van elke ondergrondse parking B)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

PJH 😘

Neen, maar een sprinklerinstallatie boven elke parkeerplaats zou wel eens een mogelijkheid kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de sprinkler is het probleem niet, 't dat ze 24u in een bad moeten om volledig geblust te zijn. de brandweer kan de half smeulende wagen niet weg takelen uit een ondergrondse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BMWMB zei:

PJH 😘

Neen, maar een sprinklerinstallatie boven elke parkeerplaats zou wel eens een mogelijkheid kunnen zijn.

Die hangt er al, maar is verre van voldoende.

 

Gaat nog zover komen dat elektrische wagens net als LPG lekker boven de grond moeten blijven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg, overdrijven we niet een beetje? 

De reden dat zo'n dingen in het nieuws komen is net omdat het rariteiten zijn. De zoveelste afgefikte supercar haalt het nieuws allang niet meer..., tenzij 't iets heel exclusiefs is. Om maar te zeggen, daar kraait geen haan naar. Ga dan niet a la Ben Weyts met een belerende vinger zwaaien hoe gevaarlijk EV's zijn, want we hebben al genoeg nanny's in de wereld rondlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn idd rariteiten, net zoals het een rariteit is dat een LPG wagen in de fik vliegt, of een benzine wagen  begint te branden.
Maar het gebeurt dus wel (zie krantenartikels). Net daarom dat elke ondergrondse parking (boven een bepaalde oppervlak) verplicht is om brandbare gassen detectie te doen. 90>% van de ondergrondse parkeer garages hebben enkel detectoren op het plafond, waardoor LPG wagens worden geweerd.

Dus het lijkt me niet meer dan logisch om het parkeren (en al zeker het laden, want als het mis gaat is het dikwijls tijdens het laden/ontladen) ondergronds van EV's in vraag te stellen.

Vroeg of laat fikt er dus sowieso eens een EV uit in den ondergrondse parking. Er gaat geen detectie kunnen gebeuren op voorhand, waardoor de garage niet kan ontruimt worden vooraleer het daadwerkelijk begint te branden (wat wel het geval is voor benzine/diesel/lpg). 
Dus dan zit je met een aantal problemen:

-rook/gassen van een fikkende batterij die in de garage hangen, waar dus nog mensen aanwezig zijn (wegens geen waarschuwing, niet ontruimd)
-extreem veel water nodig om de vlammen te blussen en de batterij af te koelen
-eens het grote vuur gedoofd is, moet de wagen uit de garage geraken, terwijl er nog een smeulende batterij in zit die elk moment terug vuur kan vatten. De wagen moet dan in een container/bad gestoken worden voor 24h om zeker te zijn dat de batterij intern voldoende is afgekoeld zodat de batterij niet opnieuw kan gaan branden. Niet eenvoudig om een smeulende wagen uit een parkeer garage te krijgen, die dan ook nog eens onder stroom kan staan (door water+elektriciteit combo)

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En daarom is een automatisch remsysteem/autopilot in mijn ogen geen nutteloze optie. Met autopilot zou dit dus nooit kunnen gebeuren. Ongeval na 2min20.

 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Damn.. van een pletwals gesproken..

 

Autopilot kan je uitschakelen natuurlijk.. en een automatisch remsysteemnwerkt misschien wanneer je 30-40 rijdt maar niet bij 200

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet geen prettig zicht geweest zijn.
8 jaar geleden als eerste toegekomen bij een dodelijk ongeval met twee vrachtwagens en dat beeld staat op mijn netvlies gebrand voor de rest van mijn leven.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 6/5/2019 at 7:44 PM, iceblue said:

En daarom is een automatisch remsysteem/autopilot in mijn ogen geen nutteloze optie. Met autopilot zou dit dus nooit kunnen gebeuren. Ongeval na 2min20.

 

Je kan dan ook pleiten voor een snelheidsbegrenzer. Als je auto niet harder kan dan 120 ga je nooit aan 160 ergens op kunnen rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het verband niet tussen niet opletten en hard rijden. De combinatie is natuurlijk nog erger. Als je tegen 120km/h achterin op een file inrijdt die stil staat zou het dan minder erg zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staan blijkbaar heel wat Model 3's te koop op de Belgische Tesla website (meer dan 100).

Daarnaast dan ook nog een klein aantal Model S'en en Model X'en.
Wat me wel opviel is dat er bij die laatste 2 een aantal tussen staan waarbij je wel nog gratis superchargen zou krijgen?? Ik dacht dat dat niet meer het geval was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staan blijkbaar heel wat Model 3's te koop op de Belgische Tesla website (meer dan 100).
Daarnaast dan ook nog een klein aantal Model S'en en Model X'en.
Wat me wel opviel is dat er bij die laatste 2 een aantal tussen staan waarbij je wel nog gratis superchargen zou krijgen?? Ik dacht dat dat niet meer het geval was?
Hangt samen met het chasisnummer. Die exemplaren zullen nog van voor de wijziging van het systeem dateren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, knight-rider said:

Er staan blijkbaar heel wat Model 3's te koop op de Belgische Tesla website (meer dan 100).

Daarnaast dan ook nog een klein aantal Model S'en en Model X'en.
Wat me wel opviel is dat er bij die laatste 2 een aantal tussen staan waarbij je wel nog gratis superchargen zou krijgen?? Ik dacht dat dat niet meer het geval was?

ik dacht net het het gratis supercharges was verlengd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gratis SuC is iets wat tesla te pas en te onpas gebruikt om wagens te verkopen.. ze hebben dat al 10 keer gezegd dat dat gedaan is en komt telkens terug [emoji23]

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben net met de 100D in minder dan anderhalve dag van Antwerpen naar Málaga gereden.

Moet zeggen dat het een - afgezien van het feit dat je een beetje zot moet zijn om 2200 km op 29 uur te doen, inclusief een halve hotel-overnachting - een interessante ervaring was en veel beter is meegevallen dan ik dacht.

In de zomer kan je dus perfect met een tesla lange afstanden doen en daar ben ik in de goede zin van verschoten. Ik heb eigenlijk maar 1 keer moeten wachten tot het laden gedaan was omdat de volgende SuC pas 270km verder stond. Voor het overige was het laden net genoeg om de beentjes te strekken. Langer dan 20 minuten vind ik lastig behoudens je iets eet en ik denk dat ik buiten bij hotel “overnachting” maar 2 keer langer heb geladen

Mijn gemiddeld verbruik was 217Wh/km

Wat ik ideaal vond was om ervoor te zorgen dat je twee uur, max 2.5 uur rijdt en dan een 20-25 min laadt en dit steeds herhaalt.

Sneller ben je niet met een ICE tenzij met de fles in de auto en 700 km in 1 trek doet :)

Op 700 km verlies ik 40 min tov een ICE die niet stopt.

In Frankrijk stonden de SuC ook aan leuke hotelletjes..

e5e6baa9c47fc182f3f8c8908bc6cdb5.jpg

a7bdc65cf137e781518e430fb645f1c8.jpg

En traag heb ik ook niet gereden. Meestal vmax maar ideaal is 150 omdat je meer tijd wint door sneller te rijden dan je verliest door te laden.

Zou ik dit gedaan hebben met de Pana ? Nope.. de luxe om niet constant 100% aandachtig te hoeven zijn doet naar mijn aanvoelen zeerveel.

Soms voelt het inderdaad een beetje aan als dat je in een trein aan het reizen bent. Een rechte autostrade met weinig verkeer en je kan gerust wat naar de vogeltjes kijken.

De autopilot neemt een aantal taken tijdelijk uit uw handen - letterlijk - waardoor het rijden minder vermoeiend is.

Zeer zeer positief is ook de gps van tesla. Ik durfde en heb dat meermaals gedaan, vertrokken wanneer hij aangaf dit ik nog 5% zou overhebben bij aankomst. Meestal had ik dan nog 7% over.

Note to self : iets meer marge inbouwen toch aan te raden.. je weet maar nooit.

Iets negatiefs ? Yup.. spotify werkt bij mij niet meer.. de OBD is 3-4 keer gecrashed..er staan hier en daar nog te weinig SuC’s. Zonder sucs is het niet doenbaar.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, peba zei:

Hangt samen met het chasisnummer. Die exemplaren zullen nog van voor de wijziging van het systeem dateren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 

Niet dus, want gaat om nieuwe wagens (stockwagens)

12 uren geleden, bt. zei:

Op stockwagens, inderdaad.

Ja, maar waarom op de ene wagen wel en op de andere niet??

8 uren geleden, Germinal zei:

Dat gratis SuC is iets wat tesla te pas en te onpas gebruikt om wagens te verkopen.. ze hebben dat al 10 keer gezegd dat dat gedaan is en komt telkens terug emoji23.png

Maar niet voor iedereen, want het is voor de ene auto wel en voor de andere niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid