Ga naar inhoud

Tesla lovers


whispy

Aanbevolen berichten

22 minutes ago, The_Night_King said:

Als je ziet hoe sterk de elektrische auto (die bij wijze van spreken nog in de kinderschoenen staat)

Er bestonden elektrische auto's voor er auto's waren met een verbrandingsmotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, iceblue said:

Alleen trokken toen de batterijen nog op niks. 

Ja idd.

Gelukkig zijn die geen 100 jaar doorontwikkeld :geek:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/6/2019 om 16:53, Germinal zei:

Even een follow-up over mijn reiservaring met de model s.

De terugrit : Malaga - Antwerpen in 24 uur afgewerkt ( 2150km )

Het laden stoort echt niet op zo een trip. Ik was echt blij wanner ik na 250km 20 min mocht laden emoji33.png

Langste laadmomenten heb ik gecombineerd met eten ( 2 maal) en heb 1 uur geslapen. De andere stops schommelde tussen de 10-25 minuten.

In de heenrit heb ik 7-8 laadstops gedaan en de terugrit een 11 tal.

Persoonlijk vind ik het aangenamer om 150-180km per laadbeurt te doen dan 250-280.

Liever dus een keer extra stoppen dan langer te rijden en laden.

Qua totale duurtijd zal het op hetzelfde neerkomen, maar is veel aangenamer imho.

Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar !


PS ofwel was ik aan het rijden ofwel was de auto aan het laden. Ben nooit gestopt zonder te laden.

Heel interessant, bedankt daarvoor .. Maar voor mij persoonlijk zou dat een nachtmerrie zijn .. elke 250km 20 mins laden .. Ik wil liever elke 1000 km 5 mins tanken .. Ok, ik overdrijf wat, maar zo'n ritten naar vakantie zullen er hier nog wel al gemaakt hebben.

Nogmaals, zeer interessant. Oprecht bedankt. De kans is groot dat ik ooit elektrisch rijd .. maar voor zo'n trips huur ik me dan wel iets ..

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

tot je kijkt wat de huurprijs is voor een week, en wat ge aan naft kwijt zijt. Het zit allemaal in het kopke, uiteindelijk passen we ons aan, zien we de voordelen in van het nieuwe, en zijn we content ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎21‎/‎06‎/‎2019 om 15:34, dragonfly zei:

Die werden aangeboden met gratis charging om ze buiten te krijgen. Actie was maar 1 of 2 weken geldig. Kennis van me met een Model S heeft via e-mail ook zo'n aanbod gekregen.

Op de Model 3's is er nooit gratis superchargen geweest (toch niet publiek aangeboden op de website), enkel op de Model S en X.

Momenteel staan er terug wat meer op de site en terug S'en en X'en met gratis superchargen, maar niet op de 3's.

 

Trouwens nog iets raar op de site, een rode S van 2019, maar met het oude "radiatorrooster" 🤔
 

aangepast door knight-rider
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, ir_fuel zei:

Er bestonden elektrische auto's voor er auto's waren met een verbrandingsmotor.

Net zoals de 'smartphone' al bestaat sinds de mid 90's en de doorbraak pas kwam eind 2000, kan je de datum van uitvinding niet gebruiken als referentie van de ontwikkeling van het product. Net zoals Apple zijn R&D budget sinds de eerste Iphone vertienvoudigd heeft, springen nu pas vele autoconstructeurs op de kar en wordt er werkelijk geld besteed aan het EV-departement. EV kwam inderdaad uit vóór de auto met verbrandingsmotor, en sindsdien hebben ze 150 jaar in de frigo gestoken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, The_Night_King said:

Net zoals de 'smartphone' al bestaat sinds de mid 90's en de doorbraak pas kwam eind 2000, kan je de datum van uitvinding niet gebruiken als referentie van de ontwikkeling van het product. Net zoals Apple zijn R&D budget sinds de eerste Iphone vertienvoudigd heeft, springen nu pas vele autoconstructeurs op de kar en wordt er werkelijk geld besteed aan het EV-departement. EV kwam inderdaad uit vóór de auto met verbrandingsmotor, en sindsdien hebben ze 150 jaar in de frigo gestoken.

Je doet precies of de hele tech rond verbrandingsmotoren is 100 jaar lang ontwikkeld geweest, terwijl er op elektrisch vlak in 100 jaar niks veranderd is.

Dat is gewoon nonsens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vuistregel (en feitelijk moet ik dat nog eens checken): energiein houd per kg is voor naphte tien keer die van lithiumbatterijen en die is 10 keer die van een autobatterij. Lithiumbatterijen kunnen per kg 2 keer zoveel opslaan als alkaline.

Ik weet nog in mijne jongen tijd toen we met de electrische auto op reis gingen en elke 100km moesten stoppen en naar de GB gaan voor 5000 nieuwe AA batterijkes. Dat duurde wel efkens voor ge die erin had gestopt.. Die oude bleven dan daar maar achter . Die lege verpakkingen waren ook altijd een pest als ge dat moest meepakken. Maar daar had ge dan een remork voor.

aangepast door Le Capri Mauve
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

I love the smell of naphte in the morning :inlove:

Is dat een mix van nafta en napalm?

 

(Nafta ("nafte") is trouwens geen benzine.)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naft als naam is voor veel petroliumderivaten gebruikt eh :) Dat was de term die ze thuis gebruikten voor benzine.

Napalm is gewoon benzine (of kerosine)met bindmiddel. Maizena zegt. In Vietnam maakten ze daar wel bommen voor om te kunnen afleveren met vliegtuigen maar voor hun helikopters pakten ze ook olievaten en mengden ze ook gewoon met de hand. Houten stabilisatievinnen eraan, ontsteker erin en ge had een 'barrel bomb'.

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Naft als naam is voor veel petroliumderivaten gebruikt eh :) Dat was de term die ze thuis gebruikten voor benzine.

Napalm is gewoon benzine met bindmiddel. Maizena zegt. In Vietnam maakten ze daar wel bommen voor om te kunnen afleveren met vliegtuigen maar voor hun helikopters pakten ze ook olievaten en mengden ze ook gewoon met de hand. Houten stabilisatievinnen eraan, ontsteker erin en ge had een 'barrel bomb'.

Wij zeggen ook 'nafte', maar technisch gezien is dat geen benzine hé.

Idd. Oorlogen zorgen altijd voor nuttige en inventieve produkten! :silly:

Wetende dat onze glyfosaat vrienden Monsanto toen al Agent Orange hadden ontwikkeld... Zou je dát nog mogen gebruiken thuis? :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel interessant, bedankt daarvoor .. Maar voor mij persoonlijk zou dat een nachtmerrie zijn .. elke 250km 20 mins laden .. Ik wil liever elke 1000 km 5 mins tanken .. Ok, ik overdrijf wat, maar zo'n ritten naar vakantie zullen er hier nog wel al gemaakt hebben.

Nogmaals, zeer interessant. Oprecht bedankt. De kans is groot dat ik ooit elektrisch rijd .. maar voor zo'n trips huur ik me dan wel iets ..

 

Als jij 2x1000 km kan rijden aan 1 stuk met slechts 5 min te stoppen om te tanken dan trakteer ik u een bak bier. Volgens mij is dat onmogelijk maar goed, alles kan zeker. Ik kan het niet en ik was blij dat ik elke 200 km ff kon stoppen.

 

De eerste rit - wanneer je nog volledig fris zit - heb ik 370km gedaan in 1 stuk.

 

PS de model 3 kan laden aan 200kw wat erop neerkomt dat je op 10 min al 35kwh hebt bijgeladen. Dat is net genoeg om effe te pissen.

 

Soit, voor mij was het geen probleem, de laadtijd, en veel beter meegevallen dan eerst gedacht.

 

Tot slot, Het gegeven dat je 1200 euro aan brandstof uitspaart is mij trouwens die laadtijd wel waard. Ik verdien geen 1200 euro op een paar uur.. jammer genoeg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Je doet precies of de hele tech rond verbrandingsmotoren is 100 jaar lang ontwikkeld geweest, terwijl er op elektrisch vlak in 100 jaar niks veranderd is.

Dat is gewoon nonsens.

Ja want autofabrikanten die al sinds de 19e eeuw (zoals Ford, Fiat, Peugeot...) bestaan en net zoals alle jongere automerken elk jaar een nieuwere, krachtigere en zuinigere verbrandingsmotor presenteren, zijn ook al sinds toen bezig met het verbeteren van hun EV-modellen  😀 🤔

Uiteraard is de elektromotor vandaag beter dan 100 jaar geleden, maar dat is niet vanwege de R&D funding van de autosector hoor. Sinds de jaren '70 hebben we pas echte frequentieregelaars, dus tot die tijd was nog alles met koolborstels. Als je zelf onderhoud gedaan hebt aan DC-machines en wekelijk koolborstels mocht vervangen of de commutator oplappen als hij half verbrand was, dan begrijp je wel waarom de EV 150 jaar geleden een uitvinding was en het daar lang bij gebleven is. 

Beweer jij nu werkelijk, dat als onze voorouders géén olie hadden gevonden, we vandaag met elektrische wagens even ver zouden staan?? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens ik probeer ook helemaal niemand van iets te overtuigen. Heb geen aandelen van tesla [emoji2] maar laat mij zo stellen dat ik er geen probleem mee zou hebben om het nog eens op deze manier te doen.

Anderzijds gaan wij zo goed als altijd met het vliegtuig op reis, stuk aangenamer dan met de auto.

Maar op die commentaar van : “ik kan geen elektrische auto rijden want dan kan ik niet met vakantie” kan ik alleen maar zeggen : “bullshit”

  • Vind ik leuk 5
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Germinal zei:

 

Als jij 2x1000 km kan rijden aan 1 stuk met slechts 5 min te stoppen om te tanken dan trakteer ik u een bak bier. Volgens mij is dat onmogelijk maar goed, alles kan zeker. Ik kan het niet en ik was blij dat ik elke 200 km ff kon stoppen.

Tot slot, Het gegeven dat je 1200 euro aan brandstof uitspaart is mij trouwens die laadtijd wel waard. Ik verdien geen 1200 euro op een paar uur.. jammer genoeg

Hoe bedoel je 1200€? Toch niet op die 2000km?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, jvc zei:

Hoe bedoel je 1200€? Toch niet op die 2000km?

Hij zal met zijn Panamera vergelijken a 15l/100km

Appelen en peren

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Germinal zei:

 


6000 km in totaal gereden

 

Ook dat nog, 1700 km moeten omrijden om tijdig een boom, voorzien van een lader, te vinden.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, krikke zei:

Ook dat nog, 1700 km moeten omrijden om tijdig een boom, voorzien van een lader, te vinden.

ééne voor hem en ééne voor de wagen. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook dat nog, 1700 km moeten omrijden om tijdig een boom, voorzien van een lader, te vinden.


??

LOL

Ter plaatse nog een road-trip gedaan eh
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, The_Night_King zei:

Ja want autofabrikanten die al sinds de 19e eeuw (zoals Ford, Fiat, Peugeot...) bestaan en net zoals alle jongere automerken elk jaar een nieuwere, krachtigere en zuinigere verbrandingsmotor presenteren, zijn ook al sinds toen bezig met het verbeteren van hun EV-modellen  😀 🤔

Uiteraard is de elektromotor vandaag beter dan 100 jaar geleden, maar dat is niet vanwege de R&D funding van de autosector hoor. Sinds de jaren '70 hebben we pas echte frequentieregelaars, dus tot die tijd was nog alles met koolborstels. Als je zelf onderhoud gedaan hebt aan DC-machines en wekelijk koolborstels mocht vervangen of de commutator oplappen als hij half verbrand was, dan begrijp je wel waarom de EV 150 jaar geleden een uitvinding was en het daar lang bij gebleven is. 

Beweer jij nu werkelijk, dat als onze voorouders géén olie hadden gevonden, we vandaag met elektrische wagens even ver zouden staan?? 

denk je dat in de beginjaren van de auto-industrie, de grote ontwikkelingen in motoren geboekt zijn in de auto-industrie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid